W211 tuning

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jouhou
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ke 20.08.2003 15:50
Paikkakunta: Tervola/Kemi

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Jouhou »

epk:oon viestistä saa hyvin suuntaa mitä mahtuu varsinkin ulospäin tulemaan, mutta vielä mietityttää se mahtuuko 9,5 vanne et 35 edessä vai ottaako yläpallon mutteriin kiinni? Kumin kokokin tähän tietenkin vaikuttaa, tulossa varmaan 225/35 tai 40.
Topiceja on lueskelta läpi, mutta varmuutta en asialle ole saanut. spacerillä tuostakin selviää, mutta ihan sen takia kiinnostaa että jos löytys kerrasta suoraa sopivat vanteet.

Nuo epk:n vanteet ois kyllä aika mässyt, harmi kun budjetti ei aivan tuomosiin summiin veny.
Ruosteisia Diesel romuja vuodesta 2003

S212 250CDI A -12
w124 200D -91

Ex:
W124 200D -88
W124 200D -86
W124 260 A -88
W210 290TD -96
S210 300TDT -97
S211 220CDI -03
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja julB »

En tiedä tuliko oikeaan ketjuun, mutta tosiaan itselläni on W211 Classic-mallinen mersu ja tuli ostettua värikoodin mukainen Avantgarde-etupuskuri, kun halvalla sai :D. Listat ja kilventelineen sain vanhasta puskurista, mutta ongelmaksi tuli sitten vaihdon yhteydessä se, että eihän Classic-puskurin muovirunko (puskurin sisään, tulee mm sumarit kiinni) sovi täydellisesti avaripuskurin kanssa yhteen, eli esimerkiksi sumarit ei istu alkuunkaan, eikä kaikki kiinnikkeet osu kohdalleen. Onko mitään jippoja olemassa? Paljohan maksaa Avantgarde puskurin runko?
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja epk »

Jouhou kirjoitti:epk:oon viestistä saa hyvin suuntaa mitä mahtuu varsinkin ulospäin tulemaan, mutta vielä mietityttää se mahtuuko 9,5 vanne et 35 edessä vai ottaako yläpallon mutteriin kiinni? Kumin kokokin tähän tietenkin vaikuttaa, tulossa varmaan 225/35 tai 40.
Topiceja on lueskelta läpi, mutta varmuutta en asialle ole saanut. spacerillä tuostakin selviää, mutta ihan sen takia kiinnostaa että jos löytys kerrasta suoraa sopivat vanteet.

Nuo epk:n vanteet ois kyllä aika mässyt, harmi kun budjetti ei aivan tuomosiin summiin veny.

no ei se niin tarkkaa, ei se kaukana ole ja jollei mene niin laittaa lättyä väliin. Mittaa nykyisistä vanteistasi ottaako se kiinni vai ei .
juippi_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: To 13.12.2012 19:31
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja juippi_ »

julB kirjoitti:En tiedä tuliko oikeaan ketjuun, mutta tosiaan itselläni on W211 Classic-mallinen mersu ja tuli ostettua värikoodin mukainen Avantgarde-etupuskuri, kun halvalla sai :D. Listat ja kilventelineen sain vanhasta puskurista, mutta ongelmaksi tuli sitten vaihdon yhteydessä se, että eihän Classic-puskurin muovirunko (puskurin sisään, tulee mm sumarit kiinni) sovi täydellisesti avaripuskurin kanssa yhteen, eli esimerkiksi sumarit ei istu alkuunkaan, eikä kaikki kiinnikkeet osu kohdalleen. Onko mitään jippoja olemassa? Paljohan maksaa Avantgarde puskurin runko?
Etsi ebaystä tai sitten marmoritiskille kysymään.
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
juippi_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: To 13.12.2012 19:31
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja juippi_ »

Siitä settiä ens kesälle!

Kuva
Tankille en tiedä vielä paikkaa.. piiloon sen taidan laittaa.
Kuva

Pitkäs metsästyksen jälkeen löytyi myös AMG takapuskuri S211:een :wink:
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
Avatar
votsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:33

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja votsi »

Onko etutolpat kasattu D2:sen runkoon? Jätätkö taakse alkuperäisen tasonsäädön?
S212 350CDI 4-MATIC -10
juippi_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: To 13.12.2012 19:31
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja juippi_ »

votsi kirjoitti:Onko etutolpat kasattu D2:sen runkoon? Jätätkö taakse alkuperäisen tasonsäädön?
On D2 tolpat. Noup, otan tasonsäädön pois koska ohjaan joka kulmaa erikseen tolla autopilot V2 ohjauksella. En vielä tiedä mitä tapahtuu ajovalojen korkeussäädölle kun sulakkeen napsasee pois, tai vaihtoehto jättää tasonsäädön luulemaan olevansa toiminnassa. näkee sit kun paketti paikallaan mikä on fiksuin ratkasu.
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

Tervehdys kaikille.

Kesä valssi asioilla liikuskelen. Olen iskenyt silmäni stancen 5 puolaiseen rosteri lipalla varustettuun malliin sekä 6 puolaiseen malliin. rengas koko tulisi olemaan 245/35/19. Valssi 8.5 taikka 9.5. Millaisella et:llä kiekot pitäisi ottaa että istuisivat nätisti kaareen. Ei viitisi ostaa ja huomata ettei lopputulos ole toivotunlainen. Spacereilla loppu säätö toki onnistuu, vaan kun nuo virkavallan edustajat ei oikein niistä perusta...

Kottero näkyykin tuossa allekirjoituksessa...
https://imageshack.com/i/idr8sTRoj" onclick="window.open(this.href);return false;

Koska autoni on neliveto niin minulla ei ole mahdollisuutta käyttää takana leveämpää rengastusta. Voiko et:llä pelata illuusiota syvemmästä concavesta jos tällaisia ulkonäöllisiä seikkoja mietitään?
W219 CLS350 vm.2005
juippi_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: To 13.12.2012 19:31
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja juippi_ »

9.5" saat enemmän concavee vanteeseen. Takana se toimii hyvin 30ET ja rengastus on hyvä tuo 245/35. Eteen jos laittaa 8.5 30ET rengastuksella 225/35 ei ole ongelmaa suuremmallakaan madalluksella mutta concave jää olemattomaksi kapeella vanteella. 9.5"/9" vanne voisi eteen mennä jollain 20-25ET. Jos oon ihan väärässä korjatkaa!? Eteen joudut mahdollisesti laittamaan vähintään 5mm lätyn jotta saat vanteen keskikupin vanteeseen paikalleen. Ja sitten täytyy huomioda katsastukseen renkaan minimi leveys vanteen leveyteen nähden.
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
tasku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 24.07.2012 13:15

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja tasku »

Ei taida kantavuus riittää takana 245/35 renkailla farkussa...
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

Jos edessä on 235/35/19 ja takana 245/35/19 niin renkaan ympärys mitta muuttuu 2.2cm. Mitenhän tuon neliveto suhtautunee asiaan. Itse olen elänyt siinä ymmärryksessä että eroa ei saisi olla juuri kulutuspinnassa tapahtuvaa muutosta enempää. Eli puhutaan aika pienistä eroista.

Toki jos saisin vahvistuksen ja kokemuksen siihen että nelikossa voi käyttää takana leveämpää rengastusta niin tekisin sen ulkonäöllisistä syistä. Ottaisin sinne mieluusti vaikka 265 leveän renkaan. Useita vanne settejä kun myydään tyylii 8.5+9.5 paketteina.

Tästä syystä mietin että muuttuuko concaven syvyys jos takana käyttää vaikkapa et30 vannetta ja edessä et35 vannetta, mutta molemmat vanteet olisi vaikkapa 9.5 leveitä? Nuo nykyiset avantgarde kesä vanteet on muistaakseni kokoa 17" ET30 ja leveyttä 8". Niillä makaa nyt entisen omistajan toimesta 245/45/17 kumit. Nuo renkaat on aivan loppu, ja vanteetkin niin rupisessa kunnossa ettei niitä ilkeä kyllä alle laittaa kuin aivan pakon sanelemana.

Olikohan farkulla massaa 1980kg. 93Y renkaassa max akselipaino taitaa olla 1300kg

Nämä ovat ne kaksi vanne mallia joita metsästelen autooni
http://www.stancewheels.com/wheels/stan ... k-machined" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stancewheels.com/wheels/stan ... slate-grey" onclick="window.open(this.href);return false;

Jos kantavuus menee liian pieneksi niin rengastusta on pakko kaiketi muuttaa kokoon 245/40/18.
Viimeksi muokannut Jumpstart, Ma 16.02.2015 10:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W219 CLS350 vm.2005
tasku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 24.07.2012 13:15

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja tasku »

Voi nelikossakin käyttää erilevyisiä, valitsee renkaat vaan niin että ympärysmitta on sama eessä ja takana. Kantavuuksia varten pitää tsekata otteesta akselimassat, ainakin omassa (takaveto pienemmällä motilla) takana on 1335 kg eli vaatii 94 kantavuuden. 275/30-19 kumilla vasta "laillinen" siis...
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

oorrait...

245/40/18 kokosia sit ainakin löytyy 95Y kantavuudella... Ei toi 19" koko mikään pakkomielle ole että sellaiset on saatava mutta mieluusti vähintäänkin 18" ja tuollainen 5-6 puolainen malli, joka on helppo ylläpitää. Eli tarkoituksena on hankkia vanteet, joissa ei ole ylimääräisiä koloja jonne lika jumittuu. Vanteen sisäkehän pesua ajatellen puolien raot olisi hyvä olla mahdollisimman suuret.

245/35 renkaan saa varmasti sekä 8.5 että 9.5 vanteelle mutta näyttääkö se vähän hassulta? Olen yrittänyt pyöritellä noita leveyksiä ja profiileja ympäri niin että takana olisi leveämpi rengas, mutten ole saanut aikaiseksi sellaista settiä joiden ympäryysmitta olisi sama. 245 rengas on merkittynä rekisteriotteeseen mutta muistaakseni vannekokoa sai muuttaa tuuman ylöspäin ilman katsastusta. Katsastuksellahan tietysti sitten saa melkein mitä haluaa.

Nuo Vertinin vanteet on varmasti laadukkaat mutta on niillä kyllä hintaakin. Karvan alle 1300€:n niitä saa myös suomesta. Vastaavan tyylisiä olen etsinyt ja nämä pari vannetta ovat toistaiseksi lähimpänä noita stancen vanteita

http://www.bmautosport.co.uk/showroom/p ... 53_325_330" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bmautosport.co.uk/showroom/p ... 53_325_330" onclick="window.open(this.href);return false;

Autossa on ilmajousitus mitä saa ilmeisesti madallettua muutamia senttejä ihan ohjelmasta käsin. Valssien asennuksen jälkeen olis haaveissa suorittaa kyseinen operaatio. Täytyisi vain selvittää, että voiko esimerkiksi comfort asetuksen jättää normaaliksi ja vaikkapa pelkän sport asetuksen madaltaa. Vai meneekö se niin että kun muutat yhtä niin kaikki muuttuu samassa suhteessa. Ensimmäinen askel olisi tietysti ottaa selvää missä tuo operaatio ylipäätää suostutaan tekemään ja mihin hintaan.
W219 CLS350 vm.2005
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Parilla tutulla ollut nuo Stancet ja molemmilla puolat hapettunut parissa vuodessa, vaikka vanteet ollut hyvällä pidolla. Samaa huomannut monta kertaa myynti-ilmoituksissa, mistä syystä itse tilasin nuo linkittämäsi Calibren CC-V:t.
Ihan OK vanteet. Muutamat kerrat ajanut aika makiastikin kuoppaan, eikä nuo ole olleet moksiskaan, joten itse oon ollu tyytyväinen laatuun 1000€ vanteiksi.
Kumekset 235/35/19 (8,5") + 245/35/19 (9,5") ja muutaman illan metskailulla löytyi tasan yhdet 245/35/19 kumit missä oli tarpeeksi kantavuutta tuohon farkkuun (97W) että sai muutoskatsastettuakin. Mikään törkeä venytys noissa ei todellakaan ole, vaan juuri passeli omaan silmään että saa hyvin kaarelle :)
Mulla on 18" talvivanteet ja kyllä ne on vaan auttamatta pienen näköiset, varsinkin tuossa farkussa mutta makuasioitahan nämä.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

Aijai onko noin? Noinkin kalliit vanteet ja hapettuvat noin nopeasti. Voi itku, pitänee jättää siis nuo 5 puolaiset sitten laskuista pois. Kiilloitetut puolat yleensä ovat aika herkkiä hapettumiselle, joten itsekkin suosin yleensä mieluummin täysin maalattuja vanteita. Noista mersun omista orkkis vanteista (ihme kyllä) näyttää tuo maali kuplivan sisältä päin.

Hyvä kuulla että ainakin sinun tapauksessasi nuo edullisemmat calibret on osoittautuneet paremmaksi vaihtoehdoksi. Miten tuo rosteri reuna kestää siistinä? Nuo lipathan yleensä kerää kaiken pölyn joten esimerkiksi hiekkateillä ajettaessa hiekka jää noihin lippoihin seisomaan ja "hioo" sitä sen minkä kerkeää. Voiko niitä puhdistaa esimerkiksi Sonaxin kromi tahnalla?

Täytynee siis stancen vanteista siirtyä katselemaan tätä toita mallia
http://www.stancewheels.com/wheels/stan ... slate-grey" onclick="window.open(this.href);return false;

Vielä jos saisi selvyyden sille että millaista rengastusta nelivedon kanssa voi käyttää ilman että tasauspyörästö sanoo kaboom.. esim 235/35/19 + 265/30/19 setti tekee ympäryysmittaan eroa 1,6cm

On varmaan silmästä kiinni tykkääkö mustasta vai hopeasta vanteesta. Itse suunnittelin mustaa vannetta, mutta onkohan liian rohkea valinta mersun hopeeseen? Ajattelin että muuttaisiko se näköä yhtään paremmaksi, jos yliteippaisi katon kiiltävän mustaksi. Samaan sävyyn ikkunoiden ja kattoikkunan kanssa.

Valkeassa sedanissa musta katto ja gun metal väriset vanteet yleensä toimivat aika hyvin.
W219 CLS350 vm.2005
tenzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Su 02.03.2008 18:43
Paikkakunta: Kemi

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja tenzo »

Jos haluut laittaa nelivetton eri levyset kumi eteen/taakse niin 19" koossa oikea pari on:

235/35-19" & 275/30-19" Halkaisia ero 0,1cm ja ympärysmitta 0,3cm

Tai laitat joka kulmaa 245/35-19" ja vanteen leveydeks joka nurkkaan 9,5"
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)

Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)

MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)

MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)

EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)

EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)

EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)

EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

Noniin löytyyhän sitä näköjään sopivaa rinkulaa kun tietää millaista etsiä.

Kiitokset näistä. Mitä muita kokoja lienee tarjolla. Tuo 275 vaatii varmaan 10.5 vanteen? En kylläkään nopeasti googlailemalla löytänyt 275/30/19 koosta muita painoluokkia kuin 96Y:n. Riittääkö se katsastusmiehelle? Millaistahan et lukua siihen pitäisi tarjota ettei mene ihan hirveesti lepikkoon
W219 CLS350 vm.2005
Maucca
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ke 23.12.2009 21:17
Paikkakunta: Pahoinvointivaltio

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Maucca »

Jumpstart kirjoitti: Tuo 275 vaatii varmaan 10.5 vanteen? En kylläkään nopeasti googlailemalla löytänyt 275/30/19 koosta muita painoluokkia kuin 96Y:n. Riittääkö se katsastusmiehelle?
Mulla on 285/30/19 Falken FK453 9.5" vanteella ja se on normaalin renkaan näköinen ei ali eikä ylileveä. Farkun taka-akselilla vähintään indeksi 95
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

Maucca kirjoitti:
Jumpstart kirjoitti: Tuo 275 vaatii varmaan 10.5 vanteen? En kylläkään nopeasti googlailemalla löytänyt 275/30/19 koosta muita painoluokkia kuin 96Y:n. Riittääkö se katsastusmiehelle?
Mulla on 285/30/19 Falken FK453 9.5" vanteella ja se on normaalin renkaan näköinen ei ali eikä ylileveä. Farkun taka-akselilla vähintään indeksi 95

Hyvä tietää, eli 9.5 pitäs olla vielä ihan hyvä myös 275 koolle. Millaisella ET:llä sun vanteet on ja löytyykö istuvuudesta jonkinlaista kuvaa että näkis omin silmin miten se käyttäytyy. Hävettää kun ei oikeesti ole hajuakaan millasta pitäs ottaa että kaikki istus nätisti paikoilleen. :shifty:

Lopputulos voi olla hyvä tai sitten jotain aivan muuta :roll:
W219 CLS350 vm.2005
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Mulla farkussa noi stance 6. edessä ET noin 35 ja takana ET 40. Edessä 8,5 ja takana 9,5 levee. Renkaat joka nurkassa samat: 245/35R19. kesän ajettu, tasaisesti kulunut vaikka on madallettu. Kai se halkaisia vähän muuttuu kun takana enemmän venytetty rengasta vanteelle. Ulospäin saa vanne tulla noilla asetuksilla.
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

Joo. Eiköhän tässä kumipallot jo pyöri silmissä. Pitää jatkaa vanne jahtia ja palata astialle ennenkuin laitan mitään tilaukseen.
W219 CLS350 vm.2005
Maucca
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ke 23.12.2009 21:17
Paikkakunta: Pahoinvointivaltio

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Maucca »

Jumpstart kirjoitti:
Maucca kirjoitti:
Jumpstart kirjoitti: Tuo 275 vaatii varmaan 10.5 vanteen? En kylläkään nopeasti googlailemalla löytänyt 275/30/19 koosta muita painoluokkia kuin 96Y:n. Riittääkö se katsastusmiehelle?
Mulla on 285/30/19 Falken FK453 9.5" vanteella ja se on normaalin renkaan näköinen ei ali eikä ylileveä. Farkun taka-akselilla vähintään indeksi 95

Hyvä tietää, eli 9.5 pitäs olla vielä ihan hyvä myös 275 koolle. Millaisella ET:llä sun vanteet on ja löytyykö istuvuudesta jonkinlaista kuvaa että näkis omin silmin miten se käyttäytyy. Hävettää kun ei oikeesti ole hajuakaan millasta pitäs ottaa että kaikki istus nätisti paikoilleen. :shifty:

Lopputulos voi olla hyvä tai sitten jotain aivan muuta :roll:
Ei kovin kummoisia kuvia ole, takarengas kuvissa 275. Edestä (245 leveä) voisi tulla 15mm ulos ja takaa noin 10mm ET molemmissa perinteinen 35. Nuo vanteet ei tule enää alle kun ei ole mitään järkeä ostaa joka kesä uusia kumeja, normaalikorkeudessa urpon näköiset isot vanteet. Kokeiltu kmac camber puslia (täydet paskat) ja suunnattu 20 kertaa eri arvoilla mutta sisäreunat kuluu loppuun puolessa väliä kesää.

Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

Älä ole kuvista huolissasi, niistä näkee kyllä hyvin kuinka ne istuu alle. Riittää että tiedän koot ja et:n ja nämä kävi ilmi. Kiitokset.

Joten renkaan kuluminen johtunee sitten renkaista? Tai oikeastaan leveydestä?

Vanteiksi katselin stancen kutosia täysin mustana. Kävin pakallisesta kysymässä tarjousta 19" vanteista 8.5+9.5 kokoisina. Setille hintaa 1200€.

http://www.stancewheels.com/wheels/stan ... slate-grey" onclick="window.open(this.href);return false;
Yllättäen toistaiseksi halvin hinta, jopa verkkokauppoihin verrattuna. Mutta kumeissa veti kyllä sellaisen hinnan paperiin että niiden osto jää kyllä pois laskuista. Yokohaman renkaista 275/30-19 + 235/35-19 kiekoista pyysi 1250€. Totesin vaan että mulle taitaa riittää ihan pelkät vanteet...
Viimeksi muokannut Jumpstart, To 19.02.2015 09:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W219 CLS350 vm.2005
tenzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Su 02.03.2008 18:43
Paikkakunta: Kemi

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja tenzo »

Jumpstart kirjoitti:Noniin löytyyhän sitä näköjään sopivaa rinkulaa kun tietää millaista etsiä.

Kiitokset näistä. Mitä muita kokoja lienee tarjolla. Tuo 275 vaatii varmaan 10.5 vanteen? En kylläkään nopeasti googlailemalla löytänyt 275/30/19 koosta muita painoluokkia kuin 96Y:n. Riittääkö se katsastusmiehelle? Millaistahan et lukua siihen pitäisi tarjota ettei mene ihan hirveesti lepikkoon
Kyllähän 275 voi laittaa 9,5" leveälle mut mielummin 10,5" leveälle vanteelle. Toki rengas merkki vaikuttaa paljon myös! Esim. Falken tekee melko kapeita renkaita.
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)

Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)

MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)

MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)

EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)

EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)

EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)

EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

Jotta tässä nyt saataisiin pienen ihmisen päätä vielä enemmän sekaisin niin kysäisempä muutaman asian koskien renkaiden muutoskatsastusta ja painoindeksiä.

Oman auton rekisteriotteeseen merkityt akselimassat ovat:

Edessä: 1175kg joka tarkoittaa että LI indeksin pitää olla VÄHINTÄÄN 90
Takana: 1380kg joka tarkoittaa että LI indeksin pitää olla VÄHINTÄÄN 96

Sitten tuon auton rengastus taulukkoon. Siellä näkyy renkaiden LI:t olevan 95-99?
Kuva


Auto on muutoskatsastettava, jos:

- vanteen nimellishalkaisija poikkeaa alkuperäisestä yli 26 mm

- renkaan leveys poikkeaa alkuperäisestä yli 30 mm

Tätä pienempiä muutoksia ei edellytetä muutoskatsastettavaksi.

Muutoskatsastuksessa katsastaja voi hyväksyä autoon renkaat, joiden ulkohalkaisija on enintään 51 mm ja leveys on enintään 102 mm auton alkuperäisten renkaiden mittoja suuremmat. Muutettaessa renkaan ulkohalkaisijaa on nopeusmittarin näyttämä tarvittaessa korjattava.

Auton pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain auton tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen automallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita. Vanteiden vaihdon seurauksena auton akseliston raideväli saa muuttua enintään 30 mm ellei auton valmistaja muuta ilmoita.


http://rengaskeskus.com/rengas-ja-vannemuutokset" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja se varsinainen kysymys:

Saanko renkaat laillisesti muutoskatsastetuksi normaalin katsastuksen yhteydessä, jos ajan sinne:

19" vanteilla jotka ovat 8.5 edessä ja 9.5 takana joiden ET on jossain 30-38 välillä. Vanteilla renkaat jotka ovat 235/35-19 + 275/30-19 ja joiden kuormitusindeksit ovat VÄHINTÄÄN ylhäällä mainitut 90W ja 96W?
W219 CLS350 vm.2005
Poutahaukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 26.06.2010 12:16

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Poutahaukka »

Saat muutoskatsastettua sinne suunnilleen mitä vain kunhan mahtuu pyörimään ja muut vaaditut jutut täyttyvät (kantavuudet, kulutuspinta kaarien sisällä yms.).
S212 350cdi
W210 320cdi
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

Ok, eli ne perinteiset, että renkaat ei tule kaarien ulkopuolelle ja kantavuus ja nopeusluokka on vähintään taulukon mukainen minimi tai enemmän.

Voisipa olla että hymy hyytyisi jos muita rajoitteita ilmaantuisi katsastuksen yhteydessä. Ei noita vanne+rengas settejä kokeilu mielessäkään oikein kärsi ostaa.
W219 CLS350 vm.2005
Miksu-211
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ma 06.05.2013 00:58

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Miksu-211 »

Takaluukun tähdestä on kehä tippunut ja pitäis uus laittaa tilalle. Minkälainen kiinnitys on farkuissa ? Joutuu varmaan luukun verhoilun käyttämään irti ?
-99 w210 300DT
Miksu-211
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ma 06.05.2013 00:58

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Miksu-211 »

Vielä tämmönen spoileri tuli vastaan http://www.jmtech.fi/kauppa/index.php?m ... 0n71v6mtg3" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko kukaan laittanu vastaavaa mutta ees vähän kohtuullisemmalla hinnalla ?
-99 w210 300DT
juippi_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: To 13.12.2012 19:31
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja juippi_ »

On 3 tapilla ja pellissä 3 reikää joissa jokaisessa rei'ässä on muovinen ns. sovite holkki jotka voi helposti tippua sisäpuolelle jolloin tarttee ottaa verhoilu pois. Ota tähti irti ja näät kyllä mikä siellä on homman nimi. Tiukassa se on.
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
Vastaa Viestiin