Kovan arpomisen ja pähkäilyn jälkeen on tulevaksi autoksi valikoitunut E320 cdi, w211 kopalla. Suora kutonen ja automaattilaatikko.
Mitä näistä kannattaa katsoa ostotilanteessa ? Eniten huolettaa vaihdelaatikko ja ne glykolivuodot, pystyykö sitä mitenkään toteamaan ilman laatikon aukaisua ???
Kaikkia vinkkejä otetaan vastaan, auton hyvyydestä tai huonoudesta voidaan sitten keskustella vaikka jossain toisessa ketjussa....
Viimeksi muokannut projektori, Su 14.08.2016 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
projektori kirjoitti:Kovan arpomisen ja pähkäilyn jälkeen on tulevaksi autoksi valikoitunut E320 cdi, w211 kopalla. Suora kutonen ja automaattilaatikko.
Mitä näistä kannattaa katsoa ostotilanteessa ? Eniten huolettaa vaihdelaatikko ja ne glykolivuodot, pystyykö sitä mitenkään toteamaan ilman laatikon aukaisua ???
Kaikkia vinkkejä otetaan vastaan, auton hyvyydestä tai huonoudesta voidaan sitten keskustella vaikka jossain toisessa ketjussa....
Kun kyseessä on vähintään 10v vanha auto, niin luulisi jo tuon olleen korjattu...?
Siitä pitikin kysymäni, että kun se sitten jossain vaiheessa menee tai on jo mennyt niin onko korjaavana toimenpiteenä se uudempi Behrin syyläri ? Mahdollisesti laatikon remontti vai saako remontoitua ?
3/04 jälkeen lähteneissä autoissa on tehtaalta jo päivitetty laatikkoöljyn jäähdytin, numeron voi vielä tarkistaa kun purkaa jäähdyttimien päältä suojapellin pois.
Jos sellaista ei autossa jo ole tai vaihdettu niin sen voi vaihtaa tai sitten erillisen kennon keulalle ,joka eliminoi riskit täysin.
Laatikkoöljystä voi testata glykolin määrän, veho otti n. 60e kun vein öljynäytteen sinne itse. osa huoltamoista tarjoaa vähän halvemmalla, öljynäyte on helppo imasta ohuella letkulla mittatikun putkesta.
ostotilanteessa ruoste. takakaaren sisäkanttaus ja ovien alareunat lähinnä. Laatikkoöljyjä ois hyvä olla vaihdeltu muutenkin kun se eka 60tkm kohdalla,jos paljon ajettu ni peräöljyt myös, tai sitten varaudu vaihdattamaan ylläolevat itse.
Laatikon toiminta hyvä tarkistaa ettei vaihdot nyi eikä tunnu tärinöitä.
Meininki olikin että auton ostettuani, on ensimmäinen homma tehdä se laatikon lauhduttimen muutos. Seuraavana onkin sitten coolerin,mappianturin ja ohjelman vaihto....edellyttäen siis että näitä ei ole jo tehty
Onko 211-mallin facelilfin merkki pöyreät napit ratissa ? siis helpoin ulkoinen merkki...
Onko 320/280 moottoria tarjolla suoralla 6-rivillä myös facelift-malleissa.
Taidan jättää tuon V6-moottorin väliiin .
Onko 211-mallin facelilfin merkki pöyreät napit ratissa ? siis helpoin ulkoinen merkki...
Onko 320/280 moottoria tarjolla suoralla 6-rivillä myös facelift-malleissa.
Taidan jättää tuon V6-moottorin väliiin .
Napeista en varma saiko johonkin erikoismalliin jo ennen, paras merkki faceliftiin on v-keula ja sivupeilien kiinnitys vaan alareunasta. R6 putoo pois jo ennen faceliftiä, 280CDI konettahan saikin vain erittäin lyhyen aikaa riviversiona.
Onko 211-mallin facelilfin merkki pöyreät napit ratissa ? siis helpoin ulkoinen merkki...
Onko 320/280 moottoria tarjolla suoralla 6-rivillä myös facelift-malleissa.
Taidan jättää tuon V6-moottorin väliiin .
jos kyse v6 dieselistä niin ihan hyvä kone se on ,eikä ne muutamat mahdolliset tyyppiviat niiin kalliita korjata ole.
Onko 211-mallin facelilfin merkki pöyreät napit ratissa ? siis helpoin ulkoinen merkki...
Onko 320/280 moottoria tarjolla suoralla 6-rivillä myös facelift-malleissa.
Taidan jättää tuon V6-moottorin väliiin .
Napeista en varma saiko johonkin erikoismalliin jo ennen, paras merkki faceliftiin on v-keula ja sivupeilien kiinnitys vaan alareunasta. R6 putoo pois jo ennen faceliftiä, 280CDI konettahan saikin vain erittäin lyhyen aikaa riviversiona.
Ratin napit ovat faceliftissä semmoiset soikiot. Taisi olla samat napit ennen FLää myös sport(?) paketissa. FLn tuntomerkkinä takaapäin valojen yhtenäinen vaalea alue keskellä, preFLn viirujen sijaan.
Tänään tulikin sitten haettua W211, 320cdi pihaan. Verrattuna edelliseen W210, 220cdi:hin on kehitys ollut huima. Sisusta aivan toisesta maailmasta ja muutenkin aivan eri vekotin.
Voimaa tuntuisi piisaavan ihan mukavasti, ohjelmointiin tämä kyllä menee siltikin. Voimaahan ei voi olla koskaan liikaa
Mitä hintoja ootte maksaneet automaattilaatikon öljyn vaihdoista huuhtelemalla ? Tarvitseeko siihen huuhteluun jonkin erityisen laitteiston vai hoituuko se missä tahansa pajalla ?
Huuhteluvaihto semmonen 300-400€ 5 vaihteiseen. Turbiininlukitusta ohjaava kyb-venttiili kannattaa vaihtaa samalla. Ei tarvi ihmeellisiä laitteita, öljynmittatikku ja öljyjen lämpötila pitäisi olla 80 astetta, kun tarkistetaan.
Huuhteluvaihto semmonen 300-400€ 5 vaihteiseen. Turbiininlukitusta ohjaava kyb-venttiili kannattaa vaihtaa samalla. Ei tarvi ihmeellisiä laitteita, öljynmittatikku ja öljyjen lämpötila pitäisi olla 80 astetta, kun tarkistetaan.
En tiiä vaihteleeko hinta vaihteiden lukumäärän mukaan. Lahdessa huuhteluöljynvaihto on n.500€ paukku 7-vaihteiseen.
Eikä onnistu ihan kaikilla pajoilla...
Huuhteluvaihto semmonen 300-400€ 5 vaihteiseen. Turbiininlukitusta ohjaava kyb-venttiili kannattaa vaihtaa samalla. Ei tarvi ihmeellisiä laitteita, öljynmittatikku ja öljyjen lämpötila pitäisi olla 80 astetta, kun tarkistetaan.
En tiiä vaihteleeko hinta vaihteiden lukumäärän mukaan. Lahdessa huuhteluöljynvaihto on n.500€ paukku 7-vaihteiseen.
Eikä onnistu ihan kaikilla pajoilla...
Nyt on vaihdelaatikon öljyt vaihdettu ja laatikko pesty sisäpuolelta. Samalla vaihtui kyb-venttiili ja silloin tällöin tuntuneet "humppaukset" hävisivät. Tosin öljytkin oli aika tummat joten saattoi johtua ihan niistäkin. Mieli huojentui myös siltä osin että pääsi näkemään laatikon sisäpuolen ja voitiin todeta että glykoli-ongelmaa ei tässä ole ollut, syylärikin on uudempaa mallia.
Vetoja on nyt ihan mukavasti, kävi ilmi että autoon oli jo aiemminkin tehty jonkilainen ohjelma mutta ajettiin silti uusi sisään. Laatikon käyttäytyminen muuttui huomattavasti paremmaksi ja kyllähän niitä vetojakin hyvin tuli lisää. Vielä kun jossain välissä kerkeis uuden coolerin laittaa ja perän öljyt vaihdella niin sitten on hommat tehty pitkäksi aikaa. Vaikka alkuun meinasin päivittää teholukemat 300 tuolle puolen niin kyllä täytyy todeta että tämäkin kuljettaa vanhusta jo todella ripeästi...jätetään nyt ainakin toistaiseksi se amg-puhallin ja suuttimet ym.laittamatta...
Tepolle Lieksaan pisteitä 10/10, voin suositella kaikille joilla on vähänkään huollon tarvetta mersulle ja ajelee itä-suomessa päin. Tietoa ja taitoa löytyy.