OM642 huono käynnistyminen kylmänä
OM642 huono käynnistyminen kylmänä
Foorumilla paljonkin aiheesta mutta mistään ei tunnu löytyvän apua/vastausta ongelmaan.
-kulkupelinä S211 280CDI 4-matic 2007 170tkm. Tämä siis Boschin Piezo-suuttimilla varustettu ihme
-vaatii pitkän startin kun moottorin lämmöt putoaa alle 10C ja useita kun lämmöt alle 5C
-kun käynnistyy, niin käynnistyy puhtaasti ilman nikottelua ja savun pöllähdyksiä
-lohkolämppärillä tai Webastolla lämmitettynä lähtee heti
-hehku ainakin merkkivalon perusteella toimii OK. 4-5 sek hehkua ja valo sammuu
Hankalaa kun voi testata vain 1krt/vrk ja sekin kylmässä eikä mitään vikakoodeja jää
OBD-testerillä kerätty dataa starttivaiheesta useamman kerran eikä mitään löydy:
-Livedatan keruu 1 sek välein
-paineet nousee kylmässäkin koneessa yli 200bar 2 sekunnissa ja käväisee korkeimmillaan lähellä 350bar josta putoaa takaisin 250bar
-sähköinen siirtopumppu antaa 2,1bar ja starttiyrityksen jälkeen jää noin 8bar
-mitään vuotoja ulospäin ei löydy, eikä hajuakaan
-startti pyörittää noin 160RPM
-jännite 12-12,2V ja starttivaiheessa 10,5-11,5V. Samoin myös lämpöisellä koneella kun lähtee heti käyntiin
-ohivuoto OK: 1,7-2,2ml/min/suutin (arvot 13 min mittauksesta laskettuja keskiarvoja. Silmämääräisesti vuoto ei muuttunut testauksen aikana). Lämmöt starttihetkellä 15C
-ilmamassamittari, lämmöt ja muutkin arvot aina ihan järkeenkäypiä
Starttiehdot ei täyty, mutta mikä???
-mitkä arvot ovat käynnistyksen ehtoina?
-mitä niiden pitää olla?
-käyttääkö ECU jotain muita arvoja kuin mitä OBD-pistokkeesta saa ulos?
-liittimiä rassattu useampaan kertaan ilman menestystä. Mitään osia ei vielä vaihdettu
Löytyykö Järvenpäästä tai lähistöltä Staria jolla hommaa voisi selvittää? Usko merkkihuollon kykyihin ratkaista ongelma ilman massiivista ja summittaista osien vaihtoa kovin heikoilla.
-kulkupelinä S211 280CDI 4-matic 2007 170tkm. Tämä siis Boschin Piezo-suuttimilla varustettu ihme
-vaatii pitkän startin kun moottorin lämmöt putoaa alle 10C ja useita kun lämmöt alle 5C
-kun käynnistyy, niin käynnistyy puhtaasti ilman nikottelua ja savun pöllähdyksiä
-lohkolämppärillä tai Webastolla lämmitettynä lähtee heti
-hehku ainakin merkkivalon perusteella toimii OK. 4-5 sek hehkua ja valo sammuu
Hankalaa kun voi testata vain 1krt/vrk ja sekin kylmässä eikä mitään vikakoodeja jää
OBD-testerillä kerätty dataa starttivaiheesta useamman kerran eikä mitään löydy:
-Livedatan keruu 1 sek välein
-paineet nousee kylmässäkin koneessa yli 200bar 2 sekunnissa ja käväisee korkeimmillaan lähellä 350bar josta putoaa takaisin 250bar
-sähköinen siirtopumppu antaa 2,1bar ja starttiyrityksen jälkeen jää noin 8bar
-mitään vuotoja ulospäin ei löydy, eikä hajuakaan
-startti pyörittää noin 160RPM
-jännite 12-12,2V ja starttivaiheessa 10,5-11,5V. Samoin myös lämpöisellä koneella kun lähtee heti käyntiin
-ohivuoto OK: 1,7-2,2ml/min/suutin (arvot 13 min mittauksesta laskettuja keskiarvoja. Silmämääräisesti vuoto ei muuttunut testauksen aikana). Lämmöt starttihetkellä 15C
-ilmamassamittari, lämmöt ja muutkin arvot aina ihan järkeenkäypiä
Starttiehdot ei täyty, mutta mikä???
-mitkä arvot ovat käynnistyksen ehtoina?
-mitä niiden pitää olla?
-käyttääkö ECU jotain muita arvoja kuin mitä OBD-pistokkeesta saa ulos?
-liittimiä rassattu useampaan kertaan ilman menestystä. Mitään osia ei vielä vaihdettu
Löytyykö Järvenpäästä tai lähistöltä Staria jolla hommaa voisi selvittää? Usko merkkihuollon kykyihin ratkaista ongelma ilman massiivista ja summittaista osien vaihtoa kovin heikoilla.
S211 280CDI 4-Matic -07
Re: OM642 huono käynnistyminen kylmänä
oletko koittanut tuplahehkutusta eli hehkut päälle ja kunvalo sammuu niin virrat pois ja uusi hehkutus. Lähteekö yhtä huonosti tulille?
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: OM642 huono käynnistyminen kylmänä
Tuplahekua on koitettu eikä ole apua tuonut. Tuntuu ettei hehkutuksen määrällä ole mitään vaikutusta. Lyhytkin esilämmitys lohkolämmittimellä tai webastolla auttaa. Plussakeleillä jo 5min webastolla riittää. Akussa virtaa kyllä riittää pitkäänkin sahaamiseen, joten se tunnu ongelmalta.
S211 280CDI 4-Matic -07
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: OM642 huono käynnistyminen kylmänä
Se riippuu obd testeristä (myös *:ri on semmoinen )vatanhe kirjoitti:Foorumilla paljonkin aiheesta mutta mistään ei tunnu löytyvän apua/vastausta ongelmaan.
-kulkupelinä S211 280CDI 4-matic 2007 170tkm. Tämä siis Boschin Piezo-suuttimilla varustettu ihme
-vaatii pitkän startin kun moottorin lämmöt putoaa alle 10C ja useita kun lämmöt alle 5C
-kun käynnistyy, niin käynnistyy puhtaasti ilman nikottelua ja savun pöllähdyksiä
-lohkolämppärillä tai Webastolla lämmitettynä lähtee heti
-hehku ainakin merkkivalon perusteella toimii OK. 4-5 sek hehkua ja valo sammuu
Hankalaa kun voi testata vain 1krt/vrk ja sekin kylmässä eikä mitään vikakoodeja jää
OBD-testerillä kerätty dataa starttivaiheesta useamman kerran eikä mitään löydy:
-Livedatan keruu 1 sek välein
-paineet nousee kylmässäkin koneessa yli 200bar 2 sekunnissa ja käväisee korkeimmillaan lähellä 350bar josta putoaa takaisin 250bar
-sähköinen siirtopumppu antaa 2,1bar ja starttiyrityksen jälkeen jää noin 8bar
-mitään vuotoja ulospäin ei löydy, eikä hajuakaan
-startti pyörittää noin 160RPM
-jännite 12-12,2V ja starttivaiheessa 10,5-11,5V. Samoin myös lämpöisellä koneella kun lähtee heti käyntiin
-ohivuoto OK: 1,7-2,2ml/min/suutin (arvot 13 min mittauksesta laskettuja keskiarvoja. Silmämääräisesti vuoto ei muuttunut testauksen aikana). Lämmöt starttihetkellä 15C
-ilmamassamittari, lämmöt ja muutkin arvot aina ihan järkeenkäypiä
Starttiehdot ei täyty, mutta mikä???
-mitkä arvot ovat käynnistyksen ehtoina?
-mitä niiden pitää olla?
-käyttääkö ECU jotain muita arvoja kuin mitä OBD-pistokkeesta saa ulos?
-liittimiä rassattu useampaan kertaan ilman menestystä. Mitään osia ei vielä vaihdettu
Löytyykö Järvenpäästä tai lähistöltä Staria jolla hommaa voisi selvittää? Usko merkkihuollon kykyihin ratkaista ongelma ilman massiivista ja summittaista osien vaihtoa kovin heikoilla.
E: Sillä näkee kaikki mersun ECU:un käyttämät arvot
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: OM642 huono käynnistyminen kylmänä
Peruskysymys siis oikeastaan kuuluu: onko joku joskus kaivanut kaikki starttiluvan ehdot listamuotoon? Siis mitä arvoja ECU vahtii ja vielä hienompaa jos löýtyy raja-arvot millä starttilupa heltiää.
S211 280CDI 4-Matic -07
Re: OM642 huono käynnistyminen kylmänä
Mulla oli sama vika. Star näytti heti hehkutusen pääteastetta, hehkurelettä. Vaihdoin hehkut ja releen, hehkut oli kyllä ehjät. Ne testattiin pöydällä. Mutta rele sökö. Nyt lähtee käyntiin.
Ja tosiaan tuo ML näytti hehkutus valoakin aivan kuin olisi muka hehkuttanut. Releen vaihdon jälkeen hehkuttaa muutaman sekunnin pitempään kylmänä kuin rikkinäisellä releellä.
Ja tosiaan tuo ML näytti hehkutus valoakin aivan kuin olisi muka hehkuttanut. Releen vaihdon jälkeen hehkuttaa muutaman sekunnin pitempään kylmänä kuin rikkinäisellä releellä.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: OM642 huono käynnistyminen kylmänä
Ei tarvitse mitenkään erityiseti kaivaavatanhe kirjoitti:Peruskysymys siis oikeastaan kuuluu: onko joku joskus kaivanut kaikki starttiluvan ehdot listamuotoon? Siis mitä arvoja ECU vahtii ja vielä hienompaa jos löýtyy raja-arvot millä starttilupa heltiää.
pari klikausta ja
näkyvät suoraan *:rila
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: OM642 huono käynnistyminen kylmänä
Just olin kirjoittamassa samaa kuin CDI203 tuossa ylhäällä Joo, Starilla näkee.
wiimax.fi
Re: OM642 huono käynnistyminen kylmänä
Onko tosiaan niin, että hehkureleen rikkoutuessa lähtee lämpöisempänä, mutta kylmänä ei anna edes lupaa ruiskutukselle? Sitten yhtäkkiä pitkän startin päätteeksi lupa heltiää ja lähtee käyntiin kuin palmupuun alta?
Jos näin on, niin jotenkin pitäisí saada starin jatkeeksi jäähtynyt kone ja katsoa mitä saa irti. Rikkoutunut hehkurele yms varmaan selviää ihan milloin vain testaamalla.
Jos näin on, niin jotenkin pitäisí saada starin jatkeeksi jäähtynyt kone ja katsoa mitä saa irti. Rikkoutunut hehkurele yms varmaan selviää ihan milloin vain testaamalla.
S211 280CDI 4-Matic -07
Re: OM642 huono käynnistyminen kylmänä
Niin selviää. Kyllä sinne jää vikamuistiin tiedot. Jotka staarilla näkee.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: OM642 huono käynnistyminen kylmänä
Hehkurele mullakin oli rikki ja teki tuota samaa.
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Re: OM642 huono käynnistyminen kylmänä
Hei
Joko vatanhe on saanut V6 Mersun pitkän startin kuntoon? Vika vaikuttais olevan sama kuin mulla viime vuonna. Ohivuotoa suuttimissa.
Letkutestillä selvisi. Ensi pyöräytyksellä parissa kolmessa sekunnissa nousi kahdessa suuttimessa 20cm polttoainepatsas.
Vaihdoin niistä toisen. Vika poistui.
2 sekuntia on liian pitkä aika päästä 200 baariin. Se ensimmäinenkin lukema jonka ehtii Staarista nähdä pitää heti olla yli.
Suuttimia tuohon näyttäisi saavan nyt halvemmalla.
http://www.ebay.at/itm/151058785991?ssP ... 1423.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
Joko vatanhe on saanut V6 Mersun pitkän startin kuntoon? Vika vaikuttais olevan sama kuin mulla viime vuonna. Ohivuotoa suuttimissa.
Letkutestillä selvisi. Ensi pyöräytyksellä parissa kolmessa sekunnissa nousi kahdessa suuttimessa 20cm polttoainepatsas.
Vaihdoin niistä toisen. Vika poistui.
2 sekuntia on liian pitkä aika päästä 200 baariin. Se ensimmäinenkin lukema jonka ehtii Staarista nähdä pitää heti olla yli.
Suuttimia tuohon näyttäisi saavan nyt halvemmalla.
http://www.ebay.at/itm/151058785991?ssP ... 1423.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: OM642 huono käynnistyminen kylmänä
Vika vieläkin päällä. Ohivuoto se tuskin on kuten ensimmäisessä viestissä totesin. Ohivuoto minimaalista myös aivan startin alussa. (50cm pitkä sisähalkaisijaltaan 5mm letkua täyttyy noin 4minuutissa==>ohivuoto 3ml/min). Täysin kylmästä koneesta en ole mitannut mutta voiko olla että 15 asteinen suutin täysin tiivis ja 5 asteinen laskee läpi kuin seula?
Yhden pitkän startin jälkeen nafta löyhähti auton ympärillä muttei konehuoneessa, joten saaste tullut pakoputkesta. Tämän perusteella päätelmä on toimimaton hehkurelu joka nyt hankinnassa. Katsotaan auttaako kun saan osiin käsiini ja vaihdettua.
Yleensä mitään hajuhaittoja ei havaittavissa.
Yhden pitkän startin jälkeen nafta löyhähti auton ympärillä muttei konehuoneessa, joten saaste tullut pakoputkesta. Tämän perusteella päätelmä on toimimaton hehkurelu joka nyt hankinnassa. Katsotaan auttaako kun saan osiin käsiini ja vaihdettua.
Yleensä mitään hajuhaittoja ei havaittavissa.
S211 280CDI 4-Matic -07
Re: OM642 huono käynnistyminen kylmänä
Ai. Niinpäs olikin. En lukenut tarkasti. Mulla oli kanssa aikaisemmin hehkun rele rikki. Korvasin sen releen tekemän hehkutuksen kytkemällä kaikki hehkut paksulla johdolla yhteen ja syötin sinne 6,6 voltin akusta virtaa. Käynnistyi heti. Se oli noin vuotta ennen suutin vikaa. Veikkaisin hehkun relettä. Ne antautuu tosi helpolla.vatanhe kirjoitti:Vika vieläkin päällä. Ohivuoto se tuskin on kuten ensimmäisessä viestissä totesin. Ohivuoto minimaalista myös aivan startin alussa. (50cm pitkä sisähalkaisijaltaan 5mm letkua täyttyy noin 4minuutissa==>ohivuoto 3ml/min). Täysin kylmästä koneesta en ole mitannut mutta voiko olla että 15 asteinen suutin täysin tiivis ja 5 asteinen laskee läpi kuin seula?
Yhden pitkän startin jälkeen nafta löyhähti auton ympärillä muttei konehuoneessa, joten saaste tullut pakoputkesta. Tämän perusteella päätelmä on toimimaton hehkurelu joka nyt hankinnassa. Katsotaan auttaako kun saan osiin käsiini ja vaihdettua.
Yleensä mitään hajuhaittoja ei havaittavissa.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: OM642 huono käynnistyminen kylmänä
Nyt on vihdoinkin pienten toimitusongelmien jälkeen hehkurele saatu vaihdettua ja ensikokemukset nollakeleillä positiiviset. Lähtee kylmäkin käyntiin niinkuin kuuluukin. Mitään muuta ei ole vaihdettu joten katsotaan nyt sitten kun kelit kylmenee kuinka käy.
Tiedä sitten tuliko latvialaisille maksettua liikaa (185$+20$ postikulut) originaalista releestä A 642 900 58 01 joka korvaa alkuperäisen A 642 153 20 79. Vehon hintaa en ole edes kysellyt.
Tiedä sitten tuliko latvialaisille maksettua liikaa (185$+20$ postikulut) originaalista releestä A 642 900 58 01 joka korvaa alkuperäisen A 642 153 20 79. Vehon hintaa en ole edes kysellyt.
S211 280CDI 4-Matic -07
Re: OM642 huono käynnistyminen kylmänä
133€ näkyy olevan saksan veroton ovh... että varmaan aika lähellä totuutta kuljetaan latviassa, ei varmaan maailman halvin mutta aina vehon voittaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- jari36
- Vakiokalustoa
- Viestit: 171
- Liittynyt: To 28.12.2006 23:47
- Paikkakunta: Siellä mistä sattuu katon alustaa löytymän ;) pääasiassa Turku-Pori akselilla
Re: OM642 huono käynnistyminen kylmänä
Miten *ri ilmoittaa hehkurele rikki.
Jos ilmoitaa... jännite katkos hehkutulpassa 2 ja 4. tarkoittaako että ne ovat palaneet ?
Jos ilmoitaa... jännite katkos hehkutulpassa 2 ja 4. tarkoittaako että ne ovat palaneet ?
Re: OM642 huono käynnistyminen kylmänä
Sitähän tuo yleensä tarkoittaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: OM642 huono käynnistyminen kylmänä
Ja mitä mulle on asiasta kerrottu, rikkinäinen tulppa särkee ilmeisesti tuon hehkureleen helpommasti näissä uusissa "tikivehkeissä" kuin esimerkiksi vielä 124 aikakauden vehkeissä.
Eli kannattaa vaihtaa hehkut ennen kuin rele menee rikki...
Eli kannattaa vaihtaa hehkut ennen kuin rele menee rikki...
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: OM642 huono käynnistyminen kylmänä
Minun mielestä se hehkurele on sisältä niin heikkoa tekoa, että se menee rikki aivan omia aikojaan. Harvemmin myöskään hehkutulppa tai siihen menevä johto menee oikosulkuun ja jos menisikin niin releen sisällä oleva turvaelektroniikka tunnistaa sen ja kytkee viallisen virtapiirin irti. Releen sisällä olevien hopealankojen juotokset irtoavat. Joku on näitä myös korjannut onnistuneesti. Siellä "releen" sisällä ei ole liikkuvia osia vaan hehkujen virtapiirien kytkemiseen käytetään MOSFET transistoreja. Näitä transistoreja ohjaa mikrokontrolleri. Joka puolestaan on kytketty CAN väylällä moottoriohjaimeen.
Hehkureleen toiminta ei myöskään vaikuta CDI koneen käynnistymiseen tai käynnistymislupaan millään tavalla. Ajoin itse pari viikkoa niin että viallinen hehkurele oli paikoillaan, mutta yksikään tulppa ei ollut siinä kiinni. Johdin tulppiin sähkön erillisistä litium akuista noin kymmeneksi sekunniksi ja starttasin auton käyntiin. Hyvin käynnistyi. Toin paksut piuhat hyttiin ja yhdistin ne starttauksen ajaksi siellä olevaan 6,6V akkuun.
Hehkureleen toiminta ei myöskään vaikuta CDI koneen käynnistymiseen tai käynnistymislupaan millään tavalla. Ajoin itse pari viikkoa niin että viallinen hehkurele oli paikoillaan, mutta yksikään tulppa ei ollut siinä kiinni. Johdin tulppiin sähkön erillisistä litium akuista noin kymmeneksi sekunniksi ja starttasin auton käyntiin. Hyvin käynnistyi. Toin paksut piuhat hyttiin ja yhdistin ne starttauksen ajaksi siellä olevaan 6,6V akkuun.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: OM642 huono käynnistyminen kylmänä
En tiedä meneekö itsekseen rikki vaiko vain silloin kun joku hehku menee oikosulkuun vai sattuuko peräti molempia mutta tuossa yksi kuva releestä josta yhden hehkun yksi lanka on irronnut pad'ista ja toisen hehkun molemmat langat irti ja toinen vielä keskeltä poikkikin.HannuS kirjoitti:Minun mielestä se hehkurele on sisältä niin heikkoa tekoa, että se menee rikki aivan omia aikojaan.
Vikakoodi tuosta tuli vain yhdestä tulpasta.
Re: OM642 huono käynnistyminen kylmänä
Minulla staari ilmoitti vian hehkuista numerot 2 ja 4. Kaikki hehkut olivat kuitenkin toimivia. Ainoastaan 6-pytyn hehku oli siten myöhemmin irroitettaessa jumissa, mutta sinnekin meni akkuhehkutuksella sama virta mitä muihin. Mutta minun "releessä" olivatkin poikki tuloliittimeltä, siitä isosta abico-liittimestä tulevat piuhat.
Alkuvirta kylmällä hehkulla on muistaakseni luokkaa 50A/hehku. Siitä se nopeasti laskee alle 20A. Ohutta tuo lanka on sille virralle, vaikka niitä onkin kaksi ja aika minkä suuri virta siitä kulkee on lyhyt.
https://www.dropbox.com/sc/op6oqa4dyln3 ... _04M4LFvRa" onclick="window.open(this.href);return false;
Alkuvirta kylmällä hehkulla on muistaakseni luokkaa 50A/hehku. Siitä se nopeasti laskee alle 20A. Ohutta tuo lanka on sille virralle, vaikka niitä onkin kaksi ja aika minkä suuri virta siitä kulkee on lyhyt.
https://www.dropbox.com/sc/op6oqa4dyln3 ... _04M4LFvRa" onclick="window.open(this.href);return false;
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: OM642 huono käynnistyminen kylmänä
Mitä muuten maksaa uusi rele?
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Re: OM642 huono käynnistyminen kylmänä
näköjään 212euroa merteililläskibe kirjoitti:Mitä muuten maksaa uusi rele?
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Re: OM642 huono käynnistyminen kylmänä
Ebayssa vois lähteä 70€ + posti € http://www.ebay.de/itm/MERCEDES-3-0CDI- ... 4d28f7b7f2" onclick="window.open(this.href);return false;
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79