447za:n S124 300TDT Käyttis "EKODIESEL"

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

oltzi kirjoitti:Mistä vehkeestä noi satulat on? Komee peli :thumbup:
Mm. W203 270 CDI sportti satulat ja samat löytyy myös saman ikäisestä SLK 350sestä. :D Niin ja jonkin sortin Porchesta tosin mallia en tiedä :lol:

Tänään sitten kävin tuolla Autoracingillä vähän ostelemassa ja päädyin banjo-liittimiin jotka tulee sitten satulan päähän kiinni kun vie vähemmän tilaa kun se L-adapteri. Hintaakin noille osille kerty lähemmäks 70e. Sniidu kaveri olis tietenkin ettiny jostain muualta :P
Siinä tuli sitten myös hankittua tuota teflon jarruletkua jossa on teräspunos ulkokuori niin luulisi kestävän ja sain myös letkun toiseen päähän sen naaraspuolisen juntturi osan (varmasti hienompikin nimi sille :mrgreen: ) ja helmiliitoksilla nuo tulee näköjään kiinni, mutta tuossa alhaalla taas kuvia :wink:

Kilkkeitä

Kuva
Kuva
Kuva

Valmis letku 8)

Kuva
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

Äsken pistin tilaukseen Mamasanilta nuo EBC:n Red Stuffin jarrupalat ja nuo vanhan jarrupalan mitat ainakin sopi kun hain SLK 350sen mukaan :D
Nyt enään uupuu jarrulevyt ja ne pölysuojakumit männille...
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

Tänään tuli maalattua vähän noita jarrusatuloita väriin.

Kuva

Etujarrulevytkin saapui tänään ja onhan ne aika härskin kokoset alkuperäisiin verrattuna. Ja huomenna sovittelemaan autoon noita että varmasti sopivat noiden satuloiden kanssa :) Niin joo ja sainhan mä ne männän pölysuojakumitkin enään palat puuttuu.

Kuva
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

KAUNISTA !!!! :thumbup: :D
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

Noniin tänäänhän oli siis todella hieno päivä ! Nimittäin olin tossa aikasemmin puhunut AP-Lakelle, että olis penkkipäivä tänään edessä itsellä ja kaverihan kun on seurannut ja AUTTANUT sekä ollut tän "projektin" hengessä mukana niin kysäsi, että josko saisi tulla mukaan ja perhana TIETENKIN sitä saa tulla mukaan. :D
Siinä sitten koitti sunnuntai aamupäivä lopulta ja sovittiin että käyn hakemassa AP:n puolenpäivän aikohin kotipihalta. Noh ei muutakun AP:ta hakemaan ja pihaan kun pääsin niin siellähän sitä nojailtiin TODELLA tyylikkääseen E55 AMG Secretariattiin :mrgreen: ei muuta kun AP matkaan ja siitä sitten käytiin vielä hakemassa AP:n lapsuudenystävä kyytiin Porvoo/Sipoo suunnalta kun pitihän se saada sama posse kasaan, kun viime vuonnakin tuntui olevan niin perhanan mukavaa kun pääs sillon tosiaan ajelemaan E55 AMG:llä ja olemaan hovikuskina ! :P

Lopulta pamautettiin sitten Hämeenlinnan väylää Hyvinkäälle EPD Motorsporttia kohti. Pihaan kun päästiin niin siellä nähtiikin monenmoista laitosta mm. 190E Bemarin koneella ja Civicin sähkönen nopeusmittari mikä istui todella nätisti kojelautaan :thumbup: ja siinä sitten tuli jutusteltua kaiken näköistä autoista porukoiden kanssa kun omaa vuoroa odoteltiin.

Lopulta jonotuksen jälkeen olikin meidän vuoro ja siinä sitten olin jo hetken käytellyt autoa tyhjäkäynnillä niin että öljyt ja nesteet kerkiää lämmetä ennen koitosta. "Professori" lopulta pakitteli auton rulille ja nuorempi jamppa sitten rupes laittelee taljoja kiinni autoon. Auto kun oli saatu penkkiin kiinni rupes halli täyttymään ihmisillä :o tais olla tän päivän odotetuin auto penkissä? Vaikka paikalle tosiaan tultiin sillä fiiliksellä että ei tiedetä yhtään paljonkos tässä on potkua.. :think:
No juu, siinä professori sitten kokeili muutaman vedon että miten kaikki pelaa ja sitten lyötiinkin penkin mittaus modi päälle ja kaikilla nous kamerakännyt kuvaus asentoon ?!? :lol:
Ekalla vedolla tuo pakokaasuimurin letku pyörähti pois putken edestä ja pyöräytti savut takaseinän kautta halliin ja tää jamppa vaihto ihon väriä sekunneissa :D kun tuli niin paineella nuo voimasavut putkesta pihalle :wink: tää nuorempi jamppa auton takana sitten meni äkkiä kiristämään sitä letkua kireemmälle siihen telineseen. :)
2 vetoa riitti vallan hyvin kun tuli niin tasaiset käyrät :P

Kuva

Ja vedot kun oli vedetty ja savun hälvettyä nähtiin tuloksetkin koneelta :D Paukkuahan takarenkailta tuli semmoista kun 341 Hp/546 Nm :clap: Ja omasta mielestä se on täysin riittävä näin käyttöautolle ilman että paikat hajoilee :thumbup:

Kotia päin kun lähdettin ajelemaan niin päätettiin käydä vielä historiallisella Keimolan moottoriradalla ja viereisellä Nesteellä kahveella. Kovasti oli päässyt rehevöitymään. :thumbdown: AP-Lake piti meille esittely kierroksen siellä kun käveltiin rataa ympyrää Kurren kurvit sun muut ja tuntui puhuvan TÄYSIN asiaa kun googlailin illemmalla lisää... Miten voi joku muistaa ja tietää noin tarkasti 8) Oli todella hienoa nähdä vanhoja raunioita Nesteen kaaresta, Saunalenkistä, Kurren kurvista, Nortti askin pohjasta sekä maaliruudukkokin. Ihan kylmiä väreitä menee kun kattelee vanhoja kuvia ja toteaa kuinka on voitu näin hieno paikka päästää näin heikkoon jamaan !! Ei voi kun kiittää kovasti AP:ta tästä nostalgia pläjäyksestä !!! Sillä tämänkin radan päälle tullaan rakentamaan Keimolanmäen asuntoalue, mikä on todella harmillista niin että melkeen vihaksi pistää :evil:
Loistava päivä oli kaikin puolin.
Kiitokset Jätkille kun tulivat mukaan ja tekivät tästä taas jälleen yhden unohtumattomista päivistä ! :clap:

Kuva

Kuva
Kaverukset Valvontatornilla
Kuva
Kuva
Kuva

AP Tarinoi Moottoriradan maalissa


Kuva

https://www.youtube.com/watch?v=-0huD3XkqWk Keimola, Moottoristadion joka melkein katosi. :cry:
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

Jep. Olihan mieletön päivä..Hienosti mercedes suoriutui "rääkistä" ja ST-arvon lunastaneena!!!!Naurua kyllä riitti.... :lol: :lol: :lol: Pojat on poikia. :wink:
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

10000w ei voi olla väärässä!!! :lol:
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

AP-race/lake kirjoitti:10000w ei voi olla väärässä!!! :lol:
Joo ei voi ei :lol: :lol:
"Näytä vähän taskulamppua niille niin saadaan penkkiaikaa vaikka koko päiväksi" :D
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

Eilen tuli taas oltua AP-Laken E55 "Secretariatin" ratissa ja johan taas oli hauskaa ja hurjaa menoa ! :mrgreen:
On se vaan hieno ja hurja laitos !

Mutta tosiaan tämäkin lauantai ilta meni omaa menopeliä puunatessa. Perus päälipesut ja nahkapenkkien pesu kissasaippualla ja Sonaxin nahan hoitoainella viimeistely :)
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

447za kirjoitti:Tänään käytiin vähän kuvailemassa ammattimaisimmilla laitteilla autoa eikä pelkästään kamera kännyllä :D
Jahka saan kuvaajalta kuvia haltuun niin lataillaan tänne kans kansan nähtäväksi. :twisted: .....
Tässä nyt niitä kuvia olisi sitten muutama :mrgreen:

Kuva
Kuva
Kuva

Ja lopuksi interior :mrgreen:

Kuva
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1188
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja dansku »

Hieno on ei voi mitään! :thumbup: ihan ikävä tulee.. :shifty:
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Näyttää todella hyvältä ja ennenkaikkea mukavat tehot! :thumbup:
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

Kaipa sitä vois vähän tännekkin päivitellä mitä on tullut laiteltua taas. Ei vaan ole saanut aikaseksi kirjotella :D

Tosiaan tuli laitettua ne uudet etujarrut kiinni. Naftisti jäi tilaa vanteen ja satulan väliin mutta sehän riittää että ei osu ! :D Tosin ei ole mikään maailman hengittävin vanne tuo mikä on nyt alla, mutta kaipa nuo satulat pärjää tuolla.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Jarrujen ilmaamisen kanssa oli vähän ongelmia kun ei luonu painetta vaikka kuinka pumppas poljinta mutta sitten päätin ilmata myös takajarrut ja sieltä tuli ilmaa ihan sikana pihalle. Liekö imassut ilmaa etupäästä kun irrotin jarruletkun satulasta vaihtaakseni teräspunos letkut tilalle. :think:

Ja sitten tuli kyhäiltyä tuommoinen konehuoneen poikkitukikin. Toiset sanoo että vaikuttaa vaan McPhersson jousituksessa olevissa autoissa, mutta kyllä itse ainakin huomasin selvän eron ajotuntumassa ja kyse nyt ei ole mistään lume vaikutuksesta.

Kuva

Ja on tossa tullut myös vahailtua autoa käsin, ei ole käytetty myllyä.

Kuva

Ja sit päätin myös uusia takapään jarrulevyt ja palat kun vanhat oli jo parhaat päivänsä nähneet..

Kuva

Tänään kokeiltiin vähän mallailla AP-Racen tyylikkäitä Carlssonin evo vanteita alle kun olis tarkotus ens kesänä luultavasti hankkia isompaa vannetta alle :twisted:
Aika hurjan näköset on mutta kyllä pienellä modailuilla saadaan 19" istumaan hyvin 8)
Niin ja onhan noilla 245 renkailla ja 275sen renkailla eroa *heheh* :crazy:

Kuva
Kuva
Kuva

Ja samalla kun soviteltiin vanteita alle niin päätin tilata tuon takatukivarsi sarjan :twisted:

Kuva
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

Eilen tuli maalauksesta tuo Venakoppakin ja piru että oon tyytyväinen.
Haettiin vähän hillitympää sävyä konehuoneeseen kun tuota punasta joka nyt on :D kuvastahan ei nää täysin oikein minkä värinen kopasta tuli mutta hieno se on omasta mielestä ja se on pääasia 8) tarkkaan kun katsoo niin siinä on jonkin sortin kimmalletta/helmiäistä :D mutta hieno efekti !

Täytyy laittaa varmaan kiinni viim. perjantaina :mrgreen:

Kuva
Kuva
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

447za kirjoitti:Eilen tuli maalauksesta tuo Venakoppakin ja piru että oon tyytyväinen.
Haettiin vähän hillitympää sävyä konehuoneeseen kun tuota punasta joka nyt on :D kuvastahan ei nää täysin oikein minkä värinen kopasta tuli mutta hieno se on omasta mielestä ja se on pääasia 8) tarkkaan kun katsoo niin siinä on jonkin sortin kimmalletta/helmiäistä :D mutta hieno efekti !

Täytyy laittaa varmaan kiinni viim. perjantaina :mrgreen:

[ http://i9.aijaa.com/b/00216/13404395.jpg ]
[ http://i5.aijaa.com/b/00574/13404394.jpg ]
Woi kun joku tekis minulle samallaisen.... Hieno on !!! :lol:
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

Noniin eilen (pe) oli se tukivarsien vaihto ilta/yö :lol:
2 pulttia sai sahata paineilmasahalla poikki, muuten kaikki lähti nätisti auki.

Siinä olis ne uudet tukivarret uusien pulttien kera !

Kuva

Sitten tietenkin ennen rehkimistä laitettu WD-40set likoomaan :wink:

Kuva

Muutaman tukivarren vaihdon jälkeen huomasin että onpa tyhmästi suunniteltu tämäkin kohta, kun pultti pitäisi ottaa pois mutta takajarrukilpi tulee pahasti eteen... siinä sitten ruvettu purkamaan lisää niin päätin tehdä ns. huoltoluukun tuohon :roll: enkä usko että haittaa yhtään mitään kun taivutin samaan asentoon sen kumminkin ?? :think:

Kuva

Siinä on sitten toisenpuolen uudet tukivarret paikallaan. Tuohon tuli sitten vielä massat päälle suojaksi niin ja pultteihin ruiskuttelin tervaspraytä että aukeaa myös joskus tulevaisuudessakin :twisted:

Kuva

Olisihan noilla ajanut vielä ? :D

Kuva
Kuva

On muuten huomattavasti parempi sekä mukavampi ajella ! Vielä kun saa laitettua etualatukivarren isot puslat uusiksi ni avot :mrgreen:
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
Koskinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ti 18.02.2014 19:36

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja Koskinen »

Hyvän näköistä touhua! Minkähän mallisen Alpinen laitoit mankaksi?
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

Koskinen kirjoitti:Hyvän näköistä touhua! Minkähän mallisen Alpinen laitoit mankaksi?
En muista mallia, mutta semmonen missä on auxi ja usb sekä RCA lähdöt.

Tuli tossa viime viikolla asenneltua ehjä lauhdutin keulille, että saa tarvittaessa viileetä ilmaa kabiiniin. 8)

Ja tänään tuli vaihdettua uudet moottoriöljyt ja suodatin... taas passaa ajella.

Etupään polyuretaanipuslia odotellessa.. toivotaan että tulisivat jo ensiviikolla niin sais tuon alustan tehtyä loppuun. :thumbup:
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

Noniin kirjotellaas tännekkin välillä eikä aina vaan rakenneta :D

Eliikäs tuli tossa viikonloppuna rakenneltua hiukan :lol:

Alatukivarsien puslien vaihto, tukivarsien hionta ja maalaus sekä loppusilaus kiveniskusprayllä. Sekä alapalloniveliin tuli laitettua rasvanipat.
Vanteiden maalaus vaikka piti alunperin lakata vaan.

Ja kiitokset myös AP-lakelle ja R.A.Mille avusta sekä henkisestä tuesta !! :wave: :thumbup: :wave:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja aziz »

On kyllä nätti lankku! Onko keulaa vanhennettu tarkoituksella vai miksi tuolla allekirjoituksessa lukee -95?
Itse parhaillaan suunnittelen jarrupäivitystä ja kiinnostais tietää tuon sun etujarrulaikan koko, ilmeisesti 330x28mm?
Hetken ihmettelin tuota sisäkuvaa, koska mittarivalot palavat vaikka valokatkaisija on 0-asennossa. Mutta kun tarkemmin katsoi kuvaa, niin selvisi syy siihenkin.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 770
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Hyvältä näyttää :)
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
N1ppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Pe 02.11.2012 14:29

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja N1ppe »

Hienoo jälkee. Mistä tilasit noi etutukivarsien puslat?
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

aziz kirjoitti:On kyllä nätti lankku! Onko keulaa vanhennettu tarkoituksella vai miksi tuolla allekirjoituksessa lukee -95?
Itse parhaillaan suunnittelen jarrupäivitystä ja kiinnostais tietää tuon sun etujarrulaikan koko, ilmeisesti 330x28mm?
Hetken ihmettelin tuota sisäkuvaa, koska mittarivalot palavat vaikka valokatkaisija on 0-asennossa. Mutta kun tarkemmin katsoi kuvaa, niin selvisi syy siihenkin.
Jarrulaikan koko oli muistaakseni loppujen lopuksi se 300x28mm noilla satuloilla jotka ovat SLK 350sesta ja samat taitaa olla myös... oliko C-sarjan jossain CDI:ssä.
Sisäkuvaa on muokattu siten että valokatkaisija näyttää nolla-asentoa. Haettiin vähän "tyyliä" kuvatessa että vois näyttää hienommalta kun paneelivalot palaa ja sitten samasta kulmasta otettiin kuva missä valokatkaisija on 0-asennossa.. eli photoshopattu.
Keula on tarkoituksella tuo ns. "vanhempi", mutta auto on kyllä -95.
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

N1ppe kirjoitti:Hienoo jälkee. Mistä tilasit noi etutukivarsien puslat?
Ne tilattiin Flo-Flex nimiseltä nettisivuilta. Ja oli nopea toimitus briteistä.
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

Ja tosiaan nyt on pakosarja projekti menossa että uutta sarjaa sovitellaan ja mallaillaan :shock:

Kirjottelen vähän enempi ja laittelen kuvia tossa kun on enempi aikaa.
Eli stooria tulossa. 8)
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
GeeC
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 18.10.2013 19:53
Paikkakunta: Vantaa

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja GeeC »

Loistava prokkis! lisää juttua tulemaan...
W202 C36 AMG -94
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

Taas voisi kirjotella aikansa kuluksi tännekkin :)

Kaikkihan lähti siitä kun piti saada uusi pakosarja autoon kiinni kun vanhaa oli korjailtu niin paljon kun oli päässyt murtumaan ja niin oli käynyt nytkin eli oli päässyt pakosarjan yksi putkista murtumaan. :wtf:

Kuva

Joten kyselin sitten porukoilta keltä voisi löytyä kiinnostusta lähteä rakentamaan moista minulle, mutta tuntui olevan kiireitä monella.
Lopulta nappasi kun Raptecilta löytyi varaston uumenista uudenveroinen pakosarja Om603selle. Se tuntui järkevältä ratkaisulta hankkia kyseinen sarja sillä kyllähän moni tietää kuinka hyvää jälkeä Raptec tekee :thumbup:

Pakosarja tuli matkahuollossa nopeasti perille ja paketin kun sai auki olin häkeltynyt työn laadusta ! Terveisiä vaan Raptecille 8)
Hitsi saumat oli todella laadukkaan näköisiä ja itse materiaalikin oli vahvuudeltaan paljon parempaa kun vanha sarja. :clap:
Pakosarja oli käsitelty keramiikka pinnoitteella ja Thermotecin lämpösuoja nauhalla... joka muuten kutittaa kun sitä räpläilee :lol:
Kuvassa näkyy nyt siis uusi pakosarja, Tialin Sportti hukkaportti ja sille tehty pakoputki sekä pakosarjan tiiviste.

Kuva

Alemmassa kuvassa näkyy vanha pakosarja paikallaan ja kertyy muuten aikamoinen rasitus tuolle mutkalle joka on tuossa laipan alla :think:

Kuva

Tässä sitten on uuden pakosarjan koe sovitus menossa ja tuli todettua että toi nykyinen turbo ei mene mitenkään tuonne kun tuossa sarjassa on tuo laippa noin alhaalla ja lähellä runkopalkkia ja siinähän meinasi mennä sormi suuhun :silent:

Kuva

Kuva

Tällä sarjallahan on käytetty Garretin VNT ahdinta, mutta itsellähän on tuo Holsetin HX40 semmosella pakopesällä missä on oma hukkaporttikin, joka on tosin tukittu. Eihän se millään mahdu tohon rakoon... joten pientä suunnittelua ja pähkäilyä se vaati, sillä ei ollut enään varaa lähteä vaihtamaan uuteen turboon ja tämä joka päiväisessä ajossa oleva auto täytyisi saada ajoon mahd. nopeasti niin ei lähdetty muokkaamaan sarjaa vaan päätettiin rakentaa sitten "jakkara" turbolle.
En ole perehtynyt miten se vaikuttaa turbon toimintaan, mutta toivotaan että ei ainakaan huononna millään tavalla sittenhän sen näkee...

Joten lähettiin liikkeelle ihan laippa aineksista ja saatiin aika nopealla aikataululla hankittua itse materiaali, mutta sitten tarvittais se koneistajakin vielä :think: muutama soitto ja 30 minuutin ajomatkan päässä seppä odottikin jo materiaaleja ja siinä sitten iskettiin malli kouraan ja muutamat mittailut suoritti ja saatiin malli tehtyä koneelle, itse senkun seurasi sivusta huulipyöreenä ja sanoi mitä haluttiin. :crazy:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Laipat kun oli saatu valmiiksi hankittiin se "tuulitunneli" putki ja alkoi turbon kulman suunnittelu, mihin kulmaan joudutaan sahaaman se putken toinen pää jotta saadaan turbo haluttuun kulmaan ja kaikkihan tietää, että hyvää tulee kun pienissä asennus kaljoissa mittailaan lonkalta haluttu kulma :lol:
Joka tapauksessa tähän kulmaan päästiin ja muutamilla hefteillä osat kiinni ja taas auton luokse sovittelemaan.

Kuva

Todettiin silloin se hyväksi joten ei ei muutaku saumaamaan ... tässä vaiheessa voin kertoa että persiilleen meni tuo kulman laskeminen ekalla kerralla :mrgreen:

Kuva

Kuva

Saatiin tuo turbon jakkara paikoilleen ja laskettiin turbo paikalleen todettiin, että tämähän ottaa venakoppaan piirun verran kiinni.. siinä sitten olikin kuin voittajalla :clap:
Ei muuta kun rälläkällä putken keskikohtaan viilto ja taivutettiin sen verran, että saatiin vihdoin se oikea kulma aikaiseksi ja sitten saumattiin se kiinni.

Kuva

Lopulta kun sovitettiin että miten hukkaportti mahtuu olemaan paikallaan huomattiin että sekin perhana nojaa moottorin kannatin kumea vasten.
Eihän se auttanut kun kääntää senkin asentoa hiukan onneksi ei paljoa.

Kuva

Kun hukkaportti saatiin oikeaan asentoon niin eihän se hukkiksen oma pakoputki mennytkään enään sinne konehuoneeseen niin jouhevasti :P
Sitäkin sitten muokattiin sen verran että kunhan ohjaa tarvittavat mustat vaihdelaatikon viereen ja sieltä auton alle.. :)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Laippojen tiivistykseen käytin kuparipohjaista silikonia joka kestää sinne 400 Celsiukseen

Kuva

Tämän jälkeen kun oli saatu jakkara paikalleen täytyi rakentaa tuommoinen väliaikainen turbon öljynpaluu letku kun turbon asento vaihtui sen verran vanhaan sarjaan nähden että se ei enää istunut samaan asentoon.
Ajattelin josko kävis teettämässä teräspunosletkusta tuon paluu puolen letkun :think:

Kuva

Kuva

Siinä se sitten istuu

Kuva

Ahtolinjojakin joutui tosiaan hiukan muokkaamaan ennen kun ne lähti suoraan alaspäin niin nyt ne lähtee sivulle ja mutkan kautta alaspäin :|
Kaipa tuo noinkin toimii...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ahtolinjat valmiina ja sitten vain auton koe käyttö ja sitten vietiinkin auto downpipen muokkaukseen Eurostainlesille ja saavat siellä muokata sitä sen verran että rupeaa istumaan ja päästäänkin sitten säätäämään ahtopaineita ja syöttöjä :twisted:

Saa nähä ensi viikolla millaisen putken ne on saanut kyhättyä sinne :?:

Sitten vielä haluan vielä kiittää henkilöitä jotka ovat auttaneet tämän pakosarja härdellin kanssa. mm. AP-Lake R.A.M Nippe sekä muita jotka eivät olekkaan foorumeilta :clap: Kiitoksia avusta jätkät :!: :!: :!:
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5223
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tee tai teetä sorvarilla noi ahtoputkien metalliputket, sellaiset joissa on kunnon haitat päissä. Ei sitten pauku noi silikonimutkat irti.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1449
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja oltzi »

jaaha seuraavaksi vaihdetaan kansipahvia :D

ei tosiaan muute kauaa pysy ahtoputket kiinni jos ei oo pykälää päässä.

on se lankku vaa komee!
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja RAM »

Ja KULKEE
Vastaa Viestiin