300 SE -86 hinta?
300 SE -86 hinta?
No pistetäänpä nyt huvikseen vähän mielipidekysymystä.
Eli siis Veholla on myynnissä seuraavananlianen auto:
w126
300 SE
Ajettu: 297 000
vm86
Auto on koriltaan päällisin puolin melko hyvässä kunnossa. Kukkimista vain lokareissa parissa kohtaa ja kromietupuskurissa.
Sisusta on harmaa kangassisutus ja jalopuut tietenkin+jalopuu vaihdekeppi.
Autossa on aika huono varustus. Ilmastoinita, kattoluukkua eikä kahtia renkaita (tästä en ole varma). Ainoa lisävaruste on automaattiaiht, ja vaionopeudensäädin joka ei ilmeisesti kuulemani mukaan toimi.
Autoon oli tehty kansiremonttia, muttei osannut kertoa sen tarkemmin.
Edellisiä omistajia ollut ilmeisesti kaksi-kolme.
Paljonko arvon mersumiehet tästä maksaisivat. 9800€ lukee hintalapussa ja lupasi heti minulle 8900€, kun kysymässä kävin.
En ole vielä koeajanut, ajattelin, että jos raha-asiat saan sillen mallille, että sen voisi ostaa, niin koeajan ja tinkaan.
Miten muuten, laskeekohan hintaa käydä koeajolla ja ostaa auto samalla kerralla, vaan vähän venyttää vähän....käydä katselemassa pari kertaa. Auto on ollut liikkeellä pari kuukautta, mutta on ollut myynnissä jo vuoden päivät ilmeisesti.
Mitä maksaisitte?
Eli siis Veholla on myynnissä seuraavananlianen auto:
w126
300 SE
Ajettu: 297 000
vm86
Auto on koriltaan päällisin puolin melko hyvässä kunnossa. Kukkimista vain lokareissa parissa kohtaa ja kromietupuskurissa.
Sisusta on harmaa kangassisutus ja jalopuut tietenkin+jalopuu vaihdekeppi.
Autossa on aika huono varustus. Ilmastoinita, kattoluukkua eikä kahtia renkaita (tästä en ole varma). Ainoa lisävaruste on automaattiaiht, ja vaionopeudensäädin joka ei ilmeisesti kuulemani mukaan toimi.
Autoon oli tehty kansiremonttia, muttei osannut kertoa sen tarkemmin.
Edellisiä omistajia ollut ilmeisesti kaksi-kolme.
Paljonko arvon mersumiehet tästä maksaisivat. 9800€ lukee hintalapussa ja lupasi heti minulle 8900€, kun kysymässä kävin.
En ole vielä koeajanut, ajattelin, että jos raha-asiat saan sillen mallille, että sen voisi ostaa, niin koeajan ja tinkaan.
Miten muuten, laskeekohan hintaa käydä koeajolla ja ostaa auto samalla kerralla, vaan vähän venyttää vähän....käydä katselemassa pari kertaa. Auto on ollut liikkeellä pari kuukautta, mutta on ollut myynnissä jo vuoden päivät ilmeisesti.
Mitä maksaisitte?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Jos auto on erityisen siisti, etenkin sisältä eli jalopuulistat kunnossa ja kaikki ritilät & säleiköt myös, niin hintapyynnin voi ymmärtää (autossa on toki ns. veho-lisää). Etenkin jos omistushistoria on tuo, eli ei ole kiertopalkinto.
Plussaa on että kaikki toivottavasti toimii, kuten lämmönsäädöt ja laatikko (vaihtaa hyvin). Tuosta 300-koneesta en osaa sanoa mittään, että pitääkö nokat ääntä tyypillisesti.
Tänä päivänä pitäisi saada kait tollanen vieläkin halvemmalla, ainakin yksityisiltä....eli noin 7 t eur
Plussaa on että kaikki toivottavasti toimii, kuten lämmönsäädöt ja laatikko (vaihtaa hyvin). Tuosta 300-koneesta en osaa sanoa mittään, että pitääkö nokat ääntä tyypillisesti.
Tänä päivänä pitäisi saada kait tollanen vieläkin halvemmalla, ainakin yksityisiltä....eli noin 7 t eur
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Jalopuissa on vähän kuprua, varsinkin vaihdekepin kohalla on monta kuprua ja halkeamaa.karra kirjoitti:Jos auto on erityisen siisti, etenkin sisältä eli jalopuulistat
Ei edes sähköikkunoita?? Siis eikös ne sähköikkunan aukaisijat ole siinä vaihdekepin juurella. Siinä on vain takana keskellä puuta yksi musta pystynappi...ei muuta. Mikä tuo pystynappi on?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
~10k€ on ihan pätevä hinta, jos auto olisi 100%:ssa kunnossa niin tekniikaltaan, kuin maalipinnaltaankin. Kannattaa tsekata tarkasti apulaitteet (laturi, vesipumppu, ohjaustehostin), jarrujen kunto, pakoputki, iskarit / jouset, renkaiden kunto / vanteet, alustan puslat, tomaatti, raidetankot / alapallot etc. Jos em. kohteet on kunnossa / korjattu?, kaikki sähkölaitteet toimii, koneesta ei kuulu ylimääräisiä ääniä, huoltokirja on jokseenkin luotettava, niin oliskohan tuollainen 8000€ maksimi, jää sitten vielä toista tonnia auton tervaamiseen. Tietenkin hintaa on vaikea arvioida autoa näkemättä. Mutta yleisesti ottaen Vehon Ässät ovat olleet kohtalaisen hyvässä kunnossa. Jobbareilla myytäviin 5-6k€ suomiyksilöihin joutuu todennäköisesti laittamaan toisen mokoman lisää, että rotjakkeen saa edes jonkinmoiseen ajokuntoon ja siedettävän näköiseksi.
Mikä muuten on auton rekkari, josko olis joskus tullut vastaan?
Mikä muuten on auton rekkari, josko olis joskus tullut vastaan?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
En maksaisi vaan suuntaisiin kulkuni Saksaan. Esim.
http://www.mobile.de/SIDfj6zGH9ikyqJfUc ... 2824&top=1&
http://www.mobile.de/SIDfj6zGH9ikyqJfUc ... 7064&top=2&
Hinnat jäävät Suomeen tuotuna veroineen alle 10 tuhatta euroa.
http://www.mobile.de/SIDfj6zGH9ikyqJfUc ... 2824&top=1&
http://www.mobile.de/SIDfj6zGH9ikyqJfUc ... 7064&top=2&
Hinnat jäävät Suomeen tuotuna veroineen alle 10 tuhatta euroa.
300 SE
Re: 300 SE -86 hinta?
Ehkä n. 7 tonttuaEre866 kirjoitti:No pistetäänpä nyt huvikseen vähän mielipidekysymystä.
Eli siis Veholla on myynnissä seuraavananlianen auto:
w126
300 SE
Ajettu: 297 000
vm86
Auto on koriltaan päällisin puolin melko hyvässä kunnossa. Kukkimista vain lokareissa parissa kohtaa ja kromietupuskurissa.
Sisusta on harmaa kangassisutus ja jalopuut tietenkin+jalopuu vaihdekeppi.
Autossa on aika huono varustus. Ilmastoinita, kattoluukkua eikä kahtia renkaita (tästä en ole varma). Ainoa lisävaruste on automaattiaiht, ja vaionopeudensäädin joka ei ilmeisesti kuulemani mukaan toimi.
Autoon oli tehty kansiremonttia, muttei osannut kertoa sen tarkemmin.
Edellisiä omistajia ollut ilmeisesti kaksi-kolme.
Paljonko arvon mersumiehet tästä maksaisivat. 9800€ lukee hintalapussa ja lupasi heti minulle 8900€, kun kysymässä kävin.
En ole vielä koeajanut, ajattelin, että jos raha-asiat saan sillen mallille, että sen voisi ostaa, niin koeajan ja tinkaan.
Miten muuten, laskeekohan hintaa käydä koeajolla ja ostaa auto samalla kerralla, vaan vähän venyttää vähän....käydä katselemassa pari kertaa. Auto on ollut liikkeellä pari kuukautta, mutta on ollut myynnissä jo vuoden päivät ilmeisesti.
Mitä maksaisitte?
Mutta laita tuohon Vehon pyyntiin vielä tonni lisää ja osta kunnon pitkä Ässä ja V8 -koneella, niin ei jää harmittamaan varusteiden puute ja 6 -koneen "onneton" vääntö alakierroksilla
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... ehicle.php
Re: 300 SE -86 hinta?
Oma lehmä ojassa?Ehkä n. 7 tonttua
Mutta laita tuohon Vehon pyyntiin vielä tonni lisää ja osta kunnon pitkä Ässä ja V8 -koneella, niin ei jää harmittamaan varusteiden puute ja 6 -koneen "onneton" vääntö alakierroksilla
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... ehicle.php
Noo, SEL ois makea, mutta budjetti liikuskelee nimenomaan 5-7000 paikkeilla, mutta vain jos työkeikka sallii.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: 300 SE -86 hinta?
Juu, oma lehmä oli ojassa, kun menin ekaksi Mersuksi ostamaan nimenomaan tuon 300 SEL:in.Ere866 kirjoitti:Oma lehmä ojassa?Ehkä n. 7 tonttua
Mutta laita tuohon Vehon pyyntiin vielä tonni lisää ja osta kunnon pitkä Ässä ja V8 -koneella, niin ei jää harmittamaan varusteiden puute ja 6 -koneen "onneton" vääntö alakierroksilla
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... ehicle.php
Noo, SEL ois makea, mutta budjetti liikuskelee nimenomaan 5-7000 paikkeilla, mutta vain jos työkeikka sallii.
Noh, vahingosta viisastuneena nyt alla 420 eikä bensalaskukaan noussut verrattuna ex-Muhkuun
Kannattaa myös muistaa eri mallien kulutuserot; 260SE keskikulutus manuaalilla 9 litraa, 300SE/SEL automaatilla ~12 litraa, 420SE/SEL ~13 litraa ja 500/560 sitten vielä hieman enemmän. Tekee jo aika monta euroa vuotuisella 40tkm ajomäärällä... Ja sitten kun huomioidaan vielä V8-mallien kalliimmat ja välillä hankalasti saatavilla olevat varaosat ja 16kmk:n pakoputkisto... Eli ei nää sitten kuitenkaan mitään persaukisille tarkoitettuja autoja ole, vaikka vanhoja ja halpoja ovatkin.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Huom! Pieni lisäys: Ei 560 vie hieman enemmän, vaan aivan helvetin paljon enemmän...!!Pasi M. kirjoitti:Kannattaa myös muistaa eri mallien kulutuserot; 260SE keskikulutus manuaalilla 9 litraa, 300SE/SEL automaatilla ~12 litraa, 420SE/SEL ~13 litraa ja 500/560 sitten vielä hieman enemmän.
- Köyhyys periytyy -
Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita
Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita
Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
Re: 300 SE -86 hinta?
mahtaako rekkari olla NJT-56???ja sininen... älä sekaannu... ruostekukkaa näky olevan siellä täällä... oisin saanut auton yli kaks vuotta sit yksityisomistajalta 7000e:lläEre866 kirjoitti:No pistetäänpä nyt huvikseen vähän mielipidekysymystä.
Eli siis Veholla on myynnissä seuraavananlianen auto:
w126
300 SE
Ajettu: 297 000
vm86
Auto on koriltaan päällisin puolin melko hyvässä kunnossa. Kukkimista vain lokareissa parissa kohtaa ja kromietupuskurissa.
Sisusta on harmaa kangassisutus ja jalopuut tietenkin+jalopuu vaihdekeppi.
Autossa on aika huono varustus. Ilmastoinita, kattoluukkua eikä kahtia renkaita (tästä en ole varma). Ainoa lisävaruste on automaattiaiht, ja vaionopeudensäädin joka ei ilmeisesti kuulemani mukaan toimi.
Autoon oli tehty kansiremonttia, muttei osannut kertoa sen tarkemmin.
Edellisiä omistajia ollut ilmeisesti kaksi-kolme.
Paljonko arvon mersumiehet tästä maksaisivat. 9800€ lukee hintalapussa ja lupasi heti minulle 8900€, kun kysymässä kävin.
En ole vielä koeajanut, ajattelin, että jos raha-asiat saan sillen mallille, että sen voisi ostaa, niin koeajan ja tinkaan.
Miten muuten, laskeekohan hintaa käydä koeajolla ja ostaa auto samalla kerralla, vaan vähän venyttää vähän....käydä katselemassa pari kertaa. Auto on ollut liikkeellä pari kuukautta, mutta on ollut myynnissä jo vuoden päivät ilmeisesti.
Mitä maksaisitte?
No, tuttu maksoi -86 300SE:sta viime syksynä 6500 euroa, kunto oli ilmeisesti hyvin kuvailllun kaltainen mutta mittarissa 400 tkm. Auton laatikko vetää nyt viimeisiään, joten ilmeisesti ainakin laatikkorempan hinnan verran enemmän saa esimerkin autossa olla -- ei kai mersun laatikko vielä alle 300 tkm:ssa ole ihan remppakypsä.
Ehkä hiukan yläkanttiin on kuitenkin tuo pyynti.
Kannattaa kyllä olla tarkkana, em. tuttu kiersi muutamiakin W126-yksilöitä läpi ja juuri ne ilmoituksen "vain pari ruostekukkaa"-yksilöt olivat niitä, joissa ainoastaan Plastic padding ja vanha tottumus pitävät kaikki osat menossa mukana.
Ehkä hiukan yläkanttiin on kuitenkin tuo pyynti.
Kannattaa kyllä olla tarkkana, em. tuttu kiersi muutamiakin W126-yksilöitä läpi ja juuri ne ilmoituksen "vain pari ruostekukkaa"-yksilöt olivat niitä, joissa ainoastaan Plastic padding ja vanha tottumus pitävät kaikki osat menossa mukana.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vähissä näyttää olevan ja hinnat tähän aikaan korkealla.
Espoossa näytti olevan Carmondilla 300SEA 1988 5950€, mutta näytti jo kuvissakin aika kuppaiselta ja kuvien perusteella ei paljon kannata edes vaivautua katsomaan, tuli joskus todettua.
Valkeakoskella oli sitten hintavampi 300SEA 1988 290 tkm 7900€, siitä taas ei edes ollut kunnollista kuvaa, myyjä oli Koskin pisa Oy.
Ja näille pikkuveli näytti olevan rintajoupilla tampereella 260SE 1986 274tkm 6900€.
Espoossa näytti olevan Carmondilla 300SEA 1988 5950€, mutta näytti jo kuvissakin aika kuppaiselta ja kuvien perusteella ei paljon kannata edes vaivautua katsomaan, tuli joskus todettua.
Valkeakoskella oli sitten hintavampi 300SEA 1988 290 tkm 7900€, siitä taas ei edes ollut kunnollista kuvaa, myyjä oli Koskin pisa Oy.
Ja näille pikkuveli näytti olevan rintajoupilla tampereella 260SE 1986 274tkm 6900€.
...jota ei myöskään kannata vaivautua katsomaan. Kojelauta / ovipahvit halki, ratista irti palasia, peilin säätönamikka tippunut taipaleelle, joku hyppinyt konepellin päälle, maalattu uudestaan -> ruostetta tursuaa sieltä sun täältä. Ja muka 270th mittarissa, noh onhan siinä sentään tellingit lipputangoille...Boss kirjoitti:Ja näille pikkuveli näytti olevan rintajoupilla tampereella 260SE 1986 274tkm 6900€.
Edit: Sen sijaan tuo Valkeakosken yksilö vaikuttaa lupaavalta ja siinä on ihan kohtuuhyvät varusteetkin.
Edit2: Tuo Carmondin yksilö oli vielä viime viikolla myytävänä hintaan 3900€, olisko ollu MJS:llä.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Kerros mulle salaisuus...miten näet jostain postimerkin kokoisesta kuvasta joita mobile.de on pullollaan auton kunnon? kun ei sitä näe esim. 800x600 kuvistakaan...jotain tolkkua..epk kirjoitti:jep, ei mitään järkeä ostaa kursittavaksi ruosteen raiskaamaa autoa jos saksasta saa noinkin siistejä, ja mihin hintaan..
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
osta
multa Helmutti pois, niin hommaan itelle kasikoneisen tilalle.
Ei ainakaan ruoste vaivaa, jos se pelottaa
Ei ainakaan ruoste vaivaa, jos se pelottaa
Ziba
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
siitä näkee sen verran jo eroa suomalaiseen verrattuna että ei tee mieli ostaa suomipeliä...Petri M. kirjoitti:Kerros mulle salaisuus...miten näet jostain postimerkin kokoisesta kuvasta joita mobile.de on pullollaan auton kunnon? kun ei sitä näe esim. 800x600 kuvistakaan...jotain tolkkua..epk kirjoitti:jep, ei mitään järkeä ostaa kursittavaksi ruosteen raiskaamaa autoa jos saksasta saa noinkin siistejä, ja mihin hintaan..
eikä noi kaikki mobilen autot ole paskaa...
Juu en sitä tarkoittanutkaan. Tarkoitin vaan että kuvien pitää olla jotain yli 1024x768 - 1280x1024 vai miten ne nyt meni nuo resoluutiot että näkee esim. ruostepaikkoja korissa. Pieni pettymys voi olla kun saksaan lähtee pelkästään mobilen kuvien perusteella - noissa kun 1500 ekun mersutkin näyttävät bränäreiltä..epk kirjoitti: eikä noi kaikki mobilen autot ole paskaa...
En ymmärrä sitäkään kuinka jotkut ostavat 10-20 v vanhan auton välittäjän kautta näkemättä sitä ensin itse...kun tuntuu että eri mielipiteitä on hyvinkin paljon siitä että onko auto siisti tai ruosteeton - täysin riippuen katsojasta. Mitä kellekin sitten mitäkin tarkoittaa..
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Niin pienenä sivuhuomiona S-Mersut eivät ole sitten mitään opiskelijan autoja. Eivätkä myöskään persaukisten autoja. Jos mielit ässää niin eikö kannata odottaa muutama vuosi, ja vasta valmistumisen jälkeen ostaa se W126.Ere 866 kirjoitti:Toisaalta taas opiskelujen takia ei oikein voi lähteä Suomea kiertelemään vain siinä toivossa, että saattaisi löytyä...
Taksilla kulkeminen on varmasti halvempaa kuin puolikuntoisella hinnat alkaen 2999€:n S-Mersulla.
Huonosta aihiosta ei saa huippua ja siihen palaa tolkuttomasti rahaa. Hyvästä ja kallista on paljon enemmän iloa nyt ja tulevaisuudessa usko pois.
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Eiku mulla on siinä mielessä tämä osto nyt edessä, että on rahat kyllä siihen ja porukoilta tulee tukea. Veljellekkin ostivat aikanaan ekan auton, ja ovat luvanneet sen myös minulle. Omaa rahaa on ja vielä isoäitikin on luvannut maksaa.lai kirjoitti:Niin pienenä sivuhuomiona S-Mersut eivät ole sitten mitään opiskelijan autoja. Eivätkä myöskään persaukisten autoja. Jos mielit ässää niin eikö kannata odottaa muutama vuosi, ja vasta valmistumisen jälkeen ostaa se W126.Ere 866 kirjoitti:Toisaalta taas opiskelujen takia ei oikein voi lähteä Suomea kiertelemään vain siinä toivossa, että saattaisi löytyä...
Taksilla kulkeminen on varmasti halvempaa kuin puolikuntoisella hinnat alkaen 2999€:n S-Mersulla.
Huonosta aihiosta ei saa huippua ja siihen palaa tolkuttomasti rahaa. Hyvästä ja kallista on paljon enemmän iloa nyt ja tulevaisuudessa usko pois.
Keväällä lukulomalla töiden takia minulla on varaa maksaa polttoaineet ja vakuutukset.
Jos siirrän auton ostoa 5vuoden päähän, niin silloin niitä ei saa enää kuin kuppaisina 500 tuhatta ajettuina romuina, kuten niistä nytkin suurin osa jo sitä on.
Ja jos ei vara ole pitää, niin sitten seisontaan kotitalon talliin. Kyllä se siellä säilyy. Kevääseen mennessä sen auton kuitenkin ostan.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Hoi,
jos tuntee luotettavan välittäjän (jos ei tunne niin aina voi otta riskin ja ottaa yhteyttä hieman tuntemattomampaan) Saksasta niin auton voi hankkia esim. seuraavaan tapaan:
- löydä se itse auto esim mobile.de sivuilta agentista 100 km sätellä etsien. Kuvien laatu riittää kunhan osaa lisäksi lukea ja myös ymmärtää saksankieltä.
- panes laittaen agentti paikalle löydös tarkastamaan
- jos on sikahyvä niin otappa se ja agentti & myyjä lyövät kättä päälle sekä käsirahan tarvittaessa
- pistä rahat agentille
(viimeistään tästä hetkestä eteenpäin täällä Suomessa ostajalla posket jo alkavat punehtua kiihtymyksestä)
- agentti tekee lopulliset kaupat ja järjestää auton rekassa Suomeen
hinsut agentille n. reilu 1200...1500 eur, joka sisältää autolle kyydin
Rekka saapuu yleensä reilun viikon sisällä Suomeen ja auto siinä mukana.
Vielä jänskempi on lentää paikalle itse autoa noutamaan ja vielä hoitaa asiat siihen malliin, että agentti tulee lentoasemalle vastaan lunastamallasi autolla.
Ajaa itse auto Suomeen.
Jos haluaa paljon ajella, niin ajaa sitten vaikka Ruotsin halki 110 km/h tai jopa lujempaa Tornion kautta sinne etelämmäskin Suomea. Kolme pitkää päivää riittää.
Notta ... voi sitä riemua.
jos tuntee luotettavan välittäjän (jos ei tunne niin aina voi otta riskin ja ottaa yhteyttä hieman tuntemattomampaan) Saksasta niin auton voi hankkia esim. seuraavaan tapaan:
- löydä se itse auto esim mobile.de sivuilta agentista 100 km sätellä etsien. Kuvien laatu riittää kunhan osaa lisäksi lukea ja myös ymmärtää saksankieltä.
- panes laittaen agentti paikalle löydös tarkastamaan
- jos on sikahyvä niin otappa se ja agentti & myyjä lyövät kättä päälle sekä käsirahan tarvittaessa
- pistä rahat agentille
(viimeistään tästä hetkestä eteenpäin täällä Suomessa ostajalla posket jo alkavat punehtua kiihtymyksestä)
- agentti tekee lopulliset kaupat ja järjestää auton rekassa Suomeen
hinsut agentille n. reilu 1200...1500 eur, joka sisältää autolle kyydin
Rekka saapuu yleensä reilun viikon sisällä Suomeen ja auto siinä mukana.
Vielä jänskempi on lentää paikalle itse autoa noutamaan ja vielä hoitaa asiat siihen malliin, että agentti tulee lentoasemalle vastaan lunastamallasi autolla.
Ajaa itse auto Suomeen.
Jos haluaa paljon ajella, niin ajaa sitten vaikka Ruotsin halki 110 km/h tai jopa lujempaa Tornion kautta sinne etelämmäskin Suomea. Kolme pitkää päivää riittää.
Notta ... voi sitä riemua.
300 SE
************************
Ere866 kirjoitti:
Eiku mulla on siinä mielessä tämä osto nyt edessä, että on rahat kyllä siihen ja porukoilta tulee tukea. Veljellekkin ostivat aikanaan ekan auton, ja ovat luvanneet sen myös minulle. Omaa rahaa on ja vielä isoäitikin on luvannut maksaa.
************************
Mun mielestä kannattas ekaksi autoksi laittaa jokin uudempi, halvempi ja yksinkertaisempi vehje. Ja varsinkin jos käyttöautoa haetaan. Jo tällaisen huolehtimisesta ja ylläpidosta saa käsitystä onko halukas pitämään vielä kallimpaa ja enemmän huoltoa ja aikaa vaativaa vanhaa ajoneuvoa. Toinen asia on taas se jos on kultalusikka suussa syntynyt ja rahaa on niin ettei kyykylle taivu ... mutta sillionhan kantsii jo katella uusia. Ymmärsin ettei sinulla ennestään autoa ole.
Auton laittotiloihinkin ja välineisiin kannattaa satsata. Ei ole mitään järkeä seisotaa esim. RR:a taivasalla kun ei oston jälkeen ole rahaa talliin. Harvan ensiasunto kun on se OKT isolla tuplatallilla.
Ei sillä kukin tablaa tyylillään ... niin monta innostuksen (rahankin) loppumista oon nähnyt varsin nuorilla harrastajilla.
Nämä vaan tämmösen vanhan äijän käppänän ajatuksia ... mä kun oon kaikki autoni myös itse tienaamilla rahoillani maksanut myös sen ekan
Ere866 kirjoitti:
Eiku mulla on siinä mielessä tämä osto nyt edessä, että on rahat kyllä siihen ja porukoilta tulee tukea. Veljellekkin ostivat aikanaan ekan auton, ja ovat luvanneet sen myös minulle. Omaa rahaa on ja vielä isoäitikin on luvannut maksaa.
************************
Mun mielestä kannattas ekaksi autoksi laittaa jokin uudempi, halvempi ja yksinkertaisempi vehje. Ja varsinkin jos käyttöautoa haetaan. Jo tällaisen huolehtimisesta ja ylläpidosta saa käsitystä onko halukas pitämään vielä kallimpaa ja enemmän huoltoa ja aikaa vaativaa vanhaa ajoneuvoa. Toinen asia on taas se jos on kultalusikka suussa syntynyt ja rahaa on niin ettei kyykylle taivu ... mutta sillionhan kantsii jo katella uusia. Ymmärsin ettei sinulla ennestään autoa ole.
Auton laittotiloihinkin ja välineisiin kannattaa satsata. Ei ole mitään järkeä seisotaa esim. RR:a taivasalla kun ei oston jälkeen ole rahaa talliin. Harvan ensiasunto kun on se OKT isolla tuplatallilla.
Ei sillä kukin tablaa tyylillään ... niin monta innostuksen (rahankin) loppumista oon nähnyt varsin nuorilla harrastajilla.
Nämä vaan tämmösen vanhan äijän käppänän ajatuksia ... mä kun oon kaikki autoni myös itse tienaamilla rahoillani maksanut myös sen ekan
Asia ei kyllä voisi minulle vähempää kuulua, mutta eihän lukuloma ole kuin pari kuukautta vai mitä? EI siinä ajassa ihmeesti rahaa tee. Kannattaa muistaa, että muun muassa vakuutuksista tulee kertarönttänä aivan järjetön summa etenkin kaskon kanssa, ja jos taas ottaa erissä maksettavaksi kuten esimerkiksi minulla on, sitä rahaa pitäisi sitten olla pelkästään vakuutuksiin silti melkoinen kasa neljästi vuodessa. Lukulomapalkka hupenee pelottavan herkästi siihen, että autoon tekee käyttöönottohuollon, ostaa neljä tankillista bensaa ja uudet renkaat sekä maksaa ensimmäiset vakuutusmaksut.Ere866 kirjoitti:Keväällä lukulomalla töiden takia minulla on varaa maksaa polttoaineet ja vakuutukset..
Vaan kukin taaplaa tyylillään, eikä tämä asia muiden vinoilusta parane.
Ja jos kaikki tylsät järkisyyt unohdetaan, niin onhan S:lla "ihan vähän" prameampaa ajella kuin jollain ilmaiseksi liikkuvalla Suzuki Swiftillä...
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=12523
Antaa osviittaa autonpidon kulungeista.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Tässä on ässän vakuutusmaksut :
Autovakuutus yhteensä 1,480.07
Liikennevakuutus 804.34
Yhteensä/vuosi 2,284.40
asuinpaikka Hki 0% bonuksilla, koneena 300e. Huom.If laskurista ja on vain noin arvio.
Eli kyllä sillä 250€:n opintotuella jää S-klassen omistajalle aika kapea leipä.
Eli käytännössä kuluja on vähintään 1200€/vuosi vaikka ei ajaisi metriäkään.
En halua vittuilla, mutta on tästä nuorena aloiteutsta autoharrastukseta semmoiset kokemukset, että kyllä välillä on RAHAT TOTAALISEN LOPPU. Kyllä niitä siistejä autoja löytyy viidenvuoden kuluttuakin.
Todella hyviä w123:sia saa jo tonnilla ja niilläkin saa kyllä kaikki ylijäämärahat poltettua.
Autovakuutus yhteensä 1,480.07
Liikennevakuutus 804.34
Yhteensä/vuosi 2,284.40
asuinpaikka Hki 0% bonuksilla, koneena 300e. Huom.If laskurista ja on vain noin arvio.
Eli kyllä sillä 250€:n opintotuella jää S-klassen omistajalle aika kapea leipä.
Eli käytännössä kuluja on vähintään 1200€/vuosi vaikka ei ajaisi metriäkään.
En halua vittuilla, mutta on tästä nuorena aloiteutsta autoharrastukseta semmoiset kokemukset, että kyllä välillä on RAHAT TOTAALISEN LOPPU. Kyllä niitä siistejä autoja löytyy viidenvuoden kuluttuakin.
Todella hyviä w123:sia saa jo tonnilla ja niilläkin saa kyllä kaikki ylijäämärahat poltettua.
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Ei siis, en minä sitä jokapäiväiseksi käyttöautoksi ole ostamassa.
Ajattelin lähinnä laittaa sen kesäautoksi. Ja eipä tässä mitään kultalusikkaa ole suussa synnytyksessä ollut, mutta 7000€ on mahdollinen budjettini autoon.
Sillä saa kohtuuhyvän ässän ja huolletun, kun vain jaksaa etsiä. Siis kotitalon tallilla meinasin lapsuudenkotitaloa, enkä mitään kerrostqalon solukämppää.
Jos ostan hyväkuntoisen auton, jossa on hyvät kesärenkaat ja auto on huollettu (esi merkkiliikkestä ostettaessa), niin eipä asia ongelma ole. Kaskoa siihen en luultavasti laittaisi.
Mutta siis pääpainohan siinä olisi harrasteautolla. 5-6000€ saan jonkun 96 Nissanin, mutta kun en vain yksinkertaisesti sellaista halua.
Ja ainakin tässä vaiheessa kun sen ässän laitan, niin se olisi sitten loppuun asti.
Ajattelin lähinnä laittaa sen kesäautoksi. Ja eipä tässä mitään kultalusikkaa ole suussa synnytyksessä ollut, mutta 7000€ on mahdollinen budjettini autoon.
Sillä saa kohtuuhyvän ässän ja huolletun, kun vain jaksaa etsiä. Siis kotitalon tallilla meinasin lapsuudenkotitaloa, enkä mitään kerrostqalon solukämppää.
Jos ostan hyväkuntoisen auton, jossa on hyvät kesärenkaat ja auto on huollettu (esi merkkiliikkestä ostettaessa), niin eipä asia ongelma ole. Kaskoa siihen en luultavasti laittaisi.
Mutta siis pääpainohan siinä olisi harrasteautolla. 5-6000€ saan jonkun 96 Nissanin, mutta kun en vain yksinkertaisesti sellaista halua.
Ja ainakin tässä vaiheessa kun sen ässän laitan, niin se olisi sitten loppuun asti.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975