200D -> 190E
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
200D -> 190E
Kävi lipsahdus. Tuli ostettua 124 200D
Ensimmäinen kysymys tuli mieleeni, kun avasin konepellin kotipihalla. Miten öljyn mittatikun putki on kiinni lohkossa? Tai siis kuuluisi olla. Tuskin narulla kumminkaan...
Muuten on yksi siisteimmin käyvistä 200D-koneista, johon olen törmännyt.
Ensimmäinen kysymys tuli mieleeni, kun avasin konepellin kotipihalla. Miten öljyn mittatikun putki on kiinni lohkossa? Tai siis kuuluisi olla. Tuskin narulla kumminkaan...
Muuten on yksi siisteimmin käyvistä 200D-koneista, johon olen törmännyt.
Terveisin
Tero
Tero
Re: 200D öljytikun putki irti
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=292328" onclick="window.open(this.href);return false;
oisiko tuolta apuja?
oisiko tuolta apuja?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 200D öljytikun putki irti
soudal liima auttaa tuossaki tilanteessa... itellä oli golfissa mittatikunputki irti ja liimasin kiinni kuivuen yön yli ja eipä enää vuotanu koskaan
W124 4ever
Re: 200D öljytikun putki irti
Olikos se irti yläpäästä jos se nyt kerta narulla on kiinni? Nettiautoa selaamaan niin näkee miten se on kiinni jos oli kyse yläpäänkiinnityksestä.dieselflosse kirjoitti:Kävi lipsahdus. Tuli ostettua 124 200D
Ensimmäinen kysymys tuli mieleeni, kun avasin konepellin kotipihalla. Miten öljyn mittatikun putki on kiinni lohkossa? Tai siis kuuluisi olla. Tuskin narulla kumminkaan...
Muuten on yksi siisteimmin käyvistä 200D-koneista, johon olen törmännyt.
Re: 200D öljytikun putki irti
Uusi O-rengas ja hylomar niminen tökötti on sitten se virallinen tiivistystapa. Ruuvillahan se yläpää lienee aina kiinni jossakin, imusarjassa tjms.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 200D öljytikun putki irti
yläpää on pultilla kiinni kannessa. alapäästä en tiedä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 200D öljytikun putki irti
Jos yläpää on pultilla niin yleisesti vetäisee putken pois ja alaosassa on o-rengas.
Muttakun joitain putkia on ilman tukea ja tuntuu että se on hitsattu sinne alas kiinni.
Muttakun joitain putkia on ilman tukea ja tuntuu että se on hitsattu sinne alas kiinni.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 200D öljytikun putki irti
...ja yläpäässä on pultti ja alapäässä O-rengas jos se jäi vielä epäselväksi
Lisää tietoa: www.skg.fi
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 200D -> 190E
Laiska kun olen, niin muutin vain tämän ketjun otsikon kuvaamaan perimmäistä ajatustani.
Eli, ostin tuon 124 200D automaatin siinä tarkoituksessa, että swappaan siitä koneen tuohon käyttikseeni 190E automaagiin. Olen siinä käsityksessä, että laatikko on noissa sama, mutta turbiini saattaa olla eri. Olenko oikeassa?
Koneet lienevät painoltaan niin lähellä toisiaan, ettei jousia tarvitse vaihtaa? Koneen kannatintyynyt lienevät samat?
Jos jollakulla on kokemuksia vastaavasta swapista, niin vinkkejä otetaan vastaan.
Eli, ostin tuon 124 200D automaatin siinä tarkoituksessa, että swappaan siitä koneen tuohon käyttikseeni 190E automaagiin. Olen siinä käsityksessä, että laatikko on noissa sama, mutta turbiini saattaa olla eri. Olenko oikeassa?
Koneet lienevät painoltaan niin lähellä toisiaan, ettei jousia tarvitse vaihtaa? Koneen kannatintyynyt lienevät samat?
Jos jollakulla on kokemuksia vastaavasta swapista, niin vinkkejä otetaan vastaan.
Terveisin
Tero
Tero
Re: 200D -> 190E
Bensa koneen tilalle siis toi dieseli?
Pieni ero siinä turbiinissa on ...jotkut kyllä sanoo että ei ole mutta parempi olisi laittaa se dieselin silti.
Askiin menee suoraan ,ottaa bensapumpun pois välistä ja tankin sisään vaihdat harvemman sihdin niin toimii talvemmakin..tai otat sen kokonaan pois....ainakin kun olen vaihdellut tankkeja niin tosi tiheä on bensan sihti dieseliin nähden.
Pieni ero siinä turbiinissa on ...jotkut kyllä sanoo että ei ole mutta parempi olisi laittaa se dieselin silti.
Askiin menee suoraan ,ottaa bensapumpun pois välistä ja tankin sisään vaihdat harvemman sihdin niin toimii talvemmakin..tai otat sen kokonaan pois....ainakin kun olen vaihdellut tankkeja niin tosi tiheä on bensan sihti dieseliin nähden.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 200D -> 190E
Perämurikka taitaa mennä vaihtoon, yleensä dieseli kaipaa pidempää välitystä kuin bensakone.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 200D -> 190E
Perä tosiaan taitaa bensavehkeessä olla hieman tiheämpi. Pirteästihän tuo sillä lähtisi, mutta saattaisi matka-ajossa alkaa kyllästyttää. Olisikohan tuon luovuttajan perä sopiva vai onko 124:sissa tiheämpi?
Terveisin
Tero
Tero
Re: 200D -> 190E
Automaateissa harvemmat ja manu askisissa tiheämmät mutta katso perän takakannen vierestä välitys mikä siellä nyt on niin raati voi kanssa auttaa ja miettiä sopivaa
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 200D -> 190E
Minkäikäiset autot ovat?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 200D -> 190E
Perä
200 D 3,46
190 E 3,23
Laatikko
200 D 722.403
190 E 722.400
Välitykset samat.
200 D 3,46
190 E 3,23
Laatikko
200 D 722.403
190 E 722.400
Välitykset samat.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 200D -> 190E
Nyt taisi käydä vanhanaikaiset. Ajelin 200D:n rasvamontulle ja yllätyksekseni pohja on pientä peräosaston pintaruostetta lukuunottamatta täysin ehjä.
Eihän tuota taida lihoiksi raaskia laittaa. Sisätilan imurointi, jarrujen herkistely ja leimalle... Pari pientä ruostepilkkua pois pinnasta ja kas vanhus muuttuu edustavaksi mustaksi limusiiniksi
Eihän tuota taida lihoiksi raaskia laittaa. Sisätilan imurointi, jarrujen herkistely ja leimalle... Pari pientä ruostepilkkua pois pinnasta ja kas vanhus muuttuu edustavaksi mustaksi limusiiniksi
Terveisin
Tero
Tero