Ota tarrat poisK44R1 kirjoitti:http://nikokaari.kuvat.fi/kuvat/W211/
mieli piteitä haluan ja saa laittaa kunhan pysyy asiallisena
W211 tuning
Re: W211 tuning
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
Re: W211 tuning
Laitetaan nyt kuva tästä omastakin keksinnöstä vaikka ei mitään ihmeellistä olekkaan...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W211 tuning
Tosiaan tuli käytettyä autoa Hort-Autossa niin katsoivat muun homman yhteydessä tuon sokan paikan ja sanoivat että sokka on jo alimmassa...Etupään jouset näyttää olevan värikoodilla 1 vihreä 3x keltainen ja iskarit bilsteinin 24-105910 be3-a591. Ainakin jouset on sopivat sport/avantgarde malliin. Mitä eroja 1 vihreä 3x kelt. / 2x kelt. /1x kelt.? pituus vai jäykkyys?villeeino kirjoitti:Moro!
Mulla allekirjoituksen auto alkuperäisvannepaketti alla 245/40/18, tuntuu tuo etupää keulivan aika reilusti. mittasin takapään vanteen keskeltä kaaren reunaan n.34,5cm (mielestäni ihan ok korkeus), mutta tuo etupää on kolme senttiä korkeemmalla. taitaa vakiona ollakin etupää aina vähän korkeammalla(?) mutta tuo ei minusta ole ihan normaalia.
eli tarkoitus olis saada etupäätä alemmas, tuo sama korkeus minusta ois ihan sopiva mitä takanakin. liekö joskus iskareita vaihdettaessa (en tiedä onko vaihdettu) jäänyt säätösokka turhan ylös? ainakin edellisessä oli tuo säätö. autossa ei ole airmaticia.
mitä arvelette? vai meneekö etupään osalta alusta vaihtoon että saa riittävän alas keulan?
Audi Q7
Ex: E-mersuja
Ex: E-mersuja
Re: W211 tuning
Pituus eroja noissa jousissa on ja niitten merkkejähän nuo on. Omassa oli samaa ongelmaa et keuli. Otin jousen yläpäästä kylmästi puoli kierrosta pois ja ei keuli enää Sokan säätökin alimmassa kohtaa.
Re: W211 tuning
Sama käynyt mielessä, mutta kärsiikö ajettavuus?Salamine kirjoitti:Pituus eroja noissa jousissa on ja niitten merkkejähän nuo on. Omassa oli samaa ongelmaa et keuli. Otin jousen yläpäästä kylmästi puoli kierrosta pois ja ei keuli enää Sokan säätökin alimmassa kohtaa.
Audi Q7
Ex: E-mersuja
Ex: E-mersuja
Re: W211 tuning
En kyllä huomannu eroa ajettavuuteen. Eri asia jos laikkaa reilummin.
Eipähän keuli
Eipähän keuli
Re: W211 tuning
Jos sokka on alimmassa kohdassa ja keulii niin silloin autossa voi olla väärät jouset. Itellä meni etujousi poikki ja ekat jouset nosti keulan taivaisiin vaikka sokat alimmassa kohassa. Pikkupähkäilyn jälkeen laskin pisteet ja löysin myös vanhasta jousesta orkkisnumeron. Eikun kerta vielä vaihtohommia ja avot. Oli tosta se hyöty että nyt menee etujousten irrotus/asennus tuntiin
S211 320CDI 4matic -08
Re: W211 tuning
Salamine kirjoitti:En kyllä huomannu eroa ajettavuuteen. Eri asia jos laikkaa reilummin.
Eipähän keuli
[ http://ssautopriming.kuvat.fi/kuvat/MB%20W123%2030D/20140917_191914.jpg?img=smaller ]
jep. ainakin näyttää hyvältä! nuo kalvot kans asialliset ajovaloissa.
Audi Q7
Ex: E-mersuja
Ex: E-mersuja
Re: W211 tuning
voi olla mahdollista. tosin nuo jouset kolmella keltasella on kai lyhimmät mutta myös paksuimmat (eli ei kai painu niin alas?) auto tuo 280CDI ja sport paketti...kävi semmoinenkin mielessä että jos perää laskettu hieman niin keuliiko helpommin?! Hort-autossa olivat sitä mieltä että keula on ok mutta perä liian alhaalla minä siihen että perä on minusta ok korkeus mutta edestä pitäis laskea...ainuman kirjoitti:Jos sokka on alimmassa kohdassa ja keulii niin silloin autossa voi olla väärät jouset. Itellä meni etujousi poikki ja ekat jouset nosti keulan taivaisiin vaikka sokat alimmassa kohassa. Pikkupähkäilyn jälkeen laskin pisteet ja löysin myös vanhasta jousesta orkkisnumeron. Eikun kerta vielä vaihtohommia ja avot. Oli tosta se hyöty että nyt menee etujousten irrotus/asennus tuntiin
Audi Q7
Ex: E-mersuja
Ex: E-mersuja
Re: W211 tuning
Eipä ole kalvot Samalla tuli lakattua (lakkaa+sekaan tippa mustaa) ku meni autokin uuteen väriin.villeeino kirjoitti:jep. ainakin näyttää hyvältä! nuo kalvot kans asialliset ajovaloissa.
Re: W211 tuning
Joku tykkää tämmösestä pakoputken ulostulosta...
http://mbworld.org/forums/diesel-forum/ ... od-16.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mbworld.org/forums/diesel-forum/ ... od-16.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 tuning
Obnoxio kirjoitti:Joku tykkää tämmösestä pakoputken ulostulosta...
[ http://www.apriliaforum.com/forums/attachment.php?attachmentid=243382&d=1392596802 ]
http://mbworld.org/forums/diesel-forum/ ... od-16.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Onkohan se molemmin puolin?
Oikeasti
Re: W211 tuning
Kylläpä se tuon linkin mukaan on molemmin puolin.
-
- Mersumies
- Viestit: 2738
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W211 tuning
On ainakin omassa niin onnettomat valot, että en menisi enään kalvoilla tummentamaanvilleeino kirjoitti:Salamine kirjoitti:En kyllä huomannu eroa ajettavuuteen. Eri asia jos laikkaa reilummin.
Eipähän keuli
[ http://ssautopriming.kuvat.fi/kuvat/MB%20W123%2030D/20140917_191914.jpg?img=smaller ]
jep. ainakin näyttää hyvältä! nuo kalvot kans asialliset ajovaloissa.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: W211 tuning
älytön koko kaikin puolin.
Re: W211 tuning
Kryptonite kirjoitti:Mahtuuko alle farkkuun eteen ja taakse
295 / 35 R 19" et 37?
Eteen ihan älytön rengas,ja taakse jos tuon laitat niin eteen seuraava lähes tontilla oleva koko olisi esim. 235/45 ,. Eli vierintäkehä , 210.1cm(295) vs. 211.6cm(235). Ite kyllä jättäisin 295 kumin laittamatta taaksekin.
Star
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: W211 tuning
Joo, eiku halvalla olisi saanut lähestulkoon uudet Ässän vannesetin.
Nyt onkin vääntö ihan orgis sportpaketin vanteista.
Nyt onkin vääntö ihan orgis sportpaketin vanteista.
220.128 Black Mirror
Re: W211 tuning
Onko kukaan nähnyt tai kuullut laitettavan jälkiasennuksena ilma-alustaa farkkuun tai sedaniin. Varmaan on airmatic shittiä laittaneet, mut siihen en itse lähtis.
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
Re: W211 tuning
Siis 211-koriseen? Eikös ne kaikki samaa ilmaa käytä.juippi_ kirjoitti:Onko kukaan nähnyt tai kuullut laitettavan jälkiasennuksena ilma-alustaa farkkuun tai sedaniin. Varmaan on airmatic shittiä laittaneet, mut siihen en itse lähtis.
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen
Mersuun ei koskaan kannata jälkiasentaa mitään itseltä puuttuvaa varustetta, ne on shittiä kaikki eikä niillä mitään tekään.
Re: W211 tuning
s211 on kyseessä. Olen ymmärtänyt että airmaticin kanssa voi tulla kalliiksi jonkinlaisen vahingon sattuessa. jälkiasennus setin oikein asennettuna pääsisi halvemmalla?ja katsastus on iso ongelma sen suhteen mutta, ainakin muissa automerkeissä jälkiasennettu accuairin ja d2 ilmoja kyselleenä homma skulaa erittäin mainiosti niin ajattelin miksi ei mersussakin. onko mahdollisuus airmatic asentaa jälkeenpäin s211 -03 autoon? voiko korkeutta muuttaa muuten kuin starilla. kyselen koska etsin erilaisia vaihtoehtoja ilma-alustan kanssa. Lähinnä korkeuden säätöön tarvittaessa nappia painamalla ja jopa monen inhoamaan jäätävään tontittamiseen. Ei nykyisessä setissä mitään vikaa ole ja korkeutta saa iskarin tolppaa ruuvaamalla.DBFI kirjoitti:Siis 211-koriseen? Eikös ne kaikki samaa ilmaa käytä.juippi_ kirjoitti:Onko kukaan nähnyt tai kuullut laitettavan jälkiasennuksena ilma-alustaa farkkuun tai sedaniin. Varmaan on airmatic shittiä laittaneet, mut siihen en itse lähtis.
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen
Mersuun ei koskaan kannata jälkiasentaa mitään itseltä puuttuvaa varustetta, ne on shittiä kaikki eikä niillä mitään tekään.
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
Re: W211 tuning
näkisin että joko purkuautosta itse purkaen asennat omaasi, oem hilut, sitten saat 3 asentoa napista (ja jäykkyyttä). Tai sitten orkkis tolpat pusseineen ja ohjaus aftermarket, tässä kusee se että iskarin jäykkyydelle täytyy säädellä konttorillit.
Tai sitten vai nykyiseen setuppiisi lisäät etutolppaan pussin, ohjaukset aftermarket kamoilla ja mahdolliset lisäsäilöt, ehkä kuitenkin helpoin ja halvin tässä kohtaa ? .
Tai sitten vai nykyiseen setuppiisi lisäät etutolppaan pussin, ohjaukset aftermarket kamoilla ja mahdolliset lisäsäilöt, ehkä kuitenkin helpoin ja halvin tässä kohtaa ? .
Re: W211 tuning
Aivan! Hyvä EP! miksi en ajatellut asiaa noin. D2 tolppiin tietääkseni saa jousten tilalle pussit. Eli ostaen aftermarket kamat kuten säiliö,miksi ei kompurakin? ja ohjaus, eteen mahdolliset venttiilit,vedenerotin ja letkulinjaa. Miten onnistuu takapussien asentaminen aftermarket ohjaukseen?vain siirtämällä virran erilliseen ohjaukseen.epk kirjoitti:näkisin että joko purkuautosta itse purkaen asennat omaasi, oem hilut, sitten saat 3 asentoa napista (ja jäykkyyttä). Tai sitten orkkis tolpat pusseineen ja ohjaus aftermarket, tässä kusee se että iskarin jäykkyydelle täytyy säädellä konttorillit.
Tai sitten vai nykyiseen setuppiisi lisäät etutolppaan pussin, ohjaukset aftermarket kamoilla ja mahdolliset lisäsäilöt, ehkä kuitenkin helpoin ja halvin tässä kohtaa ? .
Mitähän auton järjestelmä tuumaa, vai voiko takapään tasonsäädön starilla esmes raksiruutuun systeemillä ottaa pois käytöstä. Onko takapussien tilalle mahdollista laittaa toisenlaiset pussit, jos samankokoista löytyy montasataa halvempana ilman mersun logoa(joku aftermarket),alapään kiinnike täytyy vain tehdä sopivaksi. Eipä sekään tarvittava toimenpide ole.
Monen mielestä tässä koko hommassa ole mitään järkeä, ehkä sen takia se niin kiehtookin. Liekkö kukaan toteuttanut? Kaikki mahdollinen tieto on tarpeen jos tälläisen toteuttaisi joskus
e: kait niitä liittimiäkin tarvitsis letkuun
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
Re: W211 tuning
Tuli hankittua omaan mustaan S211:een ensi kesäksi tällaisen Lorinser Rs 90 vanteet ilmeisesti melko harvinaisessa koossa eli 9x19 ET37. Saa nähdä et kuinka tuo vanhempi vannemalli sopii eemeliin..
S205 200d Om651 -17
S211 220cdi -10
W201 200b -88
S211 220cdi -10
W201 200b -88
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: W211 tuning
Ei kuva näy...Jani77 kirjoitti:Tuli hankittua omaan mustaan S211:een ensi kesäksi tällaisen Lorinser Rs 90 vanteet ilmeisesti melko harvinaisessa koossa eli 9x19 ET37. Saa nähdä et kuinka tuo vanhempi vannemalli sopii eemeliin..
[ http://aijaa.com/sOJafj ]
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Re: W211 tuning
Osaako kukaan kertoa et minkä takia liitetty kuva ei näy, kuva on aijaa palvellussa..
S205 200d Om651 -17
S211 220cdi -10
W201 200b -88
S211 220cdi -10
W201 200b -88
Re: W211 tuning
Vaihdoin pre-facelift S211:een sisävaloja ledeiksi oikeen uskosta. Meikkipeileissä ei ole, lopuissa on KAIKISSA canbus-ledit!
Eikä ole enää kuin yksi ongelma. Jalkatilojen valot jää kaikki neljä palamaan himmeästi. Ja vain silloin kun auto käy! Kun sammuttaa auton ja lyö ovet kiinni niin kaikki sammuu ihan ok.
Siis auton käydessä ne himmenee hieman siihen puoleen väliin ja jää siihen, samanlainen toimintahan on alunperinkin hehkulampuilla.
Mistähän pirusta on kyse? Kaikki neljä kuitenkin, niin taitaa olla ennemminkin jonkunlainen ominaisuus kuin vika?
Eikä ole enää kuin yksi ongelma. Jalkatilojen valot jää kaikki neljä palamaan himmeästi. Ja vain silloin kun auto käy! Kun sammuttaa auton ja lyö ovet kiinni niin kaikki sammuu ihan ok.
Siis auton käydessä ne himmenee hieman siihen puoleen väliin ja jää siihen, samanlainen toimintahan on alunperinkin hehkulampuilla.
Mistähän pirusta on kyse? Kaikki neljä kuitenkin, niin taitaa olla ennemminkin jonkunlainen ominaisuus kuin vika?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: W211 tuning
Hei kaikki!
Nyt olis apu tarpeen. Autona s211 220cdi ja kesäksi pitäs saada asialliset vanteet koossa 19", madallusta tulee olemaan. Tietoon häätys saada kuinka leveet menee eteen ja millä et-lukemalla, samoten takasten sopivuudesta voi kertoa faktaa.
Ajatuksena ollu 9-9,5 eteen ja taakse 9,5--->
Saa myös ehottaa vanteita, jos jotain fiksua on tullu pongattua.
Nyt olis apu tarpeen. Autona s211 220cdi ja kesäksi pitäs saada asialliset vanteet koossa 19", madallusta tulee olemaan. Tietoon häätys saada kuinka leveet menee eteen ja millä et-lukemalla, samoten takasten sopivuudesta voi kertoa faktaa.
Ajatuksena ollu 9-9,5 eteen ja taakse 9,5--->
Saa myös ehottaa vanteita, jos jotain fiksua on tullu pongattua.
Ruosteisia Diesel romuja vuodesta 2003
S212 250CDI A -12
w124 200D -91
Ex:
W124 200D -88
W124 200D -86
W124 260 A -88
W210 290TD -96
S210 300TDT -97
S211 220CDI -03
S212 250CDI A -12
w124 200D -91
Ex:
W124 200D -88
W124 200D -86
W124 260 A -88
W210 290TD -96
S210 300TDT -97
S211 220CDI -03
Re: W211 tuning
Tuosta voi lähtee laskeskelee: http://www.vannehaku.fi/49071/lorinser- ... sarenkaat/" onclick="window.open(this.href);return false;
Willtheyfit.com...
Willtheyfit.com...