Juben w124 250d -91 OM605 ST -SÅLD-

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja xr »

voimmoo nokalle vaan ei tuo nyt ainut lankku maailmassa ole vielä niitä löytyy senkin jälkeen kun meidän päällä kasvaa horsma
ei kai kukaan pussihousuja näin lämpimällä pidä hautuu nunat vaan
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Juben w124 250d -91 -Maailma tarvitsee esikuvia-

Viesti Kirjoittaja johani »

Hage kirjoitti:Papan helmestä tulee tusinapullasuperturbo josta tulee kanget lohkosta läpi 20tkm ajon jälkeen ja sitten motivaation hiivuttua se jää pihalle mätänemään konerikkoisena?
EVO X kirjoitti: No ei kyllä mitään järkeä...
Laittaa samoten Ylimitotetut kanget jotka kestää vaikka ottas enemmänki, itelläki tarkotus laittaa -92 vähäpäästöseen vakio OM606 Turbo kunnon kangilla ja naamioida siittä... noh siittä sitte enemmän ajallaan.
xr kirjoitti:ei kai kukaan pussihousuja näin lämpimällä pidä hautuu nunat vaan
:thumbup: Kyllä näinon
Viimeksi muokannut johani, Ti 29.07.2014 04:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Go for it!

Onpaha kunnon pussihousu st. Ahdinta ajatellessa nii tästä ei varmaan maksimi tehoja olla ottamassa. Vaan hyvää heräävyyttä ja ajettavuutta. Tuskin kone on heti antautumassa. Kunhan ei aleta maksimi pakopaineita olla hakemassa ;)

edit. Ottaaha ne papatki välillä sinistä pilleriä ja nitroa. :mrgreen:
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Mr300 kirjoitti: Onpaha kunnon pussihousu st. Ahdinta ajatellessa nii tästä ei varmaan maksimi tehoja olla ottamassa. Vaan hyvää heräävyyttä ja ajettavuutta. Tuskin kone on heti antautumassa. Kunhan ei aleta maksimi pakopaineita olla hakemassa ;)
Pumpun tilasin 120 kuutioon säädettynä eli 370-380hv tullaan ottamaan ja nimenomaan haetaan hyvää heräävyyttä sekä laajaa käyttöaluetta!
Pumpussahan potentiaalia riittää mutta uskon että pelaa noilla tehoilla ja järkevällä käytöllä hyvin, tämähän ei todellakaan ole tulossa mihinkään renkaan sulattelu/driftaus hommaan vaan vähäiseen "daily driver" käyttöön :roll:

Ulkoisia muutoksia joutunee senverran tekemään että vaihtaa etupuskurin ritilämalliseen ja ehkä lokarin turbomalliseen, nämäkin vain siksi että niistä on oikeasti hyötyä...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
eki-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 19.01.2011 13:22

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja eki- »

kylläkait 120kuutiomillillä mennään yli 400 hepan jos on sopiva ahdin vaan.
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Jube kirjoitti: Ulkoisia muutoksia joutunee senverran tekemään että vaihtaa etupuskurin ritilämalliseen ja ehkä lokarin turbomalliseen, nämäkin vain siksi että niistä on oikeasti hyötyä...
Pakoputken pää sitten piiloon diesel malliin :)
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Mr300 kirjoitti:
Jube kirjoitti: Ulkoisia muutoksia joutunee senverran tekemään että vaihtaa etupuskurin ritilämalliseen ja ehkä lokarin turbomalliseen, nämäkin vain siksi että niistä on oikeasti hyötyä...
Pakoputken pää sitten piiloon diesel malliin :)
Tottakai, mitään tekniikan osia ei saa näkyä ulospäin!
Coolerikin tulee mustaksi pinnoitttuna...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kuisma_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 484
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Juben w124 250d -91 -Maailma tarvitsee esikuvia-

Viesti Kirjoittaja Kuisma_ »

Hage kirjoitti:Papan helmestä tulee tusinapullasuperturbo josta tulee kanget lohkosta läpi 20tkm ajon jälkeen ja sitten motivaation hiivuttua se jää pihalle mätänemään konerikkoisena?
EVO X kirjoitti: No ei kyllä mitään järkeä...
Ai hemmetti miten turhaa itkua, kerrankin on kunnon kori ettei tarvitse ekana laitella kaikkea muuta kuntoon niin voi huolella keskittya tekniikkaan. Kylla tuo 20tkm ja kanget lohkosta lapi juttu on aika kaukaa haettu, tassahan on jarkeva moottoriaihio eika viritykset kuulosta yhtaan liian paljolta tuolle moottorille.

Se on sitten eri asia jos sinne ois menossa vaikka 602 vaparikone 40 holsetilla,seiska pumpulla ja vuotavalla vakio syylarilla. Talla kertaa tassa on ajateltu varmaankin etta sinne olisi tulossa ihan kestava ja mukava paketti eika mikaan pommikone mika sulaa heti.

Eikun vaan rakentamaan kun on kunnon aihio :)
W201 250D
W202 250D
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Juben w124 250d -91 -Maailma tarvitsee esikuvia-

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuisma_ kirjoitti: Kylla tuo 20tkm ja kanget lohkosta lapi juttu on aika kaukaa haettu,
On.

Yleensä kestää sen 20km. :lol:
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Mukavaa että projekti herättää mielipiteitä ja keskustelua!
Se on valitettavasti totta että aika suuri osa ST tekniikoista on rakennettu keskipaskaan tai jopa täysin paskaan koppaan, ei ole tässä minun hommassa järkeä sen tiedän ja myönnän mutta ei ole kyllä edellämainitussakaan :roll:
Jokainen vastaavan tekniikan rakentanut tietää mitä se maksaa ennenkuin kaikki on kunnossa ja muutokset otteessa, faktahan on että sellaista rahamäärää ei ole järkeä sijoittaa yhteenkään 124 koppaan!

Ennemmin sen kuitenkin harrastemielessä laittaa tällaiseen:
Kuva

Kuin tällaiseen:
Kuva

Tekniikan kestävyyteen en henkilökohtaisesti voi tässävaiheessa ottaa kantaa mutta vastaavalla kokoonpanolla on ajeltu Suomenmaalla varsin paljon ja paketti todettu sekä toimivaksi että kestäväksi!
Sehän on selvä asia että jos perusjutut eivät ole kunnossa niin 20km voi olla lähempänä kuin 20tkm...

Nimim: Smurffimersun aikaan yksi OM601 kesti ST käytössä 130km sisältäen yhden kannentiivisteen vaihdon 60km kohdalla :oops:
Oi niitä aikoja, kuusi konetta kesän aikana mutta hauskaa oli kokorahan edestä :lol:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja EVO X »

No jos raiskaukseen ryhdyt, niin myytkö sen orkkismoottorin mulle? Sehän oli ilmeisesti melkoisen hyvä?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

EVO X kirjoitti:No jos raiskaukseen ryhdyt, niin myytkö sen orkkismoottorin mulle? Sehän oli ilmeisesti melkoisen hyvä?
Ei sitä kannata myydä, jos tulee joskus katumapäälle...
Moottori on 310tkm ajettu, kaikki ulkopuoliset tiivisteet, vesipumppu, nostinkupit ja hihnankiristys osat vaihdettu alle 5tkm sitten :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

OM605 jäi roikkumaan "nakuna" taljan nokaan:
Kuva

Uutta tiivistettä, stefaa, hehkua, vesipumppua, hihnan kiristys hilpettä jne:
Kuva

Ja Mynädieselin 8mm :)
Kuva

Kaveri meinasi viikonlopun aikana vaihtaa tiivisteet ja laittaa pumpun paikoilleen!
Jos ensiviikolla pääsisi jo sovittelemaan konetta reikään?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
300te24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Pe 02.11.2012 01:56

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja 300te24 »

Noniin tämähän alkaa vaikuttaa hyvältä. Tulee kulkupuolikin muun auton tasolle.
300E sedan -87
300TD farmari -91

Entiset:

-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Huomenna olisi katsastus kello 10:30 ja sen jälkeen alkaa raiskaaminen :|

Koneeseen on tiivisteet vaihdettu, pummpu paikoillaan ja ahtimenkin sain eilen muutaman mutkan kautta haettua:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Meneekö kone pesulle ennen konehuoneeseen menemistä? Tietenkin kaikkia se likaisuus ei haittaa, mutta kun kori on niin siistissä kunnossa.
Niin ja näkeehän vuodot helpommin jos kone on puhdas :thumbup:


Mielenkiinnolla odotetaan lopputulosta ;)
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kyllä kannattaa pestä ja maalata se lohko ja samalla kiillottaa sekä suojata ne alumiiniosat:

Kuva
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Mr300 kirjoitti:Meneekö kone pesulle ennen konehuoneeseen menemistä?
Tottakai menee, ei vaan kehtaa veden kanssa läträtä eneenkuin kaikki osat on paikallaan!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Choke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ti 12.02.2013 18:57
Paikkakunta: Turku

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Choke »

Tämä mitään raiskausta tälle kopalle ole! Säilyttää vaan siististi tallin perukoilla kaikki orkkis hilppeet niin voi sitten halutessaan muuttaa kopan takaisin "Papan helmeksi" ;) Seuraillaan!
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Jube kirjoitti:Huomenna olisi katsastus kello 10:30 ja sen jälkeen alkaa raiskaaminen :|
Onkin unohtunut tänne päivitellä että eihan se mennyt niinkuin elokuvissa, aamulla konttorille varattuun aikaan mutta olikin lappu luukulla että suljettu sairastapauksen vuoksi!
Noh sitten pikku soittorumba kun aika oli varattu ja maksettu A-katsastuksen verkkopalvelun kautta, aika saatiin lopulta siirrettyä tulevalle torstaille mutta nihkeää oli kyllä kyseisen lafkan puhelinpalvelu :|

Lakkereissa oli naarmua joten vaihdetaan uusiin:
Kuva

BBT motorsportilta löytyi sopiva palikka kaasuvivusto-ongelman ratkaisemiseen!
Kallishan sekin on mutta on tässä jo siihen tottunut että rahaa menee aivan järjetön määrä vaan semmostapa se harrastaminen on, sitten kun "kaikki" on hankittu niin pelkkiin pikku nippeleihin menee heittämällä 1000-1500€!
Sitten kun kaikki on valmista niin meikäläisen tuurilla helähtää koeajolla vajava 6000€ sekunnissa pitkin katuja :thumbup:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
mjiivee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: Ke 28.03.2012 10:17
Paikkakunta: Turku

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja mjiivee »

Viittitkö laittaa kuvan siitä bbt-motorsportin kaasuvivusta ni muutki näkee millanen se on:D ja paljon maksoi? Kiitos ja seuraillaan.
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Joo orggis osat vaan talteen mutta ei tämä nyt mikään maailmanluokan raiskaus ole. Alkuperäinen moottori on liian laiska näinkin muuten mukavaan autoon.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja johani »

MarkusJVainio kirjoitti:Viittitkö laittaa kuvan siitä bbt-motorsportin kaasuvivusta ni muutki näkee millanen se on:D ja paljon maksoi? Kiitos ja seuraillaan.
Kuva tällane ?
Avatar
mjiivee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: Ke 28.03.2012 10:17
Paikkakunta: Turku

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja mjiivee »

Tuollasen näin bbt motorsportin facebook sivuilla muttei ole mitään haisua miten tuo toimii :D
150€ oli hinta siellä mutten tiedä mitä ae nyt on.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuo on suunniteltu boshin yleismallin TPS anturin liittämiseksi kaasuvivustoon, sikäli vähän turhan hightechiä, jos ei ole TPS anturi tulossa. Äkkiähän noita vivustoja viilapenkissäkin viilailee, jos ei laske työlleen mitään arvoa tai tuntipalkkaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
mjiivee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: Ke 28.03.2012 10:17
Paikkakunta: Turku

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja mjiivee »

Vaatiiko tuo tps anturin toimiakseen? Ja kaasupolkimelta sähköt sinnekkö :?
Itellä jeemun lailla imusarjasta alaspäin yksi tanko pumpun vipuun ja hyvin toimii sillä. Joskin on tasakaasulla(4X4manuaaliaskilla) pirusti bonanzaa vaikka iskari kiinni kaasuvivussa.
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja johani »

Sillä saa halutessaan tällasen kii http://www.ahtoja.com/product/88/diesel-dumppi" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja veskola »

No alkujaan tuo on tehty lähinnä sähköisen automaattilaatikon ohjausta varten. Dumppi kyllä sopisi tuohon koriin todella hienosti :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

veskola kirjoitti:Dumppi kyllä sopisi tuohon koriin todella hienosti :lol:
Kyllä me dumpit jätetään niihin Nissaneihin ja Subaruihin! :wink:

Mutta olen nyt suunnitellut pakoputkea, 4" DP ja 3,5" loppuputki vai 3,5" DP ja 3" loppuputki?
Jälkimmäinen mahtuisi hieman paremmin ja olisi eteenkin DP:n osalta sulavalinjaisemman näköinen, saako tuosta suuremmasta minun kokoonpanolla mitään käytännön hyötyä irti? (Ahtimen lähtökin on vain 2,5" ja 3,5" on suurin kartio mitä siihen saa tehdastekoisena)

Joustot ajattelin tehdä niin että hukkaportin putkeen haitari ja laatikossa olevan kannattimen takapuolelle jostolaippa liitos, näin kaverin Bemariin tehtiin ja ainakin siinä on riittäneet hyvin!

Tämä koko homma näyttää vielä hetken siltä että mitään ei tapahdu koska tapani on suunnitella kaikki huolella loppuu ja hommata jokaikinen nippeli valmiiksi ennenkuin aletaan varsinaiseen kasaushomaan!
Lähden 6.8 vajavaksi pariksi viikoksi lomalle jonka aikana kaveri on kuitenkin luvannut nostaa koneen reikään :thumbup:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

ite tekisin kokonaan 3".
Vastaa Viestiin