Vito 112 cdi -99 automaatti ,ilmastointi. Haluaisin tietää tyyppiviat juuri tähän malliin. Ostettu puolivuotta sitten ml 98 000 km ja nyt ml 108 000 km. Tähän asti : mittaristo vaihdettu, vesipumppu ,2 kpl ruiskutus suuttimia ja tällä hetkellä auto on taas korjuuksilla, vaihdelaatikko hajalla . Mitähän seuraavaksi olisi odotettavissa ? ( Laitanko kiertoon...? ) Istuinten alaosat on tässäkin jo ruostuneet . Kiitos jo etukäteen !
Tuija V. kirjoitti: Istuinten alaosat on tässäkin jo ruostuneet . Kiitos jo etukäteen !
'dealer' jossain välissä ehtikin mainitsemaan, jotta mikäli akun tuuletusletku ei ole asianmukaisesti oikein niin ruostuu penkin alaosa. Kurkka se, eli letku pitää mennä ulkoilmaan...ja tarkista antaumuksella ne ovien yms. saumat ja mene ajoissa reklamoimaan Veholle, muuten korjaat niitä 3 vuoden kuluttua omaan piikkiin.
Kuinka selität sen että myös vänkärin penkki on samanlainen? (mukavuuspenkein varusteltu). Huomasin talvella että lumi sulaessaan valuu sinne penkin reunassa olevaan koloon ja mietinkin löytyisiköhän viton lattialle ns.kaukalomallia olevia mattoja.....? Kiitos neuvoista !
Jep, eihän sitä lunta ja vettä tarvi lontrata autossa, totta Mutta Saksassa ei ole lunta, mutta jos auto onkin ollut hevosten juomakaukalo Niin totta, auto on tuotu Saksasta joten historiikki voi olla mitä vaan ja syyttää saa itseään ...Mutta muuten se on tosi hyvä pirssi!
kalev kirjoitti:Onko korissa joku takuu MB-n puolesta, kun mullakin on pikkuisen ruostetta siellä/täällä...
On, eli saumoista alkanut ja niissä olevat ruostevauriot korjataan MB tehtaan piikkiin. Erillinen topic "Väyrysen ruostekorjauksista tietoa" käsittelee aihetta osittain myös Vitojen osalta. Eräillä on vaihdettu kaikki ovet Vitoihin ja tehdas maksanut 100%.
Kannattaa lukea se topic läpi.
...ja 10/98 tuli mobilolife joka hmm on eräänlainen takuu, mutta noita ruostumisongelmia on korjattu myös vanhempiin, silloin kun se selkeästi on ollut tehtaan saumauksen vika...ja sellaista se on noissa(kin). Oven saumat alkavat kupruilla.
Kaikkien pakujen aatelia alkoi tökkimään risteyksestä lähtiessä, kuvittelin että vaihteisto tarvii uudet öljyt...no siinähän kävi niin että vaihdon jälkeen siitä tuli huonompi ( vanhat öljyt sakeammat kuin uudet). Olikohan jo Saksassa ilmennyt vika peitetty sakeammilla öljyillä? Mersun oma huoltojoukko aikansa raapi päitään ja päätyivät siihen tulokseen että rikki se on ( ei löytynyt testerissä sähköistä vikaa). Olisivat mielellään vaihtaneet uuden ( 5000 ekeä +työ), nyt auto vaihteistokorjaajalla, joka totesi koeajon jälkeen turbiinissa olevan tyyppivian(tiedustellut asiaa maailmalta). Tietysti laatikkoon vaihdetaan kaikki muutkin kuluneet osat. Kaikki tämä hulppeat 2500 ekeä ( Toivon sen riittävän ) Kiinnostaa tuo ruoste juttukin, ovien alaosissa on hieman ruostetta, taidanpa käydä Veholla jahka auto saadaan taas kotiin...( Milloin sillä pääsee ajamaan?käyttöäkin sille olisi )
Niinhän ne aina sanoo merkkikorjaamolla, automaatti ei kestä 200 hv ja korjaaminen maksaa sitten 5000 €. Kenellekään ei tullut mieleen, että esimerkiksi ruotsin puolelta voi käydä noutamassa laatikon 1000 € hintaan.
Hyvin on kestänyt tuo vanhemman Viton laatikko, HP4ZN tai jotain, vaikka kuinka koittaa rikkoa niin ei ole vielä liikkuminen katkennut. Muutoin on kyllä vikaa ollut ja matka katkennut.
No nyt kun saat laatikon ehjäksi niin eihän se sitten rikki mene, jollei sitä väärällä käytöllä särje. Olen sitä mieltä että automaatti on yksi helpoin komponentti hajottaa, mikäli haluaa jostain syystä niin tehdä. Aika ruma temppu sakemanneilta, mikäli noin ovat tehneet. Mitens sen auton takuun kanssa sitten oikein on, eikös tuommoinen vika pitäisi mennä myyjän piikkiin, mikäli vika oikeasti on ollut autossa myyntihetkellä...mutta juu näyttäminen toteen onkin kimurampi juttu.
No niinpä! Kiitos tiedosta. Myyjä korvaa tästä vain 500 euroa mutta minulla on juristi tuttava joka ottaa selvää asiasta enemmän Olen sitä mieltä että myyjä on velvollinen maksamaan viulut kun kaupoista on alle puol vuotta ....saas nähdä kuinka käy.Meillä auto on ollut tosi siistissä käytössä, lähinnä maantieajoa kuin taas Saksan omistaja on pärtsänny Berliinin humussa....
Liikkellä on kuuden kuukauden vastuu myymästään käytetystä autosta.
Mikä tää ovensaumajuttu on...??? mullakin on saumoissa ruastetta ja se massarantu on jo osasta ovia pudonnut. Pitäiskö siitä nyt mennä veholle valittamaan, kun sitä ruastetta on muuallakin ihan riittävästi???
Vito 112cdi automaatti vm -00 ml350000km suomiauto. Veto pätkii ja täristää joka vaihteella kierrosten ollessa alle 2000. Kun antaa lisää kaasua niin se lakkaa. Kun vaihtaa öljyt (mb:n omat) niin vika korjaantuu aina hetkeksi. Ja jos ottaa laatikon sulakkeen pois niin vetää taas tasaisesti. Testerillä ei löydy vikaa. auttakaa....
Ei sitä sokkona kannata vaihtaa, sen voi ymmärtääkseni mitata yleismittarilla. Arvaushan tuo puhtaasti on.[/quote]
kokeilin sinne uutta, ei muuttunu mitenkää. pätki edelleen. Sen sai palauttaa. Täytyy jatkaa tutkimuksia. Onko normaalia että laippa johon vasen vetoakseli ruuvataan kiinni (laatikkoon) heiluu reilusti?
Ei pitäisi heilua laatikon laippojen, onko se ZF laatikko, sielä saattaa rajummassa kiihdytyskäytössä irrota sellainen puristussovite. Tuolla turbopalstalla, kohdassa V230 ahtimen vaihto on juttua mitä oli rikki mun automaatissa, mutta se hajosi kylläkin vikavalon ja rajun käytön vuoksi.
No niin nyt on vika paikallistettu, ja se löytyi syyläristä....
Eli jäähdytin ja siinä oleva laatikon öljynlauhdutin vuotivat toisiinsa. Öljy vaahtosi laatikossa...