GrapL:in puuhailut (ex s124) nyt s202
Re: GrapL:in puuhailut (s124)
Hellou!
Eipä oo tässä ihmeitä tapahtunut.. no oikeestaan sain ratkaistua ikävän vikisemisen takapäästä. Luulin kokoajan että jarrupalat viheltää peruuttaessa ja silloin tälllöin eteen päin ajellessa.. No eihä se niin ollut. Viimesellä jo kävin purkaa takapäätä kuskin puolelta siinä mielessä että laakeri vaihtoon. Sepä oli sitten aiheeton epäillys koska takalevyn vetästyäni pois (eli hakattua lekalla 15min) huomasinkin että "käsijarru"kenkä oli irronnut, koska jousi oli ruostunut poikki
Tuli sitten asennus-sarja ostettua ja samaan vauhtiin ku päästiin niin molemmat puolet käytiin läpi kaverin kera. Jarrukenkien jouset uusittiin molemminpuolin ja löin turhaan ostamat jarrupalat uudet taakse. Säädettiin "käsijarru" kunnolliseksi ja innostuin entraamaan miranolilla jarrulevyt ja jarrusatulat. Satulat punaisella ja mustalla levyjen keskikohdat.
Niin ja avantgarde maski eksyi keulalle. Sen myötä tulikin vetästyä 2-kertaa autoglymin punaista ja sitten kultaisella viimene silaus. Ulkonäköä myös parantelin tuossa viime viikolla vanhempien remontista jääneellä laminaattipaketilla, se on viellä osittain kesken ja en siitä kuvaa viellä julkaise. Mutta kuvat Mikkelissä järjestetyssä EC carshow 2015 aattelin laittaa tähän:
ISO KIITOS KUVAT OTTANEELLE HEIGO HAIDAK! (hege.kuvat.fi)
ps. mitä öljyä oikein kannattais tälläisessä käyttää? Nyt tuossa vaihtelin kk sitten Mobil Super 2000 10W-40 Semi synteettistä. Tuntuu vaan että on vähä notkeeta tälläiseen vajaasee 350tkm ajettuun mersuun.. Vähän tuo venttiilikoneisto pitääkin jo ääntä tyhjäkäynnillä tai oikeastaan on tainnut aina pitää mutta nyt ikkunat auki ajellessa vasta tullu tajuttua asia paremmin
Eipä oo tässä ihmeitä tapahtunut.. no oikeestaan sain ratkaistua ikävän vikisemisen takapäästä. Luulin kokoajan että jarrupalat viheltää peruuttaessa ja silloin tälllöin eteen päin ajellessa.. No eihä se niin ollut. Viimesellä jo kävin purkaa takapäätä kuskin puolelta siinä mielessä että laakeri vaihtoon. Sepä oli sitten aiheeton epäillys koska takalevyn vetästyäni pois (eli hakattua lekalla 15min) huomasinkin että "käsijarru"kenkä oli irronnut, koska jousi oli ruostunut poikki
Tuli sitten asennus-sarja ostettua ja samaan vauhtiin ku päästiin niin molemmat puolet käytiin läpi kaverin kera. Jarrukenkien jouset uusittiin molemminpuolin ja löin turhaan ostamat jarrupalat uudet taakse. Säädettiin "käsijarru" kunnolliseksi ja innostuin entraamaan miranolilla jarrulevyt ja jarrusatulat. Satulat punaisella ja mustalla levyjen keskikohdat.
Niin ja avantgarde maski eksyi keulalle. Sen myötä tulikin vetästyä 2-kertaa autoglymin punaista ja sitten kultaisella viimene silaus. Ulkonäköä myös parantelin tuossa viime viikolla vanhempien remontista jääneellä laminaattipaketilla, se on viellä osittain kesken ja en siitä kuvaa viellä julkaise. Mutta kuvat Mikkelissä järjestetyssä EC carshow 2015 aattelin laittaa tähän:
ISO KIITOS KUVAT OTTANEELLE HEIGO HAIDAK! (hege.kuvat.fi)
ps. mitä öljyä oikein kannattais tälläisessä käyttää? Nyt tuossa vaihtelin kk sitten Mobil Super 2000 10W-40 Semi synteettistä. Tuntuu vaan että on vähä notkeeta tälläiseen vajaasee 350tkm ajettuun mersuun.. Vähän tuo venttiilikoneisto pitääkin jo ääntä tyhjäkäynnillä tai oikeastaan on tainnut aina pitää mutta nyt ikkunat auki ajellessa vasta tullu tajuttua asia paremmin
Re: GrapL:in puuhailut (s124)
Mie ajelen 5W-40:llä kaikilla autoillani, myös M103:lla. Näin auton pari vkoa sitten torin valoissa, siisti.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: GrapL:in puuhailut (s124)
Timo L. kirjoitti:Mie ajelen 5W-40:llä kaikilla autoillani, myös M103:lla. Näin auton pari vkoa sitten torin valoissa, siisti.
5w-40 mullakin aikasemmi oli mut viime öljyjä ostaessa tuli aivopieru ja ostin nuo. Mitenkä jäykkää sitä kehtaisi laittaa?
Re: GrapL:in puuhailut (s124)
Eipä paljoa ole tapahtunut tällekkään. Ajettu ja putsattu. Eilen tosin vaihdoin peräöljyt kun hurjaksi rupesin. Renkaat meni jo takana kuukausi sitten siliäksi sisälaidoiltaan (camper 3,5astetta) joten tein valinnan ja ostin eteen 205/35-18. Vanhat etuset siirtyi sitten taakse eli 205/40-18. Niin ja jo kolmas apukuskinlasinnostaja meni tänä vuonna. Nykyinen onkin kestänyt jo näistä kahdesta pisimpään, kiitos Timo. L. Etuvalojenalle tulevat listat tosin hommasin reijättömät ja vetäsin väriin, pieni detail tekee kyllä ihmeitä keulaan.
Mutta pistetäänpä elokuisia kuvia pari kappaletta LoweredcrewSavonlinnan miitistä:
Kuvat nappasi Joona Sahinjoki
Nyt onkin sitten tullut aika päättää mitä tämän kanssa tekee.. jatkojalostaa vai myyntiin..
Mutta pistetäänpä elokuisia kuvia pari kappaletta LoweredcrewSavonlinnan miitistä:
Kuvat nappasi Joona Sahinjoki
Nyt onkin sitten tullut aika päättää mitä tämän kanssa tekee.. jatkojalostaa vai myyntiin..
Re: GrapL:in puuhailut (s124)
Kuten viimeisestä viestistä voi arvata niin myyntiinhän se meni.GrapL kirjoitti: Nyt onkin sitten tullut aika päättää mitä tämän kanssa tekee.. jatkojalostaa vai myyntiin..
Sen jälkeen tulikin volkkarismia harrastettua neljän auton verran. Mersun myyntirahoilla ostettu transportteri ei toiminu ku kuukauden päivät ja onkin vielläkin työnalla. Eli lyhyesti siirtimenä kävi: lavacaddy, golf mk3 gti, golf mk3 variant. Variantista pääsin tähän pisteeseen:
Elikkä mersuilu jatkukoon! 2.0bensa automaatilla..ei mulla enää kiire ole, johtuen tuosta kaksipyöräisestä.
Ekaks heti kyssäriä: vetopäällä 60-90 välillä jurisee/resonoi perästä. Kardaanin kannatinlaakeri vai rättinivel?
Re: GrapL:in puuhailut (s124)
Ostin motonetin kardaanintukilaakerin kumeineen. Ajattelin viikolla sen vaihtaa, mutta ylös tunkatessani huomasin heti muutakin remontoitavaa.. kardaanin ja peränvälinen värinänvaimennin(?) vai miksi sitä kutsutaan? Oli kuitenkin joka tapauksessa aika repaleinen. Lampulla tähystin myös että lämpöpellin alle jäävä kardaanintukilaakeri oli irronnut kumista. Tässä kohtaa sitten ilmettelin että miten auton alla haisee niinku peräöljylle. Ja katsos ei se märkä perä ollutkaan vettä vaan molemmat vetareiden kiinnityslaipat vuotaa stefoista. Summarum laskin hommalle niin paljon kettu/perkele/saatana kirosanoja ennen kuin olisi omin voimin kunnossa, niin päätinkin suosiolla viedä korjaamolle jossa pääsevät nosturilla noitumaan asiaa.. oishan sen itsekkin tehnyt tunkin varassa, mutta mihis muuhunkaan veronpalautukset vois käyttääGrapL kirjoitti: Ekaks heti kyssäriä: vetopäällä 60-90 välillä jurisee/resonoi perästä. Kardaanin kannatinlaakeri vai rättinivel?
nyt sitten tässä oon lueskellu kaikkea s202 rojekteja.. kuumeisesti olenkin alkanut etsimään nahkasisustaa. Hakusessa olis pelkät penkit tai sitten faceliftiin (käsitin että eroaa vanhemman) käyvillä ovipahveilla. Sitten tulikin jännä homma tajuttua. Keskikonsolissa puupinnat, mutta ovissa listat "harjatut mustat"? Voisko joku velho vilkasta mulle mitä tälläsessä on varusteita sit oikeasti tehtaalta lähtiessä ollut.. voi sitten harmitella jos jotain on kadonnut maailmalle.
Rekisterinumero: cey-161
Re: GrapL:in puuhailut (s124)
Käsittääkseni tuon ikäisessä Classic-mallissa puuta ei olekaan kuin konsolissa, Elegancessa sitten kojelaudan pääällä ja ovissa. Mustat listat ovissa kuuluu siis ollakin. Varhaisessa Classicissahan oli pelkkä musta konsolilevy.GrapL kirjoitti:Sitten tulikin jännä homma tajuttua. Keskikonsolissa puupinnat, mutta ovissa listat "harjatut mustat"? Voisko joku velho vilkasta mulle mitä tälläsessä on varusteita sit oikeasti tehtaalta lähtiessä ollut.. voi sitten harmitella jos jotain on kadonnut maailmalle.
Rekisterinumero: cey-161
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: GrapL:in puuhailut (ex s124) nyt s202
Tällästä turhan päiväistä näpräämistä tuli eilen harrastettua:
Yritin googletella miten nuo ovipahvien listat irtoaa mut taitaavat olla sisäpuolelta niin kiinni että joutuu irroittaa kokonaa pahvit?
Yritin googletella miten nuo ovipahvien listat irtoaa mut taitaavat olla sisäpuolelta niin kiinni että joutuu irroittaa kokonaa pahvit?
Re: GrapL:in puuhailut (ex s124) nyt s202
Tadaa. Paikallaan onnistui teippaus. 4ovilistaa puoleentuntia valmis. Parempi ois tullu kestävyydeltää kun olisi kääntänyt listan taakse teipin mutta kokeillaa nyt näin.
Mitäs tälläset 2.0 bensa automaatit hörppii ainetta muilla? Rauhallisessa sekaajossa näyttäis siltä että 11litraa sataselle menee mulla.. en tosin tarkkaan ole viellä laskenut.
Re: GrapL:in puuhailut (ex s124) nyt s202
Ville126 kirjoitti:Mitä teippiä toi on ?
Sellaista ku DC-fix.. saa hyvin varustelluista kaupoista. (prisma, k-rauta, carslson jne.)
Ei oo tarkoitettu tähän käyttöön vaan kotien sisäpintamateriaaliksi. Saa nähdä miten kestää lämmönvaihtelua pitemmän päälle. Toistaiseksi ei oo mitään huomattavaa tullut. Materaalina helppoa käsitellä ja edullista. Kuuma-ilmapuhallinta uskaltaa ja pitääkin pyöreissä muodoissa käyttää. Keskikonsolia kun tekee nii nappien reikiä varten on oltava aivan uusi ja pieni mattoveitsi nii selviää huomattavasti helpommalla
Re: GrapL:in puuhailut (ex s124) nyt s202
Tuli tossa itse opeteltua tuo varustelistan haku.. viisaammat voi sanoa jos meni aivan metsään
Delivery date 1997-10-24
PAINT1 279
Interior color 081A
Engine 111945 12 036647
Front axle 2 AL2297V0530840161545
Gearbox 722602 00 615596
Lights units VALEO
Retarder 6 971024
Class 1
Audio serial number AL2297V0530840161545
080A FABRIC, ROMA
081A CLOTH BLACK
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
273 TELEPHONE PRE-INSTALLATION D-NET MOBILE
279 No code designation available
292 SIDEBAG
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
471 MECHANICAL LOCKING DIFFERENTIAL
561 REINFORCED DRIVER SEAT, LEFT
562 REINFORCED DRIVER SEAT, RIGHT
570 FOLDING ARMREST, FRONT
643 SERIES WHEELS WITH BROAD TIRES
755 No code designation available
808 AEJ 06/1/M/X
923 OUTPUT INCREASE OF ENGINES
988 REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH EC TYPE LABEL
noh jonki verran fiksummaksi taas tätä myötä tultiin mut mitä on 808, 273(ilmeisesti joku puhelin juttu, missä tää ees on, jos on ja millanen?) ja 755?
Delivery date 1997-10-24
PAINT1 279
Interior color 081A
Engine 111945 12 036647
Front axle 2 AL2297V0530840161545
Gearbox 722602 00 615596
Lights units VALEO
Retarder 6 971024
Class 1
Audio serial number AL2297V0530840161545
080A FABRIC, ROMA
081A CLOTH BLACK
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
273 TELEPHONE PRE-INSTALLATION D-NET MOBILE
279 No code designation available
292 SIDEBAG
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
471 MECHANICAL LOCKING DIFFERENTIAL
561 REINFORCED DRIVER SEAT, LEFT
562 REINFORCED DRIVER SEAT, RIGHT
570 FOLDING ARMREST, FRONT
643 SERIES WHEELS WITH BROAD TIRES
755 No code designation available
808 AEJ 06/1/M/X
923 OUTPUT INCREASE OF ENGINES
988 REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH EC TYPE LABEL
noh jonki verran fiksummaksi taas tätä myötä tultiin mut mitä on 808, 273(ilmeisesti joku puhelin juttu, missä tää ees on, jos on ja millanen?) ja 755?
Re: GrapL:in puuhailut (ex s124) nyt s202
755 MB Special radio
808 mallivuoden muutos 1998
273 puhelinvalmius GSM
808 mallivuoden muutos 1998
273 puhelinvalmius GSM
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: GrapL:in puuhailut (ex s124) nyt s202
Nyt kuukaus takana auton kanssa ja voi veikkonen onhan tämmöne iha erimaailmasta ku mikään etuvetoauto.. ainut että varusteita kaipais lisää tietysti.. nahkajakkarat on pakko hankkia ja kaverin s202 on ovissa "lätäkkö" valot ja mulla ei.. joten siitä seuraava kysymys: onko millaiset asentaa jälkikäteen?
Autoon itseasiassa listata voi muutamia vaihdeltuja osia jo.
Korjaamo suoritti:
- Peränkolme stefaa + perään uudempi kardaaninlaippa (jos ymmärsin oikein niin uuden Stefan myötä joutui tämän vaihtamaan.. liekkö siis todettu heikoksi lenkiksi vai mikä lie syynä?)
- Peräöljyt
- Perän ja kardaaninvälinen kumilaippa (mikä oikealta nimeltään?)
- Kardaanintukikumi laakereineen
- Automaattilaatikonöljyt + suodatin
Itse naprasin:
- Moottoriöljyt + suodatin
- Ilmansuodatin ja kokonaan puuttunut raitisilmasuodin ( )
- Sytytystulpat
- Etujarrupalat + tunnistimet (tunnistimen asentamisessa kannattaa huomioida että johto ei pääse satulasta liian ulos.. alkaa ikävästi vilkkumaan kun suojakuori kuoriutuu ja ottaa vanteessa olevaan tasapainopalaan kiinni )
- Takajarrupalat asennussarjoineen
- Käsijarrukengät jousineen (apukuskin puoli eloton.. käsijarrukengästä kulutuspinta irti )
Alvadilta oottelen tässä: Avantgardemaski, puskuriin vetolenkinpeitelätkä, kallistuksenvakaajanpuslasarjaa, venakopan->imusarjanvälinen huohotusputki, sivuetuvilkkuja (noista irtos lasit ja kuumaliimalla ne vaa rumeni..) ja moottorinalle pohjamuovi.
Vilkunlasi lensi ekalla pitemmällä reissulla irti. Yllättävän hiljaisesti tuokin osaa kadota auton keulasta koska huomasin vasta kun autolle olin menossa kahvin haun jälkeen. Ajovalot tuli myös purettua koska muodostavat kosteutta pitkän puolen alakulmaan. Samalla sisäkehykset maalasin mustaksi. Syytä en löytänyt miksi kostuvat. Otin sitten suosiolla sen pitkän puolen takaluukut irti talveksi. Jos joku osaa sanoa syyn tai mistä noiden pitäis saada "ilmaa" ettei huurtuis kokoajan. Samalla tuli jenkkiparkit väsättyä.
Semmostakin tullut huomattua että auto on aavistuksen kuskin takanurkasta alempana, mittaamalla todettu sentin alemmaksi. Mielessähän tietenkin kävi että jousi on poikki mutta tutkiskelujen jälkeen en löytänyt kuin todella ruosteisen ehjän jousen.. liekkö siis väsyneet? Hämmästykseksi huomasin että takana törröttää ainakin alkuperäiset iskunvaimentimet. Ovat kuitenkin jo kiitettävästi 315tkm ja 19vuotta auton alla olleet. Siitä tulikin sitten mieleen että millaista alustasarjaa minun kannattais sitten tuohon suunnitella? Ovatko nuo säädettävät sellaisia että oikeasti voi säätää jousen ollessa paikallaan? vai purattaako aina jousen pois?
Yleisilmettä pesun jälkeen:
Etuvalojen + vilkkunen vaihdon ero (yläkuva vanha ja alakuva uusi)
Autoon itseasiassa listata voi muutamia vaihdeltuja osia jo.
Korjaamo suoritti:
- Peränkolme stefaa + perään uudempi kardaaninlaippa (jos ymmärsin oikein niin uuden Stefan myötä joutui tämän vaihtamaan.. liekkö siis todettu heikoksi lenkiksi vai mikä lie syynä?)
- Peräöljyt
- Perän ja kardaaninvälinen kumilaippa (mikä oikealta nimeltään?)
- Kardaanintukikumi laakereineen
- Automaattilaatikonöljyt + suodatin
Itse naprasin:
- Moottoriöljyt + suodatin
- Ilmansuodatin ja kokonaan puuttunut raitisilmasuodin ( )
- Sytytystulpat
- Etujarrupalat + tunnistimet (tunnistimen asentamisessa kannattaa huomioida että johto ei pääse satulasta liian ulos.. alkaa ikävästi vilkkumaan kun suojakuori kuoriutuu ja ottaa vanteessa olevaan tasapainopalaan kiinni )
- Takajarrupalat asennussarjoineen
- Käsijarrukengät jousineen (apukuskin puoli eloton.. käsijarrukengästä kulutuspinta irti )
Alvadilta oottelen tässä: Avantgardemaski, puskuriin vetolenkinpeitelätkä, kallistuksenvakaajanpuslasarjaa, venakopan->imusarjanvälinen huohotusputki, sivuetuvilkkuja (noista irtos lasit ja kuumaliimalla ne vaa rumeni..) ja moottorinalle pohjamuovi.
Vilkunlasi lensi ekalla pitemmällä reissulla irti. Yllättävän hiljaisesti tuokin osaa kadota auton keulasta koska huomasin vasta kun autolle olin menossa kahvin haun jälkeen. Ajovalot tuli myös purettua koska muodostavat kosteutta pitkän puolen alakulmaan. Samalla sisäkehykset maalasin mustaksi. Syytä en löytänyt miksi kostuvat. Otin sitten suosiolla sen pitkän puolen takaluukut irti talveksi. Jos joku osaa sanoa syyn tai mistä noiden pitäis saada "ilmaa" ettei huurtuis kokoajan. Samalla tuli jenkkiparkit väsättyä.
Semmostakin tullut huomattua että auto on aavistuksen kuskin takanurkasta alempana, mittaamalla todettu sentin alemmaksi. Mielessähän tietenkin kävi että jousi on poikki mutta tutkiskelujen jälkeen en löytänyt kuin todella ruosteisen ehjän jousen.. liekkö siis väsyneet? Hämmästykseksi huomasin että takana törröttää ainakin alkuperäiset iskunvaimentimet. Ovat kuitenkin jo kiitettävästi 315tkm ja 19vuotta auton alla olleet. Siitä tulikin sitten mieleen että millaista alustasarjaa minun kannattais sitten tuohon suunnitella? Ovatko nuo säädettävät sellaisia että oikeasti voi säätää jousen ollessa paikallaan? vai purattaako aina jousen pois?
Yleisilmettä pesun jälkeen:
Etuvalojen + vilkkunen vaihdon ero (yläkuva vanha ja alakuva uusi)
Re: GrapL:in puuhailut (ex s124) nyt s202
Miten ton 124 madallus on tehty? Hyvä korkeus ja hienosti linjassa.
Re: GrapL:in puuhailut (ex s124) nyt s202
Edessä kuormajouset ja rälläkällä puolikierrosta kerrallaan alaspäin. Korkeus ku osui kohdalleen niin seuraavaksi muokkasin pohjaanlyöntikumet niin että ei tavoita renkaaseen (helpoin todeta ottamalla jousi veke ja laskee renkaalle alas). Aika urakka oli tehdä sillo aikanaan ja eihän se vakioiskareilla sekä 5mm joustolla mikään mukavin ollu enää ajaa mutta eipä juuri pomputtanut toisin kuin surutta pohjaanlyöntikumien varaan jättäessä.wallu82 kirjoitti:Miten ton 124 madallus on tehty? Hyvä korkeus ja hienosti linjassa.
Takana oli mielestäni väsyneet takajouset ja siellä riittikin ku otti peräpään tasosäädön irti ja sääti käsin mieleiseen korkeuteen.
Ai niin ja tossa korkeudessa tietysti oltava mankelilla muotoillut kaaret yms spaceri pelleilyt että oli hyvä.. kesähän tuota hieroessa meni
Re: GrapL:in puuhailut (ex s124) nyt s202
Ja tänne kuuluukin ihan hyvää. tuli tuossa termostaatti vaihdettua BEHR merkkiseen tuotteeseen (lämmöt -10c noin pari mittarinosoittimen paksuutta vaille puolivälin, nyt puolivälissä tasan). Tosin kuskinpuoleinen takajarru jäi jumiin ja aukesi kyllä herkistelemällä.. sen verran se vaivaa että tiivisteet tuli motonetistä haettua ja tällä viikolla ajattelin nuo napata paikalleen
Nooh kaikkihan tälläsillä ajaneet voi todeta että ajovalot ei näissä kyllä kovin kummoiset ole.. en ainakaan minulle riittäneet vaikka putsasin sisältä ja uusilla "teho" halogeeni polttimoilla kasasin. Motukasta nappasin sitten xenonit keulalle ja alkoi lyhkäsilläki jotain näkemään. Pitkät ku nappas päälle nii valoteho jäi lyhkäsien xenonien varjoon. Sitten kävikin niin että kaveri tuli tallille sopivaan aikaan paketti kädessään, jonka sisällön ostin heti. Eka WLight 72W tuli keulalle laitettua ja todettua samana iltana että loistava valo, mutta valokeila auttamatta liian kapea omasta mielestäni. Ratkaisin tilanteen ostamalla toisen. ~14000lumenia morjestaa pimeässä
Ai nii ja alvadin tuotteet tuli naprattua paikalleen. Vetolenkien peitelevyt maalasin itse. Alvadin kallistuksenvakaajasarjan keskipuslat tietysti väärät. Löytyi motonetistä kylläkin hyllystä. Avarimaski piristämään keulan ilmettä ja tummensin ikkunat 30% sivut ja takalasin 20%. Tupakkamuovit löysi paikkansa myös tummennuksien myötä. Sivuvilkut vaihtui vanhanmalliin, kun ovat omaan silmään paremman näköiset kuin facelift mokkulat. Hyllyssä odottelis malalimmat jousikumit eteenvaihtoa.. nekin ajattelin vaihtaa ehkäpä jo tänään ja vain siksi koska perä mielestäni laahaa ja laahakin todennäköisesti kuoleutuneiden jousien takia.
Nooh kaikkihan tälläsillä ajaneet voi todeta että ajovalot ei näissä kyllä kovin kummoiset ole.. en ainakaan minulle riittäneet vaikka putsasin sisältä ja uusilla "teho" halogeeni polttimoilla kasasin. Motukasta nappasin sitten xenonit keulalle ja alkoi lyhkäsilläki jotain näkemään. Pitkät ku nappas päälle nii valoteho jäi lyhkäsien xenonien varjoon. Sitten kävikin niin että kaveri tuli tallille sopivaan aikaan paketti kädessään, jonka sisällön ostin heti. Eka WLight 72W tuli keulalle laitettua ja todettua samana iltana että loistava valo, mutta valokeila auttamatta liian kapea omasta mielestäni. Ratkaisin tilanteen ostamalla toisen. ~14000lumenia morjestaa pimeässä
Ai nii ja alvadin tuotteet tuli naprattua paikalleen. Vetolenkien peitelevyt maalasin itse. Alvadin kallistuksenvakaajasarjan keskipuslat tietysti väärät. Löytyi motonetistä kylläkin hyllystä. Avarimaski piristämään keulan ilmettä ja tummensin ikkunat 30% sivut ja takalasin 20%. Tupakkamuovit löysi paikkansa myös tummennuksien myötä. Sivuvilkut vaihtui vanhanmalliin, kun ovat omaan silmään paremman näköiset kuin facelift mokkulat. Hyllyssä odottelis malalimmat jousikumit eteenvaihtoa.. nekin ajattelin vaihtaa ehkäpä jo tänään ja vain siksi koska perä mielestäni laahaa ja laahakin todennäköisesti kuoleutuneiden jousien takia.
Re: GrapL:in puuhailut (ex s124) nyt s202
Tuli kahdesti erikuvilla
Viimeksi muokannut GrapL, Ti 21.02.2017 14:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: GrapL:in puuhailut (ex s124) nyt s202
GrapL kirjoitti:Hyllyssä odottelis malalimmat jousikumit eteenvaihtoa.. nekin ajattelin vaihtaa ehkäpä jo tänään ja vain siksi koska perä mielestäni laahaa ja laahakin todennäköisesti kuoleutuneiden jousien takia.
Ja tämähän tulikin tehtyä. Tekemistä varjostivat nämä asiat:
No eihän tämä lannistanut, varsinkin kun otin toiselta puolelta jo kiepin pois. Lähinnä yllätti koska alku mittailussa tämä nurkka oli korkeampi
Sitten katse kiinnittyi jousikupin yläpintaan:
Ja voi kele vittusaatana. vähä reilu 4kk edellisen omistajan teettämästä katsastuksesta ja tässä kunnossa:
Soittelinki marmorille ja tilasin molemmin puolin nuo uudet (18euroa kpl). Sit lueskelin hitsaus vs niittaus viestejä tänään useamman kymmenen ja en oikein osannut päättää kummalla itse menisin. Niittaus ilmeisesti tän malliseen kuppiin onkin hankalampi homma ahtauden takia. Hitsaus taas ei ilmeisesti ole suositeltu menetelmä?
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: GrapL:in puuhailut (ex s124) nyt s202
Minä oon aina hitsannu ja hyvin on kestäneet..
Re: GrapL:in puuhailut (ex s124) nyt s202
Näin kiinnitti myös paikallinen korjaamo vajaa kuukausi sitten. Oishan tuon itsekkin hyvin voinut vaihtaa, mutta hyvä tarjous tuli ja lumihangessa pyöriminen ei kiinnostanut.Henkkka_ kirjoitti:Minä oon aina hitsannu ja hyvin on kestäneet..
Murheet tosin jatkuneet. Puolitoista viikkoa sitten töistä lähdin ja kiihdytyksessä kuului "kapam" perästä ja ajo muuttui melkoisen villiksi. Aina kun kiihdytti niin perä tuntui lähtevän erimatkaan. Illalla selvisi sitten että ylempitakaetutukivarsi oli revennyt takakelkasta irti..
Nooh eihän sitä tietenkään pysty millään paikallaan korjaamaan niin tuli sitten kokoakselisto puotettua lattialle ja toimitettua korjaukseen. Jätkät sitten oli tutkineet niin korvakkeen hitsaussauman vierestä oli ratkennu irti. Hitsillä kiinni ja vahvikelaput molemminpuolin. Saman tekivät vastakkaiselle puolelle samantien.
Nyt onki kasaanpäin menossa ja samalla tuli takakelkanpuslat vaihdettua. Myös polttoainesuodin meni uusiksi kun oli niin hyvin hollilla vaihtaa kerrankin. Niin ja tietysti kelkan ollessa irti tuli myös pohja putsattua + sinkkiväritettyä ja massattua. Apurungollekkin perusteellinen putsaus ja sinkkiväri. Aika lähellä oli etten tilannut tukivarsisettiä + takalaakereita yms. mutta tulin sitten tulokseen että mitä ideaa on ehjiä osia vaihtaa
Re: GrapL:in puuhailut (ex s124) nyt s202
Takakelkka tosiaan tuli jumpattua paikalleen eikä siinä oikeestaan mitään ihmeellistä ollukkaan.. noo itseeni helpottaakseni nappasin takajousista samalla kierrokset pois. Ja kun kerran päästiin rälläkän makuun niin edestä puolikierrosta lisää ja tottakai kesärenkaat alle koska ei mulla tuu kilsoja niin paljoo ettenkö pystyis lumisateisena aamuna ajamaan fillarilla töihin.. (no oke en ajanu vaikka oli lunta maassa jo kerran )
Näin päästiin tähän:
9x18" ja 8x18" taakse 20mm lätty
Näin päästiin tähän:
9x18" ja 8x18" taakse 20mm lätty