Autojen tuulilasit

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
lasa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 22.10.2007 20:27

Re: Autojen tuulilasit

Viesti Kirjoittaja lasa »

felmit kirjoitti:Kumitiivistehuuli yläreunassa lasin mukana on aika yleistä.
Eikös se tiivisty hyvin, ohut kumi taipuu auton muotojen mukaan.
Ei pitäisi ajoviimasta huutaa, jos on oikein asennettu, Jää vähän U-maiseen asentoon lopuksi
vähän voi lunta uraan kerätä, mutta onko muuta kuin kosmeettista haittaa :?:
Minulla on S211 Avantgarde ja siihen laitettiin muutama viikko sitten Saint Gobainin lasi
autolasiliikkeessä Espoossa. Se kumitiiviste lasin yläreunassa on kahdessa kohdassa
noin 15 cm matkalta pari milliä alempana kuin pitäisi olla ja lisäksi on todettu että
tiivisteen ja kattopellin väliin jäävä vesi ei poistu sieltä! Vaikka auto olisi tallissa
muutaman päivän, siellä välissä on kosteutta. Harmittaa erittäin paljon että auton
alkuperäinen lasi vaihtui tuollaiseen pellemalliin ja sen tiivisteen vinoudesta reklamoin
heti lasiliikkeessä ja Saint Gobain Autover Finlandille, mutta eipä pahemmin tuntunut
kiinnostavan. Vaikka en mielelläni vaihdattaisi lasia merkkiliikkeessä, vaikka onkin
lasivakuutus, niin seuraava lasi vaihtuu varmasti Veholla ja tuleepahan sitten oikeanlainen
tiivistekin siihen.
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autojen tuulilasit

Viesti Kirjoittaja felmit »

lasa kirjoitti:seuraava lasi vaihtuu varmasti Veholla ja tuleepahan sitten oikeanlainen
tiivistekin siihen.
Silloinkin kannattaa varmistaa missä työn tekevät / teettävät?
autodidakti
lasa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 22.10.2007 20:27

Re: Autojen tuulilasit

Viesti Kirjoittaja lasa »

felmit kirjoitti:
lasa kirjoitti:seuraava lasi vaihtuu varmasti Veholla ja tuleepahan sitten oikeanlainen
tiivistekin siihen.
Silloinkin kannattaa varmistaa missä työn tekevät / teettävät?

Helsingissä Suutarilan vauriokorjaamolla vaihtavat itse, mutta olen tietoinen siitä että osa merkkikorjaamoista ulkoistaa lasinvaihdot. Esimerkiksi silloin kun Malmilla oli vielä Bilia, osa lasinvaihdoista oli ulkoistettu erääseen autolasiliikkeeseen, jossa itsekin usein olen asioinut.

Olen kuitenkin nähnyt että Veholla teetettynä lasin ylätiiviste on samanlainen kuin tehdasasennus. Ei mikään lunta ja sontaa keräävä räpellys.
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Autojen tuulilasit

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Olarin vehossa vaihtoivat itse .

Käytin lokakuussa ja itse en mitään huomautettavaa löytänyt .
AMG-Riku

Re: Autojen tuulilasit

Viesti Kirjoittaja AMG-Riku »

Nastojen alle laiton seurauksena on alkanut taas vuotuinen lentävien nastojen aiheuttamien tuulilasien vaihtoaika... :? turvavälin pidennys ei auta jos on huonoa tuuria...taas.

Lueskelin tätä ketjua ennen kuin vein oman tuulilasin vaihtoon ja alkoi taas vaihteeksi jänskättämään että mihin uskaltaa viedä?
No tästäkin ketjusta oli taas paljon hyötyä, kiitos itse kullekin kirjoittajalle :!:

Tänään siis tuli w211 Avantgarden tuulilasin vaihdosta ja kuten aiemmin mainitsin työ tehtiin Fintel/Karjaa ja valitsin paikan löytyneen palautteen/pitkäaikaisen toimintahistorian johdosta.

Oman kokemukseni perusteella voin suositella jos on pilkun*sija kuten minä ja työn sekä palvelun taso merkitsee jotain. Yrittäjä otti työn vastaan, teki ja luovutti työn asiakkaalle niin ei ainakaan tullut heti alkuun niitä kuuluisia infokatkoksia kuten "tään piti olla sininen ei kirkas" :o
Sain kiireetöntä palvelua ja vastauksia kysymyksiin mennen-tullen kuten ketjussa kysyttyjä listaongelmia: Pilkigton(joka tuli autooni) on ko. MB:n orig. tuullilasin valmistaja ja niissä tuo (lasin mukana tuleva)kumitiivisteen huuli tiivistyy katon pintaa vasten ylhäältä päin(yli tuon "viheliäisen" kolon) toisin kun Sain-Gobainin valmistama lasi jonka tiiviste tiivistyy lasiaukon reunaan siten että siihen jää/saattaa jäädä kolo lasin reunan ja korin tuulilasin aukon väliin kuten aikaisemmin on kuvattu pari kertaa. Molemmat kuulemma tiivistyvät oikein mutta alkuperäinen ilman tuota yläreunan koloa on tietenkin paremman näköinen, ei kerää likaa, vingu menossa jne. Muista merkeistä ei ollut puhetta. Soittelin noita ketjussa suositeltuja läpi ja pyysin tarjouksia jotka heittelivät jopa parilla sadalla ja joista Fintel oli lisäksi edullisin. Kalliimman hinnan takana voi olla että auto jatkaakin matkaansa alihankkijalle. Jos on paljon muutakin rempattavaa kuten kolarivauriot eikä tarvii maksaa muuta kuin omavastuun niin sitten on eri juttu...

Niin paljon olen paskaa vastaanottanut paskoin selityksin (ja tehnyt lopulta itse kunnolla :mrgreen: ) että suosittelen myös ilmaisessa että ottaa selvää ensin mihin on mitäkin aina viemässä esim. ovatko kokeneita ko. hommassa ja onko toiminta jatkunut pitkään. Fintelin yrittäjä kertoi vaihtaneenssa tuhansia laseja "parinkymmenen" vuoden aikana ja asiakkaina on myös autokorjaamoja/liikkeitä.
Yleisesti: jos nykyään vie mihin tahansa ammattiliikkeeseen korjaukseen niin minusta viejän velvollisuus on kysellä edes vähän maalaisjärjellä mitä työhön sisältyy+osat+hinnan ja jos ei saa asillista vastausta niin matka jatkuu raasti seuraavaan oikeaan ammattiliikkeeseen jossa saa hyvää palvelua. Esim. kesätyöntekijät "väärissä käsissä" ovat tehneet liian usein elämän hankalaksi.

Vein auton puolilta päivin ja n. 1vrk jälkeen nouto "jotta lasi saa rauhassa kuivua/liimaus onnistuu varmasti". Oli myös tuuria kun sain samasta paikasta sijaisauton. Vähän myöhemmin ip tuli soitto että aikaisemman lasinvaihdon yhteydessä oli lasin alta naarmutettu maalia ja se oli jo päässyt ruostumaan ja sovittiin että ruoste poistetaan ja suojataan asiaan kuuluvalla ruosteenesto-ominaisuuden omaavalla lasin "primerillä" jotta se ei kohta ala kukkimaan lasin alta. Noudon yhteydessä näytettiin valokuvat löydetystä ruosteesta sekä korjauksesta : )

Edellä mainituista syistä "täys 10 lämmin suositus" :clap: ja toivottavasti muillekin on tästä hyötyä!
Mielestäni hyvän palvelun perään kannattaa ajaa pidemmältäkin ja mersuthan on tehty itse ajettaviksi ja tässä tapuksessa korjaamolle asti :think:

Yhteystiedot löytyy täältä nautserin laittamasta linkistä klikkailemalla perille omaan palvelupisteeseen http://www.pilkington.com/europe/finlan" onclick="window.open(this.href);return false; ... efault.htm

ps. uuden lasin paksuus oli n. 5mm = 2mm(lasi)+1mm(kalvo)+2mm(lasi) joka on mielestäni kyllä todella ohut (vastaus: ajoneuvojen painon alentaminen/polttoaineen kulutus...)
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Autojen tuulilasit

Viesti Kirjoittaja aziz »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossa linkissä on hieman tarinaa kuvien kanssa omasta lasinvaihto-operaatiosta, kun selaa sivua hieman alaspäin. Ei mennyt aivan putkeen Pilkingtonin lasin kanssa, mutta lopulta sain rahat takaisin ja laitoin mersun alkuperäisen lasin. Lähtöhinnaltaan Pilkington taisi olla vain muutaman kympin halvempi alkuperäiseen nähden, joten tästä kaikesta viisastuneena käytän jatkossakin vain alkuperäistä ongelmien välttämiseksi. Hinnalla tosin ei ollut suurta merkitystä, koska oli lasivakuutus.
Se ei koskaan selvinnyt, oliko tämä minun lasi viallinen yksilö, mutta ehdotin Pilkingtonin yhteyshenkilölle heidän lasimuottinsa toleranssien tarkistamista. Jos joku CLS:n omistaja harkitsee lasin vaihtamista, niin en suosittele kokeilemaan ainakaan Pilin lasia!
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
AMG-Riku

Re: Autojen tuulilasit

Viesti Kirjoittaja AMG-Riku »

Olipa sulla p* tuuria mutta harvinaisen reilua että sait purettua kaupan suoraan valmistajan kanssa(omasta asenteesta usein kiinni että jaksaa vääntää vääryyttä päin :) Ennen minun tuulilasin vaihtoa sanottiin että Pilkington valmistaa myös mersun leimalla ts. tekee orig. lasit. MB tehtaalle joka tällä kertaa antoi luottoa ko. merkkiin.
Ehkä toi sun oli maanantaikappale koska nää kuulemma tehdään metallimuotin päälle uunissa?
Oliko muuten valmistus/varaosanumeroissa ja kokonaispaksuuksissa eroja noiden kolmen lasin kesken?
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Autojen tuulilasit

Viesti Kirjoittaja aziz »

AMG-Riku kirjoitti:Olipa sulla p* tuuria mutta harvinaisen reilua että sait purettua kaupan suoraan valmistajan kanssa(omasta asenteesta usein kiinni että jaksaa vääntää vääryyttä päin :) Ennen minun tuulilasin vaihtoa sanottiin että Pilkington valmistaa myös mersun leimalla ts. tekee orig. lasit. MB tehtaalle joka tällä kertaa antoi luottoa ko. merkkiin.
Ehkä toi sun oli maanantaikappale koska nää kuulemma tehdään metallimuotin päälle uunissa?
Oliko muuten valmistus/varaosanumeroissa ja kokonaispaksuuksissa eroja noiden kolmen lasin kesken?
Tää lasin jälleenmyyjä/asentaja oli niin ulapalla asian suhteen, etten jäänyt sen kanssa enempää taistelemaan vaan otin suoraan yhteyttä Pilkingtoniin. Tämä antoi sitten määräyksen jälleenmyyjälle palauttaa rahat minulle takaisin lasia vastaan. Enkä todellakaan lähtenyt tekemään reklamaatiota rähinäasenteella, vaan ihan asiallisesti keskustelemalla asia järjestyi.
Lasien paksuuksia taikka varaosanumeroita ei tullut tarkisteltua, mutta uskoisin että ainakin nykyinen vastaa mitoiltaan täysin sitä tehtaan aluperäistä.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
monsteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22

Re: Autojen tuulilasit

Viesti Kirjoittaja monsteri »

Kesällä vaihdatin Lohjan virkbladissa W204 tuulilasin fennian tuulilasivakuutuksen piikkiin. Erittäin nopeaa ja asiantuntevaa palvelua. Omistaja kysyi, että onko blueefficiency, koska siinä erilainen lasi kuin tavallisessa avantcardessa. Pilkington lasi tilattiin ja asennettiin vielä saman päivän aikana, enkä minkäänlaista moittimista asennuksesta enkä lasin sopivuudesta löytänyt. Liikkeen omistajalla E 63 AMG, mistä lisäpisteet. Hintaa näytti olevan asennuksineen reilut 500 euroa.
AMG-Riku

Re: Autojen tuulilasit

Viesti Kirjoittaja AMG-Riku »

monsteri kirjoitti:Kesällä vaihdatin Lohjan virkbladissa W204 tuulilasin fennian tuulilasivakuutuksen piikkiin. Erittäin nopeaa ja asiantuntevaa palvelua. Omistaja kysyi, että onko blueefficiency, koska siinä erilainen lasi kuin tavallisessa avantcardessa. Pilkington lasi tilattiin ja asennettiin vielä saman päivän aikana, enkä minkäänlaista moittimista asennuksesta enkä lasin sopivuudesta löytänyt. Liikkeen omistajalla E 63 AMG, mistä lisäpisteet. Hintaa näytti olevan asennuksineen reilut 500 euroa.
Juu, samaa mieltä kahden vaihdetun lasin kokemuksella+E 63 AMG :D Tällä kertaa kun olin liikkeellä poikkeuksellisesti ilman lasivakuutusta jouduin tarkistamaan/kilpailuttamaan...hintatasoa ja se oli valitettavasti 100e kalliimpi kuin tuossa toisessa kokeneessa ammattiliikkeessä parinkymmenen kilsan päässä :(
TompSa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ti 25.01.2005 12:26
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Autojen tuulilasit

Viesti Kirjoittaja TompSa »

Nyt laitettiin Vehossa uusi lasi ja yläreunan tiiviste on raoton. Lasi on sininen, mutta alkuperäistä SOLEXTRA -tekstiä ei ole. Mahtaakohan lasissa moista käsittelyä sitten ollakkaan?
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

Re: Autojen tuulilasit

Viesti Kirjoittaja venit »

TompSa kirjoitti:Nyt laitettiin Vehossa uusi lasi ja yläreunan tiiviste on raoton. Lasi on sininen, mutta alkuperäistä SOLEXTRA -tekstiä ei ole. Mahtaakohan lasissa moista käsittelyä sitten ollakkaan?
Pitikö Vehon listahinta paikkaansa? Vaihtoivatko sadetunnisteen vielä?

Itselläni on sama prosessi edessä.
TompSa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ti 25.01.2005 12:26
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Autojen tuulilasit

Viesti Kirjoittaja TompSa »

Hinnasta en tiedä kun meni vakuutukseen. Sadetunnistin pitää ehkä adaptoida uudelleen, aluksi pyyhkii harvakseltaan, mutta sitten intoutuu viuhtomaan liikaa, vaikkei olisi montaa pisaraa lasissa. Sävy pitäs olla sama lasisa kuitenkii.
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

Re: Autojen tuulilasit

Viesti Kirjoittaja venit »

Nyt on vaihdettu uusi tuulilasi. Maailma näyttää tosi paljon kirkkaammalta. Alkuperäinen lasi vaihtui Vehossa vastaavanlaiseen.
Vastaa Viestiin