Ideoita miten sen sais auki (murrettua tms) ja vielä avaimesta käyntiin?

Ei jaksais hirveesti alkaa purkaan romua...
Eikä avain lähde enää vetämällä poiskaan?raul kirjoitti:240 D:n virtalukko on jumissa... Eli rattilukko päällä ja virtalukko jumppas asentoon 0.
Ideoita miten sen sais auki (murrettua tms) ja vielä avaimesta käyntiin?![]()
Ei jaksais hirveesti alkaa purkaan romua...
Joo kiitos vinkistä, se täytyykin tehdä, ei naputtelu auttanu...Jyry kirjoitti:Eli lukon kiinnityspultit pois.
Ei taida lukko lähteä irti jos on rattilukko päällä?Jyry kirjoitti:Ota verhoukset kuskin jalkotilasta kojelaudan alta pois ja pura lukko sitä kautta pois, niin jää ratti akseli ehjäksi ja paljon muuta... Eli lukon kiinnityspultit pois.
Mitenkäs se menikään, viimeksi pystäristäni irrotin ja tein muistiinpanot; ensin avain ykkösasentoon, "sitten kaulus veks siitä kohtaa missä ura", sitten lukkorungon ja lukkopesän väliin tukeva ohut ruuvari, jolla pöngätä lukituskieleke/lukitusnasta pois urasta ja veto avaimesta ja lukkosylinteri tulee pois.zumteufel kirjoitti:Se mötikkä, johon lukkosylinteri on upotettu? Jostain luin aiemmin tämän neuvon, ja kokeilinkin, mutta en saanut sitä liikkumaan kirveelläkään. Mutta jos tosiaankin tästä on kyse, täytyy kokeilla vielä.
Vanhemman 123 dieselit on sillä veto-pyöritys-ym-nuppisysteemillä. En muista missä vaiheessa muuttuivat. Ns. uudemmissa on tavallinen, nykyaikainen lukkopatruuna joka hoitaa kaikki toiminnot.W111 kirjoitti:Olikos tuo 240D vetostartilla? Et ei olis käynnistys/hehku vivulta tuleva vaijeri kaput? Noissahan avain ei käänny kun sammutus asennossa...
Viikonloppu meni muualla mutta tänään jatkuu vääntäminen. Klemmari uppoaa melko syvällä kyllä, mutta lukitus ei aukea. Kenties oikea kohta ei silti ole ihan siinä radioasennossa, kiitos vinkistä.v6sa kirjoitti:Ainakin meikiäläisen koslassa (se on 123 sitten) oikea avaimen asento on hieman (olisiko noin 10 astetta) ennen ensimmäistä asentoa. Vääntäessä tuntuu pykälä, kun on oikea paikka. Tanko pitää olla sopivan ohut ja viisto. Poranterä on ihan hyvä. Oikeassa asennossa uppoa tanko toista senttia sinne patruunaan.
124ssä kaulus on pois vedettävissä, 123ssä tarvii pyörittää pois.
Sitä lukitusta ei välttämättä ihan ensimmäisellä yrityksellä auki saa. On meinaan kokemusta