W124 200B meinaa jättää välille

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

W124 200B meinaa jättää välille

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Isäntä tuossa kertoi seuraavaa n.500km reissulta.

Eli 2 kertaa mersu satasen vauhdista alkoi hiipua, vaikka antoi lisää kaasua, sama homma. Economy-mittari oli mennyt "nollille". Pelti auki eikä mitään ihmeellistä näkynyt. Tulpat vaihdettu alle 1000km sitten, samoin öljyt. Vaihdettu myös venakopan tiiviste (ja sillä nyt tuskin on merkitystä)

On kuiva keli, niin tuskin esim. kosteus virtapuolella? Bensansuodatin jumii?
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Ideoita ?
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mites tämä homma sitten jatkui? Eli auto hyytyi --> painettiin kaasua? Lähtikö kiihtymään, sammuiko, jos niin käynnistyikö hyvin uudestaan?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Lämää kun löi tiskiin niin hiipui hiipumistaan. Parkkipaikalle, hetken odottelua, auto käyntiin ja toimi kuten ei olis mitään edes tapahtunut.

Konehuoneessa lievä bensan tuoksu, joku vuoto bensaputkessa josta vetää ilmaa sisään?
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Hassua, tuo kuulostaa ihan kaasuttimen jäätymiseltä.
Toisaalta, kaasari jäätää herkimmin juuri, jos ilman lämpötila on vähän nollan yläpuolella ja mieluusti vielä vähän kosteaa -- eli sellaista kun näinä kevätaamuina on, eli ei mahdotonta tuokaan.. Missäs olosuhteissa tämä oireilu tapahtui?

***
Bensansuotimen tukkeutuminen on kyllä yksi mahdollisuus sekin, tai sitten on mennyt joku roska kaasariin. Ilmavuodon luulisi tuntuvan ajossa koko ajan...


:?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Olosuhteet olivat muuten juuri tuollaiset, eli "kukonlaulun aikaan" oltiin liikkeellä.

Bensansuodattimen voisi kyllä vaihtaa, ei mitään tietoa onko ikinä edes vaihdettu.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Avatar
jaggeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 03.04.2005 15:21
Paikkakunta: oulu/maaseutu

Viesti Kirjoittaja jaggeri »

tuo 500km reissu panee miettimään sitä että pa tankki ei saa korvaus ilmaa,aika yleinen vaiva eräässä toisessa sakemannissa.eli tankkiin tulee ali paine kun poltto aine pinta vajoaa pitkällä reissulla,ei tee sen takia pätkä ajossa kun se saa välillä levätä käymättömänä ja vetää tankkiin ilmaa jostain pikku holesta 8) :?:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jumetsap kirjoitti:Olosuhteet olivat muuten juuri tuollaiset, eli "kukonlaulun aikaan" oltiin liikkeellä.

Bensansuodattimen voisi kyllä vaihtaa, ei mitään tietoa onko ikinä edes vaihdettu.
Juu, bensansuodin nyt ei montaa killinkiä maksa eikä ole iso homma vaihtaa.

Varmaan kannattaa katsella hetki, miten auto käyttäytyy. Jos se nyt selkeästi lämpimillä keleillä toimii kunnolla, niin sitten jäätämisteoria piti paikkansa. Ennen syksyä voi sitten tarkastaa, toimiiko imuilman esilämmitys. Ainakin tuossa -84 mallin koneessa on vielä imutorven ja pakosarjan välillä "haitariputki", jossa kulkee pakosarjan lämmitämä ilma imupuolelle joka pysyy näin sulana. Joskus tämä haitariputkikin on kadonnut vuosien mittaan mihinlie, ja puutteen huomaa juurikin kantapään kautta niin, että kaasari jäätyy.

Se hetken seisottaminen on vanha kikka sulatukseen, kylmän ilman imu kaasarissa loppuu mutta konehuoneessa on kuitenkin melkoisen lämmin, eli siinä ei kauan jäät juhli.

Jäänestoa voisi käyttää parin tankillisen verran, muuten.

Ja totta tuo pa-tankin huono hengittävyyskin.
Jos vielä hyytyilee, niin kannattaa kokeilla avata bensatankin korkki. Jos suhahtaa kunnolla, niin voi olla tosiaan korvausilman saannissa vähän hankaluuksia. Ensiapuna voi tietty ajella ilman korkkia...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Lucky-Dog
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 08.02.2005 16:37
Paikkakunta: Kaanaa

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Menee veikkailun puolelle.....mutta, bensapumppu voisi olla yksi vaihtoehto.
Niissä on ollut venttiilivikoja jotka oireilevat silloin tällöin miten kulloinkin....
hintakaan ei ole paha.
Vastaa Viestiin