W213 E-sarja topikki

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

Legge kirjoitti:
Bercedes Menz kirjoitti:Voi v*ttu kun oli halvan näköinen rimpula!
Mistä kohdasta? Jos katselee sisältä perus Avaria niillä päälleliimatuilla analogimittareilla ja hirveällä alumiinilistalla, niin joo melko hirveä. 10t eurolla sisälle varusteita, niin aivan eri auto. Ulkonäkö tietysti on makua-asia. Sedan edelleen perästä mielestäni melko hirveä. Farkusta tykkään enemmän.
Sisäpuolelta näytti todella halvalta, vaikka oli digimittaristo. Ovi tuntui avatessa siltä kuin olisi Opeliin istumassa. Ulkopuolelta auto on parhaimmillaan, ehkä vähän liikaa C-Mersun näköinen, mutta se on pienin puute.

Ja näillä kommenteilla en tarkoita, että 212 (joka itsellänikin on) olis muka mikään viimeinen oikea Mersu. S-Mersut tuntuu ja näyttää vielä sellaisilta, joilta Mersujen pitääkin näyttää, varsinkin 221.

Jos vertaa esim. mihin suuntaan Volvo menee niin täytyy ihmetellä, että miksi Mersu menee täysin päinvastaiseen suuntaan. Ja jos Mersut menee tuohon suuntaan niin se on ihan sama minkä kipon sitä ostaa seuraavaksi autoksi eli samanlaisen saa halvemmalla.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

YlliJno kirjoitti:Oma w213 on käynyt AdBluen takia kaks kertaa pajalla ja viimeeksi eilen tehtiin ohjelmapäivityksiä. Kulutus on ollut liian pieni molemmilla kerroilla jonka takia moottorivalo on syttynyt. Nyt 9000 km takana ja AdBluen riittävyys on ollut servicemittarin mukaan alle huoltovälin 25tkm uudesta asti mutta näyttää riittävän huoltoon asti. En uskoisi sokeasti service-näyttöön.

Vanteista on ollut mielipiteitä, niin toteamuksena se että maksoi lisävarusteet enemmän ku otti isommat vanteet jonka johdosta päästöt nousi 105 grammaan normivanteiden 102g:sta. Toki varusteet ja niiden lisähinta oleellista.

Joku moitti tummaa kattoverhoilua, joka itsellä on. Omasta mielestä sopii paremmin panoraamakaton kanssa kun normaali beige. Toki makuasioista ei voi kiistellä :D

Vaikka auton ja itseni yhteinen alku on ollut hankalaa, niin omasta mielestä huomattavasti parempi kuin ex w212.

Ps. Tehdasasennettu lisämmitin lämmittää omassa autossa moottorin lisäksi myös sisätilat :clap:
Tarkenna vielä mitkä ovat isoimmat erot 212 vs. 213? 213 on selkeästi modernimman oloinen auto, se on selvä. Katselitko muita merkkejä vai oliko Mersu ainoa vaihtoehto?
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
Wilhelm_Maybach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 07.04.2016 17:19

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Wilhelm_Maybach »

Bercedes Menz kirjoitti:Jos vertaa esim. mihin suuntaan Volvo menee niin täytyy ihmetellä, että miksi Mersu menee täysin päinvastaiseen suuntaan. Ja jos Mersut menee tuohon suuntaan niin se on ihan sama minkä kipon sitä ostaa seuraavaksi autoksi eli samanlaisen saa halvemmalla.
Johtunee siitä, että Volvo painii hieman eri sarjassa?

Volvossa on tehoja parhaimmillaan 235 kW (S90 T6 AWD) ja huippunopeus 250 km/h.

AMG E 63 S: ssä tehoja on 450 kW ja huippunopeus 300 km/h.

Noin suurissa nopeuksissa ilmanvastuskertoimella alkaa olla suuri rooli ja se tietenkin näkyy muotoilussa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Automobil ... oefficient" onclick="window.open(this.href);return false;

https://wikimedia.org/api/rest_v1/media ... 80d3c46f0b" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilhelm Maybach
Avatar
harrives
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Pe 19.06.2009 10:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja harrives »

simosami kirjoitti:
harrives kirjoitti:Tänään lähti tilaukseen w213 E 350e plug-in hybridi. Menee maaliskuun tuotantoon ja arvioitu luovutus 26.4.2017 eli wappuajelulle pitäisi päästä uudella kiesillä.
Onnittelut! Miten meinaat saada nukuttua :)

Selvisikö vanne juttu, mitkä tilasit? Entä millä alustalla?
Miten vaihtoauto? Ajatko vanhalla toukokuulle? Hankalaa kauppiaan hinnoitella noin pitkälle?
Allaolevalla varustuksella syötettiin tehtaan järjestelmään. Muutoksia voi tehdä helmikuun 2017 puoleen väliin. Kauppias antoi sitovan vaihtohinnan nykyisestä autosta toimituspäivään. Vanteissa ei ole valinnanvaraa, vaan kombinaatio 350e + Night Paketti + Premium Business AMG määrittelevät vanteiksi aina viisipuolaiset 19' koodilla RTE. Muihin moottorimalleihin olisi saanut myös 20' RVR ja RVQ vanteet, mutta ei hybridiin. Ilmajousia en uskaltanut Suomen olosuhteisiin ottaa, vaan valitsin rautajouset ja adaptiivisen iskunvaimennuksen. Kiitos kysymästä heti kun laitoin nimen paperiin, niin helpotti ja nukun nykyään huomattavasti paremmin kuin ennen sitä.

P29 AMG Line sisätila
P55 Night paketti
799U designo timantinvalkoinen bright
DK3 Premium paketti
413 Panoramakattoluukku
550 Vetokoukku
810 Burmeister Surround soundsystem
H64 Somiste elementti metallikuvioinen
875 Lämmitettävä lasinpesujärjestelmä
518 Media interface johtosarja
362 Kommunikaatiomoduuli 4G
P36 Takatilan turvapaketti
459 Adaptiivinen iskunvaimennus
PAF Akustiikkamukavuuspaketti
881 Takaluukun mukavuussulkeminen
U50 Erikoistummennettujen lasien poisjättö
481 Pohjapanssari
EQE AMG 43 -22
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
ennentauti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja ennentauti »

Onnittelut täältäkin, hienon auton tilasit! Onneksi MB menee sinne suuntaan minne menee. Rumempaa autoa kuin tämä Geely/ Volvo 90 tai mikä lienee nyt ,onkin saa hakea. Edellisen korimallin Skoda SuperB on samaa tasoa korimuotoilun epäonnistumisessa.
Avatar
harrives
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Pe 19.06.2009 10:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja harrives »

ennentauti kirjoitti:Onnittelut täältäkin, hienon auton tilasit! Onneksi MB menee sinne suuntaan minne menee. Rumempaa autoa kuin tämä Geely/ Volvo 90 tai mikä lienee nyt ,onkin saa hakea. Edellisen korimallin Skoda SuperB on samaa tasoa korimuotoilun epäonnistumisessa.
Kiitos. Vaikka makuasioista ei voikaan kiistellä, niin tuli koeajettua tuollainen Volvo V90 ihan mielenkiinnosta. Hyvä sillä oli ajella, eikä siinä suhteessa mitään pahaa sanottavaa. Yksi asia kuitenkin mersukuskia tuossa häiritsi ja se oli kosketusnäyttöön perustuva käyttöliittymä. Hemmetin ärsyttävää nostaa oikeaa kättä kyynärnojasta ja tökkiä kosketusnäyttöä, kun on tottunut käyttämään Mersun rullaa, jolloin käsivarsi saa levätä kyynärnojalla koko ajan. Kosketusnäyttö on hyvä kännykässä, mutta autoon se ei mielestäni sovi ollenkaan juuri tuon tökkimisen takia, kun samalla pitää ajella autoa...
EQE AMG 43 -22
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1178
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Suomen nettisivujen moottorivalikoima päivitetty:
MERSE.png
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... odels.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
lohipene
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 11.02.2016 19:12

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja lohipene »

Kävin myös itse ajamassa v90 huomasin saman jutun kosketusnäytössä. Koeajettavassa autossa oli kattoluukku sopivassa kulmassa näytöstä ei nähnyt mitään jos vähänkin aurinko paistoi.Myös sormen jäljet näkyivät ikävästi.
(Hyvin kuuluivat tuulen suhinat/rengasäänet ohjaamoon volvossakin)
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja RH »

harrives kirjoitti: U50 Erikoistummennettujen lasien poisjättö
Tilasit sen siis ilman eripari-ikkunoita?
Jos, niin isot onnittelut valtavirtaa vastaan räpiköinnistä :thumbup:
Avatar
harrives
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Pe 19.06.2009 10:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja harrives »

RH kirjoitti:
harrives kirjoitti: U50 Erikoistummennettujen lasien poisjättö
Tilasit sen siis ilman eripari-ikkunoita?
Jos, niin isot onnittelut valtavirtaa vastaan räpiköinnistä :thumbup:
Jep. Noi erikoistummennetut takasivulasit ja takalasi kuuluvat siis Night pakettiin, jonka otin. Samalla kromiset listat vaihdetaan mustiin kuten myös peilikotelot ovat mustat. Tuolla U50 koodilla voi jättää noi erikoistummennetut lasit pois Night paketista.

Tähän oli pakko ottaa myös kantaa, sillä PAF akustiikkamukavuuspakettiin kuuluu laminoidut, äänieristetyt ikkunat eikä niitä saa yhdessä tummennettujen (hapotettujen) lasien kanssa tehtaalta.

Hyvä juttu on, että saa auton ilman noita tummennettuja laseja, sillä aina on olemassa optio vaikka kalvottaa ne jälkeenpäin, jos siltä tuntuu. Siihen tuskin itselläni on tarvetta.
EQE AMG 43 -22
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Legge »

DBFI kirjoitti:
Legge kirjoitti:
Mistä kohdasta? Jos katselee sisältä perus Avaria niillä päälleliimatuilla analogimittareilla ja hirveällä alumiinilistalla, niin joo melko hirveä. 10t eurolla sisälle varusteita, niin aivan eri auto. Ulkonäkö tietysti on makua-asia. Sedan edelleen perästä mielestäni melko hirveä. Farkusta tykkään enemmän.
Tarkoitatko ulkonäöllä ulkopuolen ulkonäköä vai sisäpuolen vai molempien, eikö se molemmin puolin ole makuasia. Omaan makuun ei näiden nykymersujen kojelauta pyöreine ilmasuulakkeineen osu kyllä ollenkaan. Toisaalta enpä mersua ole koskaan ulkonäön takia ostanutkaan, pikemminkin ulkonäöstä huolimatta (sisäpuolen ja ulkopuolen ulkonäöstä).

Millä varusteilla tuon 213:n saa sisältä siistiksi, wide screen cockpit? Joku puinen kojelauta vai mitä sinne pitäisi ruksata, ei minusta ruksaamalla kauheasti parane (mutta makuasia tietenkin).
Kommentoin lähinnä tuota lausetta "halvan näköinen rimpula". Jos sinne ruksaa nahat, tekniikkapaketin ja vaikkapa mattasaarnia, niin ei kyllä minusta näytä sen halvemmalta kuin vaikka W210, W211 tai W212. Ulkonäkö on makuasia.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13180
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Legge kirjoitti:
Kommentoin lähinnä tuota lausetta "halvan näköinen rimpula". Jos sinne ruksaa nahat, tekniikkapaketin ja vaikkapa mattasaarnia, niin ei kyllä minusta näytä sen halvemmalta kuin vaikka W210, W211 tai W212. Ulkonäkö on makuasia.
Ymmärrettävää että nahkasisustus ei näytä niin halvalta kuin kangassisustus. Mitä tuo tekniikkapaketti (965?) sisältää, taksamittarin liittimet ja jotain muuta?
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Legge »

Niin se minustakin on ymmärrettävää. En vaan ymmärrä, miten W213 on halvemman oloinen edellisiin sukupolviin verrattuna. Teknologiapakettia tarkoitin tietenkin, enkä taksin tekniikkapakettia...hups :mrgreen:
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Avatar
harrives
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Pe 19.06.2009 10:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja harrives »

En tiedä onko ollut jossain muussa ketjussa juttua tästä uudesta Mercedes Me palvelusta, joka siis on tulossa Suomeen vuoden 2017 alussa. Tuolta löytyy demo, josta voi käydä kokeilemassa miltä käyttöliittymä näyttää ja miten se toimii. Itseäni kiinnosti esimerkiksi kovasti miten lisälämmitintä käytetään tai ajastetaan mobiilissa tai miten reitin voi suunnitella etukäteen sekä lähettää sen auton navigaattoriin tai miten ovien lukitus tapahtuu jne jne.

Tuossa on vaan kolme automallia demossa, mutta kyllä siitä saa hyvän käsityksen miten homma toimii.

https://app.secure.mercedes-benz.com/app/#/choose" onclick="window.open(this.href);return false;
EQE AMG 43 -22
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

Legge kirjoitti:
DBFI kirjoitti:
Legge kirjoitti:
Mistä kohdasta? Jos katselee sisältä perus Avaria niillä päälleliimatuilla analogimittareilla ja hirveällä alumiinilistalla, niin joo melko hirveä. 10t eurolla sisälle varusteita, niin aivan eri auto. Ulkonäkö tietysti on makua-asia. Sedan edelleen perästä mielestäni melko hirveä. Farkusta tykkään enemmän.
Tarkoitatko ulkonäöllä ulkopuolen ulkonäköä vai sisäpuolen vai molempien, eikö se molemmin puolin ole makuasia. Omaan makuun ei näiden nykymersujen kojelauta pyöreine ilmasuulakkeineen osu kyllä ollenkaan. Toisaalta enpä mersua ole koskaan ulkonäön takia ostanutkaan, pikemminkin ulkonäöstä huolimatta (sisäpuolen ja ulkopuolen ulkonäöstä).

Millä varusteilla tuon 213:n saa sisältä siistiksi, wide screen cockpit? Joku puinen kojelauta vai mitä sinne pitäisi ruksata, ei minusta ruksaamalla kauheasti parane (mutta makuasia tietenkin).
Kommentoin lähinnä tuota lausetta "halvan näköinen rimpula". Jos sinne ruksaa nahat, tekniikkapaketin ja vaikkapa mattasaarnia, niin ei kyllä minusta näytä sen halvemmalta kuin vaikka W210, W211 tai W212. Ulkonäkö on makuasia.
En verrannut ensimmäisessä viestissäni mihinkään muuhun aikaisempaan Mersuun vaan lähinnä muihin merkkeihin / samanhintaisiin autoihin.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
Wilhelm_Maybach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 07.04.2016 17:19

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Wilhelm_Maybach »

Bercedes Menz kirjoitti:En verrannut ensimmäisessä viestissäni mihinkään muuhun aikaisempaan Mersuun vaan lähinnä muihin merkkeihin / samanhintaisiin autoihin.
Viittaat tässä ilmeisesti luokkaan Executive car tai Obere Mittelklasse

Sielä Mercedes-Benz E-Class ollut Saksassa ylivoimainen ykkönen 2009 56,9 % osuudella:
Kuva
Market shares in Germany in percent [%] in September 2009

https://en.wikipedia.org/wiki/Executive_car" onclick="window.open(this.href);return false;
https://de.wikipedia.org/wiki/Obere_Mittelklasse" onclick="window.open(this.href);return false;

Onhan sielä mielenkiintoisia autoja muillakin merkeillä:

Audi RS 6 Avant - 445 kW, 750 Nm
BMW M5 Sedan - 423 kW, 680 Nm
Cadillac CTS-V SEDAN - 477 kW, 855 Nm
Lexus GS F - 351 kW, 530 Nm

Ei tarvi mersun hävetä tuossa seurassa: 450 kW, 850 Nm
Wilhelm Maybach
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1178
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Wilhelm_Maybach kirjoitti: Onhan sielä mielenkiintoisia autoja muillakin merkeillä:

Audi RS 6 Avant - 445 kW, 750 Nm
BMW M5 Sedan - 423 kW, 680 Nm
Cadillac CTS-V SEDAN - 477 kW, 855 Nm
Lexus GS F - 351 kW, 530 Nm

Ei tarvi mersun hävetä tuossa seurassa: 450 kW, 850 Nm
Valitettavasti tehodieseliä taidetaan joutua Eemeliin odottamaan faceliftiin (2019?) asti; kilpailijoilla kun on jo melko kauan ollut jo mojovia 6-naftoja:

Audi A6 pre facelift: 313 hv facelift: 320/326* hv (*competition) 650 Nm
BMW 535d (F10) pre facelift: 299 hv 600 Nm facelift: 313 hv 630 Nm | M550d 381 hv 740 Nm
Jaguar XF: 300 hv 700 Nm :?
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

Wilhelm_Maybach kirjoitti:
Bercedes Menz kirjoitti:En verrannut ensimmäisessä viestissäni mihinkään muuhun aikaisempaan Mersuun vaan lähinnä muihin merkkeihin / samanhintaisiin autoihin.
Viittaat tässä ilmeisesti luokkaan Executive car tai Obere Mittelklasse

Sielä Mercedes-Benz E-Class ollut Saksassa ylivoimainen ykkönen 2009 56,9 % osuudella:
Kuva
Market shares in Germany in percent [%] in September 2009

https://en.wikipedia.org/wiki/Executive_car" onclick="window.open(this.href);return false;
https://de.wikipedia.org/wiki/Obere_Mittelklasse" onclick="window.open(this.href);return false;

Onhan sielä mielenkiintoisia autoja muillakin merkeillä:

Audi RS 6 Avant - 445 kW, 750 Nm
BMW M5 Sedan - 423 kW, 680 Nm
Cadillac CTS-V SEDAN - 477 kW, 855 Nm
Lexus GS F - 351 kW, 530 Nm

Ei tarvi mersun hävetä tuossa seurassa: 450 kW, 850 Nm
Joo, tuohon luokkaan vertailin. Itseäni ei hirveästi kiinnosta tehot vaan lähinnä miltä auto näyttää ja kuinka laadukkaalta se tuntuu (perceived quality). Kestävyydestä/luotettavuudesta ei voida sanoa, muuta kuin ajan kanssa. Mielestäni esim. uusi 90-Volvo on laadukkuudeltaan ja materiaaleiltaan astetta parempi (rengasäänet oli tosin yllättävän kovat), Jaguar selkeästi laadukkaampi (ehkä vanhanaikainen), myös BMW laadukkaammaan oloinen. Uuden Eemelin sisusta oli mielestäni Avensiksen tasolla ja se ei sovi mitenkään Mersun imagoon, että ollaan vajottu noin alhaiselle tasolle. Jos olisin hankkimassa uutta autoa tuosta hintaluokasta, niin jättäisin Mersun kauppaan.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
monsteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja monsteri »

Tuskin olisin Mersua ostanut, jos siinä olisi lehtijouset Volvon tapaan ja Volvon kulutus/ suorituskyky.
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1178
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

monsteri kirjoitti:Tuskin olisin Mersua ostanut, jos siinä olisi lehtijouset Volvon tapaan ja Volvon kulutus/ suorituskyky.
Tarkoitat kai jo 900-sarjasta tuttua komposiittista, poikittaista jousielementtiä taka-akselilla. Audillahan on nykyisin joissain malleissa muoviset kierrejouset. :wink:
Avatar
Wilhelm_Maybach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 07.04.2016 17:19

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Wilhelm_Maybach »

Bercedes Menz kirjoitti:Uuden Eemelin sisusta oli mielestäni Avensiksen tasolla ja se ei sovi mitenkään Mersun imagoon, että ollaan vajottu noin alhaiselle tasolle. Jos olisin hankkimassa uutta autoa tuosta hintaluokasta, niin jättäisin Mersun kauppaan.
No juu totta, mutta nyt kun muistelen, niin en ole koskaan kuullut mersun E sarjalaisen hankintaa perustellun ulkonäöllä tai sisustalla. Se on ollut aina mersun tekniikka perusteluna. Moottorin kestävyys on ollut se juttu. "taksi-Mersu" kestää ajoa. Pyöränlaakereita ei tarvi vaihtaa 20 tuhannen kilometrin välein.

Oma W 201 oli vapaasti hengittävä diesel ja dieseleissähän mersulla on ollut etumatkaa kilpailijoihin jo pidemmän aikaa - esim. E 220 d yhdistetty kulutus vain 4,3–3,9 l/100 km.
Wilhelm Maybach
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

Wilhelm_Maybach kirjoitti:
Bercedes Menz kirjoitti:Uuden Eemelin sisusta oli mielestäni Avensiksen tasolla ja se ei sovi mitenkään Mersun imagoon, että ollaan vajottu noin alhaiselle tasolle. Jos olisin hankkimassa uutta autoa tuosta hintaluokasta, niin jättäisin Mersun kauppaan.
No juu totta, mutta nyt kun muistelen, niin en ole koskaan kuullut mersun E sarjalaisen hankintaa perustellun ulkonäöllä tai sisustalla. Se on ollut aina mersun tekniikka perusteluna. Moottorin kestävyys on ollut se juttu. "taksi-Mersu" kestää ajoa. Pyöränlaakereita ei tarvi vaihtaa 20 tuhannen kilometrin välein.

Oma W 201 oli vapaasti hengittävä diesel ja dieseleissähän mersulla on ollut etumatkaa kilpailijoihin jo pidemmän aikaa - esim. E 220 d yhdistetty kulutus vain 4,3–3,9 l/100 km.
Itse en ymmärrä autoista riittävästi, jotta osaisin vertailla teknisiä ominaisuuksia, joten minä olen se, joka valitsee auton ulkonäön ja sisustan perusteella. :? Näin ollen, menen autonvaihdossa aistien mukaan (hiljaisuus, viimeistelyn laatu, ulkonäkö ja fiilis). :wink:
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1178
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Wilhelm_Maybach kirjoitti:Sielä on keskitasauspyörästö korvattu jakolaatikolla:

An electromechanically controlled coupling connects the permanently driven rear axle variably to the front axle.
https://www.mercedes-benz.com/en/merced ... -s-4matic/" onclick="window.open(this.href);return false;
Eroaakohan E43:n AMG Performance 4Matic mitenkään tavallisesta 4-vedosta?
http://www.mercedes-benz.ca/content/can ... s/e43.html" onclick="window.open(this.href);return false; :|
Avatar
Wilhelm_Maybach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 07.04.2016 17:19

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Wilhelm_Maybach »

Laaksonen kirjoitti:
Wilhelm_Maybach kirjoitti:Sielä on keskitasauspyörästö korvattu jakolaatikolla:

An electromechanically controlled coupling connects the permanently driven rear axle variably to the front axle.
https://www.mercedes-benz.com/en/merced ... -s-4matic/" onclick="window.open(this.href);return false;
Eroaakohan E43:n AMG Performance 4Matic mitenkään tavallisesta 4-vedosta?
http://www.mercedes-benz.ca/content/can ... s/e43.html" onclick="window.open(this.href);return false; :|
Ei - sielä on keskitasauspyörästö. E 43 olisi huomattavasti viisaampi valinta tänne pohjolaan. Täällä ei tarvitse enempää tehoja kuin tuossa on(295 kW) ja nuo tehot varmasti riittää muuallakin.

"AMG Performance 4MATIC

The performance-oriented all-wheel drive developed by Mercedes-AMG combines optimum traction, hallmark AMG driving dynamics and maximum driving pleasure. This is ensured by the clear torque distribution to the rear. Unlike in the standard model, Mercedes-AMG distributes the engine torque in a ratio of 31% to the front axle and 69% to the rear axle. In addition, AMG 4MATIC all-wheel drive increases driving safety and traction on wet or wintry road surfaces."
http://mercedes-amg.com/e43.php?lang=en ... in_section" onclick="window.open(this.href);return false;

Ajatus tässä nyt lähinnä oli, että jos samalla autolla ajaa kesällä Saksan autobaanalla(300 km/h with AMG Driver's package) ja talvella sitten joukuksi mummolaan, niin yhden auton täytyisi osata monta erilaista temppua. Tuohon E 43 seen et saa esim. niitä AMG keraamisia suurtehojarruja.

"AMG Carbon Ceramic braking system is available as an option with brake discs in size 402 x 39 mm on the front axle and 360 x 32 mm on the rear axle."
http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... d=14320400" onclick="window.open(this.href);return false;

Tosin sehän meni niin päin, että teräsjarru on parempi kylmänä ja keraamisen etu on, että se kestää paremmin kuumuutta. Sekin tukee ajatusta, että E 43 Suomen talvioloihin ja E 63 S Saksan autobaanalle.

"Carbon ceramic brakes are actually designed to withstand the usual intense heat that occurs during braking. According to Brembo, this heat resilience cannot be easily replicated with the usual cast iron materials found in most brakes."
http://www.autoguide.com/auto-news/2012 ... rakes.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilhelm Maybach
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1178
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Wilhelm_Maybach kirjoitti:
"AMG Performance 4MATIC

The performance-oriented all-wheel drive developed by Mercedes-AMG combines optimum traction, hallmark AMG driving dynamics and maximum driving pleasure. This is ensured by the clear torque distribution to the rear. Unlike in the standard model, Mercedes-AMG distributes the engine torque in a ratio of 31% to the front axle and 69% to the rear axle. In addition, AMG 4MATIC all-wheel drive increases driving safety and traction on wet or wintry road surfaces."
http://mercedes-amg.com/e43.php?lang=en ... in_section" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli voimanjako on vain muutaman %-yksikön erilainen perus-4-Maticiin verrattuna:
awdwiki.com kirjoitti:Torque distribution in this case is 65% to 35% rear to front.
http://www.awdwiki.com/en/mercedes/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilhelm_Maybach kirjoitti: Ajatus tässä nyt lähinnä oli, että jos samalla autolla ajaa kesällä Saksan autobaanalla(300 km/h with AMG Driver's package) ja talvella sitten joukuksi mummolaan, niin yhden auton täytyisi osata monta erilaista temppua. Tuohon E 43 seen et saa esim. niitä AMG keraamisia suurtehojarruja.

"AMG Carbon Ceramic braking system is available as an option with brake discs in size 402 x 39 mm on the front axle and 360 x 32 mm on the rear axle."
http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... d=14320400" onclick="window.open(this.href);return false;

Tosin sehän meni niin päin, että teräsjarru on parempi kylmänä ja keraamisen etu on, että se kestää paremmin kuumuutta. Sekin tukee ajatusta, että E 43 Suomen talvioloihin ja E 63 S Saksan autobaanalle.

"Carbon ceramic brakes are actually designed to withstand the usual intense heat that occurs during braking. According to Brembo, this heat resilience cannot be easily replicated with the usual cast iron materials found in most brakes."
http://www.autoguide.com/auto-news/2012 ... rakes.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Myös Suomen autoverotus tukee ajatusta E43:n paremmasta soveltuvuudesta Suomeen, jo tämänkin vuoksi on mielestäni hyvä, että hardcore-AMG-mallien alapuolella on näitä järkevämmänpuoleisia aitoja AMG:eita. :)
Avatar
Wilhelm_Maybach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 07.04.2016 17:19

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Wilhelm_Maybach »

Laaksonen kirjoitti: Eli voimanjako on vain muutaman %-yksikön erilainen perus-4-Maticiin verrattuna
Onko varmaa tietoa tuo? Itse olen siinä käsityksessä, että vain AMG malleissa se voimanjako on ollut 65:35 ja ns. tavalliset olleet tätä:

"4MATIC-neliveto tasaa huonon tienpinnan epäsuotuisia vaikutuksia, koska se jakaa vääntömomentin aina suhteessa 45 : 55 etu- ja taka-akselille."
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... matic.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilhelm Maybach
Avatar
Wilhelm_Maybach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 07.04.2016 17:19

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Wilhelm_Maybach »

Laaksonen kirjoitti:Myös Suomen autoverotus tukee ajatusta E43:n paremmasta soveltuvuudesta Suomeen, jo tämänkin vuoksi on mielestäni hyvä, että hardcore-AMG-mallien alapuolella on näitä järkevämmänpuoleisia aitoja AMG:eita. :)
Toisaalta Suomen autoveroveroprosentti on porrastettu ajoneuvon hiilidioksidipäästön perusteella ja nuo AMG keraamiset suurtehojarrut eivät nosta hiilidioksidipäästöjä. Päinvastoin, ne on 20 % kevyemmät kuin teräsjarrulevyt.

"The more than 20 percent lighter design ensures lower unsprung masses as well as enhancing driving dynamics, agility and ride comfort."
https://www.mercedes-benz.com/en/merced ... -s-63-amg/" onclick="window.open(this.href);return false;

AMG keraamiset suurtehojarrut maksaa yksin 15 300,72 € veroineen, kun A sarjalainen maksaa koko auto alkaen 28 033,05 €. Ehkä tuo jarrujen hinta jo kertoo, että täysin erilaisille kohderyhmille myydään näitä.
Wilhelm Maybach
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1178
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Wilhelm_Maybach kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti: Eli voimanjako on vain muutaman %-yksikön erilainen perus-4-Maticiin verrattuna
Onko varmaa tietoa tuo? Itse olen siinä käsityksessä, että vain AMG malleissa se voimanjako on ollut 65:35 ja ns. tavalliset olleet tätä:

"4MATIC-neliveto tasaa huonon tienpinnan epäsuotuisia vaikutuksia, koska se jakaa vääntömomentin aina suhteessa 45 : 55 etu- ja taka-akselille."
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... matic.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Minulla ei ole varmaa tietoa asiasta vaan voimanjako saattaa olla juuri esittämäsi kaltainen. Usein vaan tuntuu kuin merkkiliikkeet hyljeksisivät AMG-malleja käytettyinä, koska järjestäen kaikki käytetyt AMG-mallit ovat myynnissä yksityisillä. :eh:
Avatar
Wilhelm_Maybach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 07.04.2016 17:19

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Wilhelm_Maybach »

Laaksonen kirjoitti:Usein vaan tuntuu kuin merkkiliikkeet hyljeksisivät AMG-malleja käytettyinä, koska järjestäen kaikki käytetyt AMG-mallit ovat myynnissä yksityisillä. :eh:
Onko noin?

Autoliike: Kamux Lahti
Autoliike: Eitapp Oy Ab
Autoliike: Auto-Expert Ekroos Oy
Autoliike: Tampereen AutoCenter
Autoliike: Villen Automyynti

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ ... cle_type=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilhelm Maybach
Avatar
Wilhelm_Maybach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 07.04.2016 17:19

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Wilhelm_Maybach »

Laaksonen kirjoitti:AMG-malleja käytettyinä
Tosin kannattanee tarkkaan harkita ennen ostopäätöstä. Itselleni herää heti kysymys, miten autoa on käytetty. Jos ajat Suomen maantiellä vakionopeudella, moottorista otetaan tehoja muutamia kymmeniä kilowatteja. Jos ajat Saksan moottoritiellä vakionopeudella 300 km/h, moottorista otettava jatkuva teho voi olla jopa 400 kW.

Tuosta voit jo päätellä, että Suomessa 100 tuhatta kilometriä ajettu on huomattavasti vähemmän kulunut kuin Saksassa 100 tuhatta kilometriä ajettu. Sielä joku mainosti, että "ei talviajoa Suomessa".. ei ole mikään myyntiargumentti. Jos nuo kilometrit on ajettu Saksan autobaanalla, sielä on moottori jo elinkaarensa loppupuolella.

Kuva
https://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(physics)#Power

Lisään vielä oman laskelman ilmanvastuksen tehoista eri nopeuksilla.(lasketaan siis PELKKÄ ilmanvastuksen teho)

Jos 300 km/h vauhdissa tehoja otetaan 400 kW, niin

Teho, kun 300 km/h: 400 kW
Teho, kun 100 km/h: 15 kW
Wilhelm Maybach
Vastaa Viestiin