Vitosta ja vähän muistakin...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Vitosta ja vähän muistakin...

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Kyä ottaa sopivan mersun löytäminen koville täällä raukoilla rajoilla, mutta nyt olis kiikarissa vito 110 vm 1996/97. Ajettu on jo 280 tuhatta, mutta kunto näyttää ikäisekseen sopivalta eikä miltään kauppa-autolta. Parasta autossa on kuitenkin sisälokarit, jotka roiskeläppineen löytyy joka kulmalta, vetokoukkuakaan ei ole käytetty kuin "parkkiapuna" jos sitäkään...
Mutta mutta mutta... täällä voorumilla kun lukee noita vituran vikalistoja niin rupee hirvittään; mistä tiedän, että onko tuohon yksilöön tulossa kansipahvin vaihto huamenna vai joskus toiste jonkun muun toimesta. Eli onko mitään muuta indikaattoria orastavalle pahvin hajoomiselle kuin siniset sauhut?
Myyjä tuskin edes tietää onko kyseiseen yksilöön tehty kyseinen remontti, siltä ainakin asiantuntevuuden taso vaikutti.
Toisaalta kyseinen auto on pitkään aikaan parasta hinta/laatu -suhteeltaan, mitä on ollut tarjolla, vaikkakin Vitoa olen pyrkinyt välttämään. Mutta kun sitä sopivaa W124 300TD:ta ei ole löytynyt, niin tuollainenkin vaihtoehto nyt kai on tutkittava :shock:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Vitosta ja vähän muistakin...

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kansipahvi ei indikoi mitenkään hajoamistaan, se tapahtuu kuin pommin tippuminen taivaalta. Suosittelen, että otat korjaushistorian veholta, ja mikäli kannentiivistettä ei ole korjaushistoriassa pyydät 1500 € hinnan alennuksen siitä hinnasta, jonka olisit muutoin valmis maksamaan ehjästä autosta. Ihme juttu jollei ole vielä nolla kilometreillä hajonnut.

Muuten nyt on markkinat täynnä noita 300 tdt autoja, katsoppas haulla...tuo tapahtui kun vuodenvaihteessa käyttövoimavero nousi. Mikäli et vitoa tarvitse vaan farmarin niin älä ihmeessä tuommosta laatikkoa ota riesaksi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18214
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Kansipahvi ei indikoi mitenkään hajoamistaan, se tapahtuu kuin pommin tippuminen taivaalta. "

Kyllä. Tosin veskolaa varoitettiin pari päivää aiemmin. :D

Todennäköisesti on jo kannentiiviste kerran uusittu 280000 ajettuun.
wiimax.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Myönnetään että se saattoi rapista pari päivää ennen, mutta pommi sieltä tosiaan tippui kun töistä lähtiessä polkasin kaasun pohjaan risteyksessä :shock:
Viimeksi muokannut veskola, Pe 25.03.2005 10:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18214
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jjjuu, en tarkoittanut varoittamisella rapinaa vaan sitä kun kirjoitin ko. ongelmasta forumille lauantaina 25.9. ja autosi laukesi maanantaina 27.9...
wiimax.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

dealer kirjoitti:Jjjuu, en tarkoittanut varoittamisella rapinaa vaan sitä kun kirjoitin ko. ongelmasta forumille lauantaina 25.9. ja autosi laukesi maanantaina 27.9...
Sitä miekin tarkoitin ja siitä rapinastahan (jota en näköjään maininnut tuossa kyssärissa) se keskustelu silloin lähti, eli pitäskö käyttää fortea vai huoltaa suuttimet tjms. vai onko suuttimissa vikaa...

Eli se pari päivää kestänyt lievä rapina aiheutti tämän kysymykseni suuttimien huoltotarpeesta. Tosin ei sitä silloin vielä osattu yhdistää kannentiivisteeseen :shock:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 292#103292

mutta oliko se nyt maanantai kun se levisi toaalisesti...
Lisää tietoa: www.skg.fi
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Tarpeesta sen verran, että tilaa tarttisin ensisijaisesti... Vitossa on sitä jo pikkusen, ja toisaalta se mahtuu virman parkkihalliin sisään. Tourinki W124 300TD varmaan riittäisi tilan puolesta, mutta se käyttövoimavero on hirrrrmuinen. Siitäpä tuli mieleen, että paljonko se ollenkaan onkaan nykyään :?: Kokonaispainoa koetin etsiä haulla, mutta ei löytynyt. Eikös jollain tanskalais-sivustolla ollut kaikkien mallien painot, että sen osoitteen jos löytäisi...

EDIT:
Löytyi tanskalaissivusto ja painot... on painoa riittävästi.
Viimeksi muokannut vanttom, To 10.03.2005 14:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Vitoja määkin kattelen, mutta on maailma menny kummaksi kun Mersuja ei uskalla ostaa kun pelkää moottorin pettävän :evil: cdi Vitoissa on sitten ne cdi ongelmat. Meneeks noissa pahvi ongelmissa kansi kieroon vai mikä? Laakkosella on/oli Vito -99 mutta oli ovi/ovet niin jumalauta ruosteessa että ei taas voi uskoa todeksi, siis -99. Aikanaan -87 Hiacessa oli ainakin ovet kunnossa kun vuosi sitten myin (2500€).

Taitaa se Hiace olla varmin valinta paketti autoksi.
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Ei se kansi välttämättä kieroon mene, mutta alumiinikansi täytyy aina oikaista, kun se on irti käytetty.

Kummaksi on maailma tosiaan mennyt kun mersun konetta availla pitää, ennen ei tarvinnut pelätä muuta kuin maksamattomia veroja... :lol:

Nuo viton koneet on ilmeisesti kehitetty E-sarjan neloskoneista, joissa jonkinlaisia ongelmia on myös esiintynyt.

Vitojen ruostuminen on hyvin yksilökohtaista painottuen valkoisiin autoihin. Melkoisen äkkiä näkee millaisella pidolla on auto ollut, kun peltipintoja katsoo.
Mielenkiintoinen detalji on tuo moottoritilan etureunan palkki/pelti, johon konepelli vastaa etureunaltaan... miten se voi ruostua noin totaalisesti kuin eräissä yksilöissä on näkynyt???

Kysyntä Vitoissa on luultavasti huomattavasti kovempaa kuin tarjonta, koska hinnat ovat todella korkeita autojen kuntoon nähden.
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

"Ei se kansi välttämättä kieroon mene, mutta alumiinikansi täytyy aina oikaista, kun se on irti käytetty."

Näinhän se on, jos noita Vitoja nyt katselisi niin löytyykö samoja ruoste ongelmia kuin Väykyissä, eli alapalkki, jousikupit, kotelot ja jne. :D noita kun ei päällepäin het nää . Vitoissa plussaa on airbaggi ja ABSsät joita esim. Hiacesta kaikista löydy, poislukien uudet.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

keef kirjoitti:"Ei se kansi välttämättä kieroon mene, mutta alumiinikansi täytyy aina oikaista, kun se on irti käytetty."

Näinhän se on, jos noita Vitoja nyt katselisi niin löytyykö samoja ruoste ongelmia kuin Väykyissä, eli alapalkki, jousikupit, kotelot ja jne. :D noita kun ei päällepäin het nää . Vitoissa plussaa on airbaggi ja ABSsät joita esim. Hiacesta kaikista löydy, poislukien uudet.
Ei se Viton ruostuminen pelkästä pidosta ja väristä ole kiinni, ovien saumat ruostuvat saumasuojan alta kuten väyrysissä. Pohjat tietysti ruostuvat jollei ole suojattu koskaan jne. Jousikupit ok, mutta palkissa saattaa olla jo pintaruostetta jne jne.

Se moottoritilan poikkirauta ruostuu käsittääkseni koska materiaalit muodostavat galvaanisen parin, eli siitä on käytetty vääränlaista pulttia. Tosin tuo on vain kosmeettinen ongelma, se todellinen pommi muhii siellä rakenteissa ja saumoissa piilossa...

Mikäli kuljetuskapasiteettia tarvii niin valinta lienee ottaako 2 paikkasen 300 tdt:n valmiiksi pakuksi rekattuna vai Viton pakun jossa on tilaa käytännössä samalle 2:lle hengelle, mutta tavarankuljetustilaa rutkasti. Kolmisatasessa olisi silloin pienempi vero...eikä se nyt henkilöautoissakaan mahdoton ole vaikka ne olisi Viton korissa.
Viimeksi muokannut veskola, Pe 25.03.2005 10:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Ropleemi tulee meikäläisen tilantarveyhtälössä siitä, että tilaa tarvittais matkustamon puolella 2.5 henkilölle, ja tuo mukulan recaron hintainen saippuakuppi vie melkein saman tilan penkistä kuin meikäläisen ahteri... :shock: :lol:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

vanttom kirjoitti:Ropleemi tulee meikäläisen tilantarveyhtälössä siitä, että tilaa tarvittais matkustamon puolella 2.5 henkilölle, ja tuo mukulan recaron hintainen saippuakuppi vie melkein saman tilan penkistä kuin meikäläisen ahteri... :shock: :lol:
Onko semmoista käsitettä enää kun 3+3 rekisteröity pakettiauto pakettiauton käyttövoimaverolla ?

Justiinsa tuli verolippu V:lle osa 3/4 199,46 € elämä on :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Minkäslaista vero kohtelua olis tulossa, jos tois esim. Virosta Viton pakun, entäpä kuorma-autoksi rek. Sprintterin?

Kävin kattoon 280tkm ajettua Vitoa ja tuntus todella olevan pakettiautoja liian vähän markkinoilla kun neljä äijää leikkii piilosta minä mukaanlukien Viton ympärillä sen vartin ajan kun sitä kattelin.
Avatar
kalev
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: La 03.01.2004 14:23
Paikkakunta: Tallinn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalev »

keef kirjoitti:Minkäslaista vero kohtelua olis tulossa, jos tois esim. Virosta Viton pakun, entäpä kuorma-autoksi rek. Sprintterin?
On aika vähässä nää hyvät Vitot täälläpäin.
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Jatketaan samaa ketjua... eli taas olis pari "pyydystä" tarjolla odottamassa hyväuskoista ostajaa... toisessa oli tuulilasi vaihtokunnossa, mihin autokauppias asian todettuani kommentoi: "mhhhhh...hmmm". Eli on taas myyjällä asenne kohdallaan.
Mitähän tuommonen tuulilasin vaihto-operaatio osineen ja töineen maksaa Tampereen seudulla?
Vastaa Viestiin