Kokemuksia C36 AMG ?
Kokemuksia C36 AMG ?
Elikkäs jos jollain on kokemusta kyseisestä autosta ni vois vähä kertoa että onko esim. minkälainen ajaa talvella ? yms. Ja tuppaako olemaan jotain vikoja?
Ja mitä tulis ottaa huomioo ostaessa?
Mielipiteitäkin saa sanoa. Olen harkinnut kyseisen auton ostamista, ni olis ihan hyvä tietää vähä faktaa...
Ja mitä tulis ottaa huomioo ostaessa?
Mielipiteitäkin saa sanoa. Olen harkinnut kyseisen auton ostamista, ni olis ihan hyvä tietää vähä faktaa...
Honda
Ex. MB E220D -96
Toyota Celica ST 1.6 -74
(orggis)
Ex. MB E220D -96
Toyota Celica ST 1.6 -74
(orggis)
Esim. pakoputki katteineen kyseiseen vempeleeseen kustantaa Saksassakin yli 4000€ ja AMG:n erikoisosat ovat kautta linjan aikas hinnakkaita... Mutta pääosa auton osista lienee samoja kuin esim. C280:ssä, eli siis pilkkahintaisia. 

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Tämä kirjoittelu on nyt sitten W124 pohjalta, mutta luultavasti samaa hinta kehitystä noudattelee myös C-sarjassa..
Eli tietyt osat ovat ihan ulos kanto hintaisia, mutta tietyt osat sitten kustantaa ihan poskettomasti, eli jotain hinta tietoa 500E:stä:
Pakoputkiston ekat 1,5m maksaa n 2000€, takaosan hintaa ei muista
Sytytysjohdot, kannet, pyörijät n 1300€
Laatikon suodatin ja tiiviste 130€
Etujarrru satula YKSI (1) kappale 1040€
"Korjaussarja" jarruihin, eli 6 kpl kumeja per jarru n 130€
Tuossa jotain suuntaa antavia, eli heti kun on siihen malliin tehdyt osat, niin hinta sitten myös pompsahtaa..
Mutta ilmansuodattimet, bensansuodattimet, öljysuodatin ym ovat sitten ihan normihintaisia, kuten myös sytytystulpat.
Jos tuollaista autoa ostaa, niin kannattaa varautua ylläpitoon, jos haluaa sen kunnossa pitää ja ajella huolettomasti, eikä vähän repsottavalla nuutuneella erikoisuudella, mikä kyllä onnistuu, mutta seuraavalle omistajalle tulee laskua sitten senkin edesta.. Ja kannattaa muistaa, että juuri itse saatat olla tuo Seuraava omistaja, jolle on kerrytetty kaikkia isompia huoltoja..
Eli tietyt osat ovat ihan ulos kanto hintaisia, mutta tietyt osat sitten kustantaa ihan poskettomasti, eli jotain hinta tietoa 500E:stä:
Pakoputkiston ekat 1,5m maksaa n 2000€, takaosan hintaa ei muista
Sytytysjohdot, kannet, pyörijät n 1300€
Laatikon suodatin ja tiiviste 130€
Etujarrru satula YKSI (1) kappale 1040€
"Korjaussarja" jarruihin, eli 6 kpl kumeja per jarru n 130€
Tuossa jotain suuntaa antavia, eli heti kun on siihen malliin tehdyt osat, niin hinta sitten myös pompsahtaa..
Mutta ilmansuodattimet, bensansuodattimet, öljysuodatin ym ovat sitten ihan normihintaisia, kuten myös sytytystulpat.
Jos tuollaista autoa ostaa, niin kannattaa varautua ylläpitoon, jos haluaa sen kunnossa pitää ja ajella huolettomasti, eikä vähän repsottavalla nuutuneella erikoisuudella, mikä kyllä onnistuu, mutta seuraavalle omistajalle tulee laskua sitten senkin edesta.. Ja kannattaa muistaa, että juuri itse saatat olla tuo Seuraava omistaja, jolle on kerrytetty kaikkia isompia huoltoja..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Ei tuon ollut tarkoitus pelotella lainkaan. Lähinnä tarkoitin nostaa esiin sen kohtuullisen itsestäänselvän asian että erikoisuuksien ylläpitäminen maksaa aika paljon.Niilos kirjoitti:alkaa kuullostaa aika pelottavalle.... noh, nyky päivänä ei saa mitään ilmaiseksi....
W202 AMG:ssä maksaa niiden ominaisuuksien ylläpitäminen, jotka tekevät siitä AMG:n. Ja C208 CLK:ssa maksaa niiden piirteiden ylläpitäminen, jotka erottavat sen W202:sta. Mutta silti suosittelen lämpimästi "erikoismallien" omistamista, koska niistä tulee hyvälle mielelle!
Nuo riskitekijät kun tiedostaa ostaessa ja varmistaa ettei mikään leviä käsiin ihan välittömästi, niin ei tule rahanmenoja ikävinä yllätyksinä. Ja jos/ kun ostat(te) AMG-Mersut, niin hattua nostan. AMG:n hankkiminen hyvään kotiin on aina kulttuuriteko!
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Kuten Eerolakin osasi kertoa, ei pelotteeksi ole tarkoitettu, mutta suuntaa antavaksi. Varmasti jos on kunnolla huollettu auto, ei siis pelkästään öljyt ym vaihdettu, niin olisihan se ihan suotavaa. Eli ei kannata välttämättä säästellä Euroja siinä, että ostaa selvästi "viallisen" auton ja olettaa halvalla laittavansa kuntoon..Niilos kirjoitti:alkaa kuullostaa aika pelottavalle.... noh, nyky päivänä ei saa mitään ilmaiseksi....
Ja nuo "kalliit" osat eivät aina kaikkein akuuteimpia ole, tietenkin lukuunottamatta konetta, joten ei tarvi heti lähtä vaihtamaan osia, jos alkaa vasta hieman oireilemaan.
Mutta kerran vuodessa aina jos ottaa jonkun alueen vaihtoon, jos siis tarvetta esiintyy ja seuraavana jälleen seuraava, ellei tietenkin ole sitä pätäkkää niin paljon, että kerralla onnistuu. Toisaalta mielenkiinto autoon säilyy, kun pikku hiljaa laittelee ja ajan kanssa. Ja helpointa tuo on, jos saa talvella esim talliin lepäilemään hetkeksi ja katseltua ja puhisteltua, sekä huollettua, sitten kesällä vaan kovaa ajoa.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
C36
Tässä omakohtaisia kokemuksia C36:sta. Omani toin Suomeen kesällä 2004 Saksasta, läheltä Bremeniä autoliikkestä. Auto on vm.-95. Koska ostin sen omaan käyttöön enkä myytäväksi, valitsin hyvän enkä halpaa; hinta oli kalliimasta päästä.
Talviajo-ominaisuudet olivat positiivinen yllätys. Pelkäsin äänekkäitä, uraherkkiä renkaita, mutta sainkin kesäpyöriä hiljaisemmat ja uraepäherkät renkaat. Rengaskoko on 17"*225/45 kaikissa pyörissä, merkki on Continental Winter Viking nastallisena mallina. Ainoa epäkohta jonka huomasin heti ensimetreillä kuivalla asfaltilla, oli luistoneston varoitusvalon vilkkuminen jo vähäiselläkin kaasun käytöllä. Kesärenkailla varoitusvalo ei vilkkunut koskaan.
Talvivanteiden hankinnasta voisin kirjoittaa vaikka novellin, mutta sanotaan nyt lyhyesti että vaikeaa oli. Autoon käyvää vannetta ei tahtonut löytyä. Etujarrusatula ottaa kiinni sivusuunnassa usempiin vannemalleihin. Ehdotan talvivanteiden tuomista auton mukana Saksasta. Renkaat olisi ehkä viisaampaa ostaa kotimaasta.
C36:lla ei tietääkseni ole omia mallikohtaisia tyyppivikoja. Omassani on moottorin etupäässä (siis etumaskin päässä) havaittavisa vähäistä öljyvuotoa, mutta ole ymmärtänyt sen olevat monien MB-moottoreiden "ominaisuus".
Ostaessa kannattaa tarkistaa ainakin ilmastointilaitteen ja penkinlämmittimien toimivuus. Omastani oli molempien penkkien istuinosien vastus poikki. Päästömittaus on tehtävä ennen kuin rahat on lyöty tiskiin - katti on kallis hankinta jälkikäteen.
Onnea auton hankintaan!
Talviajo-ominaisuudet olivat positiivinen yllätys. Pelkäsin äänekkäitä, uraherkkiä renkaita, mutta sainkin kesäpyöriä hiljaisemmat ja uraepäherkät renkaat. Rengaskoko on 17"*225/45 kaikissa pyörissä, merkki on Continental Winter Viking nastallisena mallina. Ainoa epäkohta jonka huomasin heti ensimetreillä kuivalla asfaltilla, oli luistoneston varoitusvalon vilkkuminen jo vähäiselläkin kaasun käytöllä. Kesärenkailla varoitusvalo ei vilkkunut koskaan.
Talvivanteiden hankinnasta voisin kirjoittaa vaikka novellin, mutta sanotaan nyt lyhyesti että vaikeaa oli. Autoon käyvää vannetta ei tahtonut löytyä. Etujarrusatula ottaa kiinni sivusuunnassa usempiin vannemalleihin. Ehdotan talvivanteiden tuomista auton mukana Saksasta. Renkaat olisi ehkä viisaampaa ostaa kotimaasta.
C36:lla ei tietääkseni ole omia mallikohtaisia tyyppivikoja. Omassani on moottorin etupäässä (siis etumaskin päässä) havaittavisa vähäistä öljyvuotoa, mutta ole ymmärtänyt sen olevat monien MB-moottoreiden "ominaisuus".
Ostaessa kannattaa tarkistaa ainakin ilmastointilaitteen ja penkinlämmittimien toimivuus. Omastani oli molempien penkkien istuinosien vastus poikki. Päästömittaus on tehtävä ennen kuin rahat on lyöty tiskiin - katti on kallis hankinta jälkikäteen.
Onnea auton hankintaan!