No niin... 320 koneen ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

No niin... 320 koneen ongelma

Viesti Kirjoittaja lufsen »

...taas sitä viisastui kun soitti Rollen korjaamolle :idea:

:arrow: Tankissa saa olla painetta, siis tässä vehkeessä.

:arrow: Vikana on todennäköisesti ne surullisen kuuluisat johdot, jotka kulkee koneen ympärillä. Purin kehotteesta johtojen punoksia ja kaikki johdot, jotka olivat 5cm lähempänä konetta, olivat haurastuneita ja aivan hapettuneita paskoja. Ei muuta, kun uutta johto tilalle, kun ehtii. Moni muukin on ilmeisesti saanut vaihtaa johtoja tässä konetyypissä. Harmillista, mutta totta. Mutta aina parempi se, että tietää/olettaa missä vika voisi olla, kuin se, että ei tiedä. Voi sentään jotakin yrittää :wink: Terveisiä kaikille mersumiehille :D
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Otan osaa.................
Itseltä löytyy kaksin kappalein potentiaalisia autoehdokkaita tuolle samalle (TODELLA TYPERÄLLE :evil: :twisted: ) vialle. Saa nähdä koska homma levii käsiin.
Aiotko its ryhtyä korjailemaan niitä vai kutsuuko paja? tonni taitaa olla pikkuraha tuossa puuhassa?
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Soitin huvikseni veholle ja ilmoittivat että noin 1000€ töineen. Lisäksi johtosarja on edelleen sama kuin ennenkin eli ei kestä. Vaihdan itse silikonikuoriset johdot huonojen tilalle, paikkoihin joissa johdot ovat huonoja ja paikkoihin jossa johdot ovat selkeästi "vaarassa". Voin laittaa forumiin juttua aiheesta, miten remontti meni jne, kunhan pääsen sorvin ääreen.

Tässä vielä yks hyvä linkki 3.2 litraisten (HFM-ruisku) koneiden omistajille:

http://wwwk.heltech.edu.hel.fi/capriceman/site/


Osku
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

näin ne ympäristöystävälliset biologisesti hajoavat johdot hajoaa ennen aikojaan. Omassa autossa oli ilmamassamittarin ja lämpöanturin piuhat happamat, muuten näytti olevan ok. Olisko 320 koneessa jouduttu vetämään enemmän johtoja moottorin lähelle kuumiin paikkoihin? Joka tapauksessa korjattavaissa nämä on mutta aikaa siihen menee. Tonnin eteen kyllä muutaman päivän tekee töitä ja piuhat ei metritavarana paljon maksa.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Kaivappas haulla Capriceman:in juttu johtojen vaihdosta. Silikonijohdot oli suositus niin pääsee kerralla huolista eroon ja ei toi mikään vaikea homma ole, pääsee äkkiä tilille.
PS. Ylhäällä olikin jo linkki.
Viimeksi muokannut mjo33400, Ti 28.03.2006 23:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Tuota pakko nyt kysyä mutta onko näissä vanhemmissa (M104) 300-24:ssa samoja ongelmia johtojen kanssa?
Vai missä vuosmallissa ne "pa**at" johdot vaihtuu?
Vai tuleeko ne vasta tuon uudemman koneen mukana (320)?
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Manu300cea24 kirjoitti:Tuota pakko nyt kysyä mutta onko näissä vanhemmissa (M104) 300-24:ssa samoja ongelmia johtojen kanssa?
Vai missä vuosmallissa ne "pa**at" johdot vaihtuu?
Vai tuleeko ne vasta tuon uudemman koneen mukana (320)?
Eikö toi sun vehe ole yksipuolainen? Noi on kolmepuolaisen ongelmia.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

On joo yks puolanen.
Eli ei koske niitä vehkeitä.
EsaO
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: To 19.02.2004 04:51
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja EsaO »

millane johtosarja siihe passaa :arrow: jos joku viihtis mittailla/piirtää sen mitä siihe tarttee nii vois suunnitella ko. johtosarjan tekemistä...siis pelkät johdot/liittimet jos niitä jostain saa :?: ois hyvälaatuista ja lämmönkestävää ja ym hommaa tiedossa :wink: eli jos jotain kiinnostaa kyseinen operaati mittoineen ja mahdollisimman tarkasti niin vois pistää yvtä tai jotain...
Suzuki Hayabusa -08
exät:
MB W124E 250D -95
YAMAHA YZF R1 -01
HONDA CB500 -94
W124 200D -91 Meni vähä rikki.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

voiko joku tarkentaa, eli 124 320 jos on niin johtosarjasta tulee ongelma jossain vaiheessa ?

onko helppoa tapaa todeta että onko tuo remontti jo lähellä ?
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

epk kirjoitti:voiko joku tarkentaa, eli 124 320 jos on niin johtosarjasta tulee ongelma jossain vaiheessa ?

onko helppoa tapaa todeta että onko tuo remontti jo lähellä ?
Heh. eikö se ole aika helppo tapa todeta kun esim kaksi pyttyä rupeaa pätkimään taikka menee kokonaan pimeäksi.. Ja yleisin on että kuulemma Keskimmäinen puola menee pimeäksi..

Kyllähän tässä 300-24v:ssä rasittuu taas lämmönvaikutuksesta nuo tulpanjohdot.. Ja eikö tuo ruiskun johtosarja ole kans aika kova hapertumaan
lämmön seurauksena?
220.128 Black Mirror
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Manu300cea24 kirjoitti:Tuota pakko nyt kysyä mutta onko näissä vanhemmissa (M104) 300-24:ssa samoja ongelmia johtojen kanssa?
Vai missä vuosmallissa ne "pa**at" johdot vaihtuu?
Vai tuleeko ne vasta tuon uudemman koneen mukana (320)?
Muistelen että ainakin vuosimalleissa 93-95 olisi hapertuvat johdot, eli valmistusaika noin 7/92 - 7/94.
Ja koskee myös M119 konetta.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Kryptonite kirjoitti:
epk kirjoitti:voiko joku tarkentaa, eli 124 320 jos on niin johtosarjasta tulee ongelma jossain vaiheessa ?

onko helppoa tapaa todeta että onko tuo remontti jo lähellä ?
Heh. eikö se ole aika helppo tapa todeta kun esim kaksi pyttyä rupeaa pätkimään taikka menee kokonaan pimeäksi.. Ja yleisin on että kuulemma Keskimmäinen puola menee pimeäksi..

Kyllähän tässä 300-24v:ssä rasittuu taas lämmönvaikutuksesta nuo tulpanjohdot.. Ja eikö tuo ruiskun johtosarja ole kans aika kova hapertumaan
lämmön seurauksena?
no juu juu mutta lähinnä tarkistaa että onko remontti tehty vai ei, vittuttais jos ostaa auton ja viikon päästä alkaa oireilee siihen malliin....
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Noh se on tätä elämää, kun leikkii vanhojen autojen kanssa. Tänään toimii, ja huomenna ei välttämättä.
220.128 Black Mirror
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Kryptonite kirjoitti:Noh se on tätä elämää, kun leikkii vanhojen autojen kanssa. Tänään toimii, ja huomenna ei välttämättä.
niinpä , bensa-autojen kanssa :lol:
Avatar
Pikku Poika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ti 26.04.2005 19:28
Paikkakunta: Kälviä

Viesti Kirjoittaja Pikku Poika »

niin on se eri kun on jäykät tulpan johdot :lol:
Tiisseli on köyhille
Vastaa Viestiin