Om602 2.5 turbo männät

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
escortmk2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 30.05.2005 18:15

Om602 2.5 turbo männät

Viesti Kirjoittaja escortmk2 »

Mistähän saisi järkevään hintaan ylikoko mäntiä w124 2.5 turbodieseliin?

Vakioporaus 87mm ja jos sinne laittais 2.9l männän niin sylintereiden väli taitaa jäädä liian ohkaseksi? Niin ja vakiona auto pidetään.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Om602 2.5 turbo männät

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mitenkäs olis sylinteriputken vaihto? taitaa olla vaan prässäämällä kiinni. enkä tiedä onko sulla kone nyt irti ja ihan leväällään vai mitenkä, mutta sen putken pystyy kyllä vaihtaan. taitaa olla helpomi vaihtaa putki ja laitta vakiomäntä, ellet ala kaikkia uusimaan.

jos saa udella, niin kakkosenkohdaltako meni sököks?
W201 250DT 20V
w201 190E
escortmk2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 30.05.2005 18:15

Re: Om602 2.5 turbo männät

Viesti Kirjoittaja escortmk2 »

Vitosen sylinterissä on pahimmat jäljet. Öljypumpun ketju poikki ja kampiakseli sököks jasylintereissä jälkiä. Mistäköhän sellaiset putket sais ostettua?
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Om602 2.5 turbo männät

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jaa ne on kaikki pytyt huonona. luulin, että vain yksi.

en kyllä osaa sanoa. moottorikoneistamoilta kannattaa ehkä kysästä. voi olla kyllä hinnoissaankin. paha sanoa. uutta moottoria tilalle?
W201 250DT 20V
w201 190E
wese500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 17.06.2012 20:53
Paikkakunta: Lahti

Re: Om602 2.5 turbo männät

Viesti Kirjoittaja wese500 »

Sylinteriputken vaihto onnistuu kyllä jos lohko on irto putkilla, on kahta mallia ilman putkia tai irtoputkilla.
Pienet naarmut ei vaikuta puristuksiin, toimii hyvin kun kunnolla hoonaat vaan.
Jos menee putken vaihdoksi niin uusia putkia saat tilattua autoihinvaraosat.com sivustolta, on "raakaputki" eli vaatii porauksen oikeaan kokoon ja lohkon tiivistetason oikaisun koska on korkealla kauluksella.
Näissä putki on tuettu vai yläpäästä eli siellä lohkossa on yläällä porras ja putkessa olake.
Vanhan putken saat pois kun rakennat ulosvetotyökalun, timmi sorvattu lätkä johon reikä keskelle, pitää olla sitten just eikä melkeen se lätkä muuten rikkoo putken... 20 mm kierretanko kestää vetää ja lohkotasoa vasten rakennat maljan että putki mahtuu tulemaan ulos, se on koko matkalta tiukka vetää pois koska lohkon ja putken väliin tulee sellasta mustaa räkää. Ja tarviit myös sylinterin jolla vedät sen ulos. Ennen uuden putken asennusta pitää lohko putsata tosi hyvin, pallohooni kelpaa mainiosti. Uudet putken kuivana paikalleen, öljyttynä kiehaa öljyn pois sieltä ylöspäin... Tarkkana pitää olla kun laittaa sisään, on melkeen paperin ohutta se putken seinämä.
Jos haluat päästä huokeasti ota jostain toisesta koneesta ehjä putki ja asenna se paikalleen, katsot vaan että se yläpään olake on tarpeeksi korkea, korekammasta putkesta voit hyvin asennuksen jälkeen rälläkällä hioa turhat pois ja lopuksi sitten kivellä tasotat lohkon, onnistuu kyllä :thumbup:
190E 2,6 -89
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
escortmk2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 30.05.2005 18:15

Re: Om602 2.5 turbo männät

Viesti Kirjoittaja escortmk2 »

Kiitos! Sieltä löytyy myös mäntiäkin, joten nyt saan sit joko putkilla tai uusilla männillä korjattua koneen.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Om602 2.5 turbo männät

Viesti Kirjoittaja pera8x »

wese500 kirjoitti:Sylinteriputken vaihto onnistuu kyllä jos lohko on irto putkilla, on kahta mallia ilman putkia tai irtoputkilla.
Pienet naarmut ei vaikuta puristuksiin, toimii hyvin kun kunnolla hoonaat vaan.
Jos menee putken vaihdoksi niin uusia putkia saat tilattua autoihinvaraosat.com sivustolta, on "raakaputki" eli vaatii porauksen oikeaan kokoon ja lohkon tiivistetason oikaisun koska on korkealla kauluksella.
Näissä putki on tuettu vai yläpäästä eli siellä lohkossa on yläällä porras ja putkessa olake.
Vanhan putken saat pois kun rakennat ulosvetotyökalun, timmi sorvattu lätkä johon reikä keskelle, pitää olla sitten just eikä melkeen se lätkä muuten rikkoo putken... 20 mm kierretanko kestää vetää ja lohkotasoa vasten rakennat maljan että putki mahtuu tulemaan ulos, se on koko matkalta tiukka vetää pois koska lohkon ja putken väliin tulee sellasta mustaa räkää. Ja tarviit myös sylinterin jolla vedät sen ulos. Ennen uuden putken asennusta pitää lohko putsata tosi hyvin, pallohooni kelpaa mainiosti. Uudet putken kuivana paikalleen, öljyttynä kiehaa öljyn pois sieltä ylöspäin... Tarkkana pitää olla kun laittaa sisään, on melkeen paperin ohutta se putken seinämä.
Jos haluat päästä huokeasti ota jostain toisesta koneesta ehjä putki ja asenna se paikalleen, katsot vaan että se yläpään olake on tarpeeksi korkea, korekammasta putkesta voit hyvin asennuksen jälkeen rälläkällä hioa turhat pois ja lopuksi sitten kivellä tasotat lohkon, onnistuu kyllä :thumbup:
tämä olikin havainnolistavaa tietoa. kiitos siitä. olen aina kuvitellut, että nämä tälläset lohkojen pytyt on vaan kiinteät, että porattu suoraan lohkoon, kunnes yksi tuttava sano, että oli vaihtanut. olin ihmeissäni asiasta. kun aikasemmin olen nähnyt vaan vastaavia, taikka sitten sellasia märkäputkikoneita, missä pytyt oikein heiluu kun kansi ei ole paikoillaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin