
MB 124 250D ABS "rutisee" näin kesäkelillä ja ABS:
MB 124 250D ABS "rutisee" näin kesäkelillä ja ABS:
ABS toimii ja merkkivalo syttyy ajoittain,olen mitannut anturit n.1350 ohmia molemmin puolin(mikä pitäis olla)Olen puhdistanut anturi ja tarkistellut liittimien kuntoa? 

Merkkivalo syttyy, siis luistoneston kolmio nopeusmittarin keskellä vai ABS:n oma?
Tarkistapa myös perämurikassa oleva anturi.
Vastukset ovat edessä kilo-ohmin paikkeilla, ilmoittamasi arvo lienee vielä rajoissa. Perässä noin 700 ohmia.
Tarkistapa myös perämurikassa oleva anturi.
Vastukset ovat edessä kilo-ohmin paikkeilla, ilmoittamasi arvo lienee vielä rajoissa. Perässä noin 700 ohmia.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
tuomehe kirjoitti:olen mitannut anturit n.1350 ohmia molemmin puolin
Oletko mitannut varmati vastuksen siitä anturin liittimestä, joka menee anturille eikä siitä liittimestä joka menee ABS yksikköön.
Itse olen nimittäin mitannut vastuksen väärästä liittimestä.
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Joo sama pirullinen vika on tuossa omassa ilmeni yhtäkkiä.
Eli siis kun auton laittaa käyntiin ja lähtee ajamaan nii kerkiää ajaa jonku puolikilometriä niin ABS valo syttyy jos ennen valon syttymistä jarruttaa niin jarrut "rutisee" lopussa ennen pysähtymistä tuntuisiku olisi abs liian herkällä
Anturit mitattu edessä oli: 1002-ohm ja 1065-ohm ja takana 685-ohm, että ei pitäs vissiin niissä ainakaan vikaa olla
Olen kuullu että takana pitäs olla siinä 700-ohm ja edessä 1000-ohm.
Eli siis kun auton laittaa käyntiin ja lähtee ajamaan nii kerkiää ajaa jonku puolikilometriä niin ABS valo syttyy jos ennen valon syttymistä jarruttaa niin jarrut "rutisee" lopussa ennen pysähtymistä tuntuisiku olisi abs liian herkällä



Anturit mitattu edessä oli: 1002-ohm ja 1065-ohm ja takana 685-ohm, että ei pitäs vissiin niissä ainakaan vikaa olla



Olen kuullu että takana pitäs olla siinä 700-ohm ja edessä 1000-ohm.
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
oletko tarkistanut ne rattaat siellä pyörän navassa, etteivät ole ravan/pien yms. töhnän peitossa? tuolla mm. lisää aiheesta, mutta ne anturit kannattaa käyttää auki ja putsata...M.R kirjoitti:Joo sama pirullinen vika on tuossa omassa ilmeni yhtäkkiä.
Eli siis kun auton laittaa käyntiin ja lähtee ajamaan nii kerkiää ajaa jonku puolikilometriä niin ABS valo syttyy jos ennen valon syttymistä jarruttaa niin jarrut "rutisee" lopussa ennen pysähtymistä tuntuisiku olisi abs liian herkällä![]()
![]()
![]()
Anturit mitattu edessä oli: 1002-ohm ja 1065-ohm ja takana 685-ohm, että ei pitäs vissiin niissä ainakaan vikaa olla![]()
![]()
![]()
Olen kuullu että takana pitäs olla siinä 700-ohm ja edessä 1000-ohm.
Samaa ongelmaa on parhaillaan vähän mullakin.
Jo toista kertaa, sitä paitsi. Edellisellä kerralla auttoi juuri tuo anturien putsaus ravasta ja kaikenlaisesta saastasta. Tästä on hyvä aloittaa, tai ainakin halvin.
Jo toista kertaa, sitä paitsi. Edellisellä kerralla auttoi juuri tuo anturien putsaus ravasta ja kaikenlaisesta saastasta. Tästä on hyvä aloittaa, tai ainakin halvin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Abs
Kylläpä on absista harmia monella.Liityn kerhoon.
Vuosi sitten korjautin isolla rahalla ja taas on ongelmia.
Rutisee pikkuvauhdissa ja 40km:ssä syttyy valo.Puhdistelut saattaa auttaa hetkeksi tai sitten ei.
Ongelma saattaa johtua siitä että aikanaan eteen laitettiin säästösyistä käytetyt johdot,liekö nyt toisessa katkoksia?
Ei liene muuta varmaa keinoa todeta vian aiheuttaja kuin viedä jälleen liikkeeseen kunnon testiin.Ei rahkeet riitä ostamaan 130euron johto(j)a vain mahdollisesti todetakseni ettei ongelma poistunutkaan.Noita kun tuskin saa palauttaa.
Vuosi sitten korjautin isolla rahalla ja taas on ongelmia.
Rutisee pikkuvauhdissa ja 40km:ssä syttyy valo.Puhdistelut saattaa auttaa hetkeksi tai sitten ei.
Ongelma saattaa johtua siitä että aikanaan eteen laitettiin säästösyistä käytetyt johdot,liekö nyt toisessa katkoksia?
Ei liene muuta varmaa keinoa todeta vian aiheuttaja kuin viedä jälleen liikkeeseen kunnon testiin.Ei rahkeet riitä ostamaan 130euron johto(j)a vain mahdollisesti todetakseni ettei ongelma poistunutkaan.Noita kun tuskin saa palauttaa.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Joo olen puhdistanut anturit ja rattaat paineilmalla ja kyllä niissä olikin kökköä mutta ei auttanut kuin yhdeksi päiväksi
.
Tänään tuossa kävin heittää pitemmän lenkin autolla noin 80km ja valo syttyi kun lähdin parkkipaikalta melkein heti, sammutin auton ennen isoa tietä jotta muisti nollautuisi ja valo sammuisi ja sen jälkeen sain ajaa perille asti eikä valo syttynyt.
Takasin tullessa valo syttyi kun tiessä oli kuoppa joka osui vasemman puolen renkaan kohdalle jollain auto vähän tarähti joten todennäköisesti kuskinpuolen anturissa tai johdotuksessa on vikaa
Pitää tarkistaa asia kun on aikaa
Tuossa kans rutisee juuri ennen kun auto pysähtyy ja poljin painuu vähän alaspäin
Saako nuihin antureihin johdot erikseen vai tuleeko pelkästään uusien anturien mukana eli onko anturissa oleva johto kiinteä vai onko siinä liitin ku ei tullu sitä katsottu sillo kun puhdistin anturit
Ja onko anturin johdot normaalia virtajohtoa eli vois ite tehdä johdot
Kyllä tuntuu olevan monella vikaa nuissa ABS:issä
Mut on ne hyvät kun toimii
Tulipas paljon juttua

Tänään tuossa kävin heittää pitemmän lenkin autolla noin 80km ja valo syttyi kun lähdin parkkipaikalta melkein heti, sammutin auton ennen isoa tietä jotta muisti nollautuisi ja valo sammuisi ja sen jälkeen sain ajaa perille asti eikä valo syttynyt.
Takasin tullessa valo syttyi kun tiessä oli kuoppa joka osui vasemman puolen renkaan kohdalle jollain auto vähän tarähti joten todennäköisesti kuskinpuolen anturissa tai johdotuksessa on vikaa

Pitää tarkistaa asia kun on aikaa

Tuossa kans rutisee juuri ennen kun auto pysähtyy ja poljin painuu vähän alaspäin

Saako nuihin antureihin johdot erikseen vai tuleeko pelkästään uusien anturien mukana eli onko anturissa oleva johto kiinteä vai onko siinä liitin ku ei tullu sitä katsottu sillo kun puhdistin anturit



Ja onko anturin johdot normaalia virtajohtoa eli vois ite tehdä johdot



Kyllä tuntuu olevan monella vikaa nuissa ABS:issä


Tulipas paljon juttua

Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Nyt sain abs:sän toimimaan puhdistin etuanturit uudestaan(tullu kokköä 2:ssa viikossa paljon liekko tarvike palat) ja lisäks puhdistin rattaat crc:llä ja tasapää meisselillä rapsuttamalla ympäriinsä.
Ja nuo anturit näkyy olevan tosi tarkkoja kohdastaan ruuvin rei'issä on vähän klappia mut kun laittaa rungon mukaan mihin anturi tulee tasaisen sivun mukaan niin avot
Ja nuo anturit näkyy olevan tosi tarkkoja kohdastaan ruuvin rei'issä on vähän klappia mut kun laittaa rungon mukaan mihin anturi tulee tasaisen sivun mukaan niin avot

Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Abs
Hmm,noinkohan ne ongelmat sitten ratkes..toivotaan.
Itsellä kävi hullun tuuri kun viimeksi puhdistelin.Irrotin toisen johdon kiinnitysklipsuistaan ja se olikin onni,koska vika ilmeisesti sen johdon kontaktissa;nyt on toiminut jo muutaman viikon ja näemmä vain siksi että johto asettui "oikeaan" asentoon kun pistin sen takaisin kiinni,eli tieto kulkee nyt niinkuin pitää.Puhdistamisesta ei varmasti ollut hyötyä kuten ei ennenkään.
Olipa juhlava tunne kun alkoi pelittämään,sillä katsastus on kohta edessä.
Itsellä kävi hullun tuuri kun viimeksi puhdistelin.Irrotin toisen johdon kiinnitysklipsuistaan ja se olikin onni,koska vika ilmeisesti sen johdon kontaktissa;nyt on toiminut jo muutaman viikon ja näemmä vain siksi että johto asettui "oikeaan" asentoon kun pistin sen takaisin kiinni,eli tieto kulkee nyt niinkuin pitää.Puhdistamisesta ei varmasti ollut hyötyä kuten ei ennenkään.
Olipa juhlava tunne kun alkoi pelittämään,sillä katsastus on kohta edessä.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
No ihan sama miten, mutta tuon operaation jälkeen alko toimimaan on pelannu jo pari viikkoa eikä oo valo palanu ja abs:it toimii ja se on pääasia että korjaantu 

Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Joo... mulla toimi kokonaisen kuukauden nyt syksyllä, kun
- putsasin hammastusket navasta paineilmalla
- putsasin anturit
- pistin kosteuden poistajaa liitimeen
- laitoin anturit paikalleen "kohdilleen"
Nyt taas kosteella ja koleella kelillä on ruvennut ASD vilkuttelemaan aamuisin ja ABS rutistelee jo pitkin päivää. Ennuste on taas se, että pahenee.
Omassani kuitenkin huomasin puhdistelun yhteydessä sellaisen vekkulin seikan, että kun ensimmäisenä mittasin anturit, niin pelkääjän puolelta tulikin about 3 k arvot. Mutta syynäilyn jälkeen ajattelin vielä kokeilla uudestaan ennen kuin menen ostamaan anturia, niin arvo olikin irrallaan ollessa 1 k ja ei muuttunut enää miksikään vaikka vääntelin ja taittelin kaapelia.
On se outo... meinaan jaksaa talvikiekkojen vaihdon yhteydessä vielä uusia tuon pelkääjän puolen puhdistelun, siellä kun riittää sitä pöllyä näköjään joka kerralle.
- putsasin hammastusket navasta paineilmalla
- putsasin anturit
- pistin kosteuden poistajaa liitimeen
- laitoin anturit paikalleen "kohdilleen"
Nyt taas kosteella ja koleella kelillä on ruvennut ASD vilkuttelemaan aamuisin ja ABS rutistelee jo pitkin päivää. Ennuste on taas se, että pahenee.
Omassani kuitenkin huomasin puhdistelun yhteydessä sellaisen vekkulin seikan, että kun ensimmäisenä mittasin anturit, niin pelkääjän puolelta tulikin about 3 k arvot. Mutta syynäilyn jälkeen ajattelin vielä kokeilla uudestaan ennen kuin menen ostamaan anturia, niin arvo olikin irrallaan ollessa 1 k ja ei muuttunut enää miksikään vaikka vääntelin ja taittelin kaapelia.
On se outo... meinaan jaksaa talvikiekkojen vaihdon yhteydessä vielä uusia tuon pelkääjän puolen puhdistelun, siellä kun riittää sitä pöllyä näköjään joka kerralle.
Pasi
Hyvin mahdollista.wildou kirjoitti:Mulla on alustavalosarja autossani (w124) ja kun valot laittaa päälle katkaisijasta, niin abs valo syttyy ja absit alkaa rutisemaan. Kun valot laittaa pois toimii taas normaalisti ilman minkäänlaisia ongelmia. Ongelma siis liittyy kohdallani jotankin virran vähyyteen. Voiko näin olla?
Mutta ymmärsinkö oikein, että abs palaa toimintaan, kun otat valot pois päältä? Entä sammuuko merkkivalo samassa? Se olisi jo hiukan ennenkuulematonta, yleensä tilanteen nollaus vaatii auton sammuttamista.
**
Ja varmaan akun kunto + latausjännite kannattaa tarkastaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
[quote="wildou"]Mulla on alustavalosarja autossani (w124) ja kun valot laittaa päälle katkaisijasta, niin abs valo syttyy ja absit alkaa rutisemaan. Kun valot laittaa pois toimii taas normaalisti ilman minkäänlaisia ongelmia. Ongelma siis liittyy kohdallani jotankin virran vähyyteen. Voiko näin olla? :oops:[/quote]
Moi !
Akku sökö.
t jone
Moi !
Akku sökö.
t jone
Mulla tuli tuo jännitejuttu mieleen kans, kun ASD vilkuttelee tyypillisesti vain käynnistykseen jälkeen. Eli olen huomannut, että jännitteet on alhaalla, koska parkista peruuttaessa valot kirkastuu about 30 sec käynnistyksen jälkeen. Onko tää nyt joku jälkihehku diisselissä vai joku latauksen ohjauksen häiriö?
Jotenkin olen taipuvainen jo uskomaan tuohon jännitevaihteluun / virran puutteeseen liittyvään pulmaan, mutta mites mä sen varmistan, että ABS / ASD saa sitä tarvittua virtaa?

Jotenkin olen taipuvainen jo uskomaan tuohon jännitevaihteluun / virran puutteeseen liittyvään pulmaan, mutta mites mä sen varmistan, että ABS / ASD saa sitä tarvittua virtaa?
Pasi
Nostetaas tämäkin aihe vielä kerran.
Itsellä oli juuri samaa vikaa, että tärähdyksestä syttyi abs-valo ja pol jin suristeli pitävälläkin pinnalla hiljaisemmista nopeuksista jarrutellessa.
Evästin korjaamoa sitten tarkastamaan, notta olisiko häikkää antureissa, johdoissa, pyöränlaakereissa tms.
Ja ta- daa! Vian aiheuttajaksi paljastuivatkin loppuun kuluneet etujarrupalat. Tottahan se jarrupalavalo oli ihan pari kertaa vilkahtanut tässä viimeisen parin viikon aikana. Nyt palat siis vaihdettiin, ja ongelma on tiessään. Ei vilku valo eikä väräjä pedaali enää.
Itsellä oli juuri samaa vikaa, että tärähdyksestä syttyi abs-valo ja pol jin suristeli pitävälläkin pinnalla hiljaisemmista nopeuksista jarrutellessa.
Evästin korjaamoa sitten tarkastamaan, notta olisiko häikkää antureissa, johdoissa, pyöränlaakereissa tms.
Ja ta- daa! Vian aiheuttajaksi paljastuivatkin loppuun kuluneet etujarrupalat. Tottahan se jarrupalavalo oli ihan pari kertaa vilkahtanut tässä viimeisen parin viikon aikana. Nyt palat siis vaihdettiin, ja ongelma on tiessään. Ei vilku valo eikä väräjä pedaali enää.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Näyttää siltä, että ABS:n vikoihin on monenlaisia syitä. Itselläni kiukutteli neljän vuoden ajan (poljin rutisi ja kostealla kelillä valo syttyi). On vaihdettu ylijänniterelettä, ohjainyksikköä, jarrupaloja, putsattu liittimiä, antureita ja hammastuksia. Anturin johdot mitattin vastusmittarilla ja oskilloskoopilla (pyörä kerrallaan ilmassa). Kaikki näytti olevan kunnossa, mutta ongelmat jatkuivat.
Lopulta totesin, että johdossa täytynee kuitenkin olla vikaa, joka ilmenee vain joustoliikkeen aikana. Leikkasin etupyörän anturin johdosta pätkän pois siltä kohtaa, missä taivutusta syntyy eniten. Juotin väliin pätkän uutta johtoa ja suojasin kosteudelta liimasukalla. Nyt on ABS toiminut viimeiset 6 kk täysin moitteetta.
Johdoksi kannattaa valita taivuttelua ja pakkasta kestävää laatua.
Lopulta totesin, että johdossa täytynee kuitenkin olla vikaa, joka ilmenee vain joustoliikkeen aikana. Leikkasin etupyörän anturin johdosta pätkän pois siltä kohtaa, missä taivutusta syntyy eniten. Juotin väliin pätkän uutta johtoa ja suojasin kosteudelta liimasukalla. Nyt on ABS toiminut viimeiset 6 kk täysin moitteetta.
Johdoksi kannattaa valita taivuttelua ja pakkasta kestävää laatua.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Abs
Kyllä mulla semmoinen käsitys on monien tarinoiden perusteella,että johto yleisin vian aiheuttaja.Olen omasta kokemuksestani kertonut jo aiemmin(=vaivat poistuivat "vahingossa" kun irrotin anturinjohdon kiinnitysklipseistään ja pistin sen sitten anturin putsauksen jälkeen takaisin).Tästä on jo aikaa ja edelleen pelaa.Eli kontaktihäiriö kait kyseessä.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)