C126 500SEC särmää kesäksi -> "570SEC"
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
Tämmönen suht sieväkäyntinen se nyt sitte on:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UqzH-gIKVFI[/youtube]
Ehkä käyn varttimailiaki vähä kokeileen tässä parin viikon päästä, jos kerkeis saada kuntoon sen lootan venakoneiston mikä tuossa aiemmin oli.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UqzH-gIKVFI[/youtube]
Ehkä käyn varttimailiaki vähä kokeileen tässä parin viikon päästä, jos kerkeis saada kuntoon sen lootan venakoneiston mikä tuossa aiemmin oli.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
ON SE REBEL !!!!!! HIENO!!!! .arvostan teemaasi. hienoa että muutkin uskaltaa tehdä jotain "lainvastaista". NYT SEC koppassa tulee korilinjat esille.
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
tuo komistus orimattilaan 15. 6. .niin ollaan ainoot "rebelit" ja herätetään paheksuntaa.
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
Tänks AP! Tuolle päivälle on jo kaks autoaiheista tapahtumaa ohjelmassa, nii ei kyllä millään enää kolmanteen ehdi
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
Antti M . tiedän, että monet ei tykkää minun tai sinun "ajatuksesta", mutta muista se, että ei olla AINOOT, sillä joku "CARLSSON" myös maalaa autonsa kasiväriseksi "sikkejä" mukaillen. varmaan hetken mielijohteesta? LIPPU KORKEELLE "ANA" !!!
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
Näyttääpäs katto korkeelle sivuraidan kanssa, jos vejät pikkusen rälläkällä tolpista poies?
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
Tällä viikolla tullu tapeltua lootan alkuperäsen venakoneiston kans joka ilta, mut sama vika on ja pysyy, kolmonen ja nelonen ei yritäkään mennä päälle. Jostai sieltä täytynee joku olla rikki, halkein tai jotai...vaikia löytää. Tänään sit vaihdoin shift kitin tuohon 280sen koneistoon ja ruuvasin täyskaasun vaihtokierrosrundeja lisää ja siitähän tuli aika hyvä jopa. Ykköseltä menee kakkoselle 5500rpm tienoilla ja vaihtaa tuntuvasti napakammin ja nopeammin ku ilman shift kittiä vaikka en rajuinta versiota kitistä laittanutkaan ku pieni epäilys on heränny että se siitä toisesta koneistosta jotain ehkä rikkoi.
Lauantaina toivon mukaan pääsee vähä kokeileen varttimailia jos ei sada ja loota vielä sillonki toimii.
Lauantaina toivon mukaan pääsee vähä kokeileen varttimailia jos ei sada ja loota vielä sillonki toimii.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
onkos sulla siinä venttiilipöydän puolikkaalla se kuula keskellä vielä muovia, mulla oli yhestä se muovikuula huonossa hapessa ja tuppas tekee mitä sattuu
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
Teräskuulat on ollu mulla joka koneistossa. Jostain syystä tuo rikkinäinen koneisto runttaa jumiin sen pääöljypumpun takaiskuventtiilin, siis se muovivena siinä aika keskellä koneistoa.Sormin vaikka lujasti painaa nii Ei jumiudu, mut joka kerta ku oon koneiston irrottanu nii se ollu jumissa...
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
öljynpaine kääntää jotenki sen venttiilin jumiin, syynä saattaa hyvinki olla sen kuluneisuus taikka sen jousi muljahtaa jotenki sen venttiilin johki väliin
tätäkö tarkotat
oliskohan tuo nimeltään vaikka ensisijaisen pumpun tarkistus venttiili
tätäkö tarkotat
oliskohan tuo nimeltään vaikka ensisijaisen pumpun tarkistus venttiili
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
Tuo just, sielähän on vastapuolella pienempi venttiili/kara ja nuo painuu sisäkkäin ja siks jumiin.En usko että kuluneisuudesta johtuu, nuo Osat vaihdoinkin. Joku paineisku tms. Sinne täytyy tulla joka tuon aiheuttaa, mutta mistäpä se taas johtuu....
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
Hieno, ehkä puolisenttiä matalemmaks ja on komee
Merseedespents
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
Vartilla käyty ja kaikki pelas hienosti, selittelyille ei jääny sijaa, paras aika nolo 15,7s ja loppunopeus 140km/h.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
noh. mitäs meinaat tehä, eikai vaan ruokahalu kasva syyvessä, että alat laittelee siihen jotakin pakokaasulla toimivaa pyörivää laitettaAntti M. kirjoitti:Vartilla käyty ja kaikki pelas hienosti, selittelyille ei jääny sijaa, paras aika nolo 15,7s ja loppunopeus 140km/h.
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
Saa nähä, remmiahtaminen ollu suunnitelmissa alusta alkaen, mutta jos tuo noin mopoks jää vaparina nii voi olla etten tee mitää ja pistän myyntiin tuollasenaan joskus syksyllä tai vuoden päästä. Pelaa kumminki hyvin tuommosenaan, mutta voimansiirto ja muutenki sietäis nyt enempi tehoja...yks vaihtoehto ois tietty tiputtaa rimaa rajusti ja laittaa vaikka vaan eaton m112 pikkasen puhiseen lisää ilmaa, käyttäs orkkis imusarjaa ja kaikkia. Aika lailla on alkanu miellyttää silmää nuo 60-70 luvun taitteen full size-jenkit, jos siirtyis sellaseen tulevaisuudessa...saa nähä, pitää ny kumminki secistäki hetki nauttia ku jossain määrissä valmis, ei viitti heti myydä ja käyttöpelinä se mulla nyt kesän onki.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
Mr. Lanta kävi tänään näyttämässä Secciään ja vähä kurkattiin venakoppien alleki, että näkyiskö jotain AMG virityksiä, muttei äkkiseltään eroa huomannut. Hyvä tatsi kyllä autossa ja vetojaki ihan hyvin, asiallinen peli!
Omaa Secciä ei oo tarkotus lähiaikoina ruuvailla erityisemmin, ajella nyt vaan kesällä jonku verran. Moottorin ajattelin tehdä vielä kumminki tulevaisuudessa uusiksi, sitä varten on hommattuna 560nen alakerta ja Eaton M122-remmiahdin, ruiskuksi ois tarkotus laittaa megasquirt, joka saa myös ohjata sytkää. Kannet tulee nykyisestä koneesta ja nokat pitäs hiottaa vielä erilaiset. Semmoset ois alustavat suunnitelmat.
Omaa Secciä ei oo tarkotus lähiaikoina ruuvailla erityisemmin, ajella nyt vaan kesällä jonku verran. Moottorin ajattelin tehdä vielä kumminki tulevaisuudessa uusiksi, sitä varten on hommattuna 560nen alakerta ja Eaton M122-remmiahdin, ruiskuksi ois tarkotus laittaa megasquirt, joka saa myös ohjata sytkää. Kannet tulee nykyisestä koneesta ja nokat pitäs hiottaa vielä erilaiset. Semmoset ois alustavat suunnitelmat.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
siinä wärtsilän alakerrassa on melko mielenkiintoinen w108 tuolla 500 sec koneella ja ämpärin kokoisella ahtimella kannatta joskus kävästä kurkkaamassa.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: C126 500SEC särmää kesäksi - vähä videotaki -
Jotain huhuja oon kuullu, pitäs joskus raatata omistajan kans ku näkee.masa201 kirjoitti:siinä wärtsilän alakerrassa on melko mielenkiintoinen w108 tuolla 500 sec koneella ja ämpärin kokoisella ahtimella kannatta joskus kävästä kurkkaamassa.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Re: C126 500SEC särmää kesäksi -> "570SEC"
No joo, Coupe on ollu taas työn alla keväästä lähtien. Kone uusiksi ja polttoaineensyöttö kans ynnä kaikkea muuta pientä fiksausta samalla. Vielä ei oo savuja otettu, mutta varmaan lähipäivinä tulee.
Lohkoon Helicoilit kaikille kannenpulteille, että uskaltaa kiristää ja samoin jokapaikkaan muuallekin, jossa kierteet vähänkään heikon näköiset.
Kampura on 560sen(ja lohkokin tuli siitä koneesta kyllä), siitä hiottiin runkolaakerien kaulat eka alikokoon ja veivien kaulat meni kiillotuksella uusien laakerien kans toki.
Uudet 1mm ylikoon männät, 10 puristeiset. Eli näiden myötä lohko hoonattiin isommaks ja tilavuudeksi tuli 5,7L
Mukit sisällä, kansitasot myös kevyesti siistittiin ja ite kansien suoruus tarkastettiin ja todettiin suoriksi.
Keinut keventelin AMG-tyyliin ja samoin pinnat kävi hiottavana
Kannet otin tuosta vanhasta 500sesta, nehän tuli muutama vuosi sitten portattua ja käytyä läpi muutenkin. Nokiksi tuli lopen monen mutkan kautta 450sen nokat(nro 56 ja 57) ja ne käytin vielä hiottavana. Nostoksi nokalta tuli 8,25mm imu ja 7,55mm pako, asteita lisää 14 astetta ja nokkakulmaksi 106 astetta.
Keinujen säätäminen oli tarkkaa puuhaa, että saa nokan koskettamaan keinua oikeasta paikkaa. Aika läheltä reunaa menee paikoin, mutta uskon, että pitäis näillä säädöillä nyt kestää kuitenkin. Käytin apuna perän hammaskulmien tarkastusväriä niin näki paremmin todellisuuden mistä kohtaa nokka keinuun vastaa.
Pakosarjatki sai pikkusta fiksausta ja vaihdoin V-panta liitokset päihin aiemman muhviliitoksen sijaan. Pinnoitus Black-Satinilla päältä ja sisältä ja päälle vielä lämpöeristenauha ja sen päälle lämpömusta ettei ime kosteutta, toimivaksi todettu resepti.
Sytkäpiuhat tuli MSD super conductor, matalavastuksiset ja multianglebootseilla niin passaa hyvin peltisarjojen kanssa. Osia uusin sillä periaatteella, että autolla uskaltais tehdä pidempääkin reissua eli vesipumppu ym. kriittiset osat meni vaihtoon vaikka vanhoja ehjiäkin ois ollut ja käytetyt osat mitä jäi niin tarkastin ja käytin vain jos oli hyväkuntoisia.
Polttoaineensyötön laitoin uusiksi kun mietin, että vanhasta pumpusta ei tiedä milloin laukeaa ja putket ja letkut oli sekalaista seurakuntaa ja paineakku luultavasti rikki, koska kuumana sai sahata hetken käyntiin. Ja alkuperäisen pumpun tuottokin ois ollu siinä rajoilla, että riittääkö enään. Nyt laitoin pumpuksi Boschin 044sen ja uuden paineakun. Linjat tuli RST ja alumiinputkilla ja letkut on teflon sisustalla ja AN-liittimillä, klemmariliitoksia ei oo missään. Pumpussa kiinni olevan takaiskun vaihdoin isompaan ettei kurista ja määräjakajaan vielä uusi erilainen metallisuodatin varmuudeksi kun en arvannut jättää pois kerran siinä alunperinkin suodatin on.
Mielenkiintosta nähä mikä tuosta nyt tulee, ei siitä varmasti mitään rakettia tuu, mutta jonku verran pitäis potku lisääntyä. Jos ei isompia ylläreitä tuu niin auto tulee sitten hetkeksi ajoon ja myöhemmin fiksaillaan sisusta ja luultavasti saa uuden värin myös päälle.
Lohkoon Helicoilit kaikille kannenpulteille, että uskaltaa kiristää ja samoin jokapaikkaan muuallekin, jossa kierteet vähänkään heikon näköiset.
Kampura on 560sen(ja lohkokin tuli siitä koneesta kyllä), siitä hiottiin runkolaakerien kaulat eka alikokoon ja veivien kaulat meni kiillotuksella uusien laakerien kans toki.
Uudet 1mm ylikoon männät, 10 puristeiset. Eli näiden myötä lohko hoonattiin isommaks ja tilavuudeksi tuli 5,7L
Mukit sisällä, kansitasot myös kevyesti siistittiin ja ite kansien suoruus tarkastettiin ja todettiin suoriksi.
Keinut keventelin AMG-tyyliin ja samoin pinnat kävi hiottavana
Kannet otin tuosta vanhasta 500sesta, nehän tuli muutama vuosi sitten portattua ja käytyä läpi muutenkin. Nokiksi tuli lopen monen mutkan kautta 450sen nokat(nro 56 ja 57) ja ne käytin vielä hiottavana. Nostoksi nokalta tuli 8,25mm imu ja 7,55mm pako, asteita lisää 14 astetta ja nokkakulmaksi 106 astetta.
Keinujen säätäminen oli tarkkaa puuhaa, että saa nokan koskettamaan keinua oikeasta paikkaa. Aika läheltä reunaa menee paikoin, mutta uskon, että pitäis näillä säädöillä nyt kestää kuitenkin. Käytin apuna perän hammaskulmien tarkastusväriä niin näki paremmin todellisuuden mistä kohtaa nokka keinuun vastaa.
Pakosarjatki sai pikkusta fiksausta ja vaihdoin V-panta liitokset päihin aiemman muhviliitoksen sijaan. Pinnoitus Black-Satinilla päältä ja sisältä ja päälle vielä lämpöeristenauha ja sen päälle lämpömusta ettei ime kosteutta, toimivaksi todettu resepti.
Sytkäpiuhat tuli MSD super conductor, matalavastuksiset ja multianglebootseilla niin passaa hyvin peltisarjojen kanssa. Osia uusin sillä periaatteella, että autolla uskaltais tehdä pidempääkin reissua eli vesipumppu ym. kriittiset osat meni vaihtoon vaikka vanhoja ehjiäkin ois ollut ja käytetyt osat mitä jäi niin tarkastin ja käytin vain jos oli hyväkuntoisia.
Polttoaineensyötön laitoin uusiksi kun mietin, että vanhasta pumpusta ei tiedä milloin laukeaa ja putket ja letkut oli sekalaista seurakuntaa ja paineakku luultavasti rikki, koska kuumana sai sahata hetken käyntiin. Ja alkuperäisen pumpun tuottokin ois ollu siinä rajoilla, että riittääkö enään. Nyt laitoin pumpuksi Boschin 044sen ja uuden paineakun. Linjat tuli RST ja alumiinputkilla ja letkut on teflon sisustalla ja AN-liittimillä, klemmariliitoksia ei oo missään. Pumpussa kiinni olevan takaiskun vaihdoin isompaan ettei kurista ja määräjakajaan vielä uusi erilainen metallisuodatin varmuudeksi kun en arvannut jättää pois kerran siinä alunperinkin suodatin on.
Mielenkiintosta nähä mikä tuosta nyt tulee, ei siitä varmasti mitään rakettia tuu, mutta jonku verran pitäis potku lisääntyä. Jos ei isompia ylläreitä tuu niin auto tulee sitten hetkeksi ajoon ja myöhemmin fiksaillaan sisusta ja luultavasti saa uuden värin myös päälle.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Re: C126 500SEC särmää kesäksi -> "570SEC"
Mielenkiintoinen rojekti! Nyt vasta osui silmään. Jatka samaan malliin. Aika rok rok laite
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C126 500SEC särmää kesäksi -> "570SEC"
Reilu viikon ollu nyt ajossa, mekaanisesti tuntuu toimivan, säätöjä pitää vielä vähä hakea. Pitää vielä vähä ajella sisään ja kattoa jos kävis sitte penkissä ja ehkä vähä vielä hakis säätöjä siinäki. Eihän tuo mikään raketti vieläkään tunnu olevan, mutta huomaa, että vääntää enempi ku ennen ja vaikuttaa yläkierroksillaki enempi olevan vetoa vaikken kunnolla ookaan vielä laulattanu.
Tuossa vähä videonpätkää:
https://youtu.be/KOLoiwiVILI" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa vähä videonpätkää:
https://youtu.be/KOLoiwiVILI" onclick="window.open(this.href);return false;
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-