w124 280E:tä ostamassa (?)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3444
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

w124 280E:tä ostamassa (?)

Viesti Kirjoittaja jackie »

Kaverilleni tarjottiin tota Mersua vaihossa moottoripyörästä:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=469094
Mitenkäs tuo moottori tossa; onko tuo 280 kone jo täysin uutta tavaraa aikasempiin 260E ja 300E malleihin verrattuna, vai kui? Lupasin lähtee autoa kattomaan ja 124 on muuten tuttu miulle, mut tosta bensakoneesta en kyl tiiä yhtään mitään. Onko millasilla kilometreillä remontteja tiiossa jne... ?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Jep moottori on tosiaan jo tuoreempaa tuotantoa (M104) neliventtiilitekniikalla. Moottorihan on sinälään oikeinkin hyvä. Tyyppivikana on kannen tiivisteen öljyvuoto eli se kannattaa ainakin tsekata. Sitten riesana voi olla sytytyspuolen johtosarja, mikä voi olla hapertunut ja aiheuttaa kiusallisia vaivoja. Em. vikoihin saa helposti uppoamaan 2...3 tonnia.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3444
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Jepulis. Kiitoksia vinkeistä. Huomenna ois tarkotus mennä autoa kattomaan.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3444
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

No voi pertti!! Onneks olin muutenki tulossa Joensuussa käymään, mut enpä oo myyjää puhelimella tavottanu. Jääpi tuo mersu tällä reissulla kattomatta...
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
capriceman
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 440
Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja capriceman »

Lisäksi viallinen johtosarja tuhoaa lopulta ruiskuboxin 2100euroo...
Kansipahvi on tyyppivika joka poksahtaa jossain vaiheessa ja koneeseen saa kaadella alvariinsa öljyä.

Itse kone ei ole kovin vääntävä ala kierroksilla, yli 1000rpm kierroksilla alkaa vääntöä löytymään :roll:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

capriceman kirjoitti:
Itse kone ei ole kovin vääntävä ala kierroksilla, yli 1000rpm kierroksilla alkaa vääntöä löytymään :roll:
Heh. Edistystä silti M103:een, missä samaa voi sanoa mutta 1000 tilalle vaihdetaan lukemaksi 4000.... :oops: :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
JyggeMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 265
Liittynyt: Ma 21.06.2004 01:17
Paikkakunta: Itä-Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JyggeMB »

"AkuP" tosi usuva vertaus, tosiaan 4000 jälkeen voima tulee kerta rysäyksellä!
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

capriceman kirjoitti:Lisäksi viallinen johtosarja tuhoaa lopulta ruiskuboxin 2100euroo..
Hui! Et kai tarkoittanut, että boksi on ottanut itseensä damagea silloin, kun johtosarja oli viallinen, ja voi mossahtaa nyt milloin tahansa, vaikka johdot onkin jo korjattu?
Avatar
capriceman
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 440
Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja capriceman »

Multa meni boxista yhden puolan ohjausfetit, fetit oli jotain eksoottisia mutta otin yhden toimivan ja etsin sille vastaavan. No nyt pelittää, mutta ohjausboxi voi hajota myöhemminkin, kiitos hyvän suunnittelun taas kerran. Emokortilla on pystykortteja ja niiden kiinnitejaloissa oli minulla useita kymmeniä kylmäjuotoksia ja hetken päästä olisin jäänyt taas tien päälle kun joku noista juotoksista olisi pettänyt.

Kysyin aluksi boxia Veholtakin, kun en tuota osaa heti löytynyt. No vastaus oli juu kyllä noita boxeja menee, mutta kannattaa samalla vaihtaa johtosarja ja puolat myös. Boxin hinnan muistan se oli 2100 euroa, puolat 160euroa, johdot taisi olla yli 1000 euroa. Kyllä siinä tuli mieleen että pitäisikö tämä auto pistää vaihtoon :oops:

No tuli korjattua ja nyt pelaa hyvin, mutta tuo boxin mekaaninen suunnittelu jäi vaivaamaan, koska pystykortit on kiinni vain juotoksistaan niin miten se voi kestää tärinää autossa ? Olikohan se suunniteltu tarkoituksella hajoamaan ?
Laitoin kiinnikkeet korteille, nyt ei juotokset vaivaa ihan heti :D

m4rcuz: Pääteaste voi ottaa damagea jos vain sytkän johdot on huonossa kunnossa, samoin kuin viallinen puola voi vaurioittaa sytytysyksikön joka on siis samassa kuin ruiskun yksikkö.
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

capriceman kirjoitti:Boxin hinnan muistan se oli 2100 euroa, puolat 160euroa, johdot taisi olla yli 1000 euroa.
Kuinkahan monta Megasquirtia kolvailis tulla rahalla? :lol: koteloita varmaan löytyy Vehon roskiksesta :roll:
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
rei7pir8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Su 16.05.2004 20:02

Viesti Kirjoittaja rei7pir8 »

capriceman kirjoitti:Multa meni boxista yhden puolan ohjausfetit, fetit oli jotain eksoottisia mutta otin yhden toimivan ja etsin sille vastaavan. No nyt pelittää, mutta ohjausboxi voi hajota myöhemminkin, kiitos hyvän suunnittelun taas kerran. Emokortilla on pystykortteja ja niiden kiinnitejaloissa oli minulla useita kymmeniä kylmäjuotoksia ja hetken päästä olisin jäänyt taas tien päälle kun joku noista juotoksista olisi pettänyt.

Kysyin aluksi boxia Veholtakin, kun en tuota osaa heti löytynyt. No vastaus oli juu kyllä noita boxeja menee, mutta kannattaa samalla vaihtaa johtosarja ja puolat myös. Boxin hinnan muistan se oli 2100 euroa, puolat 160euroa, johdot taisi olla yli 1000 euroa. Kyllä siinä tuli mieleen että pitäisikö tämä auto pistää vaihtoon :oops:

No tuli korjattua ja nyt pelaa hyvin, mutta tuo boxin mekaaninen suunnittelu jäi vaivaamaan, koska pystykortit on kiinni vain juotoksistaan niin miten se voi kestää tärinää autossa ? Olikohan se suunniteltu tarkoituksella hajoamaan ?
Laitoin kiinnikkeet korteille, nyt ei juotokset vaivaa ihan heti :D

m4rcuz: Pääteaste voi ottaa damagea jos vain sytkän johdot on huonossa kunnossa, samoin kuin viallinen puola voi vaurioittaa sytytysyksikön joka on siis samassa kuin ruiskun yksikkö.
Miten sulla ilmeni tuo boksin viallisuus?
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Vastaa Viestiin