w201 3.0TURBO
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: To 19.06.2014 23:17
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Tuli muute sellane vielä mielee, että millä jarruilla ja alustalla sait leimaan tuolla edellisellä tekniikalla ja mennäänkö nyt samoilla ? Itelläki mielessä tenavan ahtaminen ja lupa-asiat vielä vähä hakusessa
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
300te etujarrut ja etuvakaajantanko. Vakio iskarit +jäykemmät jouset (madallus). Takajarrut vakiot! Näillä osilla voi ottaa 244hp. Samoilla mennään, mutta voi olla että taakse päivitän isommat jarrut ja paksumman vakaajan ihan ajettavuuden kannalta (ei vaikuta tehoihin)Nnimimerkki kirjoitti:Tuli muute sellane vielä mielee, että millä jarruilla ja alustalla sait leimaan tuolla edellisellä tekniikalla ja mennäänkö nyt samoilla ? Itelläki mielessä tenavan ahtaminen ja lupa-asiat vielä vähä hakusessa
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Nonii! intti suoritettu loppuun asti ja nyt aloitettu työt. Mersua en hirveesti ole kerennyt vielä laittaa kun viime viikolla tuli 100h töissä oltua.
Sen verran olen aikaan saanut että ostin getragin 717.404 laatikon ja ms3
Nyt seuraavana vähän peltitöitä konehuoneessa ja sitten kaikki roippeet poikkeen ja konehuone maaliin ni saa alkaa kasailemaan!
Sen verran olen aikaan saanut että ostin getragin 717.404 laatikon ja ms3
Nyt seuraavana vähän peltitöitä konehuoneessa ja sitten kaikki roippeet poikkeen ja konehuone maaliin ni saa alkaa kasailemaan!
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Kerkisit näköjää jo mega ostamaan, mut pakko kommentoja että markkinoilla on uus tuttavuus nimittäin EMU moottorinohjaus, erittäin hyvä hinta laatusuhde, itellä on kilpurissa kiinni (C280) ja kaverille pistin myös. Nyt on laitteet toiminu kyllä moitteetta noiden osilta.
Kannattaa sit vaan sen megan kanssa käyttää niitä antureita, trikkereitä yms, mitkä on todettu toimivaks, niin pääsee vähemmällä rassuulla. 6cyl itse laittaisin 12-1 pyörän, ooppelin hall anturi, Bosch hukkis puola ja erillinen kipinän vahvistin, en suosittele sytty kiviä boksin sisälle. Nimimerkillä riittävän paljo rassattu.
Ajattelitko millasta kannen pahvia tuohon?
Omaan täytyis laittaa joku ennen talven jäärata kisoja, nyt paineet 0,5 ja tehoa 335Hv ja 485Nm. Kone 2,8 m104, mut ei oikeen arvaa nostaa vakio tiivisteellä kovin paljo tuon yli että varmasti kestäis...
Kannattaa sit vaan sen megan kanssa käyttää niitä antureita, trikkereitä yms, mitkä on todettu toimivaks, niin pääsee vähemmällä rassuulla. 6cyl itse laittaisin 12-1 pyörän, ooppelin hall anturi, Bosch hukkis puola ja erillinen kipinän vahvistin, en suosittele sytty kiviä boksin sisälle. Nimimerkillä riittävän paljo rassattu.
Ajattelitko millasta kannen pahvia tuohon?
Omaan täytyis laittaa joku ennen talven jäärata kisoja, nyt paineet 0,5 ja tehoa 335Hv ja 485Nm. Kone 2,8 m104, mut ei oikeen arvaa nostaa vakio tiivisteellä kovin paljo tuon yli että varmasti kestäis...
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Joo en kyllä ala kivillä leikkimään mitä on juttuja kuuluu muilta varmaanki jos turbobanditeilta tilais sen kupari tiivisteen, tuntuu paineita kestävän mutta onhan sillä hintaakin. Mutta jos alkaa teetättää ni kalliiks sekin tulee.
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Sytkäpuoli oli vakio 0,7/0,9bar ahdoilla?^ArZka^ kirjoitti:2litrasessa oli vakio ruisku lisärikastuksella. Uuteen tulee sähköstä ruuttaa, mutta en vielä tiiä että mikä. Megasquirt on kyllä käyny mielessä mutta jospa sitä ostas kerralla laatutavaraa
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
tältä paolo Richiltä:hän saa myös kynsitiivisteitä, tekee mittatilauksena 6cyl about 250€ ja kestää kans, saattais olla parempi ku on massatiiviste, niin ei niin helposti ala tihkumaan kannen välistä...
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Kiitos tiedosta! Laitetaan mietitään.
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Joo vakiosytkä säädettynä ja ei sytkäpuolella ollu ikinä ongelmia kun sai kohalleen säädettyäJapatti kirjoitti:Sytkäpuoli oli vakio 0,7/0,9bar ahdoilla?^ArZka^ kirjoitti:2litrasessa oli vakio ruisku lisärikastuksella. Uuteen tulee sähköstä ruuttaa, mutta en vielä tiiä että mikä. Megasquirt on kyllä käyny mielessä mutta jospa sitä ostas kerralla laatutavaraa
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Minkäs lainen tuo lisärikastus systeemi on? Vai onko lisätty vaa EHA:sta lisää soppaa? Itellä on kans m103 eaton m90 proju menossa nii mietityttää vaan et kuinka kannattais toteuttaa^ArZka^ kirjoitti:2litrasessa oli vakio ruisku lisärikastuksella. Uuteen tulee sähköstä ruuttaa, mutta en vielä tiiä että mikä. Megasquirt on kyllä käyny mielessä mutta jospa sitä ostas kerralla laatutavaraa
¸.·´¯`·.´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
EHA:stakin lisätty ja käytetty kylmäkäynnistys-suutinta lisänä, Paineanturi ahtoputkeen, releen ja potentiometrin kautta "säädettävä"Tumbb1 kirjoitti:Minkäs lainen tuo lisärikastus systeemi on? Vai onko lisätty vaa EHA:sta lisää soppaa? Itellä on kans m103 eaton m90 proju menossa nii mietityttää vaan et kuinka kannattais toteuttaa^ArZka^ kirjoitti:2litrasessa oli vakio ruisku lisärikastuksella. Uuteen tulee sähköstä ruuttaa, mutta en vielä tiiä että mikä. Megasquirt on kyllä käyny mielessä mutta jospa sitä ostas kerralla laatutavaraa
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Iso kiitos ja kumarrus!^ArZka^ kirjoitti:EHA:stakin lisätty ja käytetty kylmäkäynnistys-suutinta lisänä, Paineanturi ahtoputkeen, releen ja potentiometrin kautta "säädettävä"Tumbb1 kirjoitti:Minkäs lainen tuo lisärikastus systeemi on? Vai onko lisätty vaa EHA:sta lisää soppaa? Itellä on kans m103 eaton m90 proju menossa nii mietityttää vaan et kuinka kannattais toteuttaa^ArZka^ kirjoitti:2litrasessa oli vakio ruisku lisärikastuksella. Uuteen tulee sähköstä ruuttaa, mutta en vielä tiiä että mikä. Megasquirt on kyllä käyny mielessä mutta jospa sitä ostas kerralla laatutavaraa
¸.·´¯`·.´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Nonii eli palikkaa taas tilailtu lisää ja osa jo saapukin. Ahtoputki tarvikkeita 3" alumiini käyriä,silikoniletkuja, rst klemmareita ja painekoteloon putkee. Ens viikko voi mennä töitten parissa mutta yritetään rakennella mahdollisuuksien mukaan. Kuvia laitan kuhan saa tehtyä jotain näkyvää. Kytkimeksi olen ajatellut tiltonin Ot-ii 2levyistä sintteriä ,kellään kokemuksia tai tietoja saako mahtumaan ja sovitettua vakio vauhtipyörään.
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Morjes. Eilen tein ahtoputket ,vielä pitää sijoittaa bov kaasuläpän etupuolelle kunhan saan painekotelon tehtyä jota tänään jo aloittelin.
ja kaasuläppä pitäs tilata vielä jostain.
Lauantaina ois tarkotus käyä hitsaamassa ahtoputket ja painekotelo.
Eli huominen ilta siunataan painekotelon teolle ja jätetään joka toinen kalja juomatta
Siitä se alkaa pikkuhiljaa rakentumaan ku pari tuntia töitten jälkeen illasta kehtaa talliin lähtee.
Tuossa vielä 3 kuvaa!
ja kaasuläppä pitäs tilata vielä jostain.
Lauantaina ois tarkotus käyä hitsaamassa ahtoputket ja painekotelo.
Eli huominen ilta siunataan painekotelon teolle ja jätetään joka toinen kalja juomatta
Siitä se alkaa pikkuhiljaa rakentumaan ku pari tuntia töitten jälkeen illasta kehtaa talliin lähtee.
Tuossa vielä 3 kuvaa!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Tänää kävin hitsaamassa ahtoputket. painekoteloo en vielä voinu hitsata ku on tuo imusarja vielä vaiheessa ja pitää tehä siihen kartioputket.
en muistanukkaa mitenkä haastavaa onkaa tuo alumiinin hitsaus ,mutta muutamien säätösaumojen jälkeen alko onnistua
en muistanukkaa mitenkä haastavaa onkaa tuo alumiinin hitsaus ,mutta muutamien säätösaumojen jälkeen alko onnistua
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Siistin näköistä saumaa!
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Kiitoksia! Ei oo onneks koulutus ihan hukkaan menny vaikka aika vähä tigillä hitsattiinkin.
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
imusarja alkais olla valmis, enää suuttimille koneistaa kolot sopiviks ja hitsata painekotelo.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
ei nämä kuvat kyllä meinaa näkyä millään :/ KLIKATKAA TEKSTIÄ ni aukee kuva
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Turbobanditin askarteluja jo pitkään seuranneena odotan innolla lopputulosta Tosi mielenkiintonen projekti ja tuo vähän sitä vaihtelua tännekkin, kun välillä näitä bensavehkeitäki turbotetaan
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Siistiä jälkeä ei tuon kuparisen tiivisteen kustannukset pilviin nouse kun hakee levyä ja vie vesileikkuulle. Joskus vag riisseliin leikkuuttanut tiivisteen.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Kiitoksia!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Su 20.05.2012 15:36
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Todella asiallista jälkeä!! tätä projua täytyy seurata!! mitkä suutimet tulossa? meinasitko kannelle tehä mitään? kanavien portausta yms?
MITÄ ENEMMÄN IHMISELLÄ ON AUTOJA SITÄ PAREMPI IHMINEN HÄN ON.
2000-LUVUN JÄLKEEN EI OLE TEHTY YHTÄÄN AUTOA!
w123 300d tomatti wanha taxi rojekti
w201 2.0 ex
w124 2.0d ex
oldsmobile delta 88 royale lintta ex
Dodge custom 4d 1947 prokkis
300ce
W201
ex:
s124 200d
lintta sorsa
2000-LUVUN JÄLKEEN EI OLE TEHTY YHTÄÄN AUTOA!
w123 300d tomatti wanha taxi rojekti
w201 2.0 ex
w124 2.0d ex
oldsmobile delta 88 royale lintta ex
Dodge custom 4d 1947 prokkis
300ce
W201
ex:
s124 200d
lintta sorsa
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Kiitos taas kerran! Suuttimista ei vielä tietoo muutaku bosch luokkaa ~1700cc. Kannelle sen verran että siistii kanavat, oikasee ja jäykemmät venajouset!nokileka w124 kirjoitti:Todella asiallista jälkeä!! tätä projua täytyy seurata!! mitkä suutimet tulossa? meinasitko kannelle tehä mitään? kanavien portausta yms?
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Onko tarkotus ajaa viinalla, vai miksi noi järkyttävän isot suuttimet?
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Joo tarkotus viinalla laittaa käymään! Ja teho tavote n.700hp
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Onkos tälläsessä m103 moottorissa öljyruiskut männille vakiona? On meinaan melko tehokas liuotinaine tuo re85,öljykalvot häipyy melkonopiaa sylintereistä jos ei ole kunnollista voitelua.
värit väreihin ja loput maihin.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Su 20.05.2012 15:36
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Ei ole öljyruiskuja vakiona, tai semonen muistikuva on
MITÄ ENEMMÄN IHMISELLÄ ON AUTOJA SITÄ PAREMPI IHMINEN HÄN ON.
2000-LUVUN JÄLKEEN EI OLE TEHTY YHTÄÄN AUTOA!
w123 300d tomatti wanha taxi rojekti
w201 2.0 ex
w124 2.0d ex
oldsmobile delta 88 royale lintta ex
Dodge custom 4d 1947 prokkis
300ce
W201
ex:
s124 200d
lintta sorsa
2000-LUVUN JÄLKEEN EI OLE TEHTY YHTÄÄN AUTOA!
w123 300d tomatti wanha taxi rojekti
w201 2.0 ex
w124 2.0d ex
oldsmobile delta 88 royale lintta ex
Dodge custom 4d 1947 prokkis
300ce
W201
ex:
s124 200d
lintta sorsa
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Mites öljynkierto?
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Voi olla että teen öljyruiskut lohkoon tai sitten en m104 ois valmiina mutta kerran alotin m103 ni ajellaan sillä minkä kestää ja meinasin imusarjaan vesimetanoliruiskun.
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^