190 1.8E ei sitten käynytkään..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 23.02.2004 19:33
Paikkakunta: Oulu

190 1.8E ei sitten käynytkään..

Viesti Kirjoittaja Jampuusi »

Ostin jokin aika sitten kolaroidun 190 1.8E -90 ja nyt viikonlopun aikaan sain sen siihen malliin että pääsin ottamaan "savut". Lähti kyllä käyntiin muttei jaksa käydä ku tyhjäkäyntiä ja sitäki vaivalloisesti. Tuntuu niinku tukehtuis tai jotain ja kaasua painettaessa meinaa vähä potkia imupuolella.. En ehtinyt vielä oikein perehtyä asiaan muuta ku vähä tulppia katoin ja sytkyä.
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

Oisko bensanpuutosta?(pumppu?)
Kun tankki joskus on melkein kuiva, niin auto käy tyhjää muttei ota kiekkoja.
Avatar
etl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 19.10.2003 12:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja etl »

Onks ABS? palaako valo? jos palaa ni ylijännite releen sulake...
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Onko myös aivan varmaa, että kaikki letkut ja pillit on kiinni. Voisi oire johtua myös siitä, että jossain on hillitön imuvuoto. Itsellä teki aikanaan L-jetronicilla varustettu auto samanlaista. Syynä oli ilmanputsarin/ilmanmäärämittarin välistä pois tipahtanut "kumiränni" eli koneelle oli tarjolla käytännössä kaksin-kolminkertainen määrä ilmaa normaalitilanteeseen verraten.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Jampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 23.02.2004 19:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jampuusi »

Kaikki letkut on kunnossa.. Nyt saatiin jo käymään vähä paremmin muttei kestä vieläkään polkasta kaasua kerralla pohjaan.. Pitää tutkia vielä..
Avatar
^Axu^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 11.01.2004 13:54
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja ^Axu^ »

jaa220 kirjoitti:Kaikki letkut on kunnossa.. Nyt saatiin jo käymään vähä paremmin muttei kestä vieläkään polkasta kaasua kerralla pohjaan.. Pitää tutkia vielä..
Ainakin omassa subarussani on kaasarissa sellainen naylon kuula joka "säätelee" ruiskutuspumpun toimintaa eli se joka tunkee väkisin bensaa kaasarista koneeseen.
Ja se kuula oli huonosti siellä niin se ei ruiskuttanut ollenkaan bensaa sieltä. alkoi "booaamaan" kun painoi kaasua.
Kaasari auki ja renaamaan sitä kuulaa niin johan alkoi bensaa tulemaan kone käymään hyvin :P
[b]Mercedes C280 Sport W202[/b]
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Onko katalysaattoria.
Oli syksyllä yksi voorti ihmettelyn kohteena, jossa oli katin sisuskalut irti, ja oireet samantapaiset.
Kävi hyvin tyhjäkäyntiä ja pintakaasulla.
Kun painoi kaasua enemmän, niin meno loppui kuin seinään, ja ampui aina jonkun letkun irti konehuoneen puolelta.
Olisko autosi saanut kolarissa tällin putkeen, ja irroittanut kennon katista? Kovemmin kaasuttaessa rikkinäinen kenno tunkee putkeen :roll:
Lienee helppo irrottaa pakoputki katin perästä, ja tarkistaa...

Arvaus tämäkin.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Onko auto "Ruttutukusta" jos on niin siellä vedetään tankki tyhjäksi. Kannattaa tarkistaa suodattimet jos tankki on ollut tyhjä saattaa olla roskia järjestelmässä ja paljon?
Vaihda suodattimet ja kokeile uudestaan!
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Bensapumppu :arrow: ei painetta
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Re: 190 1.8E ei sitten käynytkään..

Viesti Kirjoittaja M.K »

jaa220 kirjoitti:Ostin jokin aika sitten kolaroidun 190 1.8E -90 ja nyt viikonlopun aikaan sain sen siihen malliin että pääsin ottamaan "savut".
Onko motille tehty jotain remonttia vai onko se ihan kolarin jäljiltä?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
Jampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 23.02.2004 19:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jampuusi »

Nyt tutkittiin vähä tota ruiskua ja todettiin että lämpymänä ku ottaa siitä ruiskun kyljestä sen liittimen johon tulee kolme johtoa alkaa kone käydä oikein ja kiertää ja vetääkin jonku verran.. Kylmänä taas ei käy oikeastaan ollenkaan jos ko. liitin on irti.. Mikä tarkotus sillä anturilla on ja pääseekö siihen miten käsiksi.. Voisko olla vaikka paskanen tai jotain..
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

jaa220 kirjoitti:Nyt tutkittiin vähä tota ruiskua ja todettiin että lämpymänä ku ottaa siitä ruiskun kyljestä sen liittimen johon tulee kolme johtoa alkaa kone käydä oikein ja kiertää ja vetääkin jonku verran.. Kylmänä taas ei käy oikeastaan ollenkaan jos ko. liitin on irti.. Mikä tarkotus sillä anturilla on ja pääseekö siihen miten käsiksi.. Voisko olla vaikka paskanen tai jotain..
Kylmäkäynnistysventtiili(rikki?)
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Ponton
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.11.2003 15:25

Viesti Kirjoittaja Ponton »

"Mikä tarkotus sillä anturilla on . . ."

Se on ilmamäärämittarin läpän asento-anturi (= potentiometri), jossa kaksi viikseä liikkuu vastus "ratoja" pitkin läpän asennon mukaan.
Potikka on kulutustavaraa, viikset hankaa vastuksen puhki ja ensiksi juuri tyhjäkäyntialueelta.
Yleensä (= melkein aina) vaihdetaan koko ilmamäärämittari uuteen (= kallis) tai käytettyyn (= potikka jo valmiiksi kulunut).
Paras on tietysti vaihtaa ainoastaan potentiometri. Veho myy varaosana vain koko ilmamäärämittarin, mutta Bosch, ainakin Saksassa, myy myös pelkkää potentiometriä (= edullisempi kuin koko mittari).
Alkuperäinen Bosch no. on 3 437 224 015, mutta on nykyisin korvaantunut 3 437 224 035 :llä.

Katkoksen voi havaita mittaamalla virta päällä kahden ylimmän navan välistä jännitettä, kun samalla painelee läppää.
Anturi on kiinni neljällä ruuvilla (muovi suojusten alla). Kun irrotat sen, niin näet selvästi vastuksen kuluman.

Se, että kone ei käy kylmänä liitin irti, johtuu siitä, että ECU on silloin "vika moodissa" eikä anna tarvittavaa rikastusta.
Vastaa Viestiin