W124 sedan ja coupe konehuone erot???

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

W124 sedan ja coupe konehuone erot???

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

Morjenttes

Mietin tossa aikani kuluks pikku piristys keinoja tohon vanhaan kuuppaan.. Tuli siinä sitten semmonen koneenvaihto mieleen kun M116 V8 ( kokoa 3800CC ).. Lähinnä sitä kyselen jotta kuinka hyvin mahtuu coupen konehuoneeseen V8? Onko tämmösiä koneita laiteltu w124 coupen keulille?

Suurin konehan on 320-24v tohon ja 20% sai mennä koko yli, eikös? eli 320/100*20= 64 eli 320 + 64 = 384 eli 3840cc joten periaatteessa V8:n sais viä tieliikenteeseenkin..

Joten tuleekohan tuossa muita ongelmia kun katsastajan kanssa riitely ja ite kaikki asennus hommat? Eli MAHTUUKO :twisted:


T: Hårdi
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: W124 sedan ja coupe konehuone erot???

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Ite olen ymmärtännyt ett w124 420e saisi käyttää vertailukohteena. Tästä on ollut juttuakin joskus, tosin tuosta M119 4.2
Jenkeisä tuon sovittaminen on ainaki onnistunnut, luulis että se sitten suomessakin tipahtaisi tuonne konehuoneeseen :)
Kannattaa lukea läpi tämä Going for it....V8 400CE (vaatii rekisteröitymisen)
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W124 sedan ja coupe konehuone erot???

Viesti Kirjoittaja Sergey »

V8 w124 on kai tulipelti erilainen... niin ja kardaanitunneli. Eli jooutus koko auton pohjan modaamaan jos mielii BOLT-ON tekniikan sinne. Jubehan asiaa pähkäili aikoinaan. 420 tekniikalla. Mitenn lie tuollanen M116 kun se on 80 luvun alun moottori? miten ne katsastuksessa suhtautuu siihen että laitetaan uudempaan (mahdollisesti vähäpäästöiseen) autoon vanha kone ajalta ennen vähäpäästöasioita?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Re: W124 sedan ja coupe konehuone erot???

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

Onneks meikäläisen masiina ei ole vähäpäästöinen.. Mutta tosiaan noissa se ero varmaan tulee..


Ja toi Mr300 linkki oli aikas mukavaa luettavaa... kaikki on isompaa ameriikoissa :D
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Re: W124 sedan ja coupe konehuone erot???

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Länsinaapuristahan löytyy muistaakseni 2 coupea, joissa on e500/500e moottori.

Sergeyllä vois olla ehkä tarkempaa hajua noista, jos ruottin "mersufoorumilla" on ollu juttua ? 8)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W124 sedan ja coupe konehuone erot???

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no sieltä se oli mun "tieto" peräisin. on niitä muutamat tolla 420 koneellakin siellä. ettei se iha mahoton temppu ole. Kovasti ne töitä on niihin tehny. Oha niil pari tenavaaki 420 tekniikal. Ja C36amg tuplaturboja.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: W124 sedan ja coupe konehuone erot???

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Isoin homma tehä toimivat sähköt,eli ruisku ja sytkä kuntoon. Tosin nekin vois ulkoistaa jos ois paalua.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W124 sedan ja coupe konehuone erot???

Viesti Kirjoittaja Sergey »

noil ruottalaisilla on megaspruitti.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: W124 sedan ja coupe konehuone erot???

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Sergey kirjoitti:noil ruottalaisilla on megaspruitti.
No siihen se mun homma kaatuiskin. Paljo vaikeampi ku laittaa moottori konehuoneeseen.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: W124 sedan ja coupe konehuone erot???

Viesti Kirjoittaja napa »

laineracing kirjoitti:
Sergey kirjoitti:noil ruottalaisilla on megaspruitti.
No siihen se mun homma kaatuiskin. Paljo vaikeampi ku laittaa moottori konehuoneeseen.
vaikka mnä voisin sen megan tulla laittelemaan, jos vain viitsit itse tehdä sen moottorin asennuksen konehuoneeseen :wink: megan asennus on mielestäni kuitenkin pienimpiä hommia näissä tekniikan päivityksissä :roll:

eihän mega vaadi käytännössä kuin sen johtosarjan tekemisen ja rpm tiedon saamisen koneelta megan haluamassa muodossa... sitten vain hieman tietokoneella naputtelua...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Re: W124 sedan ja coupe konehuone erot???

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

Mitäs napa haluis korvaukseks jos ens alkuun päivittäis tuon vanhan m102:sen sähköruiskulle?

Se v8 on hullu haave minkä sit toteuttaa kun on oikeasti rahaa. :D näistä on iha hyvä ottaa sillon tällöin selvää
Sähköruisku tosin vois piristää tota vanhusta vähä.
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: W124 sedan ja coupe konehuone erot???

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Kun haluaa tuon M119 pellin alle niinTulipeltiä joutuu muokkaamaan mutta ei mikään ameriikan temppu ja ton "crossmember":n joutuu vaihta. Mut kaikki osat löytää tekniikanluovuttajasta. Kardaanitunnelia ei tarvitse muokata ja lootallekkin löytyy kiinikeet tunnelista. Mutta downpipejä pitää modata et mahtuu.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: W124 sedan ja coupe konehuone erot???

Viesti Kirjoittaja napa »

Hårdi kirjoitti:Mitäs napa haluis korvaukseks jos ens alkuun päivittäis tuon vanhan m102:sen sähköruiskulle?
mulle riittää aina se, kun saan edes osan omista kuluista katettua, eli lähinnä polttoaineet ja ruoka... jos jotain osia joudun hankkimaan, niin katsotaan ne jutut sitten erikseen :roll:

mutta mulla olis tarkoitus jossain vaiheessa siis alkaa tekemään ihan bolt on sarjoja (tai edes "asennus sarjoja" ilman megaa, eli suutin tukki ja triggeröinti jutut) näihin vanhoihin bensamersuihin (M102/103 koneisiin) kun vain sais tuon motivaation ensin hieman nousemaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: W124 sedan ja coupe konehuone erot???

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Joo näyttäis motivaatiomittari vielä olevan 0 kohdalla
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: W124 sedan ja coupe konehuone erot???

Viesti Kirjoittaja napa »

Messerschmitt kirjoitti:Joo näyttäis motivaatiomittari vielä olevan 0 kohdalla
sepä se :cry: mutta eiköhän se vielä tästä joskus, eli alkaa aurinko paistaa ja elimistö taas herää... viikolla alkoi sentään jo jotain pientä nykimistä aivoissa tapahtua, eli sain jo hieman kuvia päähäni remmin asennuksesta M103 kylkeen :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Re: W124 sedan ja coupe konehuone erot???

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

Toivottavasti ei liikaa nyi..

Kuinkas kauan tossa sun omassa mega projektissa meni? jos vaikka joskus saat niitä sarjoja tehtyä nii vois hankkia sopivan megan ja tulla Seinäjoella käväseen. :D Pitäskö kaiken helppouden takia V8:sin sijaan nostaa vanhan kunnon M103 kutvosen nokalle.. Niitäku saa aika edullisesti toimivia ja menis samalla lootalla ja muutenki aika "bolt-on". Siihen ruitta kylkeen ni vois olla mukavan pirtee :)
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W124 sedan ja coupe konehuone erot???

Viesti Kirjoittaja Sergey »

M104 3,6 remmiahtimella. vois lätkästä takakonttii ja lokareihi Kompressor tarrat.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: W124 sedan ja coupe konehuone erot???

Viesti Kirjoittaja napa »

Hårdi kirjoitti:Toivottavasti ei liikaa nyi..

Kuinkas kauan tossa sun omassa mega projektissa meni? jos vaikka joskus saat niitä sarjoja tehtyä nii vois hankkia sopivan megan ja tulla Seinäjoella käväseen. :D Pitäskö kaiken helppouden takia V8:sin sijaan nostaa vanhan kunnon M103 kutvosen nokalle.. Niitäku saa aika edullisesti toimivia ja menis samalla lootalla ja muutenki aika "bolt-on". Siihen ruitta kylkeen ni vois olla mukavan pirtee :)
oman megan asentamiseen meni pari päivää, mutta kuten sanottu, se motivaatio :oops: nyt toki tietää jo paremmin, mitä pitää tehdä, niin sen vois saada hyvinkin päivässä asennettua :roll: ja tuo oma oli kuitenkin sellainen siirto toisesta koneesta toiseen...

ja mielummin aina niin päin, että minä tulen auton luo, ikinä kun ei tiedä mitä sattuu... mun on helpompi kuitenkin liikkua omalla autolla tietokoneen kanssa, kuin hinata sitä raatoa takasin kotiin :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: W124 sedan ja coupe konehuone erot???

Viesti Kirjoittaja napa »

Sergey kirjoitti:M104 3,6 remmiahtimella. vois lätkästä takakonttii ja lokareihi Kompressor tarrat.
mulla on se piru mielessä, että lokareihin vain ne kompressor lätkät ja takaluukkuun sitten turbo + kompressor kyltit :wink: siinä sitten saa teinit naureskella, että taas joku "tarra viritys" :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Re: W124 sedan ja coupe konehuone erot???

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

napa kirjoitti:
Sergey kirjoitti:M104 3,6 remmiahtimella. vois lätkästä takakonttii ja lokareihi Kompressor tarrat.
mulla on se piru mielessä, että lokareihin vain ne kompressor lätkät ja takaluukkuun sitten turbo + kompressor kyltit :wink: siinä sitten saa teinit naureskella, että taas joku "tarra viritys" :D
Äläs ny.. Aika hyvin ne amissierrapörinäpönttölippalakkiteinit kattelee juurikin tarroja.. Kaverilla on w210 E55 jossa tarra 200 ja diesel.. tosi moni tulee viereen rääkkään konettaan ja sit ne ihmettelee mihi väykky katos :D

Mutta tosiaan mitäs kaikkee siihen tarvii hommata jotta saa kaikki koneen toiminnot megan alle? Lähinnä et osaa alkaa katteleen jo valmiiks pikkuhiljaa.

Muuten tommosen homman vois itekkin tehä, MUTTA eipä ole paikkaa välineitä ja mun taidoilla valmista tulis aikasintaan 2015 :D Teoreettista tietoa on jonninverran mutta jos alan värkkään konetta ni ei se enää käynnisty :D
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Vastaa Viestiin