Laitan nyt ongelman syyn koska se selvisi, ja jos se jotakin sattuisi kiinnostamaan painiessaan omien samankaltaisten ongelmien kanssa.
2 tuntia piuhoissa ja Bosch huollon käsissä toi selvyyden, eli ongelma oli liian laihaseos ja kun Lambda anturi teki tyhjäkäynnillä omaa säätötyötään, oltiin niin rajamailla seoksen kanssa että välillä auto sammui kun ei soppa riittänyt, mutta nyt on säädetty mittareiden kanssa soppa oikein, varsinkaan katti autoissa ei noita säätöjä uskalla eikä kannata itse edes tehdä, kyllä sai jonkin aikaa ammattilainenkin ruuvata ennen kuin tulos oli kohdallaan.
Toinen ongelma löytyi ylijännitereleestä, mittausten aikana viivan olisi kuulunut olla piikkisuora, mutta se oli aavistuksen sahalaitainen, eli vielä tässä vaiheessa "piilevä, ja satunnainen" ja juuri tuo rele vaikuttaa esim. että välillä tyhjäkäyntikierrokset seilaa niin kuin minun tapauksessa saattoi kaasunpainalluksen jälkeen kierrokset jäädä sinne 2000 / krs / min hetkeksi. Potentiometrissä eli potikassa oleva vika ilmenee lähinnä tasaisena korkeampana tyhjäkäyntinä, ei tyhjäkäynnin heittelynä.
Auto toimii hienosti, ruisku säädetty, ja uusi ylijänniterele. Halvalla tuo ongelma ei hoitunut mutta onhan sijoitettu tulevaisuuteen
