W212 tuning

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Veivaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: To 12.06.2014 20:10

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja Veivaaja »

Terve kii_ji ja onnea vaan 212:n hankinnasta. Se on minunkin mielestä todella onnistunut malli.
C124 W212 W213
Avatar
terasankka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 06.04.2016 00:39

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja terasankka »

TomiR kirjoitti:^
Tämä päiväajovalokoodaus kiinnostaa myös minua. Toivoisin takavalojen palavan aina päiväajovalojen kanssa. Onkohan tällainen mahdollista?
Toinen asia minkä haluaisin muuttaa on Distronicin etäisyydensäätö. Nykyisellään auto ajaa mielestäni liian lähellä pisimmälläkin asetuksella. Voikohan tuota skaalaa muuttaa?
Onkohan näihin jotain ratkaisua? Molemmat kiinnostaa..
W212 E350 CDI 4Matic -12
anntti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 01.07.2012 21:50

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja anntti »

Jos joltain löytyy nurkista avantgarden jousia niin YV:tä tännepäin!
Avatar
Jani1980
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Ma 23.02.2004 17:36
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja Jani1980 »

Moro!

Mikäs näiden s212 takailmajousien säätömahdollisuus on, eli farkku jossa pelkkä takapää ilmalla, onnistuuko starilla tiputus esim 35mm? Vai tarviiko hommata ne säädettävät tangot?

Koitin kahlata ketjua läpi, mutta tuntui olevan montaa mielipidettä 8)
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja K70 »

Mulla on Airmatic, eli myös edessä säkit. Sen säätö starilla ei ainakaan tuottanut haluttua tulosta.
Hieman heikot muistikuvat kaikista detaljeista, mutta muistaakseni 20mm jälkeen herjaa jotain koneella. Enkä enää muista, kuinka paljon laskettiin, mutta yli tuon 20mm. Auto ilmoitteli parin päivän päästä vikaa järjestelmässä ja tiputti säkit tyhjiksi kokonaan.
Sen jälkeen hankin säädettävät tangot ja niillä on menty toista vuotta.
S212 E350CDI
Avatar
Jani1980
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Ma 23.02.2004 17:36
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja Jani1980 »

Ok, kiitos tiedosta. Eibachin sarjassa tulee taakse ne linkit (kiinteä, ei säädettävissä), mutta kun ei tiedä paljonko se sillä tippuu..

Pystyykö tuossa 212:ssa säätämään takaa kulmia jos tiputtaa vaikka 30mm?
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja K70 »

Jani1980 kirjoitti:Pystyykö tuossa 212:ssa säätämään takaa kulmia jos tiputtaa vaikka 30mm?
Ei.
Mä jo tuhosin yhden rengassetin, kun kulutuspinta oli ihan ookoo, mutta oli mennyt erikoisesti sisäkyljet puhki. Toinen rengas rikki ja toinen kankailla.
S212 E350CDI
Avatar
Jani1980
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Ma 23.02.2004 17:36
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja Jani1980 »

Niin arvelinkin, mutta taitaa kulua leveät takarenkaat muutenkin sisäreunoista.
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Avatar
terasankka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 06.04.2016 00:39

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja terasankka »

Jani1980 kirjoitti:Ok, kiitos tiedosta. Eibachin sarjassa tulee taakse ne linkit (kiinteä, ei säädettävissä), mutta kun ei tiedä paljonko se sillä tippuu..

Pystyykö tuossa 212:ssa säätämään takaa kulmia jos tiputtaa vaikka 30mm?
W212:lle saa aftermarket camber-kittejä tuota varten:
http://mbartsperformance.com/MBA-212-ARCA.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 E350 CDI 4Matic -12
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja joskami »

K70 kirjoitti:
Jani1980 kirjoitti:Pystyykö tuossa 212:ssa säätämään takaa kulmia jos tiputtaa vaikka 30mm?
Ei.
Mä jo tuhosin yhden rengassetin, kun kulutuspinta oli ihan ookoo, mutta oli mennyt erikoisesti sisäkyljet puhki. Toinen rengas rikki ja toinen kankailla.
Tuota meidän s212 pudotin edestä noin +25mm ja takaa +30mm ja en ole käynyt säätämässä kulmia pudotuksen jälkeen.
Nyt ajettu operaation jälkeen 45tkm ja renkaat kulunut ihan normaalisti..
Nyt tuohon x218 hommasin säätötangot niin saa semmosen kun haluaa.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
Jani1980
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Ma 23.02.2004 17:36
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja Jani1980 »

joskami kirjoitti:
K70 kirjoitti:
Jani1980 kirjoitti:Pystyykö tuossa 212:ssa säätämään takaa kulmia jos tiputtaa vaikka 30mm?
Ei.
Mä jo tuhosin yhden rengassetin, kun kulutuspinta oli ihan ookoo, mutta oli mennyt erikoisesti sisäkyljet puhki. Toinen rengas rikki ja toinen kankailla.
Tuota meidän s212 pudotin edestä noin +25mm ja takaa +30mm ja en ole käynyt säätämässä kulmia pudotuksen jälkeen.
Nyt ajettu operaation jälkeen 45tkm ja renkaat kulunut ihan normaalisti..
Nyt tuohon x218 hommasin säätötangot niin saa semmosen kun haluaa.
Olikos sulla toi farkku airmatic?
Onko näissä vakiona mitään säätöjä kulmille?
Olisi kyllä helpointa jos tuon pelkän "ilmaperän" pystyisi tiputtamaan starilla, ilman säätötankoja.
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja joskami »

Airmatic.. pelkän ilmaperän pystyy säätää starilla myös.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
Jani1980
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Ma 23.02.2004 17:36
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja Jani1980 »

Ok, hyvä tietää.
Muistinkin jostain lukeneeni, mutta samalla taisi olla montaa eri mielipidettä kyseisen operaation onnistumisesta. :thumbup:
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja K70 »

joskami kirjoitti:Airmatic.. pelkän ilmaperän pystyy säätää starilla myös.
Vaatiko jotain kikkailua, että pystyi ne raja-arvot ohittamaan, vai onko homma muuttunut sitten parin kesän takaisten oman auton ohjelmointien?
Tai saatiin mullakin säädettyä alemmas, mutta tuli aina vikailmoitus ja kerran sitten oli säkit tyhjänä kokonaan.
S212 E350CDI
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja joskami »

K70 kirjoitti:
joskami kirjoitti:Airmatic.. pelkän ilmaperän pystyy säätää starilla myös.
Vaatiko jotain kikkailua, että pystyi ne raja-arvot ohittamaan, vai onko homma muuttunut sitten parin kesän takaisten oman auton ohjelmointien?
Tai saatiin mullakin säädettyä alemmas, mutta tuli aina vikailmoitus ja kerran sitten oli säkit tyhjänä kokonaan.
En nyt muista vaatiko sen kummemmin kikkailuja.
Voi olla että tuo nelimatic on vakiona korkeampi nyt navasta edessä ja takana n.35cm kaareen.
Voi olla versiokoodauksesta johtuva, että osa tippuu alemmaksi, tai en tiedä kuinka paljon sulla nyt navasta lokarin kaareen..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Gllle
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 09.07.2012 01:16

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja Gllle »

Tuli tuossa ostettua w212 ja sehän on ku katumaasturi vakio elegancen alustalla. Mitä alustasarjaa suosittelette että sais tarpeeksi alas 20" vanteille. Taitaa 10x20 et 33 eteen ja taakse 10x20 et 35 olla aika passeli?
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja K70 »

Gllle kirjoitti:Tuli tuossa ostettua w212 ja sehän on ku katumaasturi vakio elegancen alustalla. Mitä alustasarjaa suosittelette että sais tarpeeksi alas 20" vanteille. Taitaa 10x20 et 33 eteen ja taakse 10x20 et 35 olla aika passeli?
Ei kannata kauhean isoilla ulkonäköodotuksilla madallusta tehdä. Pakko tehdä, mutta ei siitä matalan näköistä tule. Outo koppa, kun näyttää madallettuna normikorkuistelta, mutta joka pirun töyssyssä ja kynnyksessä saa varoa, kun rouhii pohja kiinni.

Alustasarjaa en osaa suositella, kun itsellä Airmatic.
Vanteet on 20x8,5 ET45 ja 20x10 ET42. Renkaina ylikokoiset 275/30 ja 235/35, koska farmarissa ei 285/25 riitä kantavuus takana.
Ennen madallusta kulutuspinta jäi juuri/juuri kaaren sisään, madallettuna pyörä sen verran vinossa, että mahtuu paremmin, mutta lähellä kaarta on kuitenkin. Edessä ottaa oikean puolen kumi kiinni oikealle käännyttäessä, jos risteyksessä on kuoppa...aika usein tuntuu olevan.
S212 E350CDI
ArJoHa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 15.02.2016 00:37

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja ArJoHa »

Morjesta kaikille,

Tulipa hommattua tuollainen farkku -12vm 250CDI AMG-paketilla.

18"alut ei oikein ole edukseen kyseisessä autossa... :thumbdown:

Osaakos teistä kukaan sanoa miten tällaiset istuisi alle? http://mstuonti.fi/?page=tuotteet&group ... 9&item=975" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko ET:ssä suurikin ero amg:n ja normaalin välillä??

Felgenoutletista katsonut myös vanteita ja sielä on rajattanu AMG-styling, E350 jne. toiseen luokkaan jos vertaa "karvalakkiin".
Toinen joka rajaa vanteita paljon tuola Felgenoutletissa on, jos klikkaa farkun korimalliksi. Mikäs tähän on syynä? :?:

Osaisiko joku viisampi kertoa ?
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja K70 »

AMG:n ET:stä en tiedä, mutta kyllähän näiden karvalakkimallien ET:t on samoja, AMG-paketilla tai ilman.
S212 E350CDI
Eldo57
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 10.06.2016 08:25

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja Eldo57 »

K70 kirjoitti:AMG:n ET:stä en tiedä, mutta kyllähän näiden karvalakkimallien ET:t on samoja, AMG-paketilla tai ilman.
Tervehdys kaikille!
Onko tietoa farmari takapotkun ja 4-maticin välillä mahdollisista et eroavaisuuksista? Tarkoituksena laittaa uudet rattaat 4-maticiin 8,5x20 et 35 (235/35) + 10x20 et42 (275/30). Onko joku todennut että paketti mahtuu?
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja joskami »

Eldo57 kirjoitti:
K70 kirjoitti:AMG:n ET:stä en tiedä, mutta kyllähän näiden karvalakkimallien ET:t on samoja, AMG-paketilla tai ilman.
Tervehdys kaikille!
Onko tietoa farmari takapotkun ja 4-maticin välillä mahdollisista et eroavaisuuksista? Tarkoituksena laittaa uudet rattaat 4-maticiin 8,5x20 et 35 (235/35) + 10x20 et42 (275/30). Onko joku todennut että paketti mahtuu?
Meillä tuossa s212 sama paketti paitsi kaikissa vanteissa et38
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Eldo57
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 10.06.2016 08:25

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja Eldo57 »

joskami kirjoitti:
Eldo57 kirjoitti:
K70 kirjoitti:AMG:n ET:stä en tiedä, mutta kyllähän näiden karvalakkimallien ET:t on samoja, AMG-paketilla tai ilman.
Tervehdys kaikille!
Onko tietoa farmari takapotkun ja 4-maticin välillä mahdollisista et eroavaisuuksista? Tarkoituksena laittaa uudet rattaat 4-maticiin 8,5x20 et 35 (235/35) + 10x20 et42 (275/30). Onko joku todennut että paketti mahtuu?
Meillä tuossa s212 sama paketti paitsi kaikissa vanteissa et38
Kiitos nopsasta vastauksesta. Selvä, eli pitäisi olla ok, pistin paketin tilaukseen.
Nyt pitäisi ratkaista kuinka -11 250 cdi be 4-matic farkku pudotetaan alemmas? Vain takana on tasonsäätö. Autoa käytetään perheajossa joten mukavuuspainotteinen jousitus sekä korkeus niin että vaimokin pärjää auton kanssa. En halua setviä perheriitoja kun kaaret ja kumit repaleina :D riittää kun puree hammasta kun huomaa uuden vanteen osuneen kanttariin ekan kerran :oops:

Suositelkaa tarviiko hankkia säädettävät tolpat vai riittääkö pelkät jouset esim. H&R -35? Lisäksi meneekö takapää ohjelmoinnilla?

Riittääkö autossa pelkillä jousien vaihdoilla mahdollisuudet kulmien säädöille jotta rengaskulumat eivät olisi sisäreunoista aivan mahdottomat?

Rattaat siis tilattu ja tulee ensi viikolla mutta tämä madallus vielä hankkimatta ja siihen pitäisi nyt valita oikeat palikat?
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja S202 »

No h&r -35 jousisetti on ainakin hyvä. Ei tule liian matalaa, ja hyvät ajaa eli ei tosiaankaan mikään kivireki mutta sopivan jämäkkä kuitenkin. Tuleekohan farmariin sitten taakse vaan jotkut lyhyemmät tangot sille tasonsäädölle vai onnistuuko/kannattaako starilla ennemmin säätää se :roll: Auton pohja tuntuu raapivan madallettuna aika herkästi vaikka auto ei oikeasti matala olekkaan, mutta sielä on pohjamuovissa sellainen syvennös pakoputkelle joka sielä ensimmäisenä ottaa kiinni joten ei sen puoleen haittaa. Pohja on kuitenkin vuorattu kauttaaltaan huovalla ja muoveilla joten ei sielä itse pelti tai palkit kovin herkästi maahan ota.
S124 300TE
S211 E500
Eldo57
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 10.06.2016 08:25

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja Eldo57 »

S202 kirjoitti:No h&r -35 jousisetti on ainakin hyvä. Ei tule liian matalaa, ja hyvät ajaa eli ei tosiaankaan mikään kivireki mutta sopivan jämäkkä kuitenkin. Tuleekohan farmariin sitten taakse vaan jotkut lyhyemmät tangot sille tasonsäädölle vai onnistuuko/kannattaako starilla ennemmin säätää se :roll: Auton pohja tuntuu raapivan madallettuna aika herkästi vaikka auto ei oikeasti matala olekkaan, mutta sielä on pohjamuovissa sellainen syvennös pakoputkelle joka sielä ensimmäisenä ottaa kiinni joten ei sen puoleen haittaa. Pohja on kuitenkin vuorattu kauttaaltaan huovalla ja muoveilla joten ei sielä itse pelti tai palkit kovin herkästi maahan ota.
Selvä, H&R siis ainakin hyvä. Pidetään nuo jouset vaihtoehtoina.

Mutta olikos kellään tietoa noista eri pyöränkulmien säädöistä madallettuna, riittävätkö auton säätövarat luonnostaan? Vai laitetaanko pelkkien jousien lisäksi säädettävät ja reippaasti kalliimmat tolpat (säädettävä madallussarja)? Ei haluttaisi pilata renkaita ja ajettavuutta pelkällä madalluksella vaan haluan madallettunakin kulmat järkeviksi.
MA-JA
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 23.07.2015 18:47

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja MA-JA »

Suunnitelmissa ois w212 avantgarden alustalle laittaa eteen 245/35 19", et35 8,5" vanteella ja taakse 275/30 19", et 35 9,5" vanteella. Mahtuuko alle? (hyvin)?
Kiitos!
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mahtuu tosi hyvin.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Sumu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 17.12.2003 22:05

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Onkos käyttökokemuskia jaettavaksi? Ajatuksissa olisi hankkia kyseinen kulkine.
Bensa vai diesel? Paljonko noilla 1.8 bensoilla ja CDI-dieselelillä pääsee
Miten paljon nykysiin voi luottaa noihin mittarilukemiin Suomi-ja tuontiautoissa?
jnejne...
'13 W212 Hybrid
Eldo57
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 10.06.2016 08:25

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja Eldo57 »

Eldo57 kirjoitti:
S202 kirjoitti:No h&r -35 jousisetti on ainakin hyvä. Ei tule liian matalaa, ja hyvät ajaa eli ei tosiaankaan mikään kivireki mutta sopivan jämäkkä kuitenkin. Tuleekohan farmariin sitten taakse vaan jotkut lyhyemmät tangot sille tasonsäädölle vai onnistuuko/kannattaako starilla ennemmin säätää se :roll: Auton pohja tuntuu raapivan madallettuna aika herkästi vaikka auto ei oikeasti matala olekkaan, mutta sielä on pohjamuovissa sellainen syvennös pakoputkelle joka sielä ensimmäisenä ottaa kiinni joten ei sen puoleen haittaa. Pohja on kuitenkin vuorattu kauttaaltaan huovalla ja muoveilla joten ei sielä itse pelti tai palkit kovin herkästi maahan ota.
Selvä, H&R siis ainakin hyvä. Pidetään nuo jouset vaihtoehtoina.

Mutta olikos kellään tietoa noista eri pyöränkulmien säädöistä madallettuna, riittävätkö auton säätövarat luonnostaan? Vai laitetaanko pelkkien jousien lisäksi säädettävät ja reippaasti kalliimmat tolpat (säädettävä madallussarja)? Ei haluttaisi pilata renkaita ja ajettavuutta pelkällä madalluksella vaan haluan madallettunakin kulmat järkeviksi.
Paketti kasassa ja toimii. Etupäässä H&R -35 jouset ja takapää tikuilla sekä lisäksi ohjelmoinnilla laskettu samaan keulan kanssa. Kulmien säädössä ei ollut ongelmia ja kaikki arvot saatu kohdalleen ilman muutossarjoja tms.. Ajettavuus kohdallaan ja just niin hyvä/huono kuin 20":lla voi ollakin. Olen tyytyväinen että autolla voi myös ajaa eikä näytä hyvältä vain parkissa. Perheauto saa nyt jäädä tähän vaiheeseen :D
Avatar
Jani1980
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Ma 23.02.2004 17:36
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja Jani1980 »

Laita muutama kuva, kiinnostaa aihe itseäkin..
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Eldo57
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 10.06.2016 08:25

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja Eldo57 »

Eldo57 kirjoitti:
Eldo57 kirjoitti:
S202 kirjoitti:No h&r -35 jousisetti on ainakin hyvä. Ei tule liian matalaa, ja hyvät ajaa eli ei tosiaankaan mikään kivireki mutta sopivan jämäkkä kuitenkin. Tuleekohan farmariin sitten taakse vaan jotkut lyhyemmät tangot sille tasonsäädölle vai onnistuuko/kannattaako starilla ennemmin säätää se :roll: Auton pohja tuntuu raapivan madallettuna aika herkästi vaikka auto ei oikeasti matala olekkaan, mutta sielä on pohjamuovissa sellainen syvennös pakoputkelle joka sielä ensimmäisenä ottaa kiinni joten ei sen puoleen haittaa. Pohja on kuitenkin vuorattu kauttaaltaan huovalla ja muoveilla joten ei sielä itse pelti tai palkit kovin herkästi maahan ota.
Selvä, H&R siis ainakin hyvä. Pidetään nuo jouset vaihtoehtoina.

Mutta olikos kellään tietoa noista eri pyöränkulmien säädöistä madallettuna, riittävätkö auton säätövarat luonnostaan? Vai laitetaanko pelkkien jousien lisäksi säädettävät ja reippaasti kalliimmat tolpat (säädettävä madallussarja)? Ei haluttaisi pilata renkaita ja ajettavuutta pelkällä madalluksella vaan haluan madallettunakin kulmat järkeviksi.
Paketti kasassa ja toimii. Etupäässä H&R -35 jouset ja takapää tikuilla sekä lisäksi ohjelmoinnilla laskettu samaan keulan kanssa. Kulmien säädössä ei ollut ongelmia ja kaikki arvot saatu kohdalleen ilman muutossarjoja tms.. Ajettavuus kohdallaan ja just niin hyvä/huono kuin 20":lla voi ollakin. Olen tyytyväinen että autolla voi myös ajaa eikä näytä hyvältä vain parkissa. Perheauto saa nyt jäädä tähän vaiheeseen :D
Tuossa kuvia perheautosta. Ei kovin matala mutta tällä ajellaankin kanttareiden yli päiväkodin ja koulun pihalle.
Huomioikaa renkaidenvaihtojen jälkeen nopeusmittareiden näyttämä. Meillä meni mittarinopeus ja todellinen nopeus samaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin