Auto on -84 W123 200, Stromberg 175 -kaasarilla.
Tapahtuipa aiemmin tällä viikolla: auto vaikutti puolilämpimänä kiihdytyksessä hiukan nykivän. Ajattelin, että jotain pientä kosteutta se vain.
Sitten ajelin laitteella viikon aikana parisataa kilometriä, viimeksi tänään noin 40 km lenkin.
Kotiin tullessa aika jyrkässä ylämäessä kakkosella se tapahtui: auto nyki muutaman kerran todella tuntuvasti. Vasta kierrosten noustua 3000 yläpuolelle veto tasaantui. Ajelin kotiin ja sama toistui pihamäessä. Paikallaan kaasutellessa vaihde vapaalla sama peli: kierrosten nousun aluksi kone "yskäisee" tuntuvasti, ja ottaa sitten loput kiepit normaalisti.
Kokeeksi irrotettu tulppa oli pirun harmaa (laiha seos?), ja yllättävää kyllä, hiukan öljyinen siitä elektrodi "mutkan" sivusta.
Hetken jäähdyttyään kokeilin antaa koneelle runtua paikallaan uudestaan ja ilmiö oli poissa, kierroksia löytyi ihan kakomatta.
Eli liekö jollain kokemusta aiheesta? Tulpat autossa on pirukkaan vanhat, mutta onko tällaisen takana jonkun foorumilaisen havaintojen mukaan jotain muuta? Kaasarissa mielesäni on öljyä, tulpanjohdot ja virranjakaja ovat melko uudet. Eikä noita pikaiseen tarkastettavia kohteita taida tässä kivikautismallissa paljoa muita ollakaan...

Ja tämä häiriö siis täysin lämpimällä koneella.
EDIT: Jos tuosta ei vielä käynyt ihan selväksi, niin auto on koko viikon until now pelannut käytännössä moitteettomasti, eli oire syntyi noin 200 m matkalla kioskilta kotimäkeen...
