Projektina W126 SE 280

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
K44R1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 10.01.2014 00:01

Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja K44R1 »

Kuva

Elikkäs noin vähän vajaa vuosi sitten tuli ostettua kovan autokuumeen takia kuvan mukainen ässä. Autoa etsiessäni ainoana kriteerinä oikeastaan oli vain että olisi hyvä projektia aihio ja tästähän sellainen löytyi :)

Ensitöikseni otin silloin auton halliin, purkasin kylkimuovit pois ja sisälokasuojat. Helmojen päistähän olikin pelli kadonnut kokonaan ja helmoisakin pientä kukkaa oli. Hiekkapuhalsin sitten helmat ja ovien alareunat täyvin korjasin reijät ja massailin uudelleen. Taka puskurin altakin löytyi pari paikkaa jotkakorjasin sitten kanssa samalla kun maalasin ja puhtsasin vetokoukun rungon. Siinä samassa tuli sitten ostettua ässään H&R-än madallus jouset ja faceliftin helma/kylkimuovit :)
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kesän aikana sitten auton kanssa tulikin värkkäiltyä ja tehtyä kaikenlaista :)
Kuva
Kuva

http://aijaa.com/a/3uciu1" onclick="window.open(this.href);return false; <-- sivulta löytyy lisää kuvia kaikkia en nyt viittinyt tänne laittaa että kiinnostunut saa käydä kattomassa :) Tulevan viikon aika kirjoitan lisää koska autoon aloitettu maalaus projekti niin siitä tarinaa ja kertomusta kuvien kanssa ensviikon alussa !!!!
Viimeksi muokannut K44R1, Su 27.12.2015 21:38. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1206
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja petri »

Ei näy kuvat. Laita albumi julkiseksi.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
K44R1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 10.01.2014 00:01

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja K44R1 »

petri kirjoitti:Ei näy kuvat. Laita albumi julkiseksi.

Nyt pitäis kuvat sivulla näkyä. Mutta kertokaas mikä mättään kun eivät näy tässä sivulla suoraan??
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hyvä projekti, lykkyä vaan. Muistathan että 1993 nimenmuutos ei päde takautuvasti, joten auto on (edelleen) 280 SE :-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
K44R1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 10.01.2014 00:01

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja K44R1 »

Elikkä tossa noin kolmmekuukautta sitten tuli projektia aloteltua. Intintakia kun aika on kortilla on tuo alkuun pääsy vähä venynyt mutta eiköhän se nyt siitä ala rullaamaan. Lähinnä nyt vain silloin purkasin autosta suurimpia osia pois ja vähän suunnittelin että mitä tehdä ja missä järjestyksessä.
Kuva
Kuva

Nyt sitten joulun pitkien lomien ansiosta hain auton kotihallille ja aloin tekeen pohjia ihan kunnolla. Ekana purkasin kokolailla kaikki tarvittavan pois, sitten olikin tarkoitus hiekkapihaltaa kaikki loput ruostepaikat pois mutta eihän sitä hiekkaa ollutkaan ja kun joulun pyhät oli niin ei mikään ollut aukikaan :evil:
Siispä aloinkin kittailemaan lommoja pois. Apukuskin puolen taka oven päällä oli oikeastaan ainut auton lommo, en kyllä tiedä mistä on tullu kun siinä ostaessa olikin ja muutenkin näyttää että siihen olis jollain lankulla lyöty :lol: Toinen lommo paikka onkin sitten kyseisen kohdan ovessa eli apparin puolen taka ovessa, sille nyt en suurempia vielätehnytkään. Koitetaan nyt nuo ruosteet saada ensimmäisenä pois ja sitten tehdään nuo kittaus hommat :)
Kuva
Kuva
Kuva

http://aijaa.com/a/3uciu1" onclick="window.open(this.href);return false; <--- jos kuvat ei näy niin linkistä löytää.
Yritän kirjoittaa tänne aina kaiken mahdollisen mitä mieleen tulee, mutta aina ei välttä mättä kaikkea muista! Eli jos teillä jotain kysyttävää mieleen tulee niin kysykää ihmeessä ja teidän mielipiteitä kuuntelen myös mielelläni :)
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

onnea hyvästä projekti valinnasta :thumbup:
olis muutamia osia 280:seen :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
K44R1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 10.01.2014 00:01

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja K44R1 »

touhottaja kirjoitti:onnea hyvästä projekti valinnasta :thumbup:
olis muutamia osia 280:seen :wink:
Nakkaas yv-llä vähän että mitä löytyy ja mistä niin katsotaan jos olis jotain tarpeellista :)
K44R1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 10.01.2014 00:01

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja K44R1 »

HAPPY NEW YEAR :) :thumbup:
No niin nyt taas viiikolla projekti vähän eteni :) Perjantai illalla tuli tarvittavat kohdat hiekka puhallettua ja sisustaakin vähän raasittiin lisää pois :)

Onneksi tässä autossa oli vai vähän pinta ruostetta nuossa sadevesi putkien päissä kun yleensä hänne on aika mätiä paikkoja! Ja muutenkin autossa oli vain pinta ruostetta ettei ollu mätiä paikkoja korissa missään :D
kuva10.jpg
kuva8.jpg
Taka ikkunan tiivisteen huulloskaan ei kadonnut vaikka aika surkealta näytti :D
kuva13.jpg
Pahin paikka löytyykin kuskin taka ovesta jonne on tullutkin reikä tiivisteen alle :crazy: Mutta muuten ovet hyvässä kunnossa paitsi tuo apukuskin puolen taka ovi missä on joku oikonut lommoa sisä puolelta ja tehnyt vasaralla teräviä kohoumia oveen!
kuva12.jpg
kuva4.jpg
Lauantaina aamulla tuli käytyä katsomasa ja suunnittelemassa auton tulevaa väriä mutta eise nyt niin oikeen ratkennu kun jäi auton värikoodikattomatta :x Tarkoituksena olisi auton väri säilyttää mahdollisimman orkkiksena mutta vaihtaa vain metalli hohohto väriin ja puskurit,helmat ja kylki muovit vetää jollain tummanharmaalla mutta saanyt nähdä mitä sitten tulee kun sen aika on :D Hallille kun päivemmällä pääsin niin saikin sitten kittailla tuon oikeanpuolen taka oven päällä ollevan lommon ja tyttö ystävän kanssa pestiin kori tinnerillä läpitte ja saatiinkin mattailtua suurin osa korista että nyt onkin melkeen enää jäljellä nuo ovet,konepelli,takaluukku ja muut irto osat :) Kone pelliäkin jo aloiteltiin hiomaan mutta siinä menikin aikaa kun piti hioa sisäpuolelta tonepellin suoja peitteen liimat pois ja mitä kaikkia uretaania yms siellä oli :D OLISIKO KELLÄÄN MUUTEN MYYDÄ KONEPPELLIN SUOJA VERHOUSTA???

Siinä lommokohdasta pari kuvaa
koe 5.jpg
kuva7.jpg
Kori tällä hetkellä
kuva9.jpg
kuva 6.jpg

Konepellistä lähtikin lähes kokonaan maali pois :D
kuva3.jpg

Seuraavilla lomilla saakin sitten matata korin valmiiksi ja aloittaa nuota ovia sun muita osia tekemään ja valmistelemaan :)
Kuviin linkki http://aijaa.com/a/3uciu1" onclick="window.open(this.href);return false;
Jotkut kuvat ei näy heti tässä mutta klikkaamalla näkee :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kysyppäs sitä konepellin eristettä merteililtä taikka kl-varaosasta :idea:
mullon pelkkiä romuja vaan
hojo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Su 22.12.2013 15:56
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja hojo »

Konepellin äänieriste marmorilla parikuukautta sitten vajaa 40€kpl kun niitä muutaman ostin.
K44R1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 10.01.2014 00:01

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja K44R1 »

Elikkä taas sai projektia jatkettua näin parin viikonlopun tauon jälkeen :) Viikonlopun aikanu sain korin lähes valmiiksi ainut mitä nyt pitäisi vielä tehdä niin taka pyörän kaaret pitäisi hioa kiiltäviksi että sais nekin niin ettei heti ruostuisi ja keulaa pitäisi vähän vielä hiekka puhaltaa mutta ne sitten vähän ennen maalausta.
kuva17.jpg
kuva16.jpg
kuva15.jpg
Taka ovien kanssa tein sellaisen ratkaisun että hankin uudet. ei viitti ruveta hukkaamaan aikaa ja nypertämään niiden kassa menis vain turhaa aikaa hukkaan. Ens viikonloppuna nyt sitten pitäisikin ruveta jo puskureita ja listoja alkaa hiomaan niin luultavasti jo pohjamaalia pääsis ruiskutteleen parinviikonpäästä :thumbup:

Sitten olisi sellainen kysymys että kuinka ässästä lähtee keski konsoli pois?? ja ei kellään olisi täällä etu puskuria myidä??
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

löytyy samanlainen mitä tuo sun vanha puskuri :wink:
tarkotakko ihan koko keskikonsolin irrotusta :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
K44R1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 10.01.2014 00:01

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja K44R1 »

:thumbup: Noniiin nyt rupee oleen pohjatyöt viimein koko lailla tehty jotain pientä toki vielä löytyy mutta ei paljon :) nyt tuli vain riesaks yks linja auton keulan kolari korjaus mutta meneehän se tuossa ohessa :wink: Ens viikon aikana jos vielä saisi hankittua uuden etu puskurin mutta haluaisin jonkun vähän erikoisemman pskurin mutta perhanakun ei näihin tahdo löytyämitään :(
kuva20.jpg
kuva25.jpg
kuva24.jpg
kuva22.jpg
kuva19.jpg
kuva21.jpg
Ens viikon loppuna nyt tuleekin pohjatyöt valmiiksi niin pitäisikin sitten pestä ja puhaltaa pölyt korista ja muista osista pois niin saa tännekki sitten vähän parempia ja kokonais kuvia :) Teille sellainen pyyntö että kun lukioita näyttää olevan että laittaisitte omia mielipiteitä,kysymyksiä,ajatuksia topikistani ja autosta :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja RH »

K44R1 kirjoitti: Lauantaina aamulla tuli käytyä katsomasa ja suunnittelemassa auton tulevaa väriä mutta eise nyt niin oikeen ratkennu kun jäi auton värikoodikattomatta :x Tarkoituksena olisi auton väri säilyttää mahdollisimman orkkiksena mutta vaihtaa vain metalli hohohto väriin ja puskurit,helmat ja kylki muovit vetää jollain tummanharmaalla mutta saanyt nähdä mitä sitten tulee kun sen aika on
K44R1 kirjoitti: Teille sellainen pyyntö että kun lukioita näyttää olevan että laittaisitte omia mielipiteitä,kysymyksiä,ajatuksia topikistani ja autosta :)
Täältä pesee:
Miten olisi perusmusta? Jos ja kun saat auton kyljet suoraksi, niin musta on W126:een kyllä hieno väri :thumbup: Paljon kiiltäviä osia kontrastiksi ja autossasi taisi olla vaalean harmaa sisustakin, joka toimii mustan kanssa hyvin. Ja jos metalliväri pitää olla, niin oma suosikki on silloin ehdottomasti sinimusta 199.
Vielä koppa normikorkeuteen kaiken jälkeen mustaamattomin orkkisvaloin, niin pääsee ässä arvokkuuteensa.
K44R1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 10.01.2014 00:01

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja K44R1 »

RH kirjoitti:
K44R1 kirjoitti: Lauantaina aamulla tuli käytyä katsomasa ja suunnittelemassa auton tulevaa väriä mutta eise nyt niin oikeen ratkennu kun jäi auton värikoodikattomatta :x Tarkoituksena olisi auton väri säilyttää mahdollisimman orkkiksena mutta vaihtaa vain metalli hohohto väriin ja puskurit,helmat ja kylki muovit vetää jollain tummanharmaalla mutta saanyt nähdä mitä sitten tulee kun sen aika on
K44R1 kirjoitti: Teille sellainen pyyntö että kun lukioita näyttää olevan että laittaisitte omia mielipiteitä,kysymyksiä,ajatuksia topikistani ja autosta :)
Täältä pesee:
Miten olisi perusmusta? Jos ja kun saat auton kyljet suoraksi, niin musta on W126:een kyllä hieno väri :thumbup: Paljon kiiltäviä osia kontrastiksi ja autossasi taisi olla vaalean harmaa sisustakin, joka toimii mustan kanssa hyvin. Ja jos metalliväri pitää olla, niin oma suosikki on silloin ehdottomasti sinimusta 199.
Vielä koppa normikorkeuteen kaiken jälkeen mustaamattomin orkkisvaloin, niin pääsee ässä arvokkuuteensa.
Kiitos palautteesta ja mieli piteestäsi :) Auton värihän ei muutumihinkään eli kaikki pysyy orkkis väreissä! Ainut jos tulee muutos niin auton väri vaihtuu vain metallihohdoksi. Mistä sait käsityksen että auton kylki ei olisi suora ? Koska kaikki lommot on kittailtu pois mitä oli, eli auto on suora. Tuosta mustasta sen verran että olishan se hieno väri mutta itteä ketuttaa kun kaikki maalaa autonsa mustaksi niinkun muita värejä ei olisi.
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 618
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

onpas tutun näköisiä ruostekohtia, pikkuisen on vaan vielä pidemmällä kuin omassani oli. :)
jos metalliväriä suunnittelet niin onkos auto alunperin tummansininen vai musta? jos tummansininen niin oma ehdotukseni väriksi olisi koodilla 890 oleva cavansite blue.
jos "kaksivärisenä" haluat säilyttää, niin helmamuoveihin ja puskureihin joku grafiitinharmaa väri mattalakalla.

lykkyä projektiin, hyvä siitä tulee ! :)
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
K44R1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 10.01.2014 00:01

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja K44R1 »

wezze72 kirjoitti:onpas tutun näköisiä ruostekohtia, pikkuisen on vaan vielä pidemmällä kuin omassani oli. :)
jos metalliväriä suunnittelet niin onkos auto alunperin tummansininen vai musta? jos tummansininen niin oma ehdotukseni väriksi olisi koodilla 890 oleva cavansite blue.
jos "kaksivärisenä" haluat säilyttää, niin helmamuoveihin ja puskureihin joku grafiitinharmaa väri mattalakalla.

lykkyä projektiin, hyvä siitä tulee ! :)
Tummansininen alunperin ja kaksi värisenä säilytän. Itsekkin olen tuota ehdottamaasi yhdistelmää ajatellut mutta vain aivan normaalilla lakalla. Mutta sitä olen vain miettinyt että meneekö auto ns pilalle jos sen maalaa metallihohto värillä?? Koska se että tuon ajan autoissahan sitä ei ole olut ja kun taas haluaisin auton pitää mahdollisimman orkkiksena.
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 618
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

jos alkuperäisyyttä haet niin sitten väri kannattanee valita alkuperäisväreistä. tai jopa alkuperäinen.

http://www.w126-wiki.de/index.php/Lacki ... nd_Polster" onclick="window.open(this.href);return false; tuossa olisi aika hyvä sivu niistä.

kylkimuovithan eivät ole kiiltävät alunperinkään, ja ovat yleensä hiukan "kiharat" joten itse päädyin mattalakkaan niiden kohdalla. mielestäni näyttää paremmalta.

nämä näin minun näkemyksenäni, mutta tärkeintähän on että teet siitä itselle mieleisen. :)
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kyllä tuolloin on jo metallivärejä ollut, en tosin tiedä kuinka montaa, ainakin se vanhempi hopea, 735 astral silver.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja RH »

K44R1 kirjoitti:[
Ainut jos tulee muutos niin auton väri vaihtuu vain metallihohdoksi. Mistä sait käsityksen että auton kylki ei olisi suora ?
Ei mulla mitään käsitystä erityisesti ollut :) . Koitin vaan kannustaa hieromaan homman kerralla kuntoon, kun paljon näyt työtä jo tekevän :thumbup: .
Niin, ja sininenhän on hieno väri. Pikemminkin siis (väärin)ymmärsin, että mietit kokonaan muuta väriä autoosi. Itselläkin useita erisävyisiä sinisiä autoja ollut, useimmiten tummia, jopa se ihan ensimmäinen joskus vuosikymmeniä sitten ja nykyinenkin taas :wave: .
Se perussininenkin on muuten minusta tuohon ässään hieno väri. Hyvä tuosta tulee varmasti joka tapauksessa :thumbup: .
K44R1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 10.01.2014 00:01

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja K44R1 »

wezze72 kirjoitti:jos alkuperäisyyttä haet niin sitten väri kannattanee valita alkuperäisväreistä. tai jopa alkuperäinen.

http://www.w126-wiki.de/index.php/Lacki ... nd_Polster" onclick="window.open(this.href);return false; tuossa olisi aika hyvä sivu niistä.

kylkimuovithan eivät ole kiiltävät alunperinkään, ja ovat yleensä hiukan "kiharat" joten itse päädyin mattalakkaan niiden kohdalla. mielestäni näyttää paremmalta.

nämä näin minun näkemyksenäni, mutta tärkeintähän on että teet siitä itselle mieleisen. :)
Olisi kiva nähdä omastasi kuva että mimmonen on tullut !? :)
K44R1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 10.01.2014 00:01

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja K44R1 »

RH kirjoitti:
K44R1 kirjoitti:[
Ainut jos tulee muutos niin auton väri vaihtuu vain metallihohdoksi. Mistä sait käsityksen että auton kylki ei olisi suora ?
Ei mulla mitään käsitystä erityisesti ollut :) . Koitin vaan kannustaa hieromaan homman kerralla kuntoon, kun paljon näyt työtä jo tekevän :thumbup: .
Niin, ja sininenhän on hieno väri. Pikemminkin siis (väärin)ymmärsin, että mietit kokonaan muuta väriä autoosi. Itselläkin useita erisävyisiä sinisiä autoja ollut, useimmiten tummia, jopa se ihan ensimmäinen joskus vuosikymmeniä sitten ja nykyinenkin taas :wave: .
Se perussininenkin on muuten minusta tuohon ässään hieno väri. Hyvä tuosta tulee varmasti joka tapauksessa :thumbup: .
Aa okei :) Siis autohan on ollut alun perin tarkoitus tehdä itselle ja niin että sitä saa kattella vielä 10 vuodenkin päästä! Toki itsehän olen vielä jokinlainen aloittelia näissä hommissa vaikka sitänyt jokunen auto ja sprintteri on tullut maalattua + yksi linja-auto joka on oma ylpeyden aiheeni :) Innostus autoihin ja varsinkin maalaamiseen on suuri ja siksi aikoinaan tämän ostin kun oli hyvä aihio! Mutta se siitä meni nyt vähän asian ohitte mutta ajttelin nyt teillekkin kertoa vähän omista taustoista. Itse kans tykkään auton omasta väristä ja siksi olenkin ajatellut sen vetää täysin samalla värillä mutta silti siihen tekis mieli saada sitä kimalletta ja hohtoa eli vehää se helmiäis värillä mutta kun ei osaa päättää :lol:
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja tango »

K44R1 kirjoitti: Ens viikon aikana jos vielä saisi hankittua uuden etu puskurin mutta haluaisin jonkun vähän erikoisemman pskurin
Onkos tuossa entisessä puskurissa jotakin vikaa?
K44R1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 10.01.2014 00:01

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja K44R1 »

tango kirjoitti:
K44R1 kirjoitti: Ens viikon aikana jos vielä saisi hankittua uuden etu puskurin mutta haluaisin jonkun vähän erikoisemman pskurin
Onkos tuossa entisessä puskurissa jotakin vikaa?
Ei sinänsä joku idiootti vain ottanut pyöränkaaren yläreunoista palat pois ja tehnyt kaksi lohkolämmittimen pistorasian reikää tuonne alas niin ei jaksais ruveta korjaileen. Ja sitten kun kylki muovit ovat uudemmasta niin löydin nyt myös uudemman version ehjän etupuskurin niin ajattelin sen nyt laittaa sitten tuohon :)
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja tango »

K44R1 kirjoitti:
tango kirjoitti:
K44R1 kirjoitti: Ens viikon aikana jos vielä saisi hankittua uuden etu puskurin mutta haluaisin jonkun vähän erikoisemman pskurin
Onkos tuossa entisessä puskurissa jotakin vikaa?
Ei sinänsä joku idiootti vain ottanut pyöränkaaren yläreunoista palat pois ja tehnyt kaksi lohkolämmittimen pistorasian reikää tuonne alas niin ei jaksais ruveta korjaileen. Ja sitten kun kylki muovit ovat uudemmasta niin löydin nyt myös uudemman version ehjän etupuskurin niin ajattelin sen nyt laittaa sitten tuohon :)
Aha ok. Onkos tämä sit ykkössarjalainen?
K44R1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 10.01.2014 00:01

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja K44R1 »

tango kirjoitti:
K44R1 kirjoitti:
tango kirjoitti:
K44R1 kirjoitti: Ens viikon aikana jos vielä saisi hankittua uuden etu puskurin mutta haluaisin jonkun vähän erikoisemman pskurin
Onkos tuossa entisessä puskurissa jotakin vikaa?
Ei sinänsä joku idiootti vain ottanut pyöränkaaren yläreunoista palat pois ja tehnyt kaksi lohkolämmittimen pistorasian reikää tuonne alas niin ei jaksais ruveta korjaileen. Ja sitten kun kylki muovit ovat uudemmasta niin löydin nyt myös uudemman version ehjän etupuskurin niin ajattelin sen nyt laittaa sitten tuohon :)
Aha ok. Onkos tämä sit ykkössarjalainen?
Auto on 83 eli niin sanotuilla pyykkilauta kylki muoveilla niin eikös se silloin ole? Kun mielestä uudemmassa eli ns "faceliftissä hän on suorat ja puskureissa ei ole niitä korotuksia siinä ylä reunassa. Vai mitä tarkoitit?
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 618
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

K44R1 kirjoitti:
wezze72 kirjoitti:jos alkuperäisyyttä haet niin sitten väri kannattanee valita alkuperäisväreistä. tai jopa alkuperäinen.

http://www.w126-wiki.de/index.php/Lacki ... nd_Polster" onclick="window.open(this.href);return false; tuossa olisi aika hyvä sivu niistä.

kylkimuovithan eivät ole kiiltävät alunperinkään, ja ovat yleensä hiukan "kiharat" joten itse päädyin mattalakkaan niiden kohdalla. mielestäni näyttää paremmalta.

nämä näin minun näkemyksenäni, mutta tärkeintähän on että teet siitä itselle mieleisen. :)
Olisi kiva nähdä omastasi kuva että mimmonen on tullut !? :)

tuolla oldtimer osiossa on w126 oldtimer kartoitus ketju. siellä on useampiakin kuvia.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
K44R1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 10.01.2014 00:01

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja K44R1 »

wezze72 kirjoitti:
K44R1 kirjoitti:
wezze72 kirjoitti:jos alkuperäisyyttä haet niin sitten väri kannattanee valita alkuperäisväreistä. tai jopa alkuperäinen.

http://www.w126-wiki.de/index.php/Lacki ... nd_Polster" onclick="window.open(this.href);return false; tuossa olisi aika hyvä sivu niistä.

kylkimuovithan eivät ole kiiltävät alunperinkään, ja ovat yleensä hiukan "kiharat" joten itse päädyin mattalakkaan niiden kohdalla. mielestäni näyttää paremmalta.

nämä näin minun näkemyksenäni, mutta tärkeintähän on että teet siitä itselle mieleisen. :)
Olisi kiva nähdä omastasi kuva että mimmonen on tullut !? :)

tuolla oldtimer osiossa on w126 oldtimer kartoitus ketju. siellä on useampiakin kuvia.
Ei sulla sattuisi olla jäänyt mitään amg-n korisarjan osia tai tommosia vanteita kun tuossa sun harmaassa on?
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 618
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

eipä ole jäänyt. tuo minun helmasarjahan on ilmeisesti brabus.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
K44R1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 10.01.2014 00:01

Re: Projektina W126 SE 280

Viesti Kirjoittaja K44R1 »

Perhana kun viikonloput ovat lyhkäisiä :crazy: Elikkäs tänä viikon loppuna olikin kaksi autoa yhtä aikaa työn alla :D eli ässä ja linja-auto. kovaa meinas aika nepeeta mennäkun kanhta yritti saada valmiiksi mutta onneksi ässä tulikin nyt viimein pohja töiltä lähens valmiiksi :thumbup:

Perjantaina heti ensitöikseni hainkin matkahuollosta kakkoskoppaisen etupuskurin. harmikseni jouduin toteamaan että kromilista on täysin paska mutta puskuri muuten ehjä, no ei pähän siitä paljoo tarvinnu onneks maksaa. Mutta nyt onkin noussut sitten kysymys että laitanko ässään sittenkin ykköskoppaisen niin sanotut "pyykkilauta" kylki muovit kakkos koppasen muovien sijaan? kun kumminkin helmamuovit joka tapauksessa laitan ja taka puskuria ei oo kun orkkis eli ykköskoppaisen. itse päätin vain sitten että no teempä kummatkin sarjat ja kattelen kakkos koppaisen puskuriin sitten kromilistan aikanaan ja myyn sitten toisen sarjan täydellisenä eteenpäin ja jätän sen ittelle minkä nyt sitten päädyn laittamaan :)
kuva29.jpg
kuva27.jpg
Siinä nytvähn kuvia kakkos koppaisen sarjasta
kuva28.jpg
kuva26.jpg
Ja ykkos koppaisen. Etupuskurissahan oli ne kaksi lohkoläppärin pistokkeen reikää, mutta pienen pohdinnan jälkeen nekin sai umpeen ja piiloon ;)
kuva30.jpg
Vihdoin ja viimein sain aikaseksi hiottua nuo kynnykset ja takakaaretkin pellille :) yllätyksenä ettei missään ruotetta ja toisaalta hemmetin hyvätuurikin tässä vaiheessa :thumbup:
kuva33.jpg
kuva31.jpg
Sellaista asiaa haluaisin teiltä hyvät harrastaja toverit kysyä kun tuossa menneellä viikolla juttelin yhden saman tyylisen auton rakentanen henkilön kanssa alustan muuttamisesta ilma jousitteiseksi? työnähän homma olis aika iso ja muutoksia pitäis jonkin verran tehdä! itsellä kiinnostus ja halu olisi valtaisa alkaa rakentamaan mutta kun se on vain aika hintava projekti eli menis ens talveen ainakin se urakka koska intin päivärahoilla moista ei kyllä rakenneta :lol:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin