Kaasuvivusto mekaaniselle pumpulle? (OM605 turbo)

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Kaasuvivusto mekaaniselle pumpulle? (OM605 turbo)

Viesti Kirjoittaja Jube »

Millä osilla otsikkon vivusto on yksinkertaisin toteuttaa?
w124 OM605 vivustoa suunnittelin mutta eipä ole turbon imusarjassa kierteitä/paikkoja että saisi osat kiinni :|
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: Kaasuvivusto mekaaniselle pumpulle? (OM605 turbo)

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

Jube kirjoitti:Millä osilla otsikkon vivusto on yksinkertaisin toteuttaa?
w124 OM605 vivustoa suunnittelin mutta eipä ole turbon imusarjassa kierteitä/paikkoja että saisi osat kiinni :|
Vaparin imusarjaan tulee kahdella ruuvilla kiinni kaasuvivusto. Turbomoottorin imusarjaan voisi liimata teholiimoilla (kaksikomonetti ) vivuston kiinni tai laittaa imusarjan kiinnityspultin alle kiinnityksen vivustolle. Sitten vaan pidempi kaasuvaijeri turbon alkuperäisen tilalle.
+358 18B8FE99
Heleke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ti 12.07.2011 07:06

Re: Kaasuvivusto mekaaniselle pumpulle? (OM605 turbo)

Viesti Kirjoittaja Heleke »

Itsellä tuli ongelma vaparin imusarjan ja kaasuvivuston kanssa.. Tarpeeksi kun ulkoisesta syötönsäädöstä kääntää niin ottaa kaasuvivuston tanko kiinni siihen ulkoisen syötönsäädön pulttiin.. Parempi olisi saada kaasu pumpun toiselle puolelle..
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Kaasuvivusto mekaaniselle pumpulle? (OM605 turbo)

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Omas laitoin vaijerin kiertään koneen etu kautta. Polttoaine lämmittimen kohalle laippa ja siihen vaijerin suoja kiinni. Siitä pumpun vintan alimman pallonivelelle vaijeri.

Kaasun liikerata vastaa poljinta. Tosin kaasu tulee tosi herkäksi mutta helpoin nuon toteuttaa
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: Kaasuvivusto mekaaniselle pumpulle? (OM605 turbo)

Viesti Kirjoittaja antti_k »

Tuollain tein ittelle eli kokonaan vivustot uusiksi toiselle puolen pumppuu
Niin ja kaasuvaijeri pitää hommata pitempi että yltää
Kuva
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Re: Kaasuvivusto mekaaniselle pumpulle? (OM605 turbo)

Viesti Kirjoittaja makke190 »

BBT Motorsporti pojilta saa asiallisen kaasulinkun johon vain alkuperäne kaasuvaijjeri kiinni.
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Kaasuvivusto mekaaniselle pumpulle? (OM605 turbo)

Viesti Kirjoittaja Jube »

makke190 kirjoitti:BBT Motorsporti pojilta saa asiallisen kaasulinkun johon vain alkuperäne kaasuvaijjeri kiinni.
Mitähän maksaa kun ei nettisivuilta löytynyt?
Käykö siis ihan auton (w124 250d) alkuperäinen kaasuvaijeri vai vaatiko pidemmän?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Re: Kaasuvivusto mekaaniselle pumpulle? (OM605 turbo)

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Facebookista löytyy sivut ja Se on jotain 150€ luokkaa muistaakseni. Itsellä on w201 2,5d ja siinä ainakin riitti oma vaijeri.
W210 300TDT
W638 108D
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Kaasuvivusto mekaaniselle pumpulle? (OM605 turbo)

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Ittellä on toteutettu siihen vastakkaiselle puolelle pumppua sellanen läppä missä on vaijerin paikkoja 6kpl ja kaasuvaijerin kiinnitys tulee paineventtiilin torx pultteihin kiinni voisin laittaa kuvaa kunhan vaan käyn tallilla.
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Kaasuvivusto mekaaniselle pumpulle? (OM605 turbo)

Viesti Kirjoittaja Jube »

Tilasin BBT:ltä linkun, kallishan se oli mutta ei tarvi soveltaa eikä värkätä ja alkuperäinen kaasuvaijerikin riittää!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
mjiivee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: Ke 28.03.2012 10:17
Paikkakunta: Turku

Re: Kaasuvivusto mekaaniselle pumpulle? (OM605 turbo)

Viesti Kirjoittaja mjiivee »

Jube kirjoitti:Tilasin BBT:ltä linkun, kallishan se oli mutta ei tarvi soveltaa eikä värkätä ja alkuperäinen kaasuvaijerikin riittää!
Voitko laittaa kuvan siitä toteutuksesta kun on paikoillaan?
Ei mene vieläkään jakeluun tuon toiminta ni kuva havainnollistaisi ainakin meikäläistä :D

Kiinnostava mokkula tuo bbt:n kaasuvipu.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Kaasuvivusto mekaaniselle pumpulle? (OM605 turbo)

Viesti Kirjoittaja Jube »

Laitoin YV:tä!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
mjiivee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: Ke 28.03.2012 10:17
Paikkakunta: Turku

Re: Kaasuvivusto mekaaniselle pumpulle? (OM605 turbo)

Viesti Kirjoittaja mjiivee »

Jube kirjoitti:Laitoin YV:tä!
Kiitoksia tästä. :thumbup:
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Kaasuvivusto mekaaniselle pumpulle? (OM605 turbo)

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Bbt Motorsportin tekele

Kuva

Kuva
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Kaasuvivusto mekaaniselle pumpulle? (OM605 turbo)

Viesti Kirjoittaja Jube »

Tilasin tuon BBT palikan eli omalta osaltani "case closed" :thumbup:
Osa maksaa 170€, kallis on mutta ei tarvi linkkujen kans värkätä ja vakio kaasuvaijeri riittää...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Vastaa Viestiin