W211 harkinnassa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Kolmetoista
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Su 04.08.2013 02:56
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Kolmetoista »

Alkukeväästä olisi tarkoitus itsekkin hommata W211 tai facelift W203, liikkeessä kävin katsomassa E 220cdi -04 avantgardea, muutamalle tutulle kävin näyttämässä joista toinen kattoi starilla että huoltohistoria pitäis suurinpiirtein paikkaansa, vaihdelaatikko antoi koodia "pysyvä vika" tms ja kuulemma ilmoittaa että laatikko luistanu joskus.. hehkun valosta myös kertoi eli luultavasti hehku hajonnut joskus ja vaihdettu mutta ei nollattu starilla, valo siis toimi mittaristossa normaalisti. Ko. yksilö oli sähköjarruilla ja boksin vaihdosta ei tietoakaan eli auto jäi liikkeeseen. Voiko pumpun pyörintänopeudesta tms päätellä paljonko sillä on ikää jäljellä?

Budjettina 10k€ ja tuohon hintaluokkaan sopiva reippaammin ajettu vanhataksi kävis mulle hyvin. Varusteissa en ole niin vaativa kuin moni muu tätä mallia halajava :D W203 harkinnu faceliftinä koska kuuleman mukaan ei ruosteongelmaa kuten prefacelift, ei sbc jarrua ja pienempi korikin menis aivan hyvin mutta onhan se E-sarja aina E.. Sedani hakusessa koska airmaticista kuullut huonoa, mukavat kyydit varmasti antaa mutta jäykkään alustaan tottuneena ei tuolla niin väliä :D nettiautossa tulee selailtua päivittäin, liikkeissä käyny katsomassa muutamaa ja just eilen yhdestä rintajoupin myyjä tiputti 1500e hinnasta ennen koeajoa, hehkun valo loistaa, kiihdytyksessä tärisee(laatikko?) ja huoltohistoriassa 5,5v/15tkm aukko auton tuontiaikoihin. :think:

E: Kuulin että veho olis takuuseen vaihtanu sbc jarrullisiin normaalit jarrut mutta tälläiseen yksilöön en oo törmänny, järjestään vain tuota boxia näihin vaihdettu ja tuo uusi boksikaan ei taida kestää taas kuin sen 250-300tkm?
W124 E200 -95

ex
W124 250d -88
S202 C230 Kompressor -95
W202 C200 Sport -95
W124 250d -93
S124 E220T -93
S211 320cdi -04
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 856
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja -230k- »

aikamoisia kuulopuheita, mitä sitä hyvän jarrujärjestelmän tilalle toista vaihtamaan :D
sbc voi uudelleenohjelmoida toimimaan kun tulee eka herja siinä 300 nurkilla ja vaihtaminen on ajankohtaista joskus puolen miljoonan jälkeen(toki jos veholle vie ne tykkää rahastaa uudesta) :?: eikä ne uudetkaan enään niin järkyttäviä maksa kun ei merkkiliikkeestä hae.
boksissa lukee ohjelmiston vuosimalli,eli näkee keltasesta lapusta kyljessä onko vaihdettu.

airmatikkiahan on saanut myös sedaniin. farkuissa vakiona vain takana ilmajouset.

en ostais autoa joka täristää. kyllä tohon 10k pitäis saada ihan siistejä pelejä kun varusteitakaan ei ole pakko olla kaikkia.

niin. ja hehkun valo sammuu kyllä itestään parin startin jälkeen,hehkureleen puolella vikaa jos jää palamaan.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Avatar
Kolmetoista
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Su 04.08.2013 02:56
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Kolmetoista »

Kiitokset infosta, pitääpä katella tarkemmin boksia tulevaisuudessa! Tuosta sbc:n ohjelmoinnista en oo kuullutkaan, jossain topicissa oli vähän ohimennen juttua siitä. Pystyykö tekemään starilla vai vaatiiko oikein liikkeen vehkeet? Yhdessä potentiaalisessa vaihtoehdossa poltti mittaristossa ABS valoa ja star antoi vikakoodin "pyörän abs anturi vasen takana" tms, näköjään ~50e maksaa sellanen anturi mutta jostain muovikehästä lukenu joka auton taka-akselistossa mittaa pyörän pyörimisnopeutta ja kuulemma monen tunnin homma vaihtaa.. Meinaako nämä nyt sitten samaa osaa?

04-> vuosimallisia oon kattonu kun tuota syylärikeskustelua lukenu jonkiverran. Noista jarruista kuullu/lukenu montaa eri juttua että kestää 150 tai 200 tuhatta painallusta ja sitten sytyttää vikavalon, 1650e kuitit oli yhdessä autossa siitä vaihdosta. Keväthän on autonvaihdon aikaa, pitää tarkkailla mitä nettiautoon ilmestyy :)
W124 E200 -95

ex
W124 250d -88
S202 C230 Kompressor -95
W202 C200 Sport -95
W124 250d -93
S124 E220T -93
S211 320cdi -04
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Kolmetoista kirjoitti:Pystyykö tekemään starilla vai vaatiiko oikein liikkeen vehkeet? Yhdessä potentiaalisessa vaihtoehdossa poltti mittaristossa ABS valoa ja star antoi vikakoodin "pyörän abs anturi vasen takana" tms, näköjään ~50e maksaa sellanen anturi mutta jostain muovikehästä lukenu joka auton taka-akselistossa mittaa pyörän pyörimisnopeutta ja kuulemma monen tunnin homma vaihtaa.. Meinaako nämä nyt sitten samaa osaa?
Star = liikkeen vehkeet. Toki sillä erolla, että käytännössä kaikilla harrastajilla star on epävirallinen kopio.

Siellä navassa on kehä joka pyörii akselin pyöriessä, ja sitten siellä on anturi, joka pysyy paikallaan. Anturi on helpompi vaihtaa kuin kehä, mutta useimmiten vika on juuri kehässä. Kyllähän sen vaihtamiseen hetki menee, en kyllä kellottanut kun omaan entiseen s211:een sellainen vaihdettiin. Oisko pari tuntia mennyt + periaatteessa vaatii erikoistyökalun, mutta tiedetään niitä vaihdetun ilmankin työkalua.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
Kolmetoista
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Su 04.08.2013 02:56
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Kolmetoista »

Yks tuttu asentaja käyttää kuulemma boschin laitteita, ajattelin että vaatii jonkun erikoisemman laitteen kuin tuon starin mikä joillakin täällä näyttää olevan. Mersufoorumin kautta löysin tuon mun entisen W124:n, 12kk ja 27tkm meni ongelmattomasti ja nyt tekis mieli uudempaa mersua, w210 jätän suosiolla väliin.. :D Pitää lukea täältä vielä lisää juttuja W211:stä niin tietää mitä kattoo erityisesti kun menee jotain katsomaan.
W124 E200 -95

ex
W124 250d -88
S202 C230 Kompressor -95
W202 C200 Sport -95
W124 250d -93
S124 E220T -93
S211 320cdi -04
-kepa-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Su 13.03.2011 11:37

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja -kepa- »

epk kirjoitti:älä osta, niin paljon valinnan varaa tuosta korista ettei kannata tuommoista perussuomi autoo ostaa. Penkit o keinonahkaa ja varustetaso muutenkin aika olematon.
No mielestäni ei nyt kuitenkaan ole niin hirveästi valinnan varaa, kun haluisi alle 200tkm (mieluusti reilusti) ajetun, avantgarden joka on priimakunnossa.

Itsehän katsoin aikaisemmin tätä, kun vaikuttaa kunnon puolesta aika priimalta, mutta mutta... Ei ole esim. avantgarde.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7819275" onclick="window.open(this.href);return false;
CLS 63 AMG '13
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja epk »

eikös tuollaisen ~08 220cdi avarin ~150tkm mentynä ja kilpien väliin saksasta, talvivarustettuna 20ke helposti kaikkinensa ? Muuta kuin värin ja varusteet ilmoittaa mitä haluaa...

edit, samalla rahalla melkeen myös v6 koneella ? kummallisissa hinnoissa noi nelipyttyset ~150tkm ajetut.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja epk »

tuossa vähän pohdiskelua tuohon 211 korisen 4pyttysen "kummallisiin" hintoihin : http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7830828" onclick="window.open(this.href);return false; . Onhan se nyt enempi menty mutta melkee pari vuotta uudempi, uudempi korinen jne ja hinta käytännössä sama. Samalla rahalla ostaisin sitten jo 211 isolla koneella kuin jollei 212 korinen kiinnosta.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja epk »

tuollaisen 2011 150tkm ajetun saksasta, kilvissä ~22500e. Kovalta tuntuu maksaa samaa hintaa 211 korisesta.


http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... eNumber=10" onclick="window.open(this.href);return false;
-kepa-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Su 13.03.2011 11:37

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja -kepa- »

epk kirjoitti:eikös tuollaisen ~08 220cdi avarin ~150tkm mentynä ja kilpien väliin saksasta, talvivarustettuna 20ke helposti kaikkinensa ? Muuta kuin värin ja varusteet ilmoittaa mitä haluaa...

edit, samalla rahalla melkeen myös v6 koneella ? kummallisissa hinnoissa noi nelipyttyset ~150tkm ajetut.

Kyllä itse mielummin sen V6 -koneisen otan, mutta kelpaisi myös se pienemmällä koneella oleva jos sattuisi muuten hyvä yksilö vastaan. Olen vähän katsellut Saksasta, mutta kun ei ole juurikaan kokemusta sieltä auton hankkimisesta, niin tyytynyt kotimaan tarjontaan. Haluaisin W211:n pienillä reilusti alle 200k ajettuna, sport -paketilla, avantgardena, comandilla, ehjillä penkeillä, ilman nelivetoa.
CLS 63 AMG '13
-kepa-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Su 13.03.2011 11:37

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja -kepa- »

epk kirjoitti:tuossa vähän pohdiskelua tuohon 211 korisen 4pyttysen "kummallisiin" hintoihin : http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7830828" onclick="window.open(this.href);return false; . Onhan se nyt enempi menty mutta melkee pari vuotta uudempi, uudempi korinen jne ja hinta käytännössä sama. Samalla rahalla ostaisin sitten jo 211 isolla koneella kuin jollei 212 korinen kiinnosta.
Aika linjassa tuossa 20ke paikkeilla tuntuu olevan 211 nelipyttyiset ilman suurta km- määrää. Varusteet eivät tunnu hirveästi hintaan vaikuttavan kuten ei myöskään V6 -koneiset mallit.
CLS 63 AMG '13
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja epk »

-kepa- kirjoitti:
epk kirjoitti:eikös tuollaisen ~08 220cdi avarin ~150tkm mentynä ja kilpien väliin saksasta, talvivarustettuna 20ke helposti kaikkinensa ? Muuta kuin värin ja varusteet ilmoittaa mitä haluaa...

edit, samalla rahalla melkeen myös v6 koneella ? kummallisissa hinnoissa noi nelipyttyset ~150tkm ajetut.

Kyllä itse mielummin sen V6 -koneisen otan, mutta kelpaisi myös se pienemmällä koneella oleva jos sattuisi muuten hyvä yksilö vastaan. Olen vähän katsellut Saksasta, mutta kun ei ole juurikaan kokemusta sieltä auton hankkimisesta, niin tyytynyt kotimaan tarjontaan. Haluaisin W211:n pienillä reilusti alle 200k ajettuna, sport -paketilla, avantgardena, comandilla, ehjillä penkeillä, ilman nelivetoa.

no harmillista, olisi hyvä aika aloittaa ! foorumilta löytyy hyviä vinkkejä auton tuontiin /tuottamiseen, sulla selvästi näemmä tiedossa mitä haluat joten saisit mieleisen kun laajennat hakua saksan päähän :)
-kepa-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Su 13.03.2011 11:37

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja -kepa- »

epk kirjoitti:
-kepa- kirjoitti:
epk kirjoitti:eikös tuollaisen ~08 220cdi avarin ~150tkm mentynä ja kilpien väliin saksasta, talvivarustettuna 20ke helposti kaikkinensa ? Muuta kuin värin ja varusteet ilmoittaa mitä haluaa...

edit, samalla rahalla melkeen myös v6 koneella ? kummallisissa hinnoissa noi nelipyttyset ~150tkm ajetut.

Kyllä itse mielummin sen V6 -koneisen otan, mutta kelpaisi myös se pienemmällä koneella oleva jos sattuisi muuten hyvä yksilö vastaan. Olen vähän katsellut Saksasta, mutta kun ei ole juurikaan kokemusta sieltä auton hankkimisesta, niin tyytynyt kotimaan tarjontaan. Haluaisin W211:n pienillä reilusti alle 200k ajettuna, sport -paketilla, avantgardena, comandilla, ehjillä penkeillä, ilman nelivetoa.

no harmillista, olisi hyvä aika aloittaa ! foorumilta löytyy hyviä vinkkejä auton tuontiin /tuottamiseen, sulla selvästi näemmä tiedossa mitä haluat joten saisit mieleisen kun laajennat hakua saksan päähän :)
Niin sitä varmaan täytyisi. Itselläni ei sinänsä ole mikään kiire auton hankkimisen suhteen, niin voi tutkiskella rauhassa vaihtoehtoja.

Pari kk sitten oli tämä myynnissä ja olisin ostanutkin mikäli siinä kunnossa mitä ilmoitus antaa ymmärtää, mutta ehti mennä aika nopeasti:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ ... owncarlink" onclick="window.open(this.href);return false;

15900 pyynti. Selvästi alle yleisen pyyntitason.
CLS 63 AMG '13
-kepa-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Su 13.03.2011 11:37

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja -kepa- »

Ja kyllähän tuo 212 myös on alkanut hieman kiinnostaa, mutta ne avantgardet mitä olen nettiautosta katsonut ja mitkä on miellyttänyt, niin hinta on siellä 30ke paikkeilla ja en ihan viitsisi autoon laittaa niin paljoa. Sellainen 20ke on siinä budjetin yläpäässä.
CLS 63 AMG '13
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja BHN »

Kolmetoista kirjoitti:
Budjettina 10k€ ja tuohon hintaluokkaan sopiva reippaammin ajettu vanhataksi kävis mulle hyvin.
prefacelift w211 lähtee 5-10te yksityiseltä riippuen kilometreistä ja kunnosta .
Jos työkalut pysyy kädessä ja tuttavapiirissä löytyy star, hyvä valinta.
Jos taas työkalut ei pysy kädessä ja pelkää kalliita remontteja suosittelen varauksella..

Kannattaa katsoa , että laatikon lämmönvaihdinongelma on korjattu ja sbc yksikkö vaihdettu tai kompensoida hinnassa.
hsal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 17.03.2016 09:35

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja hsal »

Terve, olisiko kellään mersuista paremmin tietävällä tietoa mitä oheisen linkin mukaisessa autossa voisi olla vialla? Tai toisin sanoen vaikuttaako hinta/laatusuhde äkkiseltään ilmoituksen perusteella väärältä?

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7832684" onclick="window.open(this.href);return false;

Hakusessa olisi siis 15k-17k€ maksava diisseli eemeli farkkuna, joten varmaan 06-07 ikäiset olisi niitä mihin tolla budjetilla yltää.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kyseinen auto ei ole facelift ja aika kallis mun mielestä. Toissa syksynä katselin facelift w211 280-320cdi koneella ja nelivetona, ja niitä olis silloinkin saanut melkeen tuohon hintaan.
S124 300TE
S211 E500
ainuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 19.04.2009 18:17

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja ainuman »

hsal kirjoitti:Terve, olisiko kellään mersuista paremmin tietävällä tietoa mitä oheisen linkin mukaisessa autossa voisi olla vialla? Tai toisin sanoen vaikuttaako hinta/laatusuhde äkkiseltään ilmoituksen perusteella väärältä?

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7832684" onclick="window.open(this.href);return false;

Hakusessa olisi siis 15k-17k€ maksava diisseli eemeli farkkuna, joten varmaan 06-07 ikäiset olisi niitä mihin tolla budjetilla yltää.
Joo ei ole tosiaan facelift, ratti ainakin vaihdettu. Tosin eihän se autosta huonoa välttämättä tee. Mutta laita tonni lisää maksimihintaan niin tulee varusteita ja ominaisuuksiakin reippaasti lisää http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7886826" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 320CDI 4matic -08
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tuo on Sportpaketilla. Siinä kuuluukin olla "faceliftin ratti".
hsal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 17.03.2016 09:35

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja hsal »

Katselin kyllä tuota 4matic 320:stä, mutta jotenkin epäilyttää tuo airmatic-jousitus, kun olen käsittänyt niissä olevan jonkin verran murheita? Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä. Olisiko jotain hyviä nyrkkisääntöjä tuohon hintapolitiikkaan, että minkälaisia hintoja mistäkin kannattaa maksaa, esim. paljonko kilometreillä pitäisi olla vaikutusta hintaan ja varustelulla myös?

Lisäksi, mitä ominaisuuksia tämänkaltaisissa mersuissa olisi hyvä olla, eli mitkä varusteet on koettu käytössä hyviksi ellei jopa ehdottomiksi? En tosiaan aikaisemmin ole mersua omistanut niin kaikki hyvät neuvot ovat tervetulleita. Etenkin noiden vuosimallien ja faceliftin osalta. Lisäksi tuossa autossa mistä alunperin kyselinkin oli varsin edullinen rahoitustarjous 3,29% todellisella vuosikorolla, joka on ainakin omien kokemusten perusteella varsin alhainen.
ainuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 19.04.2009 18:17

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja ainuman »

hsal kirjoitti:Katselin kyllä tuota 4matic 320:stä, mutta jotenkin epäilyttää tuo airmatic-jousitus, kun olen käsittänyt niissä olevan jonkin verran murheita? Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä. Olisiko jotain hyviä nyrkkisääntöjä tuohon hintapolitiikkaan, että minkälaisia hintoja mistäkin kannattaa maksaa, esim. paljonko kilometreillä pitäisi olla vaikutusta hintaan ja varustelulla myös?

Lisäksi, mitä ominaisuuksia tämänkaltaisissa mersuissa olisi hyvä olla, eli mitkä varusteet on koettu käytössä hyviksi ellei jopa ehdottomiksi? En tosiaan aikaisemmin ole mersua omistanut niin kaikki hyvät neuvot ovat tervetulleita. Etenkin noiden vuosimallien ja faceliftin osalta. Lisäksi tuossa autossa mistä alunperin kyselinkin oli varsin edullinen rahoitustarjous 3,29% todellisella vuosikorolla, joka on ainakin omien kokemusten perusteella varsin alhainen.
Airmatic on kaksipiippuinen juttu, meno on kyllä ihan eri maailmasta kun rautajousilla mutta sitten kannattaa olla pari toimintatonnia takataskussa jos jotain yllättävää sattuu. Tietenkin jos työkalut pysyy itsellä kädessä niin sitten voi säästää mahdollisissa korjauksissa huomattavastikkin. Täällä on kattava topicci airmatic-murheista mutta just nyt en löytänyt sitä. Itselläni on nykyään airmatic enkä sitä kyllä enää vaihtaisi pois.

Hintapolitiikasta on vaikea sanoa juuta tai jaata, kunto ratkaisee paljon ja tietenkin varusteet. Faceliftissä on tietenkin poistuneet SBC jarrut eli yksi kohde vähemmän korjattavaa. Suomi-auto fraasi taas on minun mielestäni jo täysin pystyynkuollut juttu, sieltä Saksasta ne kaikki mersut on tulleet...
S211 320CDI 4matic -08
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja HannuS »

epk kirjoitti:
-kepa- kirjoitti:
epk kirjoitti:eikös tuollaisen ~08 220cdi avarin ~150tkm mentynä ja kilpien väliin saksasta, talvivarustettuna 20ke helposti kaikkinensa ? Muuta kuin värin ja varusteet ilmoittaa mitä haluaa...

edit, samalla rahalla melkeen myös v6 koneella ? kummallisissa hinnoissa noi nelipyttyset ~150tkm ajetut.

Kyllä itse mielummin sen V6 -koneisen otan, mutta kelpaisi myös se pienemmällä koneella oleva jos sattuisi muuten hyvä yksilö vastaan. Olen vähän katsellut Saksasta, mutta kun ei ole juurikaan kokemusta sieltä auton hankkimisesta, niin tyytynyt kotimaan tarjontaan. Haluaisin W211:n pienillä reilusti alle 200k ajettuna, sport -paketilla, avantgardena, comandilla, ehjillä penkeillä, ilman nelivetoa.

no harmillista, olisi hyvä aika aloittaa ! foorumilta löytyy hyviä vinkkejä auton tuontiin /tuottamiseen, sulla selvästi näemmä tiedossa mitä haluat joten saisit mieleisen kun laajennat hakua saksan päähän :)
Kyllä vain. Juuri se on tärkeintä kun lähtee Saksaan että tietää mitä aikoo ostaa. Sitä asiaa ei sitten pidä reissun aikana yhtään muuttaa. Muuten menee hänekseen. Itse teen pääsääntöisesti sillä tavalla että mobilesta katson jonkun paikkakunnan josta sopivia autoja lötyy, otetaaan vaikka Köln, ympäristöstä noin 5 autoa jotka minkä tahansa vois ostaa nettikuvien perusteella. Tilaan liput sinne Kölniin , staari mukana, vuokra-auto nettiyhteydellä, Lähtö jonakin sunnuntai-iltana, edellisenä perjantaina soittelen kaupat läpi ja sanon tulevani alkuviikosta. Jotta tietävät olla paikalla. Alkuviikosta valitsen auton, ostan lähiromiksilta esim toiset vanteet tai muuta tarpeellista. Autoliike hoitaa kilpiasiat 100€:lla. Jos yksityiseltä niin sitten vähän enemmän jumppaa, jotta saa Saksan sisäiset siirtokilvet tai punaset vientikilvet.
Yhden auton perusteelliseen katsomiseen nosturilla ja koeajolla menee 1-3h, joten montaa autoa ei päivässä käy läpi, eikä varsinkaan jos on pitkät siirtymät.
Nettiyhteys pitää olla sen takia että osa noista 5:stä kohdeautosta voi mennä sinä aikana kun pääsee täältä asti paikan päälle ja niiden tilalle pitää löytää ne uudet ilmoitukset joita tulee maanantai-aamuna muutama lisää.
Sillä voi myös tarkistaa tullista tulevat verot ko autolle. Ja Suomen mille tahansa Veholle pitää soitella ja antaa tarkastettavan VIN:n niin ne osaa kertoa onko kilometrit samat kuin mittarissa ja mitä huoltoja on tehty. jne...

Saksasta minäkin päädyin mersun hakemaan koska myyytävänä olevaa manuaalivaihteista v6 faceliftiä S211 ei vaan Suomesta löytyny. Ei sitten millään.
Ei saksassakaan montaa ollut mutta yksi löytyi ja se riitti.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
hsal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 17.03.2016 09:35

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja hsal »

Mites muuten onko näissä S211-mersuissa jotain kilometrimäärää, jolloin alkaa mm. alustan osat olla vaihdon tarpeessa ja vielä melko lailla samaan aikaan? Itsellä ainakin edellisissä eri valmistajan autoissa se reilu 200tkm oli sellainen kun piti vaihtaa kierros puslia ja niveliä yms. joka nurkkaan pienellä aikavälillä, jonka jälkeen taas seuraava 100tkm meni ilman mitään vaihtamisia.

Elikkä onko periaatteessa parempi ostaa esim. liki 300tkm ajettu eemeli ennemmin kuin se n. 200tkm ajettu? Ja päteekö samanlainen muihinkin kuin alustan osiin?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

hsal kirjoitti:Mites muuten onko näissä S211-mersuissa jotain kilometrimäärää, jolloin alkaa mm. alustan osat olla vaihdon tarpeessa ja vielä melko lailla samaan aikaan? Itsellä ainakin edellisissä eri valmistajan autoissa se reilu 200tkm oli sellainen kun piti vaihtaa kierros puslia ja niveliä yms. joka nurkkaan pienellä aikavälillä, jonka jälkeen taas seuraava 100tkm meni ilman mitään vaihtamisia.

Elikkä onko periaatteessa parempi ostaa esim. liki 300tkm ajettu eemeli ennemmin kuin se n. 200tkm ajettu? Ja päteekö samanlainen muihinkin kuin alustan osiin?
Sieltä ne kuluu kaikki pikkuhiljaa :) Itsellä (sedan) tulee se 30tkm vuodessa ja joka vuosi jotain saa vaihtaa. Tai meni tuossa välissä toista vuotta ilman mitään, olin jo huolissani että mikä on vialla kun ei nivelet kulu niinkuin pitäis ja täällä on uhkailtu :) No joo, ei taida kahteen kertaan olla vielä vaihdettu mitään omistamani aikana (125tkm-->250tkm), paitsi nyt saattaa toinen (pari vuotta vanha) reaktiotanko kolista uudelleen.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Klarion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 22.04.2015 13:29

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Klarion »

MiHe kirjoitti:
hsal kirjoitti:Mites muuten onko näissä S211-mersuissa jotain kilometrimäärää, jolloin alkaa mm. alustan osat olla vaihdon tarpeessa ja vielä melko lailla samaan aikaan? Itsellä ainakin edellisissä eri valmistajan autoissa se reilu 200tkm oli sellainen kun piti vaihtaa kierros puslia ja niveliä yms. joka nurkkaan pienellä aikavälillä, jonka jälkeen taas seuraava 100tkm meni ilman mitään vaihtamisia.

Elikkä onko periaatteessa parempi ostaa esim. liki 300tkm ajettu eemeli ennemmin kuin se n. 200tkm ajettu? Ja päteekö samanlainen muihinkin kuin alustan osiin?
Sieltä ne kuluu kaikki pikkuhiljaa :) Itsellä (sedan) tulee se 30tkm vuodessa ja joka vuosi jotain saa vaihtaa. Tai meni tuossa välissä toista vuotta ilman mitään, olin jo huolissani että mikä on vialla kun ei nivelet kulu niinkuin pitäis ja täällä on uhkailtu :) No joo, ei taida kahteen kertaan olla vielä vaihdettu mitään omistamani aikana (125tkm-->250tkm), paitsi nyt saattaa toinen (pari vuotta vanha) reaktiotanko kolista uudelleen.
Eipä noi alustan osat taida kovin kalliita olla..
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja S202 »

epk kirjoitti:nii no tosiaan, sehän riippuu siitä paljonko niitä varusteita pitää olla :) Jollei kummmosta tarvii niin sittenhän tuossa on niinkuin sanoit, oikeenkin tarvittava kombo eli xenon,perselämppärit,parametriohjaus ! mb-texit , nekin nyt ottaa ennen kamalaa classic kangasta. Radiosta ei ihan varmuutta onko jo viimistä sarjaa eli bt löytyy jo ? itelle ainaki tosi tärkee että saa luurin kii.
Mb-tex oli sentäs laadukasta materiaalia tuohon artico-paskaan verrattuna. Kyllä se ulkonäön ja tuntuman puolesta menee mutta hajoaa helposti.
S124 300TE
S211 E500
Klarion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 22.04.2015 13:29

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Klarion »

S202 kirjoitti:
epk kirjoitti:nii no tosiaan, sehän riippuu siitä paljonko niitä varusteita pitää olla :) Jollei kummmosta tarvii niin sittenhän tuossa on niinkuin sanoit, oikeenkin tarvittava kombo eli xenon,perselämppärit,parametriohjaus ! mb-texit , nekin nyt ottaa ennen kamalaa classic kangasta. Radiosta ei ihan varmuutta onko jo viimistä sarjaa eli bt löytyy jo ? itelle ainaki tosi tärkee että saa luurin kii.
Mb-tex oli sentäs laadukasta materiaalia tuohon artico-paskaan verrattuna. Kyllä se ulkonäön ja tuntuman puolesta menee mutta hajoaa helposti.
Mitäs kaikkia materiaaleja näissä penkeissä nyt on käytetty ja mikä on se paras vaihtoehto?
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Klarion kirjoitti:
S202 kirjoitti:
epk kirjoitti:nii no tosiaan, sehän riippuu siitä paljonko niitä varusteita pitää olla :) Jollei kummmosta tarvii niin sittenhän tuossa on niinkuin sanoit, oikeenkin tarvittava kombo eli xenon,perselämppärit,parametriohjaus ! mb-texit , nekin nyt ottaa ennen kamalaa classic kangasta. Radiosta ei ihan varmuutta onko jo viimistä sarjaa eli bt löytyy jo ? itelle ainaki tosi tärkee että saa luurin kii.
Mb-tex oli sentäs laadukasta materiaalia tuohon artico-paskaan verrattuna. Kyllä se ulkonäön ja tuntuman puolesta menee mutta hajoaa helposti.
Mitäs kaikkia materiaaleja näissä penkeissä nyt on käytetty ja mikä on se paras vaihtoehto?
Nahka. Vaatii tietysti vähän hoitoa. Ennen luulin että se on kuuma kesällä mutta ei se ole. Seuraavassa autossa mullakin on nahkapenkit. Ei ole vielä ikinä ennen ollu.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Avatar
Hannuk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 02.03.2005 13:51
Paikkakunta: Tervola

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Hannuk »

Onko porukalla minkälaista kokemusta S211 faceliftin ohjauksesta ilman parametrista ohjausta? Olis kiikarissa S211 220cdi facelift mutta kohtuu harvassa näyttää olevan tuo varuste. Väykyssä ainakin oikeen mukava lisä.
S210 320cdi Avantgarde -01
ex. W124 250D -86
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja epk »

hyvä olis olla mutta ilmankin tottuu olemaan !
Vastaa Viestiin