w123 Ambulance & s124 300TE

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja crikez »

no voooi perse, miten sitte ei viime syksynä ollu mtn ongelmaa vaikka tuli pörrättyä aika paljonki tossa kotitiellä ja pellolla eikä mennyt suodatin likaiseksi, että miten se nyt yhtäkkiä olis alkanu oireileen :oops:

ja enoo ottanu relettä vielä irti pitää käyttää irti joku päivä ku kerkiääpi
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja kekka »

Olisiko nyt kuitenkin se alipainepumpun kalvo rikki. Pumppuhan työntää ylipaineen ilmanputsariin ja sen mukana tulee öljyä mikäli kalvo on rikki.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja crikez »

Niin, en osaa kyllä sanoa :shock:
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja crikez »

ei taida muuten olla tossa autossa normaalia sekään, että perä painuu sanotaanko suurin piirtein päivän seisomisen jälkeen aivan linttaan :?
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja tango »

crikez kirjoitti:ei taida muuten olla tossa autossa normaalia sekään, että perä painuu sanotaanko suurin piirtein päivän seisomisen jälkeen aivan linttaan :?
Huonot jouset ja kaasupalloista karannut elämä. Onko järjestelmässä öljyä, vuotaako iskarit?
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja crikez »

en ole ainakaan huomannut että iskarit vuotaisivat, ja on öljyt järjestelmässä
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja crikez »

Tänään tuli pyörittyä tallissa taas jonkin verran, etujarrut kasasin, ilmausta vaille etujarrut valmiit

Sitten löysin letkuvuodon, tasonsäädön pumpun ja järjestelmän öljysäiliön välinen letku vuotaa, voisiko se vaikuttaa siihen ku perä painuu päivän parin seisomisen jälkeen linttaan :eh:

Ja autoon on asennettu paskalla patentilla päävirtakytkin hanskalokeroon, päävirtakatkaisimeen tulee akun + kengältä kaapeli ja katkaisimesta lähtee toinen kaapeli joka menee alkuperäiselle akun + kengälle, joka on siis irti akusta, virta on siis asennettu kulkemaan kyseisen päävirtakytkimen lävitse jolla saa sitten virrat poikki, kyseinen patentti oli sen verran huono että purin sen kokonaan pois ja löin alkuperäisen akun kengän + napaan kiinni, nyt kulkee virta koko ajan ilman avaimiakin, mikähän voisi tämän vian aiheuttaa? Virrat pitäisi siis saada toimimaan normaalisti ON/OFF virtalukosta avaimella, mistähän sitten lähteä kyseistä ongelmaa kaivelemaan :oops: virtalukko? joku rele?
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Sulla on virtalukon pohja rikki, tai sitten sitä on ohiteltu jolloin omilla virityksillä. Jos on samaa tasoa kuin akkupatentti niin luulisi erottuvan tehtaan tekosten joukosta.
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja crikez »

Nojoo ei pitäis tulla ongelmaa siinäkää ku löytyy varastosta 2 toimivaa w123 virtalukkoa avaimineen :) mutta mites tuo tasonsäätö, pumpun ja säiliön välisessä letkussa halkeama/reikä ja vuotaa vähän, tämä letkuvuoto painattaa perän linttaan vai? :?
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
kerosiini
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: To 25.11.2004 19:16
Paikkakunta: Tervola

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

crikez kirjoitti:Nojoo ei pitäis tulla ongelmaa siinäkää ku löytyy varastosta 2 toimivaa w123 virtalukkoa avaimineen :) mutta mites tuo tasonsäätö, pumpun ja säiliön välisessä letkussa halkeama/reikä ja vuotaa vähän, tämä letkuvuoto painattaa perän linttaan vai? :?
Paineakkujen ikä yleensä tekee sen, että perä ei auto sammuksissa jaksa kovin kauaa pysyä ylhäällä. Mutta toki se vuoto kannattaa ensin korjata ja tarkista samalla että onko hydraulisäiliön suodatin kuinka likainen.
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '76, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja crikez »

Niin :) vaihdoin äskettäin virtalukon, ei korjaantunut vika eli vieläkin on virrat koko ajan päällä vaikka tekee mitä tahansa avaimella :oops: mutta ei tuo virtalukon vaihto täysin turhaa ollut, aikaisemmin on startatessa kone pyörinyt todella hiljaa vaikka akku tai akut ovat olleet aivan täynnä, virtalukon vaihdon jälkeen kone alkoi pyörimään startatessa ihan helvetin nopeaa :D hyvä niin mutta tosiaan tuo virran kulku ei vieläkään ole hallittavissa avaimesta :(
Viimeksi muokannut crikez, Su 07.06.2015 21:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja crikez »

Tuli testailtua että ainut mikä toimii ilman avaimia on mittaristossa latauksen merkkivalo, se vähän hämäs ku luulin että kaikki virrat on päällä ku mittaristossa paloi se valo, tosiaan ilman avaimia toimii vain mittariston latauksen merkkivalo, vilkut pyyhkijät puhaltimet yms toimii vain ku avaimesta kääntää virrat päälle, mutta miksi tuo latauksen merkkivalo sitten palaa ilman avaimia???

Selailin toista foorumia ja sieltä bongasin tälläisen viestin:

"Mulle kävi pari vuotta sitten oman W123:n kanssa juuri tuolla tavalla, että laturin merkkivalo paloi, vaikka virta-avain oli nolla asennossa. Piti ensiapuna olla ottamassa akun kenkää irti :) No, sitten sitä tutkittiin ja vaihdettiin virtalukon pohja ilman parantavaa vaikutusta. Sitten selvitettiin tuo laturin diodisilta ja siellähän se vika olikin. Yksi diodi oli oikosulussa ja siihen vaihdettiin koko diodisilta. Niin sammui latauksen merkkivalo ja matka jatkui taas"

En pitäisi ihmeenä jos lanssissa olisi täysin sama ongelma? Edellisellä omistajalla ei ole ollut aikaa tuota miettiä ja väsännyt nopeaa tuon päävirtakytkinhommelin jonka nyt autosta purin? Seuraavaksi taitaa olla laturin vaihto edessä, niitäkin löytyy varastosta 4kpl :D
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja crikez »

Joo laturivikahan se näemmä oli :) laturin vaihdoin niin johan sammui latausvalo mittaristossa, en pysty vaan vielä kokeilemaan lataako tuo laturi kun ei autoa käyntiin saa mutta eiköhän se toimi :)
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja crikez »

Joo laturin vaihdolla selvisi kaks vikaa :D Laturin vaihdoin niin sammui mittaristossa aikaisemmin ilman avaimia palanut latauksen merkkivalo, ja nyt laturin vaihdon jälkeen kun laittaa virrat päälle avainta kääntämällä, syttyy mittaristoon kaikki muut merkkivalot paitsi hehkutus, eli virrat avaimesta päälle niin syttyy latauksen merkkivalo, käsijarrun merkkivalo ja jarrupalojen kuluneisuuden merkkivalo, pitkien merkkivalo toimii myös kun pitkiä käyttää päällä, ainut mikä ei tosiaan toimi on tuo hehkutuksen merkkivalo mutta eiköhän seki saa elämänsä takaisin kun hehkutuksen saa toimimaan :)

Eli tälläinen elämä käy mittaristossa ku avaimesta kääntää virrat päälle
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja crikez »

Tämän näköinen tosiaan tuo hehkutuksen rele, tiiä sitten onko tuossa vikaa kun ei pysty oikeen mitenkään testaamaan, pitääpä kysellä jos jostain tutulta saisi toimivaa relettä lainaan :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja crikez »

Vanhus kävi ulkoilemassa :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja crikez »

Miten tuo polttoainemittarin koho/anturi toimii? Liittimen irroitin ja katsoin että tulee virta joka navalle, ja irroitin sitten anturin tankista ja se näytti tältä, sököltä minun silmään näyttäisi? koho ei ollut jumissa :D ja mistähän lie tuommosia uusia saa :shock:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
kerosiini
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: To 25.11.2004 19:16
Paikkakunta: Tervola

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Saat tuon vielä korjattua kun tinaat nuo langat takaisin tuonne yläpäähän. Ja niiden pitää kulkea tuon kohon kautta. Yhden farmarin anturin korjasin, oli langat irronnu ja pää mennyt läjään kun tankin korvausilma tukossa, tankki ajettu tyhjäksi ja tankki vetäytyny melko läjään :P
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '76, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja crikez »

Aijjaa :D onko laittaa kuvia tai tarkempaa neuvoa mihin nuo langat tarkalleen pitää tinata ja miten ne kulkee tuosta kohon kohalta, netistä kattelin ettei oikee taho uusia tuommosia antureita löytyä että kai se tuon korjaaminen kaikista paras ratkaisu olis :)
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja crikez »

Niin oiskos tarkempia ohjeita polttoainemittarin anturin korjaamiseen? :P tänään tuli aloitettua jarrujen ilmaus, lyhyeen se jäikin kun ensimmäistä jarrua (oikea takajarru) rupesin ilmailemaan niin satulan toinen mäntähän vuosi paineen alla nestettä pihalle, vaihdoin sitten ehjän satulan ja paremmat palat tilalle, levyt satulat ja palat on nyt tarkistettu joka nurkasta ja tarvittaessa vaihdettu paremmat tilalle, joten huomenna pitää ilmata jarrut jos keli sallii :D sitten alkas olemaan ainakin jarrujen osalta kondiksessa :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja crikez »

Nyt olisi jarrut ilmattu ja hyvin pelittää :)
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
kerosiini
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: To 25.11.2004 19:16
Paikkakunta: Tervola

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Koitin etsiä kuvia anturista, mutta eipä niistä mitään selvennyt. Lankoja kuiten ei olekaan kuin yksi ja se muistaakseni kulkee tuon kohon reunassa olevan lipareen läpi, tai sitten sen vieressä olevassa lovessa. :lol: Saat tuon kuitenkin vielä korjattua. Nykäse tuo lanka suoraksi ja eiköhän tuossa kohossa selvä kohta näy mistä sen pitää kulkea. Sitten vain tinaat langan pään takaisin tuonne yläpäähän. Uusia ei tosiaan varmaankaan helpolla tai ainakaan halvalla löydä, käytetyttäjäkään ei tarjolla ollut silloin kun itse metsästelin. Huom. myös bensamallin anturi käy jos semmosen löydät, riittää ainoastaan että kyseessä on farmari.
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '76, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Niin oiskos tarkempia ohjeita polttoainemittarin anturin korjaamiseen? :P
En ole yrittänny tuommoista korjata mutta löytys sedanin vastaava (en tiedä onko sama osa) joka ei polta valoa mittaristossa mutta itse mittari toimii. Taitaa olla ettei se sovi.

Hehkureleestä sen verran että isot pojat kertoi että voi sieltä löytyä kylmäjuotoksiakin sisältä, jos oikeen halvasti käy niin pari uutta tinausta voisi riittää. Jos ei riitä niin multa löytys yksi tollanen rele.
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja crikez »

Joo kiitokset neuvoista! Pitääpä yrittää tuo polttoaineanturi korjata ja vähän tarkastella tuota relettäkin :) jos tarve vaatii niin laittelen Kipsu yyveetä koskien tuota sinun relettä!
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Tih5
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 04.12.2012 13:05
Paikkakunta: Lohja

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja Tih5 »

Joskus tuli tuollainen anturi korjattua. Oli siinäkin langat solmussa. Se lanka on vastuslankaa en muista oliko 100ohm/10cm. Yleismittarilla selviää. Toimintaperiaate on se että kohon liikkuessa vastus muuttuu joka sitten liikuttaa mittariston neulaa. Pohjassa on vielä erillinen kosketin polttoainevalolle, eli kun koho osuu pohjaan sytyttää se polttoainevalon.
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja crikez »

Joo kiitti tiedosta! Pitääpä tänään koittaa tuota anturia korjata :)
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja crikez »

Tinasin poikki olleen langan takaisin sinne ylös mistä se oli poikki napsahtanutkin, ei kuitenkaan tullut mtn vaikutusta polttoainemittarin toimintaan, pohjilla on mittari niinkuin aiemminkin, langan laitoin kulkemaan kohon kyljessä olleiden metalliulokkeiden välistä siten että että lanka oli kosketuksissa niihin? menikö tää oikein? :?
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
kerosiini
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: To 25.11.2004 19:16
Paikkakunta: Tervola

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

crikez kirjoitti:Tinasin poikki olleen langan takaisin sinne ylös mistä se oli poikki napsahtanutkin, ei kuitenkaan tullut mtn vaikutusta polttoainemittarin toimintaan, pohjilla on mittari niinkuin aiemminkin, langan laitoin kulkemaan kohon kyljessä olleiden metalliulokkeiden välistä siten että että lanka oli kosketuksissa niihin? menikö tää oikein? :?
Kuulostas äkkiseltään että oikein oot sen tehnyt. Seuraavaksi katsoisin että johto on varmasti ehjä mittaristolle asti ja että mittari on toimiva.
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '76, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja crikez »

Niin se täytyy, tänään tuli sitten maasturilla hinattua mersu pitkästä aikaa käymään, hienostihan se kehrää :) hyvin lähtee myös starttaamalla käyntiin ku kone lämpeää eikä tarvitse enää hehkua, mutta ei sammunut auto vieläkään avaimesta, ja päädyin siihen tulokseen että alipainepumppu taitaa olla vaihdon tarpeessa, koska mikään alipainepumpun avulla toimiva systeemi ei toimi, eli sammutus ei toimi, jarrutehostin ei toimi eikä myöskään etuvalojen nappikorkeussäätö joten alipainepumpussa on oltava jtn vikaa :?

Näin ylös se perä nousee kun käyntiin saa ja tasonsäätö kerää paineet :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w123 Ambulance 300D -80

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuo tankin anturi on ihan tavallinen VDO:n putkianturi.
Putken pituus määrää mallin.
Löytyy lähes jokasen varaosaputkan kautta...
Vastaa Viestiin