200D -> 190E

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

200D -> 190E

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Kävi lipsahdus. Tuli ostettua 124 200D ;)

Ensimmäinen kysymys tuli mieleeni, kun avasin konepellin kotipihalla. Miten öljyn mittatikun putki on kiinni lohkossa? Tai siis kuuluisi olla. Tuskin narulla kumminkaan...

Muuten on yksi siisteimmin käyvistä 200D-koneista, johon olen törmännyt.
Terveisin
Tero
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 200D öljytikun putki irti

Viesti Kirjoittaja atlas »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=292328" onclick="window.open(this.href);return false;

oisiko tuolta apuja?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Hebe124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: La 16.08.2014 23:02
Paikkakunta: Tornio

Re: 200D öljytikun putki irti

Viesti Kirjoittaja Hebe124 »

soudal liima auttaa tuossaki tilanteessa... itellä oli golfissa mittatikunputki irti ja liimasin kiinni kuivuen yön yli ja eipä enää vuotanu koskaan
W124 4ever
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 200D öljytikun putki irti

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

dieselflosse kirjoitti:Kävi lipsahdus. Tuli ostettua 124 200D ;)

Ensimmäinen kysymys tuli mieleeni, kun avasin konepellin kotipihalla. Miten öljyn mittatikun putki on kiinni lohkossa? Tai siis kuuluisi olla. Tuskin narulla kumminkaan...

Muuten on yksi siisteimmin käyvistä 200D-koneista, johon olen törmännyt.
Olikos se irti yläpäästä jos se nyt kerta narulla on kiinni? Nettiautoa selaamaan niin näkee miten se on kiinni jos oli kyse yläpäänkiinnityksestä.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 200D öljytikun putki irti

Viesti Kirjoittaja veskola »

Uusi O-rengas ja hylomar niminen tökötti on sitten se virallinen tiivistystapa. Ruuvillahan se yläpää lienee aina kiinni jossakin, imusarjassa tjms.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 200D öljytikun putki irti

Viesti Kirjoittaja pera8x »

yläpää on pultilla kiinni kannessa. alapäästä en tiedä.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 200D öljytikun putki irti

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos yläpää on pultilla niin yleisesti vetäisee putken pois ja alaosassa on o-rengas.
Muttakun joitain putkia on ilman tukea ja tuntuu että se on hitsattu sinne alas kiinni.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 200D öljytikun putki irti

Viesti Kirjoittaja veskola »

...ja yläpäässä on pultti ja alapäässä O-rengas jos se jäi vielä epäselväksi :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 200D -> 190E

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Laiska kun olen, niin muutin vain tämän ketjun otsikon kuvaamaan perimmäistä ajatustani.

Eli, ostin tuon 124 200D automaatin siinä tarkoituksessa, että swappaan siitä koneen tuohon käyttikseeni 190E automaagiin. Olen siinä käsityksessä, että laatikko on noissa sama, mutta turbiini saattaa olla eri. Olenko oikeassa?

Koneet lienevät painoltaan niin lähellä toisiaan, ettei jousia tarvitse vaihtaa? Koneen kannatintyynyt lienevät samat?

Jos jollakulla on kokemuksia vastaavasta swapista, niin vinkkejä otetaan vastaan.
Terveisin
Tero
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 200D -> 190E

Viesti Kirjoittaja atlas »

Bensa koneen tilalle siis toi dieseli?
Pieni ero siinä turbiinissa on ...jotkut kyllä sanoo että ei ole mutta parempi olisi laittaa se dieselin silti.
Askiin menee suoraan ,ottaa bensapumpun pois välistä ja tankin sisään vaihdat harvemman sihdin niin toimii talvemmakin..tai otat sen kokonaan pois....ainakin kun olen vaihdellut tankkeja niin tosi tiheä on bensan sihti dieseliin nähden.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 200D -> 190E

Viesti Kirjoittaja tomant »

Perämurikka taitaa mennä vaihtoon, yleensä dieseli kaipaa pidempää välitystä kuin bensakone.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 200D -> 190E

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Perä tosiaan taitaa bensavehkeessä olla hieman tiheämpi. Pirteästihän tuo sillä lähtisi, mutta saattaisi matka-ajossa alkaa kyllästyttää. Olisikohan tuon luovuttajan perä sopiva vai onko 124:sissa tiheämpi?
Terveisin
Tero
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 200D -> 190E

Viesti Kirjoittaja atlas »

Automaateissa harvemmat ja manu askisissa tiheämmät mutta katso perän takakannen vierestä välitys mikä siellä nyt on niin raati voi kanssa auttaa ja miettiä sopivaa
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 200D -> 190E

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Minkäikäiset autot ovat?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 200D -> 190E

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Timo L. kirjoitti:Minkäikäiset autot ovat?
200D on '91 ja 190E '88
Terveisin
Tero
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 200D -> 190E

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Perä

200 D 3,46
190 E 3,23

Laatikko

200 D 722.403
190 E 722.400
Välitykset samat.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 200D -> 190E

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Nyt taisi käydä vanhanaikaiset. Ajelin 200D:n rasvamontulle ja yllätyksekseni pohja on pientä peräosaston pintaruostetta lukuunottamatta täysin ehjä.

Eihän tuota taida lihoiksi raaskia laittaa. Sisätilan imurointi, jarrujen herkistely ja leimalle... Pari pientä ruostepilkkua pois pinnasta ja kas vanhus muuttuu edustavaksi mustaksi limusiiniksi :)
Terveisin
Tero
Vastaa Viestiin