w202 VAG 2.5TDI powered driftmissile (m103 cad kuvia?)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: w202 VAG 2.5TDI powered driftmissile

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Mulla olis 717.430 iso 5v laatikko 2.6E:stä joutilaana, 120€ ja Merikarvialta löytyy.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
saquzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 16.02.2013 22:43

Re: w202 VAG 2.5TDI powered driftmissile

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Sotahiireltä vaihdelaatikko hommattu, muutenkin auto jo tosi hyvällä mallilla, puuttuu enään johdotukset ja vesiletkut ja kuskin puolen ahtoputki... Päivittelen ensviikolla kuvien kera, ku luppoaikaakin saattas löytyä :silent:

Mutta, kuinka w202 mallista saa airbagit poistettuä käytöstä? Miekuiten vaan eliminoitua, ettei tarvitse repiä bageja irti... ainakin airbagin(?) Ohjausboksi irroitettu, sekä etu-umpioiden takaa ne jotkut muovihärpäkkeet joista lähti lilat letkut..
Metteri
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 11.04.2015 15:41

Re: w202 VAG 2.5TDI powered driftmissile

Viesti Kirjoittaja Metteri »

Täällähän tuntuu pyörivän paljonkin entistä porukkaa mankifoorumilta :D Sotahiiri taitaa olla entinen sotarotta monkeyt.netistä muutaman vuoden takaa.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: w202 VAG 2.5TDI powered driftmissile

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Eiköhän ne tyynyt luulis olevan pois käytöstä jos ohjainboksi on pois. Umpioiden takana ne mötikät on valojen korkeussäädöt.

Ota tyynyltä johto irti niin miten se sitten enää sieltä posahtaa.
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: w202 VAG 2.5TDI powered driftmissile

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

No en kyllä oo mikään sotarotta ollut koskaan.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 381
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Ti 21.02.2017 23:21. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Metteri
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 11.04.2015 15:41

Re: w202 VAG 2.5TDI powered driftmissile

Viesti Kirjoittaja Metteri »

Okei, sori sekaannuksesta :D
saquzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 16.02.2013 22:43

Re: w202 VAG 2.5TDI powered driftmissile

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Vähä niinu tehty jotain? Päivittely jäänyt vähälle niinkun aina. Päivitetään sitte.

Moottori istutettu konehuoneeseen diy korvakoiden kanssa, serkulta 30€ ostetty välijäähdytin ja öljynjäähdytin:
Kuva

Käärmeenpesä! Putkien keskipituus n.60cm... Kiellettiin tekemästä pienitilavuuksista..
Kuva

vakio öljytikku ei sopinut koska moottori piti muuttaa etusumpulliseksi, tarkistussilmä:
Kuva

Sitten suuri harppaus ajassa eteenpäin... Auton sisusta riisuttiin täysin. Kaikki mukavuudet sekä alkuperäiset sähköt pois. Tilalle alumiinistä kojelautaa!
Kuva

2101 ladasta ilmasuulakkeet tuulilasin huurtumista estämään, ja mersun vakio lämmityslaitteen tilalle tulee lada 2105 peräisin oleva lämppäri. Syynä paljon kompatimpi koko, keveys ja yksinkertaisuus, sekä kennossa lähdöt kuskin puolella. SJK alueelta pitäisi löytää 80m ilmastoinnin haitariputkea, jos joku tietää mistä löytyy, kertokaa!

Kuva

Sitten kuva vaan vähän riisuttuna, vakio etuvalotkaan tuskin tulevat enään? Painavat todella paljon!:

Kuva

Ja investoin viimeinkin putkentaivuttimen, biltemalainen ja 20€/vko saa lainaan ISOJOELTA jos tarvitsee!. Vanhan ryssäläisen remppaus kusi, saatiin stefa sulatettua mikrossa kun ei saatu asennettua...

Kuva

Autoon tarkoitus tehdä siis prodrifting säännöksien mukaiset tuubit. Kilpaa tekis mieli ajaa!!

Ja sitten lopuksi ehkä se isoin juttu, tämän auton ura dieselinä tulee loppumaan, heti kun saadaan vaggilainen ajettua romuksi. Pari edukasta m103 moottoria jo ilmoittautunut, jonka jälkeen mersu alkoholisoidaan 500heppaiseksi :) Tonnin budjetti viinavehkeeksi rakentamisessa, onneksi löytyy jo moottorinohjaus ja bensahilua ja muuta tarvittavaa! :geek: Ja kone alkuun pidetään koskemattomana. Jos 500bhp ei meinaa mennä rikki, kansi työnalle.

näkyillään taas kuukausien päästä! :D
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w202 VAG 2.5TDI powered driftmissile

Viesti Kirjoittaja tomant »

Tässä projektissa on selvästi yritystä ja luovaa ajattelua! Kuvat voisivat olla hiukan terävämpiä.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w202 VAG 2.5TDI powered driftmissile

Viesti Kirjoittaja S202 »

Etrasta saa sellaista putkea, ja tietysti vaikka mitä erikoistarviketta rakenteluun.
S124 300TE
S211 E500
saquzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 16.02.2013 22:43

Re: w202 VAG 2.5TDI powered driftmissile

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Pitäisi nyt käydä kattelemassa tällä viikolla tota haitariletkua, kun rahaa tuli taas jonkunverran kun tulee 16v mittariin! :thumbup:

Jotain pientä taas saanut tehtyä:

Pääkaari taivutettu ja jotenkuten sovitettuna paikoillaan (en sen kummemmin ole kaaria tehnyt, kun putki loppu ja miggikaasupullo lainassa)
Kuva

Ja tämä viikonloppu tuli sähköjä ihmeteltyä. Aikaavievää hommaa, en tykkää yhtään.... :evil: Takavalojen piirilevyjen pikainen tutkinta, ylim. polttimot pois ja vakio johtosarjasta takavalojen liittimet piuhoineen perattuna.

Kuva

Kuva

Tuossakin ainoastaan mittareiden johdotukset valmiit muutamia abikoliittimä lukuunottamatta :roll: mukavia liittimiä nuo superseal liittimet, tuli joskus ebaysta niitä tilattua ja hyödynsin tässäkin projektissa niitä sitten. Pitäisi jostain löytää halvalla nippu yleimallin releitä, relekantoja, vipukytkimiä, sulakerasia, sulakkeita ja liittimiä. Autoon tulee siis luultavasti etuvaloja lukuunottamatta välttämättömät sähköt driftingiä ajatellen, eli:
-Tuulilasinpyyhin
-tuulilasin huurteenpoisto
-takavalot ja jarruvalot
-vakio etuvalojen tilalle jotkut pitkät/lyhyet omaavat lisäpitkät(painonsäästö)
-mittarien virrat, valot
-virtalukko
-päävirtakytkin
-flektin, sammutinsolenoidin, tuulilasinpyyhimen, hehkujen ja valojen kytkimet
-ymsyms

Paljon hommaa, menee muutama täyspitkä päivä noinkin yksinkertaisien sähköjen kanssa....
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: w202 VAG 2.5TDI powered driftmissile

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Käytä auki se m103... Niitä pari avanneena voin sanoo, että kiertokangen alalaakereista voi kulua pinta tuossa 300tkm jälkeen. Vakiokoneessa ei vaikutusta, mutta ahtaessa... Pieni investointi, mutta eipä tarvi availla uusiks.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
saquzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 16.02.2013 22:43

Re: w202 VAG 2.5TDI powered driftmissile

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Nojuu, kaippa sen vois sitten ainakin tarkastella, eipä siinä montaa sataa euroa mene kun kuntoon katsoo :) Jos joulun jälkeen saisi sen moottorin hommattua, yksi sopiva yksilö löytynyt jo, rahat vaan enää puuttuu.
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: w202 VAG 2.5TDI powered driftmissile

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Itellä käytössä NRP laakerit, vain hyvää sanottavaa. Janicolracingilta 65€ kk-laakerit ja 58€ petilaakerit. Tiivistesatsit päälle tekee n.250€ kait yhteensä. halpa "takuu"...
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
saquzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 16.02.2013 22:43

Re: w202 VAG 2.5TDI powered driftmissile

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Taas on vähän keretty tekemään, mittariston sähköt ja sivukaaret jo aikalailla taiteltu, on tuo w202 katon muoto vaan vähän hankala jos haluaa ettei kypärä kolise kokoaikaa kaariputkeen :|

Mutta niin, TURBOhommista olisi kysyttävää. Tässä on tullut jo etiskeltyä osia tuota m103 viinakonetta varten, ja tajusin että multahan löytyy ainakin yks iso turbo, joka ei pahassa kunnossa ole, vähän päittäriä ja aksiaalista välystä, nimittäin HOLSET H2D jostain rekan moottorista. Noh, uudet laakerit maksais jonkun 60€ kuluineen, joka ei ole todellakaan paha, mutta päätin kuitenkin koittaa sellaista, että hioin nauhahiomakoneella "thrust bearing"in niin tasaiseksi, että kulumakohdat lähtivät, ja sen jälkeen vielä siitä akselin ympärille tulevaa osaa saman verran, jolloin saatiin tarpeeksi pieni välys, ja ainoa "miinus" operaatiossa on se, että imusiipi on muutaman kymmenyksen lähempänä pakosiipeä.

Kiinnostaa tosiaan tekeekö kyseisellä hyrrällä mitään kyseisen moottorin kyljessä, kun tehotavoitteet +500bhp ja suhteellisen hyvä heräävyys? Tietoja holsetista:

Holset H2D

Assy 526465
Serial 1377296
Engine 424778
Type H2D-9341P7P25T11

Kompressorisiipi 62mm/92mm
Pakosiipi 77mm/85mm

pakopesän koko tuntematon toistaiseksi, #16 olisi varmaan ihanteellinen ja #18 välttäisi? :crazy:
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: w202 VAG 2.5TDI powered driftmissile (turbokysymys)

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jos heräävyyttä kaipaa niin tuo ei ole se ahdin sitten, on julmahko pakopuoli suhteessa kompurapuoleen ja niin vanhaa tekniikkaa tommonen "hieman" asiat kehittyneet. Etsisin paremmin kohteeseen sopivaa ahdinta vaikka tuo sattuukin löytymään :)
Käyttis: W210 E55 AMG -00
saquzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 16.02.2013 22:43

Re: w202 VAG 2.5TDI powered driftmissile (turbokysymys)

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Jep, itelläkin ollut samoja ajatuksia ton hyrrän suhteen. Pitää koittaa jos saisi sen myydyksi, niillä rahoilla etsisi jotain autokäyttöön soveltuvaa :D Mutta jos ei kaupaksi mene, niin voihan tuolla yrittää..
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: w202 VAG 2.5TDI powered driftmissile (turbokysymys)

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Hyvä ja halpa, harvoin samassa paketissa, mut hx35 holsetti ois näitä :D m104 koneesta penkitin 500hp/652nm takapyörältä kyseisellä ahtimella. Ja herää hienosti :wink:
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w202 VAG 2.5TDI powered driftmissile (turbokysymys)

Viesti Kirjoittaja tomant »

pontsei kirjoitti:Hyvä ja halpa, harvoin samassa paketissa, mut hx35 holsetti ois näitä :D m104 koneesta penkitin 500hp/652nm takapyörältä kyseisellä ahtimella. Ja herää hienosti :wink:
Mikä oli M104:n kuutiotilavuus ja millaisilla kierroksilla huippuvääntö ja huipputeho esiintyivät?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: w202 VAG 2.5TDI powered driftmissile (turbokysymys)

Viesti Kirjoittaja pontsei »

3.0l paras vääntö 4600rpm ja teho 5800rpm...
saquzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 16.02.2013 22:43

Re: w202 VAG 2.5TDI powered driftmissile (jarrukysymys)

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Nyt alustavasti suunnittelemassa jarrutehostimen tilalle konehuoneen puolelle pedalboxia, jonka heittää kiinni sitten samalla kun abs yksikkö lähtee pois. Mietin vain, miten noilla w202 vakiojarruilla kannattaisi mitoittaa jarrupääsylinterit? Rallipuolella suosittu ja hyvä setuppi tuntuu olevan 0.625 sylinteri etujarruille ja 0.7 taakse.... Mutta miten on oikeasti? ainakin etujarrut tarkotus päivittää jonkun isomman mersun jarruihin tulevaisuudessa, mutta aluksi tarkoitus ajella vakio levyillä ja satuloilla....
saquzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 16.02.2013 22:43

Re: w202 VAG 2.5TDI powered driftmissile (jarrukysymys)

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Löytyisikö keltään m103 moottorin imusarjan ja pakosarjan laippojen cad kuvia?? Pitäisi pian pyöräyttää imusarjoja tuttavan kanssa muutamaan JZ kilpamoottoriin, sekä pari mersun sarjaa... Myös m104 laippojen cad kuvat kiinnostaisi!

Carinan 2t moottoriin tehnyt imusarjaa nyt, mustasta tehty, vielä kesken.

Kuva

Kuva

Pitäisi pelailla tosi hyvin... Parannusehdotuksia saa toki antaa! Jos noita sarjoja aletaan tekemään, niin painekotelon materiaali vaihtuu 1.25-2mm tavaraan, sekä imulaippa oikaistaan jyrsimellä...

4syl sarja 250€ ja 6syl sarja 300€ alustavasti... Kaikkiin laitteisiin noita tehdään jos jollain kiinnostusta! Tärkeintä olisi kuitenkin saada nuo mersun laipan cad kuvat, niin pääsee omaan autoon rakentelemaan :)
Vastaa Viestiin