W210 280E sedan 1996

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

W210 280E sedan 1996

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

Ostin otsikon mukaisen auton kulkupeliksi koska kilometrejä tulee aikasen vähän, vajaa kymppitonni vuodessa. Aiemmat mersu kokemukset on diesel malleista. Nätti peli, viinin punainen joskus hiljattain maalattu. Musta nahkasisustus oikeinkin hyväkuntoinen. Kattoluukku on hengetön, mutta onneksi kiinni asennossa.
Muutaman tonnin autoksi mukava peli ajella kun tykkää tämmösistä "isokoppaisista autoista"
Tässä ois muutama kysymys / huomio autosta.
Autossa 4-vaihteinen automaatti, satasen matkanopeudessa kiertää 2600rpm. Jotenkin tuntuu että välitykset voisivat olla pitemmätkin, onko alluperäinen näin tiheä välitys?
Laatikossa ominaisuus kylmänä, ettei vaihda kolmos ja nelos vaihdetta ensimmäisen parin sadan matkan varrella ellei käytä kierroksia yli kolmentonnin. Tämän jälkeen pelaa normaalisti.
Muutenkin vaihdelaatikon toiminta ei niitä kaikkien terhakaimpia, kick down toimii tosi laiskasti. Eihän tämä mikään sportti tarvi ollakaan mutta jotenkin pistää silmään vaihteiston laiska toiminta.

Onko autossa luistonestoa? Keltainen kolmio vilkkuu kun renkaat sutii, mutta luistonesto ei puutu peliin. Ei tässä myöskään ole nappia mistä sen sais päälle/pois.

Pakoputken keskiosa huonokuntoinen, vähän pörisee ja siten laskee loistoauto tunnelmaa : ) Uutta ei varmaan uskalla edes kysyä, löytyispä jostain halpa B-osa niin vois ostaa.

Tyhjäkäynnin säätömoottorissa vikaa tai likaa, vapaalla käy suht tasaista tyhjäkäyntiä mutta ajottain liikennevaloihin pysähtyessä vetoa meinaa olla liikaa ja joskus kierrokset alkaa humpaan 500-1000rpm. Tämän saa rauhoittuun laittamalla N vaihteelle kunnes vihreät vaihtuu : ) Jos joku tietäis tuohon korjauskeinon niin kiinnostais kyllä...

Penkinlämmittimetkin nahkapenkeissä on muttei ne lämmitä yhtään vaikka katkaisijoissa valot palaa...

Öljyvuotoa näyttäis pikkusen olevan pelkääjän puolella, oliko niin että kansitiiviste ei monestikaan ole syy vaan jakopäänkopan tiiviste tms.luin jostain...

Lämmönsäätö paneeli ykkösellä toimii hienosti, myös isommilla nopeuksilla mutta 2-3 välissä puhallin "ryntäilee" kun käsi menee läheltäkään puhaltimennopeus nappia. Ja EC pitää olla valittuna, muuten huurtaa ikkunat. Eikös tuo tarkoita että ilmastointi on eco asennossa eli ei päällä kun valo palaa. Näin oli ainakin aiemmassa -98 väyrysessä.

Kymmenen kilsan työmatkaa ajelen, kulutusta en ole vielä mittaillut mutta jos alle 15 menee niin sehän on ookoo.

Lokilämppäri olikin ja sisätilan pistokkeen laitoin mukavuutta lisäämään.

Kommentoikaa ja kertokaa vinkkejä mainitsemiini pikku vikoihin : )
W212
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: W210 280E sedan 1996

Viesti Kirjoittaja simoks »

Se tomaatti varmaan lähtee kakkosella liikkeelle niinku vanhemmissakin? eli se "nelosvaihde" on oikeasti vitonen jos se lähtee kakkosella. kickdownilla pitäis ampasta ykkösellä kyllä?
W210 E320cdi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210 280E sedan 1996

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos kannen ja lokin välistä etupäästä vuotaa niin koppa pois ja kirit etummaisia pultteja kannesta,pikkapultteja..samalla tieten vaihtuisi se kopan tiiviste mutta jos ehjä niin mitäs sitä vaihtamaan.
Toimiiko apparin puolella penkinvastus?
Toki simppeli mittaus pistokkeesta eli onko vastus matto ehjä.
Keski pönttö on aika suojassa niin tarvike kestää varmaan hyvin...takapönttöhän on kaikkein kovimmalla syöpymis alueella jossa orkkis olisi paras....kl-varaosista tarjousta tai fixux liikkeestä.
laatikossa kylmä öljy..väkisin muuttaa toimintaa...uudemmat jopa ei vaihda vaihdetta aluksi että se rajoittaa kierrokset jonkin aikaa kunnes öljyt lämpenee ja sitten alkaa toiminta normisti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W210 280E sedan 1996

Viesti Kirjoittaja aziz »

simoks kirjoitti:Se tomaatti varmaan lähtee kakkosella liikkeelle niinku vanhemmissakin? eli se "nelosvaihde" on oikeasti vitonen jos se lähtee kakkosella. kickdownilla pitäis ampasta ykkösellä kyllä?
Mä oisin vähän eri mieltä, koska epäilen että tässä on sama tekniikka kuin mun lankussa. Ainakin jos kierroksista on jotain pääteltävissä, niin mullakin on kierrokset tuota luokkaa 2600rpm satasen vauhdissa ja tällöin mennään 4. vaihteella. Ja auto lähtee aina ykkösellä liikkeelle.
Mulla tekee omassa tuo laatikko ihan samaa kylmänä, eli pitkittää välillä tosi myöhäselle 3. vaihtamista, mutta nelonen tipahtaa päälle melkein samantien kolmosen jälkeen. Ja tämä tapahtuu vain sen yhden kerran. Heti perään toisella kiihdytyksellä pykälät 3. ja 4. menee päälle normaalisti.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W210 280E sedan 1996

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

aziz kirjoitti:
simoks kirjoitti:Se tomaatti varmaan lähtee kakkosella liikkeelle niinku vanhemmissakin? eli se "nelosvaihde" on oikeasti vitonen jos se lähtee kakkosella. kickdownilla pitäis ampasta ykkösellä kyllä?
Mä oisin vähän eri mieltä, koska epäilen että tässä on sama tekniikka kuin mun lankussa. Ainakin jos kierroksista on jotain pääteltävissä, niin mullakin on kierrokset tuota luokkaa 2600rpm satasen vauhdissa ja tällöin mennään 4. vaihteella. Ja auto lähtee aina ykkösellä liikkeelle.
Mulla tekee omassa tuo laatikko ihan samaa kylmänä, eli pitkittää välillä tosi myöhäselle 3. vaihtamista, mutta nelonen tipahtaa päälle melkein samantien kolmosen jälkeen. Ja tämä tapahtuu vain sen yhden kerran. Heti perään toisella kiihdytyksellä pykälät 3. ja 4. menee päälle normaalisti.
Kyllä, toimii kylmänä juuri samoin kuten aziz kuvaili, eli ominaisuus. Ja tiheä välityskin kuulunee kuvaan..Nyt kun tiet kävi kuivana täällä peräpohjolassakin niin uskalsi kokeilla kickdownin toimintaa ja kyllähän se toimii.

Moottorin öljyvuoto juurikin koneen etureunasta oikea puoli, pitänee kiristää.

Penkinlämppärit pitää mitata.

Ehkä kaikkein akuutein vika on nyt tyhjäkäynnin ylös alas humpaaminen, millähän tuohon sais tolkkua?

Kiitokset neuvoistanne!

t. Jussi
W212
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W210 280E sedan 1996

Viesti Kirjoittaja aziz »

jussi70 kirjoitti: Kyllä, toimii kylmänä juuri samoin kuten aziz kuvaili, eli ominaisuus. Ja tiheä välityskin kuulunee kuvaan..Nyt kun tiet kävi kuivana täällä peräpohjolassakin niin uskalsi kokeilla kickdownin toimintaa ja kyllähän se toimii.

t. Jussi
Tämä voi olla ominaisuus vanhentuneessa laatikossa, mutta tuskin uutena näin kuulunu toimia. "Ominaisuus" ei nyt isommin haittaa, mutta olisihan tuo mukava saada normaaliksi.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W210 280E sedan 1996

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Onko tässä vahteiston kepin vieressä W/S valitsin ja jos on niin kummalla asetuksella ajelet ?
W:llä lähtee aina kakkosella paitsi kikdownillle painettaessa.

Humppaaminen voi johtus EGR murkulasta...alipaineletku murtunut jne.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W210 280E sedan 1996

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

LopenUupunut kirjoitti:Onko tässä vahteiston kepin vieressä W/S valitsin ja jos on niin kummalla asetuksella ajelet ?
W:llä lähtee aina kakkosella paitsi kikdownillle painettaessa.

Humppaaminen voi johtus EGR murkulasta...alipaineletku murtunut jne.

.
Tässä on E ja S. S:llä olen ajatellut kun E:n myötä alasvaihto/kickdownin toiminta on todella rauhallista.
Pitääpä tutkia alipaineletkuja. Valojen korkeussäätö hytistä ei myöskään toimi, seki hän viitannee vuotoihin.
W212
Vastaa Viestiin