190 1.8E ei sitten käynytkään..
190 1.8E ei sitten käynytkään..
Ostin jokin aika sitten kolaroidun 190 1.8E -90 ja nyt viikonlopun aikaan sain sen siihen malliin että pääsin ottamaan "savut". Lähti kyllä käyntiin muttei jaksa käydä ku tyhjäkäyntiä ja sitäki vaivalloisesti. Tuntuu niinku tukehtuis tai jotain ja kaasua painettaessa meinaa vähä potkia imupuolella.. En ehtinyt vielä oikein perehtyä asiaan muuta ku vähä tulppia katoin ja sytkyä.
Onko myös aivan varmaa, että kaikki letkut ja pillit on kiinni. Voisi oire johtua myös siitä, että jossain on hillitön imuvuoto. Itsellä teki aikanaan L-jetronicilla varustettu auto samanlaista. Syynä oli ilmanputsarin/ilmanmäärämittarin välistä pois tipahtanut "kumiränni" eli koneelle oli tarjolla käytännössä kaksin-kolminkertainen määrä ilmaa normaalitilanteeseen verraten.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Ainakin omassa subarussani on kaasarissa sellainen naylon kuula joka "säätelee" ruiskutuspumpun toimintaa eli se joka tunkee väkisin bensaa kaasarista koneeseen.jaa220 kirjoitti:Kaikki letkut on kunnossa.. Nyt saatiin jo käymään vähä paremmin muttei kestä vieläkään polkasta kaasua kerralla pohjaan.. Pitää tutkia vielä..
Ja se kuula oli huonosti siellä niin se ei ruiskuttanut ollenkaan bensaa sieltä. alkoi "booaamaan" kun painoi kaasua.
Kaasari auki ja renaamaan sitä kuulaa niin johan alkoi bensaa tulemaan kone käymään hyvin

[b]Mercedes C280 Sport W202[/b]
Onko katalysaattoria.
Oli syksyllä yksi voorti ihmettelyn kohteena, jossa oli katin sisuskalut irti, ja oireet samantapaiset.
Kävi hyvin tyhjäkäyntiä ja pintakaasulla.
Kun painoi kaasua enemmän, niin meno loppui kuin seinään, ja ampui aina jonkun letkun irti konehuoneen puolelta.
Olisko autosi saanut kolarissa tällin putkeen, ja irroittanut kennon katista? Kovemmin kaasuttaessa rikkinäinen kenno tunkee putkeen
Lienee helppo irrottaa pakoputki katin perästä, ja tarkistaa...
Arvaus tämäkin.
Oli syksyllä yksi voorti ihmettelyn kohteena, jossa oli katin sisuskalut irti, ja oireet samantapaiset.
Kävi hyvin tyhjäkäyntiä ja pintakaasulla.
Kun painoi kaasua enemmän, niin meno loppui kuin seinään, ja ampui aina jonkun letkun irti konehuoneen puolelta.
Olisko autosi saanut kolarissa tällin putkeen, ja irroittanut kennon katista? Kovemmin kaasuttaessa rikkinäinen kenno tunkee putkeen

Lienee helppo irrottaa pakoputki katin perästä, ja tarkistaa...
Arvaus tämäkin.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Re: 190 1.8E ei sitten käynytkään..
Onko motille tehty jotain remonttia vai onko se ihan kolarin jäljiltä?jaa220 kirjoitti:Ostin jokin aika sitten kolaroidun 190 1.8E -90 ja nyt viikonlopun aikaan sain sen siihen malliin että pääsin ottamaan "savut".
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Nyt tutkittiin vähä tota ruiskua ja todettiin että lämpymänä ku ottaa siitä ruiskun kyljestä sen liittimen johon tulee kolme johtoa alkaa kone käydä oikein ja kiertää ja vetääkin jonku verran.. Kylmänä taas ei käy oikeastaan ollenkaan jos ko. liitin on irti.. Mikä tarkotus sillä anturilla on ja pääseekö siihen miten käsiksi.. Voisko olla vaikka paskanen tai jotain..
Kylmäkäynnistysventtiili(rikki?)jaa220 kirjoitti:Nyt tutkittiin vähä tota ruiskua ja todettiin että lämpymänä ku ottaa siitä ruiskun kyljestä sen liittimen johon tulee kolme johtoa alkaa kone käydä oikein ja kiertää ja vetääkin jonku verran.. Kylmänä taas ei käy oikeastaan ollenkaan jos ko. liitin on irti.. Mikä tarkotus sillä anturilla on ja pääseekö siihen miten käsiksi.. Voisko olla vaikka paskanen tai jotain..
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
"Mikä tarkotus sillä anturilla on . . ."
Se on ilmamäärämittarin läpän asento-anturi (= potentiometri), jossa kaksi viikseä liikkuu vastus "ratoja" pitkin läpän asennon mukaan.
Potikka on kulutustavaraa, viikset hankaa vastuksen puhki ja ensiksi juuri tyhjäkäyntialueelta.
Yleensä (= melkein aina) vaihdetaan koko ilmamäärämittari uuteen (= kallis) tai käytettyyn (= potikka jo valmiiksi kulunut).
Paras on tietysti vaihtaa ainoastaan potentiometri. Veho myy varaosana vain koko ilmamäärämittarin, mutta Bosch, ainakin Saksassa, myy myös pelkkää potentiometriä (= edullisempi kuin koko mittari).
Alkuperäinen Bosch no. on 3 437 224 015, mutta on nykyisin korvaantunut 3 437 224 035 :llä.
Katkoksen voi havaita mittaamalla virta päällä kahden ylimmän navan välistä jännitettä, kun samalla painelee läppää.
Anturi on kiinni neljällä ruuvilla (muovi suojusten alla). Kun irrotat sen, niin näet selvästi vastuksen kuluman.
Se, että kone ei käy kylmänä liitin irti, johtuu siitä, että ECU on silloin "vika moodissa" eikä anna tarvittavaa rikastusta.
Se on ilmamäärämittarin läpän asento-anturi (= potentiometri), jossa kaksi viikseä liikkuu vastus "ratoja" pitkin läpän asennon mukaan.
Potikka on kulutustavaraa, viikset hankaa vastuksen puhki ja ensiksi juuri tyhjäkäyntialueelta.
Yleensä (= melkein aina) vaihdetaan koko ilmamäärämittari uuteen (= kallis) tai käytettyyn (= potikka jo valmiiksi kulunut).
Paras on tietysti vaihtaa ainoastaan potentiometri. Veho myy varaosana vain koko ilmamäärämittarin, mutta Bosch, ainakin Saksassa, myy myös pelkkää potentiometriä (= edullisempi kuin koko mittari).
Alkuperäinen Bosch no. on 3 437 224 015, mutta on nykyisin korvaantunut 3 437 224 035 :llä.
Katkoksen voi havaita mittaamalla virta päällä kahden ylimmän navan välistä jännitettä, kun samalla painelee läppää.
Anturi on kiinni neljällä ruuvilla (muovi suojusten alla). Kun irrotat sen, niin näet selvästi vastuksen kuluman.
Se, että kone ei käy kylmänä liitin irti, johtuu siitä, että ECU on silloin "vika moodissa" eikä anna tarvittavaa rikastusta.