No niin... 320 koneen ongelma
No niin... 320 koneen ongelma
...taas sitä viisastui kun soitti Rollen korjaamolle
Tankissa saa olla painetta, siis tässä vehkeessä.
Vikana on todennäköisesti ne surullisen kuuluisat johdot, jotka kulkee koneen ympärillä. Purin kehotteesta johtojen punoksia ja kaikki johdot, jotka olivat 5cm lähempänä konetta, olivat haurastuneita ja aivan hapettuneita paskoja. Ei muuta, kun uutta johto tilalle, kun ehtii. Moni muukin on ilmeisesti saanut vaihtaa johtoja tässä konetyypissä. Harmillista, mutta totta. Mutta aina parempi se, että tietää/olettaa missä vika voisi olla, kuin se, että ei tiedä. Voi sentään jotakin yrittää Terveisiä kaikille mersumiehille
Tankissa saa olla painetta, siis tässä vehkeessä.
Vikana on todennäköisesti ne surullisen kuuluisat johdot, jotka kulkee koneen ympärillä. Purin kehotteesta johtojen punoksia ja kaikki johdot, jotka olivat 5cm lähempänä konetta, olivat haurastuneita ja aivan hapettuneita paskoja. Ei muuta, kun uutta johto tilalle, kun ehtii. Moni muukin on ilmeisesti saanut vaihtaa johtoja tässä konetyypissä. Harmillista, mutta totta. Mutta aina parempi se, että tietää/olettaa missä vika voisi olla, kuin se, että ei tiedä. Voi sentään jotakin yrittää Terveisiä kaikille mersumiehille
Otan osaa.................
Itseltä löytyy kaksin kappalein potentiaalisia autoehdokkaita tuolle samalle (TODELLA TYPERÄLLE ) vialle. Saa nähdä koska homma levii käsiin.
Aiotko its ryhtyä korjailemaan niitä vai kutsuuko paja? tonni taitaa olla pikkuraha tuossa puuhassa?
Itseltä löytyy kaksin kappalein potentiaalisia autoehdokkaita tuolle samalle (TODELLA TYPERÄLLE ) vialle. Saa nähdä koska homma levii käsiin.
Aiotko its ryhtyä korjailemaan niitä vai kutsuuko paja? tonni taitaa olla pikkuraha tuossa puuhassa?
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Soitin huvikseni veholle ja ilmoittivat että noin 1000€ töineen. Lisäksi johtosarja on edelleen sama kuin ennenkin eli ei kestä. Vaihdan itse silikonikuoriset johdot huonojen tilalle, paikkoihin joissa johdot ovat huonoja ja paikkoihin jossa johdot ovat selkeästi "vaarassa". Voin laittaa forumiin juttua aiheesta, miten remontti meni jne, kunhan pääsen sorvin ääreen.
Tässä vielä yks hyvä linkki 3.2 litraisten (HFM-ruisku) koneiden omistajille:
http://wwwk.heltech.edu.hel.fi/capriceman/site/
Osku
Tässä vielä yks hyvä linkki 3.2 litraisten (HFM-ruisku) koneiden omistajille:
http://wwwk.heltech.edu.hel.fi/capriceman/site/
Osku
näin ne ympäristöystävälliset biologisesti hajoavat johdot hajoaa ennen aikojaan. Omassa autossa oli ilmamassamittarin ja lämpöanturin piuhat happamat, muuten näytti olevan ok. Olisko 320 koneessa jouduttu vetämään enemmän johtoja moottorin lähelle kuumiin paikkoihin? Joka tapauksessa korjattavaissa nämä on mutta aikaa siihen menee. Tonnin eteen kyllä muutaman päivän tekee töitä ja piuhat ei metritavarana paljon maksa.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Kaivappas haulla Capriceman:in juttu johtojen vaihdosta. Silikonijohdot oli suositus niin pääsee kerralla huolista eroon ja ei toi mikään vaikea homma ole, pääsee äkkiä tilille.
PS. Ylhäällä olikin jo linkki.
PS. Ylhäällä olikin jo linkki.
Viimeksi muokannut mjo33400, Ti 28.03.2006 23:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Eikö toi sun vehe ole yksipuolainen? Noi on kolmepuolaisen ongelmia.Manu300cea24 kirjoitti:Tuota pakko nyt kysyä mutta onko näissä vanhemmissa (M104) 300-24:ssa samoja ongelmia johtojen kanssa?
Vai missä vuosmallissa ne "pa**at" johdot vaihtuu?
Vai tuleeko ne vasta tuon uudemman koneen mukana (320)?
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
millane johtosarja siihe passaa jos joku viihtis mittailla/piirtää sen mitä siihe tarttee nii vois suunnitella ko. johtosarjan tekemistä...siis pelkät johdot/liittimet jos niitä jostain saa ois hyvälaatuista ja lämmönkestävää ja ym hommaa tiedossa eli jos jotain kiinnostaa kyseinen operaati mittoineen ja mahdollisimman tarkasti niin vois pistää yvtä tai jotain...
Suzuki Hayabusa -08
exät:
MB W124E 250D -95
YAMAHA YZF R1 -01
HONDA CB500 -94
W124 200D -91 Meni vähä rikki.
exät:
MB W124E 250D -95
YAMAHA YZF R1 -01
HONDA CB500 -94
W124 200D -91 Meni vähä rikki.
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Heh. eikö se ole aika helppo tapa todeta kun esim kaksi pyttyä rupeaa pätkimään taikka menee kokonaan pimeäksi.. Ja yleisin on että kuulemma Keskimmäinen puola menee pimeäksi..epk kirjoitti:voiko joku tarkentaa, eli 124 320 jos on niin johtosarjasta tulee ongelma jossain vaiheessa ?
onko helppoa tapaa todeta että onko tuo remontti jo lähellä ?
Kyllähän tässä 300-24v:ssä rasittuu taas lämmönvaikutuksesta nuo tulpanjohdot.. Ja eikö tuo ruiskun johtosarja ole kans aika kova hapertumaan
lämmön seurauksena?
220.128 Black Mirror
Muistelen että ainakin vuosimalleissa 93-95 olisi hapertuvat johdot, eli valmistusaika noin 7/92 - 7/94.Manu300cea24 kirjoitti:Tuota pakko nyt kysyä mutta onko näissä vanhemmissa (M104) 300-24:ssa samoja ongelmia johtojen kanssa?
Vai missä vuosmallissa ne "pa**at" johdot vaihtuu?
Vai tuleeko ne vasta tuon uudemman koneen mukana (320)?
Ja koskee myös M119 konetta.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
no juu juu mutta lähinnä tarkistaa että onko remontti tehty vai ei, vittuttais jos ostaa auton ja viikon päästä alkaa oireilee siihen malliin....Kryptonite kirjoitti:Heh. eikö se ole aika helppo tapa todeta kun esim kaksi pyttyä rupeaa pätkimään taikka menee kokonaan pimeäksi.. Ja yleisin on että kuulemma Keskimmäinen puola menee pimeäksi..epk kirjoitti:voiko joku tarkentaa, eli 124 320 jos on niin johtosarjasta tulee ongelma jossain vaiheessa ?
onko helppoa tapaa todeta että onko tuo remontti jo lähellä ?
Kyllähän tässä 300-24v:ssä rasittuu taas lämmönvaikutuksesta nuo tulpanjohdot.. Ja eikö tuo ruiskun johtosarja ole kans aika kova hapertumaan
lämmön seurauksena?
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- Pikku Poika
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ti 26.04.2005 19:28
- Paikkakunta: Kälviä