CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.2)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Su 12.09.2004 16:26
Paikkakunta: Pertteli
ViestiLähetetty: Ti 02.02.2010 21:08
Kuva
Näillä yritetään pärjätä.

Nyt on sitten eka suutin korjattu. aikaa hommaan meni noin 2 tuntia.
Suuttimen teflonrengas oli aivan selvästi kulunut, joten vika oli ilmeinen.

Suutin ei ollut täsmälleen samanlainen, kuin harjoituksessa käytetty.
Eli w202 ja w203 suuttimissa on pieniä rakenteellisia eroja.

Kuva

Korjatulla suuttimella uutta testiä.
Kupit kiinni, auto käymään ja ihmettelemään miten kävi.

Kuva
Siinä tulos.

Eli tuon ohivuoto tippui tuossa korjatussa suuttimessa reilusta 55ml noin 35ml.
Ei se nyt ainakaan huonommaksi mennyt.
Huomenna korjataan vielä tuo yksi.
C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124


Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 12:04
Paikkakunta: Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Ti 02.02.2010 21:20
Aika isoksi jäi vielä tuo ero?

Muistaakseni n. 20% saisi olla heittoa sylinterien välillä.

Asensitko sen teflon-renkaan mihin kohti?
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Su 12.09.2004 16:26
Paikkakunta: Pertteli
ViestiLähetetty: Ti 02.02.2010 21:25
niin tosiaan, tota yhtä ei ole vielä korjattu.

1. 25ml
2. 35ml
3. 50ml korjataan huomenna
4. 35ml

1. ja 4. suutin on aikaisemman omistajan toimesta joskus vaihdettu, ovat eri numeroisia.
C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 07.02.2005 21:33
Paikkakunta: Pertteli
ViestiLähetetty: Ti 02.02.2010 21:41
Tuo teflon-renkaan asennus vähän mietitytti ensi alkuun.
Päädyimme kuitenkin ensin laittamaan renkaan suutin runkoon niin syvälle kun menee ja sitten painettiin muut "rojut" sisään.
S202 -00 200cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11861
Liittynyt: Ti 01.04.2008 17:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ViestiLähetetty: Ke 03.02.2010 10:01
Henri_L kirjoitti:Suutin ei ollut täsmälleen samanlainen, kuin harjoituksessa käytetty.
Eli w202 ja w203 suuttimissa on pieniä rakenteellisia eroja.


Näin on, sitten on vielä pieniä eroja niisäkin vuosimallista riipuen ja sprinterit vitot pitää myös sisällän pieniä eroja

mistä homasit noi korjausarjat ja oliko minkä hintaisia?
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Su 12.09.2004 16:26
Paikkakunta: Pertteli
ViestiLähetetty: Ke 03.02.2010 10:08
Dieselhuolto Häkkiseltä nuo on haettu.
Hinta oli noin 15€ sarja.
C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Pe 29.01.2010 09:54
Paikkakunta: Järvenpää
ViestiLähetetty: Ke 03.02.2010 12:04
Vähän aihetta sivuten... paikallinen edustaja sanoi tehneensä suutin huoltoja/vaihtoja siten, että käytetään samat ruuvit kiinnitykseen (270 cdi)??
Prikkojakaan ei ollut talossa kuin 3 - liekö nekin laitettu vanhat?

Onko nuo pultit "kertavenytteisiä"?

Meinasin omastani avata suuttimet/vaihtaa rasvat/prikat/ruuvit ennenkuin juuttuvat. (90t ajettu)
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11861
Liittynyt: Ti 01.04.2008 17:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ViestiLähetetty: Ke 03.02.2010 14:39
IL kirjoitti:Vähän aihetta sivuten... paikallinen edustaja sanoi tehneensä suutin huoltoja/vaihtoja siten, että käytetään samat ruuvit kiinnitykseen (270 cdi)??
Prikkojakaan ei ollut talossa kuin 3 - liekö nekin laitettu vanhat?

Onko nuo pultit "kertavenytteisiä"?

Meinasin omastani avata suuttimet/vaihtaa rasvat/prikat/ruuvit ennenkuin juuttuvat. (90t ajettu)


Aina siis aina UUDET PULTIT ja tiiviste prikat, tuurila voi vanhoilaa onistua/kestää
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4510
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Ke 03.02.2010 15:39
IL kirjoitti:Vähän aihetta sivuten... paikallinen edustaja sanoi tehneensä suutin huoltoja/vaihtoja siten, että käytetään samat ruuvit kiinnitykseen (270 cdi)??
Prikkojakaan ei ollut talossa kuin 3 - liekö nekin laitettu vanhat?

Onko nuo pultit "kertavenytteisiä"?

Meinasin omastani avata suuttimet/vaihtaa rasvat/prikat/ruuvit ennenkuin juuttuvat. (90t ajettu)


Ja sitten meitä arvostellaan kun kehdataan ensimmäiseksi epäilllä asentajavikaa... :o

Kun pultti kerran vedetään plastiselle muodonmuutokselle, ei se enää mahdottomia uudelleenvenytyksiä kestä...
W219 320CDI -07
W220 320CDI -01

Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Su 12.09.2004 16:26
Paikkakunta: Pertteli
ViestiLähetetty: To 04.02.2010 18:35
Nyt on eka kylmäkäynnistys tehty.
Auto lähti käymään normaalisti, joten kyllä tuo homma jotain auttoi.
Vaihdettiin vielä rail paineensäätäjän tiivisteet, mutta se taisi olla turhaa.

ennen
Kuva

jälkeen
Kuva


Eihän ne vieläkään ihan tasan ole.
Tärkeintä kuitenkin, että auto lähtee taas käymään pakkasella.
C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2987
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: To 04.02.2010 20:17
HIENOA!!!

No kuinka yksinkertainen homma se nyt sitten olikaan? Ilmeisesti ihan hyvin onnistuu kotikonstein? Tarvitsitko erikoistyökaluja suuttimen aukaisuun.

Omastani silloin irrotin ja asensin suuttimen takaisin niin se ei ainakaan ollut kummoneinen homma. Mutta entäs se suutimen purkaminen / kasaaminen? Eihän ole lisää kuvia? Laita tänne jos on niin porukka saa hyvät ohjeet tulevaisuutta varten.

EDIT:
Ja lisäksi kun ehdotettiin korjattujen suuttimien ostoa, niin paljonko tossa äkkiseltään laskemalla säästit? +300€?
Viimeksi muokannut simppa80 päivämäärä To 04.02.2010 21:43, muokattu yhteensä 1 kerran
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S212 250 CDI 4matic -12
_______________________________________
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1781
Liittynyt: Ma 26.04.2004 09:30
Paikkakunta: 87200
ViestiLähetetty: To 04.02.2010 21:33
Kuinka paljon oli ajettu ennen remppaa?
Onko käynyt tyhjäkäyntiä pitkiä aikoja.

Onko käytetty alkuperäisiä polttoaine suodattimia?
Säästääkö väärässä paikassa ,jos ostaa tarvikesuodattimen , joka voi päästää läpi epäpuhtauksia .
Sen takia saa tehdä remppaa polttoaine puolelle.

Joo kuvat ja työkalut oisi suuri apu monelle rasvanäpille.
Niin ja seikka peräinen työ menetelmien kuvaus. :wink:
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Su 12.09.2004 16:26
Paikkakunta: Pertteli
ViestiLähetetty: To 04.02.2010 22:05
Täytyy kysellä onko tolla veljellä noita kuvia lisää.
Autossa kilometrejä 200 tkm.
Erikoistyökaluja tarvitaan yksi
täällä on kuva kohdasta: tools löytyy: Pilot Valve Socket.
Ilman tota, on vaikea avata suuttimen yläpäätä.
C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 07.02.2005 21:33
Paikkakunta: Pertteli
ViestiLähetetty: To 04.02.2010 23:06
simppa80 kirjoitti:
No kuinka yksinkertainen homma se nyt sitten olikaan? Ilmeisesti ihan hyvin onnistuu kotikonstein? Tarvitsitko erikoistyökaluja suuttimen aukaisuun.

Ei se paha homma ole kun pitää vain osat järjestyksessä ja tallella. Pienin osa on n.1mm halkaisiltaan oleva kuula. (Tämä tulee kyllä uusi tiivistesarjan mukana.)
Erikoistyökaluja tarvitsee tuon yhden juuri tuohon suuttimen yläpäähän. Se on 10mm kuusiokoloavain missä on keskellä 6.5mm reikä joka on n.2cm syvä. Joku voi yrittää tehdä sen vaikka itse sorvaamalla.
nautseri kirjoitti:Onko käytetty alkuperäisiä polttoaine suodattimia?
Säästääkö väärässä paikassa ,jos ostaa tarvikesuodattimen , joka voi päästää läpi epäpuhtauksia .

Polttoainesuodattimien en usko vaikuttavan mitenkään suuttimien mahdollisesti tuleviin ohivuotoihin. Kyllä se kova paine vaan hajottaa ne teflonrenkaat sieltä sisältä ennemmin tai myöhemmin.
Henri_L kirjoitti:Täytyy kysellä onko tolla veljellä noita kuvia lisää.

Sellaisia kuvia josta saisi jotain selvää tai olisi hyötyä ei ole lisää.
barton kirjoitti:
Ei muutakuin rohkeesti hommiin, ei ole avaruustekniikkaa tämäkään näissä CDI-koneissa.

Tästä olen aivan samaa mieltä.

:D
S202 -00 200cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11861
Liittynyt: Ti 01.04.2008 17:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ViestiLähetetty: Pe 05.02.2010 08:50
Ton avaimen saa näpärästi tavaliseen 6kulma avaimeen poraamalla reijän/oven karmien säätö avimesta tai kierre tankojen liitämiseen käytetävästä pitkästä mutterista ;)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 07.02.2005 21:33
Paikkakunta: Pertteli
ViestiLähetetty: Pe 05.02.2010 08:54
Oven karmiruuvin säätötyökalu ei kestänyt. (koitin)
S202 -00 200cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi

Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09
ViestiLähetetty: Pe 05.02.2010 09:11
CDI203 kirjoitti:Ton avaimen saa näpärästi tavaliseen 6kulma avaimeen poraamalla reijän/oven karmien säätö avimesta tai kierre tankojen liitämiseen käytetävästä pitkästä mutterista ;)


Kätevimmin saa varmaan, kun ostaa oikean kärkisarjan.
Löytyy ainakin Würthilta.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11861
Liittynyt: Ti 01.04.2008 17:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ViestiLähetetty: Pe 05.02.2010 11:10
Timo J kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Ton avaimen saa näpärästi tavaliseen 6kulma avaimeen poraamalla reijän/oven karmien säätö avimesta tai kierre tankojen liitämiseen käytetävästä pitkästä mutterista ;)


Kätevimmin saa varmaan, kun ostaa oikean kärkisarjan.
Löytyy ainakin Würthilta.


No toiset karmi avaimet on kestänyt varmaan tuurista kiinni
Tollanen työkalu mikä siihen kuulu ei paljon maksa noin 20$
ja kestää

Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 12:04
Paikkakunta: Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Pe 05.02.2010 20:48
Kyllä mulla ainakin kesti ihan tavallinen 10mm jatkomutteri josta porasin kierteet pois.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 07.02.2005 21:33
Paikkakunta: Pertteli
ViestiLähetetty: Pe 05.02.2010 21:17
Minä tilasin ebayn kautta siihen tarkoitetun työkalun ja maksoi posteineen 24 euroa.
Viimeksi muokannut Kai_L päivämäärä La 06.02.2010 11:41, muokattu yhteensä 1 kerran
S202 -00 200cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi

Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 12:04
Paikkakunta: Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Pe 05.02.2010 22:18
Kai_L kirjoitti:Tuo teflon-renkaan asennus vähän mietitytti ensi alkuun.
Päädyimme kuitenkin ensin laittamaan renkaan suutin runkoon niin syvälle kun menee ja sitten painettiin muut "rojut" sisään.


Noin se varmaan asennetaan, luulen. Yhden suuttimen olen purkanut johon ammattilainen oli asentanut sen teflon-renkaan metallisen pitorenkaan väärinpäin. Ei pitänyt sitten mitään. :D
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 07.02.2005 21:33
Paikkakunta: Pertteli
ViestiLähetetty: Pe 05.02.2010 22:27
No ei ole minullakaan vielä kamalan paljon kokemusta noiden korjauksista, mut onnistumisprosentti tähän mennessä täydet 100%. (2 korjannut) :D
S202 -00 200cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 07.02.2005 21:33
Paikkakunta: Pertteli
ViestiLähetetty: La 06.02.2010 18:25
Lauantaipäivän iloksi kävin autotallissa purkamassa yhden suuttimen ja tulipa otettua muutama kuvakin. :D
Eli ensin irroitin solenoidin ja sieltä ei tule muuta irtonaista osaa kuin jousi ja prikka solenoidin keskireiästä.

Kuva

Seuraavaksi irroitin yläpäästä sen kolmilapasen "härvelin". Se irtoaa painamalla sitä alaspäin ja poistamalla lukitus sen juuresta. Sen alta tulee myös jousi ja iso prikka. (Uudemmissa malleissa oli tämän kolmilapasen härvelin alla myös joku muovinen pidike.)

Kuva

Seuraavaksi alapäästä irroitin suutinkärjen joka irtoaa avaamalla se alapään mutteri. Sieltä tulee myös prikka , jousi, ohjuritapit ja jousenpäähän tuo osa. (Uudemmissa oli täälläkin muutama osa enemmän.)

Kuva

Sitten tarvitaan se erikoistyökalu jotta saadaan yläpään lukitusmutteri auki.

Kuva

Lukitusmutterin avattua ota tapinpäästä kiinni ja nosta osat pois reiästä.
Näiden osien alta paljastuu myös se pieni kuula ja sen pidike mitkä nousee luultavasti näiden osien mukana pois reiästä.

Kuva

Se kuulan paikka näkyy seuraavassa kuvassa keskellä suutinta missä on pieni upotus.

Kuva

Seuraavaksi otetaan sisäkalut pois. Irtoaa parhaiten painamalla alapäästä jollain tylpällä esineellä tapin päästä. Voi olla aika piukassa kun se teflonrengas pitää sitä paikallaan.

Kuva

Nyt suuttimessa on enää paikallaan se teflonrengas joka häämöttää suuttimen sisällä seuraavassa kuvassa. Näkyy tosi huonosti syvällä reiässä.

Kuva

Seuraavaksi ota teflonrengas pois varovasti kaivamalla ettet naarmuta suuttimen sisäpintaa. Teflonrengas voi tulla pois joskus myös siinä vaiheessa kun painat alapäästä ne sisäkalut pois.

Seuraavaksi vaan kasamaan uusilla tiivisteillä.
Eli ensin painetaan teflonrengas paikalleen ja sen teflonin pitorengas.
Parhaiten sen saa paikalleen kun olisi joku 10mm tappi millä painaa sen suuttimenrunkoon. (itse painoin 10mm uudella poranterällä kun muuta ei löytynyt. Tietysti tylsällä päällä.)
Tässä suuttimessa ei ollut vielä tuota pitorengasta. (Tämä oli numero A 611 070 05 87)
Se pito rengas tulee teflonrenkaan alle ja siinä teflonissa on sisäreunassa pieni pyöristys mitä vasten se pitorenkaan kantti tulee.
Sitten vaan kaikki takasin päinvastaisessa järjestyksessä ja toivotaan että toimii.
En tiedä teinkö kaiken niin kuin pitäisi mutta ainakin toimivat.
Kommentoikaa ja antakaa ihmeessä parempia ohjeita jos on.
:wink:
S202 -00 200cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2987
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: La 06.02.2010 18:54
Aivan huippu ohjeistus. Tälläset topicit pitäis ehdottomasti saada johonkin omaan DIY osioon niin ne ois helposti löydettävissä :wink:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S212 250 CDI 4matic -12
_______________________________________
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4510
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: La 06.02.2010 19:19
Mahtavaa, omista purkujutuista on kohta kymmenen vuotta, niin en uskaltanut ruveta ohjeistamaan, vaikka taitaa pari "varaosaruiskua" hyllyssä vieläkin olla... tuo kuula oli muuten ennen "reilu" puolipallo, eli oli merkitystä miten sen laittoi paikoilleen. Tuotekehitystä tapahtuu näköjään näissä 'vanhan teknologian' solenoidiruiskuissakin, lisäosia jne. Eipä piezovehje varmaan paljoltikaan tuosta eroa, aktuaattori vain on erilainen.

Pitäiskö tännekin tehdä joku DIY sticky threadi, johon näitä kunnollisia poliisiohjeita voisi kerätä?
W219 320CDI -07
W220 320CDI -01

Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01

Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 12:04
Paikkakunta: Pohjanmaa
ViestiLähetetty: La 06.02.2010 20:04
Todella upeeta!

Tuosta ei oo enää pitkä matka siihen että joku selvittää mikä tai mitkä noista osista on erilaisia AMG-spruutissa. :wink:

Bosch-kaupassa sanoivat että kaikkia osia saa jo ostettua erikseen noihin suuttimiin. Pitäisi vaan tietää mitä haluaisi ostaa.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2987
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Ke 24.02.2010 08:46
barton kirjoitti:Todella upeeta!

Tuosta ei oo enää pitkä matka siihen että joku selvittää mikä tai mitkä noista osista on erilaisia AMG-spruutissa. :wink:


Se runkokinhan on erilainen. Ja sen vakion rungon voi teettää AMG:tä vastaavaksi. :roll:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S212 250 CDI 4matic -12
_______________________________________
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
ViestiLähetetty: Ke 24.02.2010 08:59
Hienoa, että ihmiset jaksavat tutkia ja perehtyä, alkaa CDi-koneiden myytitkin purkautua. :wink: :twisted:
Kuva
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11861
Liittynyt: Ti 01.04.2008 17:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ViestiLähetetty: Ke 24.02.2010 09:16
simppa80 kirjoitti:
barton kirjoitti:Todella upeeta!

Tuosta ei oo enää pitkä matka siihen että joku selvittää mikä tai mitkä noista osista on erilaisia AMG-spruutissa. :wink:


Se runkokinhan on erilainen. Ja sen vakion rungon voi teettää AMG:tä vastaavaksi. :roll:


Joku AMG suutimen omistava vois purkaa sen ja tavalisen niin sittä sais selville mikä se ero niissä on

Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL
ViestiLähetetty: Ke 24.02.2010 10:15
CDI203 kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:
barton kirjoitti:Todella upeeta!

Tuosta ei oo enää pitkä matka siihen että joku selvittää mikä tai mitkä noista osista on erilaisia AMG-spruutissa. :wink:


Se runkokinhan on erilainen. Ja sen vakion rungon voi teettää AMG:tä vastaavaksi. :roll:


Joku AMG suutimen omistava vois purkaa sen ja tavalisen niin sittä sais selville mikä se ero niissä on

Epäilen et tuo rungon eron huomaa kun vertaa (mittailee) 1350 ja 1600bar runkoja keskenään.

Muistaakseni 1600bar rungossa amg:n kärjet vastaa amg:n suuttimia.

Ainahan nuo suuttimet ei tule kuntoon tiivisteiden vaihdolla, kun toleranssit kasvaa liian isoiksi suuttimen sisällä niin esim. aloitusruiskutuspaine karkaa liian korkeaksi.

Normaalisti pitäisi 120bar alkaa suihkuttaa mut kun kuulan kolo alkaa syöpyä niin suutin alkaakin ruiskuttaa vasta vaikka 300 baarin jälkeen niin auto startti on edelleen pitkä vaikka tiivisteet vaihtaisi, mut senkin saa korjattua säätämisellä sen takia se suuttimen testaus ois aika hyvä juttu..

Seuraavaksi joku vois tehdä hyvän kuvallisen topicin korkeapainepumpun tiivisteiden vaihtamiseksi..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC työn alla..
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
EdellinenSeuraava

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot], pete695 ja 17 vierailijaa







kl-varaosat.fi