w201 Abs-varoitusvalo palaa
w201 Abs-varoitusvalo palaa
Kukapa osaisi noi äkkiseltään sanoa että mistä johtuu liikkeelle lähdön jälkeen alkaa valo palaa mittaritaulussa. Erityisen herkästi syttyy kun kiihdyttää tai ajaa kunnon heittoon. Sittten kun auton sammuttaa ja käynnistää uusiksi ni ei syty. Jotta onko kellään ollut samaa ongelmaa ja mahtaako kys. jarrusysteemissä olla vikaa vai sähköpuolella???
Ekana kannattas varmaan tsekata ylijännitesuoja ja sitte ABS:n anturit...
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Mulla tekee saman. Tosin ei aina kun lähtee liikkeelle, vaan aina kylmänä startin jälkeen liikkeelle lähdettäessä.
Ite oon selittäny ton sillä että kierrokset tipahtaa kylmänä aika alas ja laturi ei pukkaakkaan ihan tarpeeks virtaa. Ton himmenemisen kesto mulla ehkä max 1 s.
Multa poistettu pesurit.
Kokeilepa ens kerran kun lähdet kylmällä autolla liikkeelle, niin lähde reilulla kaasulla, vaikka sutien. Tekeekö saman?
Nuo ABS:n anturit saat mitattua yleismittarilla. Mittaat niitten napojen välisen resistanssin. ...en nyt muista mitä piti olla ehjän arvo
, mut haulla löytyy...
Ite oon selittäny ton sillä että kierrokset tipahtaa kylmänä aika alas ja laturi ei pukkaakkaan ihan tarpeeks virtaa. Ton himmenemisen kesto mulla ehkä max 1 s.
Multa poistettu pesurit.
Kokeilepa ens kerran kun lähdet kylmällä autolla liikkeelle, niin lähde reilulla kaasulla, vaikka sutien. Tekeekö saman?
Nuo ABS:n anturit saat mitattua yleismittarilla. Mittaat niitten napojen välisen resistanssin. ...en nyt muista mitä piti olla ehjän arvo

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Omassa vempeleessäkin on tuo himmenemishommeli liikkeelle lähtiessä. Oletettavasti testailee läpi toimintoja. Ainakin ABS:n, ASR:n, Ilmastoinnin flektin, mahdollisesti muutakin? Ainakin nämä antavat vuorollaan ääntä kuten toimiessaankin. Jos virtaa ei ole tarpeeksi eli lataus tai akku on heikossa hapessa varoitusvalot syttyvät ja tehot tippuvat varmaan puoleen. Eli siis ASR "halvaannuttaa" polttoaineen syötön. Näin on käynyt pari kertaa. Hiilipaketin vaihdolla on virkistynyt taas henkiin.(Säädin+hiilet) En sulkisi täysin pois mittaamatta latausta etteikö ongelmasi voisi olla kyseisen kaltainen 

Oikein hyvä huomio muuten Vesalta...
Tuo latausjännite kannattaa tsekata ensimmäisenä!
Tuo latausjännite kannattaa tsekata ensimmäisenä!

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Joo, muuten kun tuli puheeksi niin töistä kotio ajellessa tuntu siltä ku kone ei jaksaisi "vetää" ja samalla jarrujen varoitusvalo paloi. No sitten kauppareissulla kone käydä paukutti ihan nätisti. Nyt sit aamuyöstä ku on poistuminen töistä niin mielenkiinnolla odotan jotta mitenkähän sitä autoilijan käy. Käynti oli epätasaista ja sillai. Nyt on 2 kertaa sattunu sama "vetämättömyyden" tunne. Niin kone on 2.3 Eemeli ja tuntuu vain kovin hassulta että voiko laturi olla syynä kaikkeen yllä mainittuun ongelmiin.
Melkein tuossa voisi epäillä ylijännitesuojan temppuilua. SUoja juuri präkätessään aiheuttaa huonoa tyhjäkäyntiä ja absien toimimattomuutta, sen takana kun ovat abs-boksi ja ECU. Toki se latausjännite kannattaa mitata, jos konehuoneessa käy silmäilemässä.nsamuli kirjoitti:Joo, muuten kun tuli puheeksi niin töistä kotio ajellessa tuntu siltä ku kone ei jaksaisi "vetää" ja samalla jarrujen varoitusvalo paloi. No sitten kauppareissulla kone käydä paukutti ihan nätisti. Käynti oli epätasaista ja sillai. .
Alkuperäiseen kysymykseen tekis mieli esittää samaa, mutta tieto siitä että abs-valo syttyy kuoppaan ajettaessa, vie ajatukset kyllä pyörän tasolle. Vikaa voivat aiheuttaa mm. löysällä olevat pyörän laakerit, huonokuntoiset (rikkinäiset) pyöräanturijohdot ja jopa loppu kuluneet jarrupalat. Niin kävi itselläni. ABS-valo oli vilkahdellut jo kauan, ennen kuin jarrupalojen varoitusvalo otti asiakseen kertoa asiasta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
No nyt on käytetty autosähkössä ja kaikki pitäs olla kunnossa. No viime to-illan jälkeen autolla on ajettu 200 km ja valo on palanut tasan 3 kertaa. Ei tainnu siis onnistuu. Missähän kyseinen ylijännitesuoja mahtaa olla konehuoneen puolella?? En ole ikinä kyseistä motkulaa nähny. Täytyy kattoo vielä noi pyöränlaakeri ja jarrupalat takaa, sillä edessä on melko uudet.
Tietysti kaikki tämä revohka pitäs ottaa kasvattavana kokemuksena mutta ko tunttuu vain olevan niin monta vaihtoehtoa joita eliminoida, yksi kerrallaan.
Tietysti kaikki tämä revohka pitäs ottaa kasvattavana kokemuksena mutta ko tunttuu vain olevan niin monta vaihtoehtoa joita eliminoida, yksi kerrallaan.
Haulla löytyy paljonkin asiaa tosta ylijännitesuojasta.nsamuli kirjoitti: Missähän kyseinen ylijännitesuoja mahtaa olla konehuoneen puolella?? En ole ikinä kyseistä motkulaa nähny.
Mötikkä löytyy akun takaa, missä myös ECU yms. Sinne heilumaan kliinerin kanssa...

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Noi on ihan kopiot AMG Monoblockeista, valmistajaan en tiedä.nsamuli kirjoitti:Sulla muuten on melkosta komiat vanteet. Minkä nimiset ja mihinkähän hintaan noita löytäs?
Kannattaa kysellä ihan rengasliikkeistä, suurimmalla osalla valikoimassa tuota Intraa ainakin...
Täältäkin löytyy.
Tuotteet -> Aluvanteet -> Vanne varasto
Hinnasta en osaa sanoa... Olisko n. 150 €/kpl.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Ylijännitesuojan releen tai sulakkeen voi napata pois auton käydessä...jo käynti vaikeutuu ja kierrokset laskee on rele kunnossa mitä suurimmalla todennäköisyydellä.
Veikkaan kuitenkin että sinulla on vikaa jomman kumman etupyörän anturin johdossa - ei välttämättä näy mitatessa anturia. Irrota johdot iskarien muovikiinnikkeistä ja taivuttele mutkat suoriksi ja laita takaisin...
Itsellä teki juuri tuota samaa...liikkeelle lähdettäessä jarrupoljin buuaasi ja tappeli vastaan ja valo syttyi alle 20 km/h. Saattoi myös syttyä kun etupyörä otti kuoppaan...kuukauden tuo taas vaivasi mutta viime perjantaina otin vänkärin puolen johdon irti ja suoristelin sen ja jätin toisesta kiinnikkeestä irti koska johto oli liian tiukalla mutkalla. Ja kas kummaa vaivat katosivat - viikonlopun aikana 250 km eikä abs temppuillut enää yhtään eli johto voipi olla osittainkin poikki.
Veikkaan kuitenkin että sinulla on vikaa jomman kumman etupyörän anturin johdossa - ei välttämättä näy mitatessa anturia. Irrota johdot iskarien muovikiinnikkeistä ja taivuttele mutkat suoriksi ja laita takaisin...
Itsellä teki juuri tuota samaa...liikkeelle lähdettäessä jarrupoljin buuaasi ja tappeli vastaan ja valo syttyi alle 20 km/h. Saattoi myös syttyä kun etupyörä otti kuoppaan...kuukauden tuo taas vaivasi mutta viime perjantaina otin vänkärin puolen johdon irti ja suoristelin sen ja jätin toisesta kiinnikkeestä irti koska johto oli liian tiukalla mutkalla. Ja kas kummaa vaivat katosivat - viikonlopun aikana 250 km eikä abs temppuillut enää yhtään eli johto voipi olla osittainkin poikki.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
ABS-temppuilu
Akun vaihto auttoi Sprintterin ABS-ongelmaan.Syttyili valo miten sattui,ei enää.
Terveisin Jamppa
Terveisin Jamppa
Abs
Veikkaan myös tuota viallista anturinjohtoa.Itselläni vaivat hävisivät muutamaksi kuukaudeksi kun otin vain johdon irti kiinnitysklipsuistaan ja pistin takaisin.
Yksi vaihtoehto on ostaa johto käytettynä esim.Venetmäeltä,hinta n.50e...käytetyllä ei ole tietty takuuta mutta osannevat siellä mitata ettei ole poikki jo alkujaan..
Yksi vaihtoehto on ostaa johto käytettynä esim.Venetmäeltä,hinta n.50e...käytetyllä ei ole tietty takuuta mutta osannevat siellä mitata ettei ole poikki jo alkujaan..
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)