Tarinointia tuontiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Silakka_E500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: La 29.09.2012 21:27

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Silakka_E500 »

On hieno mötikkä. Nuo amg-vanteet sopii omasta mielestä kaikista parhaiten näihin malleihin.
BMW X7 M50D
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

MarkusGL kirjoitti:Terve,
perheelle on tulossa lisätilan tarvetta ja erilaisten tila-autojen sijaan katse kääntyi GL:ään ja hetken tutkimisen jälkeen facelift malleihin.
Kuluneella viikolla tuli haettua Ruotsista 2010 350 Bluetec 4matic, 155kw, aj 190tkm, ns Ruotsi-auto, huoltoleimat löyty avaimesta ,Ruotsin merkkiliikkeissä tehty. Mukaan tuli 19" liki uudet Hakka8 nastat.
Äsken tsekattiin vikakoodit ja kilometrien paikkansapitävyyttä avuliaan foorumilaisen Star:lla, kilsat pitää kutinsa eikä vikakoodeja löytynyt. Hyvältä ostokselta vaikuttaisi, nyt vaan vielä öljyt ja vaihteistoöljyt vaihtoon jossain huuhteluvaihdon osaavassa paikassa.
Laitan muutaman kuvan kunhan saan koneella niitä pienennettyä.
olikos se sitten hyvä ostos? https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/gl/8916605" onclick="window.open(this.href);return false;

onnea kuitenkin
MarkusGL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 19.06.2017 20:21

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MarkusGL »

Moi, ja kiitos vaan vilpittömästä onnittelusta :) tottahan on että vahingonilo on kyllä paras ilo, mutta vielä hauskempaa on kun se ei osu kohteeseensa :)

Niin , hyvä ostos on silloin kyseessä kun koen että sain järkevään rahaan ikäänsä ja kilometrejä kunnoltaan vastaavan auton. Ensisijaisesti tuo on omaan käyttöön tuotu ja sen mukaan sitä nyt laitetaan ja huolletaan, öljyt vaihdettiin eilen Automan.fi korjaamolla, uudet kesäkumit tilauksessa, takakaaren kiveniskemät takaoven takana maalataan ja tuikutus Turbotehoa.fi kautta suunnitteilla.
Pieni yksityiskohta tuossa öjynvaihdossa muuten oli että puhelimessa kysytty kustannusarvio tuosta "luokkaa 150€" olikin maksettaessa 216€, malli kyllä oli tiedossa varattaessa, öljyä meni kuulemma enemmän kun alunperin luulivat, tuota hintaa ei kuitenkaan kirjallisena ollut joten poistuin lompakko 216€ keventyneenä, lupasivat kyllä hyvittää seuraavalla käynnillä. Vaihteiston öljynvaihtotarjous oli muuten tuolta luokkaa 600€ jollain koneella tehtynä, pesulla, huuhtelulla ja lisäaineella, kokemuksia tästä?

Kun tuo vaimon poksahtaminen on suunniteltu tapahtuvaksi vasta joulukuussa, niin ei kirjaimellisesti maksa mitään kokeilla jos joku on vailla GL:ää ilman itse tuomisesta koituvaa pientäkään vaivaa. En kyllä liian toiveikkaasti odota, että auto kaupaksi menisi sen perusteella kuinka vähän nettiauton listoilla on vaihtumista tapahtunut sen parin kuukauden aikana mitä noita olen seuraillut. Auto ei nyt varsinaisesti ole valtavirtaa ja useimmat on henkilökohtaisen mieleipiteeni mukaan hinnoiteltu epärealistisesti. Yksi -07 jollain 250tkm ajomäärällä taisi mennä päivässä kaupaksi 25k€ pyynnillä. Jos auto menisi kaupaksi niin voin mielelläni tehdä uuden reissun nauttien ruotsinlaivan buffasta. Ylipäätään kuulun siihen yleisempään "autoharrastajien" joukkoon joka autoa myydessään tykkää että se on kunnossa ja piilevistäkin vioista kerrotaan.

Mutta riittää off topic, pari tkm nyt takana, päivitellään kokemuksia jonkun muun GL:ää miettivän iloksi kunhan saadaan lisää kilometrejä autoon 8)

8)
S124 1990 300 TE-24 Oettinger 3600
C140 1995 500
Avatar
Silakka_E500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: La 29.09.2012 21:27

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Silakka_E500 »

Se on varmaan kun auton hinta alkaa olemaan +40k€ ja pitäisi suoraan rahalla maksaa (siis ilman vaihtoautoa) niin kyllä ostajaa saa odottaa yksityinen aika kauan. Siellä on muutama vähänajettukin GL odottanut tosi kauan uutta omistajaa...
BMW X7 M50D
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
Avatar
egyptian
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 12.05.2010 22:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja egyptian »

Itselläni on taas haku päällä ja Saksan tarjontaa tulee seurailtua. Eilen n. klo 21-22 illalla mobile.de:een tuli myyntiin yksilö, josta ajattelin heti, että tuo menee nopeasti. No, aamulla klo 8, kun avasin koneen, oli se jo mennyt.
Suksipoika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
Paikkakunta: seinäjoki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

egyptian kirjoitti:Itselläni on taas haku päällä ja Saksan tarjontaa tulee seurailtua. Eilen n. klo 21-22 illalla mobile.de:een tuli myyntiin yksilö, josta ajattelin heti, että tuo menee nopeasti. No, aamulla klo 8, kun avasin koneen, oli se jo mennyt.
Joo tollasia tulee paljon. Täytyy vaan ottaa ja soittaa sekä varata auto ja maksaa vaikka tilille muutama satanen niin varmasti varaa auton muutamaksi päivää, ainakin omakohtaisella kokemuksella.. Joka maassahan sama homma on, että hyvällä hintaa nettiin tulevat lähtee todella nopeasti, joten täytyy olla "asialla"
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG

------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Mobile.de:een voi virittää hakukoneen ja kun vielä lataa puhelimeen mobilen apsin niin pysyy ajantasalla tarjolle tulevista autoista.
Hyvä muistaa kuitenkin , että myös siellä on usein huijausilmoituksia...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja BHN »

Minkälaisia summia olette säästäneet hakemalla auton saksasta, kun otetaan huomioon aivan kaikki matkaan ja autoon menneet kustannukset? Mersujahan on myynnissä yksityisillä suomessa verrattain paljon ja kalliimmassa päässä käteisostajista on pula, jotenka hinta tippuu pyyynnistä aikalailla kaupantekohetkellä.
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

BHN kirjoitti:Minkälaisia summia olette säästäneet hakemalla auton saksasta, kun otetaan huomioon aivan kaikki matkaan ja autoon menneet kustannukset? Mersujahan on myynnissä yksityisillä suomessa verrattain paljon ja kalliimmassa päässä käteisostajista on pula, jotenka hinta tippuu pyyynnistä aikalailla kaupantekohetkellä.
Tarkkaa summaa en ole laskenut, mutta tuon edellisen kohdalla (w164 420CDI) se on useita tuhansia. Siihen toki vaikuttaa myös se, että varsinkin noi möllit tuntuu olevan aivan hirveissä hinnoissa Suomessa, ei ymmärrä miten kukaan niitä Suomesta ostaa.
E350CDI&A180CDI
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja epk »

Riippuu rutosti autosta. Esim joku 211 , saa halvemmalla Suomesta mitä tuotettuna.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Ei siinä välttämättä hirveästi säästä, itselläni suurin syy on ettei Suomesta vaan löydy tarpeeksi varusteltuja. Sen takia hintavertailukin on vaikeaa - ehkä vähän niin, että Saksasta saa varustellun samalla hintaa mitä Suomessa maksaa suht karvalakki - minkä arvoisena niitä varusteita sitten pitää on jokaisen oma asia.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
egyptian
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 12.05.2010 22:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja egyptian »

Lisäksi jos saman verran ajettuja vertaa, niin väittäisin, että saksalaisissa on keskimäärin vähemmän kiveniskeymiä ynnä muuta pientä käytön jälkeä.
OtivusRem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ke 21.10.2015 21:57

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja OtivusRem »

egyptian kirjoitti:Lisäksi jos saman verran ajettuja vertaa, niin väittäisin, että saksalaisissa on keskimäärin vähemmän kiveniskeymiä ynnä muuta pientä käytön jälkeä.
- Saman havainnot olen itse tehnyt. Itse pidän sitä plussana että auto on saksan tuonti. On todennäköisempää että auto on hyvin pidetty.
egyptian kirjoitti:Ei siinä välttämättä hirveästi säästä, itselläni suurin syy on ettei Suomesta vaan löydy tarpeeksi varusteltuja. Sen takia hintavertailukin on vaikeaa - ehkä vähän niin, että Saksasta saa varustellun samalla hintaa mitä Suomessa maksaa suht karvalakki - minkä arvoisena niitä varusteita sitten pitää on jokaisen oma asia.
- Tämä oli itselläni myös tärkeä syy. Halvin suomessa vastaavalla koneella oleva kandidaatti olisi ollut halvempi kuin saksasta mutta saksasta löytyi haluamallani varustekombolla olevia yksilöitä helpommin ja halvemmalla. Saksassa perheellä on useita autoja joten yhteen ei niin paljoa kilometrejä rullata joten vanhemmistakin vuosimalleista on helpompi löytää vähemmän ajettuja.
Suksipoika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
Paikkakunta: seinäjoki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Yleensä noin. kymppitonnin autoa ei ole järkeä lähteä raahaamaan, siis siinä mielessä, että säästäisi. Kuten joku sanoikin, että W211 perusmallit tulee kalliimmaksi uittaa kuin ostaa kotimaasta, toki AMG ja joku 420cdi tulee halvemmaksi, mutta meneekin sen kympin yli. Varusteita toki näissäkin löytyy yleensä enemmän.

Kalliimmissa, 20-40k saa yleensä paremmin varustellun, sekä vielä voi säästääkin vähän jos Suomen hintoihin vertaa. Joutuu niitä autoja silti katsomaan ajan kanssa, että löytää sopivan ja sen jälkeen toivoa ettei mene kaupaksi, ennenkuin on itte pelipaikalla. +50k autoissa varmaan säästää jo valtavasti, mutta ei omakohtaista kokemusta, eikä varmaan tulekaan :think:

Tarjontaa löytyy joka mallista, yleensä jokaisen kriteereihin sopiva yksilö, toisinkuin kotimaasta.

Reissuthan on mukavia, kalja on hyvää ja saa huoletta vetää nilkka suorana. Toki riskejähän noissakin reissuissa on, esim tekninen vika vielä Saksanpäässä, hankalaksi ja kalliiksi menee, säästö ja enemmänkin palaa siihen. Ei oo vielä ikinä omalle kohdalle sattunut, mutta sitä tässä on odoteltu. Staari reissussa mukana aina, kun sillä ehdokkaan katsoo niin omasta mielestä ainakin puolittaa riskin tienpäälle jäämisestä.

Tuntuu että nykyäänkin vielä moni luulee, että ottaa vaan lennon Saksaan ja menee taksilla lähimpään liikkeeseen ja ostaa minkä tahansa auton, ajaa Suomeen ja kilvittää ja myy sievoisella katteella, ei, ei se ihan niin mee, kaikkihan sitä tekis.

Itsellä ainakin hlökohtaisesti jäänyt jonkinlainen "riippuvuus" Saksanreissuihin, vaikka ei niistä kukkaro kostuisikkaan.

PS: AMG + Autobahn on kyllä parempaa kuin pi*** :clap: :clap: :clap:
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG

------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MouTine »

BHN kirjoitti:Minkälaisia summia olette säästäneet hakemalla auton saksasta, kun otetaan huomioon aivan kaikki matkaan ja autoon menneet kustannukset? Mersujahan on myynnissä yksityisillä suomessa verrattain paljon ja kalliimmassa päässä käteisostajista on pula, jotenka hinta tippuu pyyynnistä aikalailla kaupantekohetkellä.
Tavis-Mersuista en tiedä miten on mutta AMG:t on ylihinnoiteltuja varusteisiinsa ja ajomäärään nähden Suomessa. Helpommalla ja halvemmalla saa mieleisensä kun hakee ulkomailta.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Jyri1387E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 03.08.2016 11:59

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Jyri1387E »

MouTine kirjoitti:
BHN kirjoitti:Minkälaisia summia olette säästäneet hakemalla auton saksasta, kun otetaan huomioon aivan kaikki matkaan ja autoon menneet kustannukset? Mersujahan on myynnissä yksityisillä suomessa verrattain paljon ja kalliimmassa päässä käteisostajista on pula, jotenka hinta tippuu pyyynnistä aikalailla kaupantekohetkellä.
Tavis-Mersuista en tiedä miten on mutta AMG:t on ylihinnoiteltuja varusteisiinsa ja ajomäärään nähden Suomessa. Helpommalla ja halvemmalla saa mieleisensä kun hakee ulkomailta.
Noissa tavallisissa malleissa hintataso on "normaali", kun auto on jo lähtenyt toiselta tai kolmannelta omistajalta. Merkkiliikkeet ylläpitää uudehkoilla vaihdokeilla kovia hintoja joita sitten kompensoidaan vaihtohinnoissa ja samalla pikkuisen haitataan yksityistä tuontia. :thumbdown: Tämä siis ihan hintapyyntöjen perusteella havaittua, muuta syvempää tietoa ei ole - verotuksen vertailuhinta perustuu juurikin pyyntihintoihin eikä todellisiin myyntihintoihin.

Uudehkon auton kanssa päämotiivi tuontiin on varustelu. Omassa autossa taisi myös tulla muutama tonni säästöä, mutta sitä on niin vaikea laskea, kun ihan samalla tavalla varusteltua ei verrokiksi löydy - mutta tuolla kantturalla oltiin vuosi sitten. :)

Mielenkiintoista oli se, että sain vanhasta autosta käteisenä käytännössä saman (liikkeessä) mitä olisin saanut uuteen vaihdossa, joten siinäkään ei kauhesti tullut takkiin. Auton arvon alenemana tuli sitten senkin edestä. :shock:
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Jyri1387E kirjoitti:
MouTine kirjoitti:
BHN kirjoitti:Minkälaisia summia olette säästäneet hakemalla auton saksasta, kun otetaan huomioon aivan kaikki matkaan ja autoon menneet kustannukset? Mersujahan on myynnissä yksityisillä suomessa verrattain paljon ja kalliimmassa päässä käteisostajista on pula, jotenka hinta tippuu pyyynnistä aikalailla kaupantekohetkellä.
Tavis-Mersuista en tiedä miten on mutta AMG:t on ylihinnoiteltuja varusteisiinsa ja ajomäärään nähden Suomessa. Helpommalla ja halvemmalla saa mieleisensä kun hakee ulkomailta.
Noissa tavallisissa malleissa hintataso on "normaali", kun auto on jo lähtenyt toiselta tai kolmannelta omistajalta. Merkkiliikkeet ylläpitää uudehkoilla vaihdokeilla kovia hintoja joita sitten kompensoidaan vaihtohinnoissa ja samalla pikkuisen haitataan yksityistä tuontia. :thumbdown: Tämä siis ihan hintapyyntöjen perusteella havaittua, muuta syvempää tietoa ei ole - verotuksen vertailuhinta perustuu juurikin pyyntihintoihin eikä todellisiin myyntihintoihin.

Uudehkon auton kanssa päämotiivi tuontiin on varustelu. Omassa autossa taisi myös tulla muutama tonni säästöä, mutta sitä on niin vaikea laskea, kun ihan samalla tavalla varusteltua ei verrokiksi löydy - mutta tuolla kantturalla oltiin vuosi sitten. :)

Mielenkiintoista oli se, että sain vanhasta autosta käteisenä käytännössä saman (liikkeessä) mitä olisin saanut uuteen vaihdossa, joten siinäkään ei kauhesti tullut takkiin. Auton arvon alenemana tuli sitten senkin edestä. :shock:
Edellisen CLK:n myydessä sain siitä 11% vähemmän mitä auto tuli minulle maksamaan kun toin ja kilvitin sen. Ajoin kuintekin autolla kahdessa kesässä miltei 40tkm. Pidän sitä ihan kohtuullisena arvonalenemana. Toki pitää sanoa että tein autoon helvetisti pieniä huoltoja / korjauksia jotka muutti auton ihan eri tasoiseksi mitä se oli Saksan liikkeestä ulosajaessa. Ja näiden omalle työlle en ole laskenut hintaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
jouni1000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 10.11.2010 20:07

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jouni1000 »

Tämä on huomattu.ollaan käyty kerran vuodessa saksassa ja yleensä 211 facelift diesel farkku alle 200tkm ajettuna tullut mukana. nyt ei saa ehjää ja merkkihuollettua " helmeä" ostettua siihen hintaan että jäis jotain hakupalkkaa paitsi olut..liikkeet pyytää älyttömiä mutta yksityinen ei saa myytyä järki hintaan.. prkl. onko diesel dead..
-kepa-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Su 13.03.2011 11:37

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja -kepa- »

Mitä olette mieltä näin yleisesti Italian tuonneista? Olin kiinnostunut yhdestä W212 350:stä, mutta kun selvisi auton olevan Italian tuonti, niin otin pari askelta taaksepäin. Talvivarusteet tietenkin puuttuu.

Toisen autoliikkeen myyjä väitti, että näistä etelä-euroopan tuonneista normaalisti puuttuu myös äänieristystä ja muissakin materiaaleissa on eroja.
CLS 63 AMG '13
melastinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja melastinen »

-kepa- kirjoitti:Mitä olette mieltä näin yleisesti Italian tuonneista? Olin kiinnostunut yhdestä W212 350:stä, mutta kun selvisi auton olevan Italian tuonti, niin otin pari askelta taaksepäin. Talvivarusteet tietenkin puuttuu.

Toisen autoliikkeen myyjä väitti, että näistä etelä-euroopan tuonneista normaalisti puuttuu myös äänieristystä ja muissakin materiaaleissa on eroja.
Mulla oli spagettimaasta vajaa 300 tkm ajettuna tullut S203 facelift, joka oli kyllä parhaita autoja, mitä itsellä on ollut. Etelä-Italian autona kori oli täysin ruosteeton, eikä kyseinen yksilö ollut pahimmasta päästä lommojenkaan suhteen.

Nykyiset käyttömersut tuli molemmat kyllä haettua Saksasta, mutta henkilökohtaisesti en karsastaisi italiantuontiakaan, jos auto on jo Suomessa ja yksilö olisi muuten sopiva.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3046
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jysi »

-kepa- kirjoitti:Toisen autoliikkeen myyjä väitti, että näistä etelä-euroopan tuonneista normaalisti puuttuu myös äänieristystä ja muissakin materiaaleissa on eroja.
Toisen liikkeen myyjällä oli suomiauto tarjolla?

Varaosaluettelosta pääsee kätevästi tarkistamaan mitä eroja auton varusteissa ja rakenteissa on. En ole vielä nähnyt yhdessäkään MB:n varaosakuvassa materiaali- tai äänieristyseroja myyntimaan mukaan, itse asiassa niissä ei yleensä ole vaihtoehtoja koska kahden eri mallin tekeminen ja osien pitäminen varastossa maksaa. (Uuteen E-sarjaan saa lisävarusteena äänen heijastumista vaimentavat ikkunat mutta niistä täytyy jo sitten asiakkaan maksaakin)

Normaalisti EU:n sisällä maakoodin perusteella määräytyy lähinnä vain painotuotteiden (käyttöohjekirjat) kieli ja jotkut ohjelmoitavat asetukset (päiväajovalot, keskuslukituksen kuittaus äänimerkillä). USA:n ja Japanin malleissa eroa on jo enemmän.

Maahantuoja tilaa tietyt perusvarusteet omiin varastomalleihinsa ja niissä voi jo sitten olla eroa (esimerkiksi penkinlämmittimet tai penkin verhoilu), mutta nuo selviää sitten vertaamalla rungon numeron perusteella kantakortin lisävarustelistaa samanlaisen suomiauton lisävarusteisiin.
Avatar
egyptian
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 12.05.2010 22:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja egyptian »

Ei näiden Junge Sterne autojenkaan kanssa aina voi ihan huoletta olla.

Tulin tänään eräästä Saksan merkkiliikkeestä hakemaan W204:a, josta tein kaupat jo 2 viikkoa sitten. Ensitarkastelulla auto näytti siltä, miltä pitikin, mutta renkaat on kyllä kuraa. Takarenkaat valmistettu 2010, nippanappa pintaa 4mm, ja eturenkaat vähän paremmat, vuosimallia 2012. Myyjä sanoi, että näillä renkailla on auto katsastettu ja niitä ei samaan hintaan ruveta vaihtamaan.

Sitten huomasin, että takakontista puuttuu mutteriavain ja tunkki, tunkki ei kuulemma kuulu edes varustukseen? Avaimen lupasi hommata sillä aikaa, kun käyn kilpikonttorilla.

No, kilpikonttorille lähtiessä auto herjasi samantien, jotta ILS ei toimi. Sen jälkeen ekassa risteyksessä vasen etuvilkku löi vian tauluun. Tarkastelun jälkeen autoon tilattiin kokonainen uusi etu-umpio, joka asennetaan huomenaamulla. Myyjän selityksen mukaan umpiossa oli vettä, joka oli päässyt sisään konetilan pesun yhteydessä. ?!?

No, tällä kertaa onneksi ei ollut lukkoon lyötyjä suunnitelmia, eikä hotelleja varattu seuraavaksi 2 yöksi... Toivotaan huomenna, että sen auton saa vihdoin alle ja pääsee jatkamaan matkaa.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

jouni1000 kirjoitti:Tämä on huomattu.ollaan käyty kerran vuodessa saksassa ja yleensä 211 facelift diesel farkku alle 200tkm ajettuna tullut mukana. nyt ei saa ehjää ja merkkihuollettua " helmeä" ostettua siihen hintaan että jäis jotain hakupalkkaa paitsi olut..liikkeet pyytää älyttömiä mutta yksityinen ei saa myytyä järki hintaan.. prkl. onko diesel dead..

Äkkiseltään laskettuna, olisin hieman erimieltä yllä olevasta?


https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... MATIC_GEAR" onclick="window.open(this.href);return false;


Ostohinta 7800€ veroa 3200€ tuontikulut ja rekisteröinti Suomessa 800€ yht 11 800€

Tässä Suomessa myytävä : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=186538" onclick="window.open(this.href);return false;
14900€
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

sportsman kirjoitti:
jouni1000 kirjoitti:Tämä on huomattu.ollaan käyty kerran vuodessa saksassa ja yleensä 211 facelift diesel farkku alle 200tkm ajettuna tullut mukana. nyt ei saa ehjää ja merkkihuollettua " helmeä" ostettua siihen hintaan että jäis jotain hakupalkkaa paitsi olut..liikkeet pyytää älyttömiä mutta yksityinen ei saa myytyä järki hintaan.. prkl. onko diesel dead..

Äkkiseltään laskettuna, olisin hieman erimieltä yllä olevasta?


https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... MATIC_GEAR" onclick="window.open(this.href);return false;


Ostohinta 7800€ veroa 3200€ tuontikulut ja rekisteröinti Suomessa 800€ yht 11 800€

Tässä Suomessa myytävä : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=186538" onclick="window.open(this.href);return false;
14900€
Tuskinpa tuosta Suomessa myynnissä olevasta myyjä saa tuota pyyntiään. Kolme-neljä tonnia pois, niin rupeaa syntymään kauppoja, ja sitten ollaankin samoissa Saksan tuonnin hintojen kanssa.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja acparma »

Onko sakemannit kuinka tiukkoja hintojensa kanssa vai onko valmiita tulemaan vastaan?
W124 300 E -87 Aut.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja epk »

muuutama satku , siinä se.
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja simosami »

Jos auto ei ole lähtenyt rivistä muutamaan kuukauteen, saattaa onnistua tinki. Esim 25t€ pelistä jopa 1500€
Esim 4-matic keväällä/kesällä. Myyjät ei voi luvata, mutta esimies kyllä. Näin merkkiliikeessä.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Avatar
egyptian
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 12.05.2010 22:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja egyptian »

acparma kirjoitti:Onko sakemannit kuinka tiukkoja hintojensa kanssa vai onko valmiita tulemaan vastaan?
Jos auto on juuri tullut myyntiin, niin siitä on turha yrittää tinkiä mitään.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

egyptian kirjoitti:
acparma kirjoitti:Onko sakemannit kuinka tiukkoja hintojensa kanssa vai onko valmiita tulemaan vastaan?
Jos auto on juuri tullut myyntiin, niin siitä on turha yrittää tinkiä mitään.
Kyllä siitä sen muutaman satasen voi saada pois, kuten edellä todettiinkin. Kun viimeksi ostin omani laitoin tiedustelun (en hinnasta vaan autosta yleensä) vissiin samana päivänä kun autoilmoitus ilmestyi nettiin. Saamassani vastauksessa kerrottiin (kysymättä), että auto voidaan myydä hintaan 31600, kun ilmoitettu hinta oli 31900. Merkkiliike kyseessä.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Mä taisin saada omasta 12k€ autosta tingittyä 150€ (merkkiliike). Sekin ehkä siksi kun lupasin ite hoitaa kilvet.

Suomessa missä tinkimiskulttuuria ei muuten juuri ole, on autokaupan ilmahinnat uskomattomia jos mahti-järjestelmä yhtään pitää paikkaansa (nyt kun auto hakusassa niin tulee taas kaikkia foorumeita tongittua)... 5 tonnin pyynnissäkin tonni ilmaa... vai johtuuko se siitä että järjestelmä laskee keskihintoihin mukaan ne päättömät ylihintaiset pyynnit mitä nettiautossakin näkee.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Vastaa Viestiin