CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.2)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

joskami kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:
barton kirjoitti:Todella upeeta!

Tuosta ei oo enää pitkä matka siihen että joku selvittää mikä tai mitkä noista osista on erilaisia AMG-spruutissa. :wink:
Se runkokinhan on erilainen. Ja sen vakion rungon voi teettää AMG:tä vastaavaksi. :roll:
Joku AMG suutimen omistava vois purkaa sen ja tavalisen niin sittä sais selville mikä se ero niissä on
Epäilen et tuo rungon eron huomaa kun vertaa (mittailee) 1350 ja 1600bar runkoja keskenään.

Muistaakseni 1600bar rungossa amg:n kärjet vastaa amg:n suuttimia.

Ainahan nuo suuttimet ei tule kuntoon tiivisteiden vaihdolla, kun toleranssit kasvaa liian isoiksi suuttimen sisällä niin esim. aloitusruiskutuspaine karkaa liian korkeaksi.

Normaalisti pitäisi 120bar alkaa suihkuttaa mut kun kuulan kolo alkaa syöpyä niin suutin alkaakin ruiskuttaa vasta vaikka 300 baarin jälkeen niin auto startti on edelleen pitkä vaikka tiivisteet vaihtaisi, mut senkin saa korjattua säätämisellä sen takia se suuttimen testaus ois aika hyvä juttu..

Seuraavaksi joku vois tehdä hyvän kuvallisen topicin korkeapainepumpun tiivisteiden vaihtamiseksi..
Tosta mittaukseta(tarkoitanut ihan mitään tönäriä/mittanauhaa) siihen löytyy kyllä selannen vekotin mikä mittaa ne erot jos niitä on samalla kulummat ym heitot(laite millä mallinettan todella pieniä kohteita)
IL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Pe 29.01.2010 09:54
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja IL »

joskami kirjoitti: Normaalisti pitäisi 120bar alkaa suihkuttaa mut kun kuulan kolo alkaa syöpyä niin suutin alkaakin ruiskuttaa vasta vaikka 300 baarin jälkeen niin auto startti on edelleen pitkä vaikka tiivisteet vaihtaisi, mut senkin saa korjattua säätämisellä sen takia se suuttimen testaus ois aika hyvä juttu..
Mitäs tarkoitetaan tuolla "startti on edelleen pitkä"?
Kuinka paljon on "pitkä"?

Tuo 270 kone tuntuu aina vaativan pari kierrosta käynnistyäkseen.
Ei ole eroa kylmällä ja kuumalla.
Liekö normaali?
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

IL kirjoitti:
joskami kirjoitti: Normaalisti pitäisi 120bar alkaa suihkuttaa mut kun kuulan kolo alkaa syöpyä niin suutin alkaakin ruiskuttaa vasta vaikka 300 baarin jälkeen niin auto startti on edelleen pitkä vaikka tiivisteet vaihtaisi, mut senkin saa korjattua säätämisellä sen takia se suuttimen testaus ois aika hyvä juttu..
Mitäs tarkoitetaan tuolla "startti on edelleen pitkä"?
Kuinka paljon on "pitkä"?

Tuo 270 kone tuntuu aina vaativan pari kierrosta käynnistyäkseen.
Ei ole eroa kylmällä ja kuumalla.
Liekö normaali?
Omassa viispyttysessä käynti oli hetken epätasasta ennenkuin paineet nousi tarpeeksi et viallinen suutin lähti mukaan muistaakseni ohjelmassa käynnistysraja on joku n.250bar nelosen suutin rupesi ruiskuttamaan vasta 300bar jälkeen josta ehkä hieman pidentynyt startti.

Tuommoinen suutin mikä on jo liiaaksi kulunut niin rupeaa pikku hiljaa nostamaan tota aloituspainetta koko ajan ylemmäksi, luulisin et saman lailla käy suuttimissa jotka joudutaan väkivalloin irroittamaan (ulosvetäjällä) kannesta niin suutin venähtää ja osat eivät ole enää mitoissaan.
Jotkut suuttimet ovat vielä tuon jälkeen vielä tiettävästi korjattavissa mut käsityön osuus on aika korkea noissa.. Sen takia noita ei monessa paikassa ruveta hienosäätämään.

Helpoin tapa selvittää tuo suutinvika on että starilla ensin puristupainemittaus sen jälkeen tarkastetaan korjauskertoimet ja viimeiseksi ohivuotomittaukset kuppeihin suuttimista.

Puristuspainemittaus kertoo onko mekaanista vikaa koneessa.
Korjauskeroimella näkee onko jossakin suuttimessa vikaa.
Ohivuodolla varmistetaan onko suutin vika vai mekaaninen esim mäntä, jolloin myös puristuspainemittauksessa näkyy eroja jolloin myös kyseisen suuttimen korjauskerroin on korkea, mut ohivuotoa suuttimessa ei ole..

Joku voi tehdä tuon erilailla mut näin löytyi mäntävika, muuten "normaalisti" toimivasta autosta.

Saa korjata jos on jotain asia virheitä, nämä kun on vaan itse huomattuja juttuja..

Meni ehkä hieman aiheen viereen..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

joskami kirjoitti:
IL kirjoitti:
joskami kirjoitti: Normaalisti pitäisi 120bar alkaa suihkuttaa mut kun kuulan kolo alkaa syöpyä niin suutin alkaakin ruiskuttaa vasta vaikka 300 baarin jälkeen niin auto startti on edelleen pitkä vaikka tiivisteet vaihtaisi, mut senkin saa korjattua säätämisellä sen takia se suuttimen testaus ois aika hyvä juttu..
Mitäs tarkoitetaan tuolla "startti on edelleen pitkä"?
Kuinka paljon on "pitkä"?

Tuo 270 kone tuntuu aina vaativan pari kierrosta käynnistyäkseen.
Ei ole eroa kylmällä ja kuumalla.
Liekö normaali?
Omassa viispyttysessä käynti oli hetken epätasasta ennenkuin paineet nousi tarpeeksi et viallinen suutin lähti mukaan muistaakseni ohjelmassa käynnistysraja on joku n.250bar nelosen suutin rupesi ruiskuttamaan vasta 300bar jälkeen josta ehkä hieman pidentynyt startti.

Tuommoinen suutin mikä on jo liiaaksi kulunut niin rupeaa pikku hiljaa nostamaan tota aloituspainetta koko ajan ylemmäksi, luulisin et saman lailla käy suuttimissa jotka joudutaan väkivalloin irroittamaan (ulosvetäjällä) kannesta niin suutin venähtää ja osat eivät ole enää mitoissaan.
Jotkut suuttimet ovat vielä tuon jälkeen vielä tiettävästi korjattavissa mut käsityön osuus on aika korkea noissa.. Sen takia noita ei monessa paikassa ruveta hienosäätämään.

Helpoin tapa selvittää tuo suutinvika on että starilla ensin puristupainemittaus sen jälkeen tarkastetaan korjauskertoimet ja viimeiseksi ohivuotomittaukset kuppeihin suuttimista.

Puristuspainemittaus kertoo onko mekaanista vikaa koneessa.
Korjauskeroimella näkee onko jossakin suuttimessa vikaa.
Ohivuodolla varmistetaan onko suutin vika vai mekaaninen esim mäntä, jolloin myös puristuspainemittauksessa näkyy eroja jolloin myös kyseisen suuttimen korjauskerroin on korkea, mut ohivuotoa suuttimessa ei ole..

Joku voi tehdä tuon erilailla mut näin löytyi mäntävika, muuten "normaalisti" toimivasta autosta.

Saa korjata jos on jotain asia virheitä, nämä kun on vaan itse huomattuja juttuja..

Meni ehkä hieman aiheen viereen..
Hyvin kirjoittettu noin se pää piirteisään menee
vähän niinkun iki ajata on vikoja autoista selvitelty
yhdellä tiedolla voi poisulkea jonkun mahdolisen vikakohteen ja päätellä seuraavan mahdolisen tutkitavan paikan
Avatar
Henri_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 12.09.2004 17:26
Paikkakunta: Pertteli

Viesti Kirjoittaja Henri_L »

mut senkin saa korjattua säätämisellä sen takia se suuttimen testaus ois aika hyvä juttu..
Miten toi suuttimen säätö tapahtuu?
Se nyt ei ole ihan vielä auennut.
Tesla Model 3

Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Avatar
wallu82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 02.11.2009 18:56

Viesti Kirjoittaja wallu82 »

Uskaltaako amg-kärkiä nyt sitten itse lähteä vaihtamaan? Ettei väärin ruikkivalla suuttimella rikota mitään. Siis suihkun muoto ja kulmat. Taitaa olla jo kotona kun innostuksissani ne saksasta tilasin... Millä sen korjausarvon näkee? Jos joku tarpeeksi pelottelee niin mulla olis 6-kärkeä pian myynnissä... :lol:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

wallu82 kirjoitti:Uskaltaako amg-kärkiä nyt sitten itse lähteä vaihtamaan? Ettei väärin ruikkivalla suuttimella rikota mitään. Siis suihkun muoto ja kulmat. Taitaa olla jo kotona kun innostuksissani ne saksasta tilasin... Millä sen korjausarvon näkee? Jos joku tarpeeksi pelottelee niin mulla olis 6-kärkeä pian myynnissä... :lol:
Voi vaihtaa itse
(holkki mutterit voi alkaa vuotaamaan, jos ei pistä uusia
mutta ne voi sitten vaihtaa, uusisa kärjissä on suihkun muoto+kulma kunnossa kun on oikeet kärjet, muutenkin vaikee saada mitään rikki kun avaa varovasti vaan sen mutterin, puhtaus on tärkeetä ja uudet suutimen kiinitys pultit+tiivstee prikat kannen ja suutimen väliin)

Korjaus luvun näkee *:rilla
Avatar
wallu82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 02.11.2009 18:56

Viesti Kirjoittaja wallu82 »

Tilaamani kärjkien osanumero oli Saksan päässä: 0 433 171 798, Mutta minun tietoeni perusteella ovat oikeat tuohon -00, 320 cdi:hin.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

wallu82 kirjoitti:Tilaamani kärjkien osanumero oli Saksan päässä: 0 433 171 798, Mutta minun tietoeni perusteella ovat oikeat tuohon -00, 320 cdi:hin.
On ok on bochin oma numero
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Tuolta linkistä löytyy Boschin testaus ja korjaus pdf koskien suuttimia.
Ainakin muutama hyödyllinen kiristys momentti / kulma..
http://rapidshare.com/files/241245186/T ... ir_CRI.pdf
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Ilmeisesti onnistumis prosentti on ollut sata? Mikä noiden runkojen momenttit mahtaa olla?
Itselläni on 4 suutinta hyllyssä, joihin voisi korjausta kokeilla.
'''''yhden suuttimen korjaus maksoi 400€. Jos reilulla satasella saisi 4 suutinta takaisin kuntoon, niin säästö olisi melkoinen.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
Chrispe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 06.02.2006 13:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Chrispe »

Iso kiitos Henri_L:lle loistavasta topicista ja Kai_L:lle hienoista kuvista. Olisi muuten tullut suutinremontti huomattavasti kalliimmaksi.

Tuolin tuossa juuri takaisin tallin suunnalta ja odottelen oikein innolla aamua ja merssun starttausta uusilla tiivisteillä. :wink:

Oli yhdessä suuttimessa todella raju ohivuoto ilmauslinjaan ja toisinaan starttaukset olivat tooodella pitkiä. Jopa lämpöiselläkin koneella. Nyt muutama starttaus jo sujunut ihan nuoruuden innolla, hyvä että on edes avainta ehtinyt vääntää kun kone jo hurisee. Toivottavasti sama linja jatkuu vielä aamullakin...

Mutta, oli mulla vähän asiaakin.

Ensinnäkin. Osahinnoista sen verran että olin jo tilaamassa osia tuolta ainemmin mainitusta paikasta mutta päätin kuitenkin ensin soitella tuonne paikalliseen, eli Tammer-Dieselin suuntaan, ja sieltähän löytyikin osat suoraan hyllystä. Hinta korjaussarjalle oli huimat 2,20e ja tässä kohtaa jopa minäkin, normaaleista tavoistani poiketen, jätin tinkaamatta.

No pitihän suuttimeen vielä ostaa suutinpultti ja kuparitiiviste mutta eipä nekään kalliita ole. Jostain kumman syystä tiskillä tuli mieleeni ottaa vielä yksi ylimääräinen suuttimen pultti ja kuparitiiviste ihan vaan varmuuden vuoksi hyllyyn kun yleensähän niitä tarvii kipeimmin silloin kun alan liikkeet ovat sulkeneet ovensa jo siltä viikolta.

No, osat taskussa tallille remonttihommiin ja homma eteni kun elokuvisssa, kiitos tämän topicin. Vajaan tunnin tehokkaan ruuvaamisen jälkeen oli merssu starttia vailla valmis. ei muuta kun kaveri kabiiniin ja itse ihmettelmään pellin alle. Mutta kun ei vain lähde... Linjojen ilmaus ja ei vieläkään... Meinasi jo usko mennä mutta lueskelin vielä uudestaan ohjeet läpi ja löytyihän se vika.En ollut huomannut katsoa tuon teflon tiivisteen kätisyyttä kun asensin sen paikalleen, jotenkin vain huomio oli lähinnä sen metallisen pienmmän prikan kätisyydessä. Suutin uudelleen irti ja auki. No ensinnäkin kirottu teflon tiiviste ei ollut pesässä pohjassa vaan tuli irto-osien mukana pihalle ja sehän oli tosiaan väärin päin siellä kaiken hyvän lisäksi. Tiivisteen kääntö ja pohjaan saattaminen, suuttimen uudelleen kasaus ja kiinnitys niillä "varalle" ostamillani pultilla ja kupariprikalla ja pienen starttauksen jälkeen hienosti tulille!!

Onneksi tuli ostettua "hyllyyn" nuo ylimääräiset osat, olisi muten venynyt remontti kaksipäiväiseksi...

Mutta tosiaan se mitä halusin sanoa oli se että katsokaa sen teflon tiivisteen kätisyys ja painakaa se suuttimen rungon pohjaan asti ennen muiden osien asennusta niin säästyy kaksinkertaiselta työltä.

ps. sen 10mm "mutteriavaimen" tein vanhasta L-mallisesta kuusiokoloavaimesta sorvissa.
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

CDI suutin

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Moikka
Sisälsikö 2.2€/per suutin tosiaan kaikki nuo tarvittavat tiivisteet?
Terv.Jari
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
Chrispe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 06.02.2006 13:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Chrispe »

Juu, eli se teflontiiviste ja pitorengas paketti oli tuon 2,20e. Pultti 1,00e ja kupariprikka 0,89e eli 4,09e / suutin. Halpaa kun saippua! :lol:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jartuo kirjoitti:Ilmeisesti onnistumis prosentti on ollut sata? Mikä noiden runkojen momenttit mahtaa olla?
Itselläni on 4 suutinta hyllyssä, joihin voisi korjausta kokeilla.
'''''yhden suuttimen korjaus maksoi 400€. Jos reilulla satasella saisi 4 suutinta takaisin kuntoon, niin säästö olisi melkoinen.
siis onko toi tosiaan korjaus hinta :?: (eikä uusi/vaihto osa)
uusia suutima kun saa vaikka vehosta alle 500€
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

juu, nimenomaan vanhan korjaus, eli tiivisteiden vaihto. Tuntuu pojilla olevan katteet kohdallaan.
Soitin äsken Jussin Dieseliin Saloon. Minun vanhoissa suuttimissa oli sellainene vika, että ne nakuttivat. Jussin dielsel kaveri sanoi, ettei noiden vanhojen korjaus välttämättä onnistu tiivisteien vaihdolla.
Nykyisissä suuttimissa on sellaienen vika, etä ne vaan kuluttaa liikaa.
Nyt menen Jussindieseliin Star testiin. Lisää myöhemmin....
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

No niin testissä tuli käytyä. Kaikki arvot ihan vimosen päälle.
Kaveri meinasi, että noihin suuttimiin on vaihdettu isommat kärjet, ei kuuelma näy testissä. Tilasin kuitenkin korjaus satsit vanhoihin suuttimiin. Ei siinä paljoa menetä jos ei niitä enää saa kuntoon.
En huomannut kysyä, mikä softa oli millä ne testasi, vaikka seisoskelin asentajan takana koko ajan. Ainakin näytti olevan Suomenkielinen. Näppärän näköinen softa kieltämättä oli...

Nyt on vaan pelko perseessä, jos tehot katoaa suuttimien vaihdossa?
Kestänkö kuin mies kulutuksen, vai otetaanko kulutuksen ero riihikuivana taskunpohjalle?
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jartuo kirjoitti:No niin testissä tuli käytyä. Kaikki arvot ihan vimosen päälle.
Kaveri meinasi, että noihin suuttimiin on vaihdettu isommat kärjet, ei kuuelma näy testissä. Tilasin kuitenkin korjaus satsit vanhoihin suuttimiin. Ei siinä paljoa menetä jos ei niitä enää saa kuntoon.
En huomannut kysyä, mikä softa oli millä ne testasi, vaikka seisoskelin asentajan takana koko ajan. Ainakin näytti olevan Suomenkielinen. Näppärän näköinen softa kieltämättä oli...

Nyt on vaan pelko perseessä, jos tehot katoaa suuttimien vaihdossa?
Kestänkö kuin mies kulutuksen, vai otetaanko kulutuksen ero riihikuivana taskunpohjalle?
Siellä on kyllä hyvät softat :)
ja muutenkin pätevää porukkaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Pyryr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 11.12.2007 20:44

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja Pyryr »

omaani tein "onnituneesti" tiivisteiden vaihdon eli ohivuodot tasaantui. mutta sitä kuusiokoloa irroittaessa vaurioitui tämä:

Kuva

eli tälle näkyvälle puolelle tuli murtumia tai säröjä :? ...onkohan haittaa?
saakohan vaihdettua sinnepäin vai nappaanko suosista irti?

olisko kellään myydä tuota osaa :?:

suuttimen numero: A611070587
makinenmt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 02.09.2005 08:44
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja makinenmt »

Hienoa, että on taitoa ja innostusta. Jos taito puuttuu, kuten minulla, niin vinkki Tampereen seudulta. Legendaarinen Heleniuksen korjaamo tekee suutin remontin huokealla ja nopeasti. Käytin siellä 270CDi:n.
E 270 CDIT A -00
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
JoronenT
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 14.04.2010 20:46

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja JoronenT »

Mistä nuo korjaussarjat saa tilattua? onko tuo kdiesel ainoa paikka?
Pyryr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 11.12.2007 20:44

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja Pyryr »

tammerdiesel ainakin
JoronenT
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 14.04.2010 20:46

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja JoronenT »

Eipä osannut ainakaan suuttimen bosch osanumerolla tai tuolla bosch numerolla auttaa, joka näkyy aikaisemmin tässä keskustelussa..

Osaisko joku kertoa oikean tarvike numeron tuolle korjaussarjalle että osaa kysyä oikeaa tuotetta.. tai sitten henkilö joka siellä ymmärtää :)
-M-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ma 07.05.2007 23:30
Paikkakunta: Oulu

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja -M- »

JoronenT kirjoitti:Eipä osannut ainakaan suuttimen bosch osanumerolla tai tuolla bosch numerolla auttaa, joka näkyy aikaisemmin tässä keskustelussa..

Osaisko joku kertoa oikean tarvike numeron tuolle korjaussarjalle että osaa kysyä oikeaa tuotetta.. tai sitten henkilö joka siellä ymmärtää :)
Kokeilitko tuota numeroa ?
9600161 KIT FOR INJECTOR CR BOSCH

http://www.kdiesel.com/eng/..%5Ceng%5CR ... =0&Order=2" onclick="window.open(this.href);return false;

-M-
JoronenT
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 14.04.2010 20:46

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja JoronenT »

Joo sitä just mutta eivät löytäneet sillä mitään..
-M-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ma 07.05.2007 23:30
Paikkakunta: Oulu

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja -M- »

JoronenT kirjoitti:Joo sitä just mutta eivät löytäneet sillä mitään..
Jos et muualta löydä, niin tilaa sitten vaikka tuolta.
Tosin helpommalla pääsee kun hakee jostain lähialueilta.

http://www.kdiesel.com/eng/Ris_06.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Liitä numero sarja hakuun 9600161 ja tilaa.
Näyttää vaativan kirjautumisen sivulle.
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Su 17.10.2010 00:37
Paikkakunta: Tampere

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja ES »

Taitaapa tulla, jos nyt ei kullan, niin vähintään hopian arvoiseksi tämä topicci minulle. Omassa lintassa on nopeasti kehittynyt pitkä käyntiinlähtö, nyt käynnistin kylmästä ja ainakin kymmenen sekuntia kesti veivata. Pari kuukautta sitten lähti -20 pakkasesta parin sekunnin kuluttua. Pitääpä tarkistaa ensin suodatin, sitten suutinten paluuvuodot.

Omassa topicissa kyselin hiljan käynnistyksen muutoksesta, nyt on selvää, että jotain on vialla.

Ketjussa esiin tullut ehdotus DIY-ohjeiden kokoamisesta vaikkapa jollain sticker systeemillä on hyvä ja kannatettava. Näitä aiheita on vaan niin paljon, ettei kaikkia voi niputtaa ihan tosta vaan, sekavaa siitä tulisi.

Itse kannan ohkaisen korteni kekoon tässä vaiheessa tätä topicia. Tuon 10 mm kuusioavaimen keskireiällä voi todella tehdä jatkomutterista ilman sorviakin. Se vinkkini on, että niitä myydään myös kovana laatuna, eli 10.9 vähintään, ellei nyt sitten ollut 12.9 plaatua. Hyvinvarustetuista pulttiliikkeistä hintaan ei juuri mitään. Kovan mutterin poraaminen suuremmaksi vaatii tietysti vähän paremman poranterän, leikkuunestettä ja hiljaisen leikkuunopeuden. Voiteena Rocolin pasta on ylivoimainen.

Muutenkin esim. erinäisissä osien ja kone-elimien ulosveto- ja sisääntyöntötarkoituksissa kannattaa muistaa, että myös kierretankoja saa kovina laatuina. Voiteeksi vielä molycote, musta molybdeenirasva, niin toimii. Ja kovat prikat rasvavoideltuina aina väliin. Molycotea ei sitten missään tapauksessa vierintälaakereihin.
Ei se ole viritys, jos se toimii.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Su 17.10.2010 00:37
Paikkakunta: Tampere

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja ES »

Taisi mennä arvaukseni pieleen, tänään ei meinannut sitten käynnistyä lämmitettynäkään ollenkaan ja sammuili kolme kertaa, mutta lähti lopulta pitkän veivaamisen jälkeen. Otin pois suojukset ja naftahan siellä haisi. Vuoto polttoaineletkun liittimessä korkeapainepumpun päällä. En uskaltanut koskea liittimiin, ovat siinä määrin kovettuneet, että palasiksi todennäköisesti menee.

Uutta letkua ja liittimet.
Ei se ole viritys, jos se toimii.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re:

Viesti Kirjoittaja joskami »

Kai_L kirjoitti:Lauantaipäivän iloksi kävin autotallissa purkamassa yhden suuttimen ja tulipa otettua muutama kuvakin. :D

Seuraavaksi vaan kasamaan uusilla tiivisteillä.
Eli ensin painetaan teflonrengas paikalleen ja sen teflonin pitorengas.
Parhaiten sen saa paikalleen kun olisi joku 10mm tappi millä painaa sen suuttimenrunkoon. (itse painoin 10mm uudella poranterällä kun muuta ei löytynyt. Tietysti tylsällä päällä.)
Tässä suuttimessa ei ollut vielä tuota pitorengasta. (Tämä oli numero A 611 070 05 87)
Se pito rengas tulee teflonrenkaan alle ja siinä teflonissa on sisäreunassa pieni pyöristys mitä vasten se pitorenkaan kantti tulee.
Sitten vaan kaikki takasin päinvastaisessa järjestyksessä ja toivotaan että toimii.
En tiedä teinkö kaiken niin kuin pitäisi mutta ainakin toimivat.
Kommentoikaa ja antakaa ihmeessä parempia ohjeita jos on.
:wink:
Onko tuolla teflon renkaalla väliä kummin päin se sinne laitetaan.. Se pitorengas alumiininen laitetaan ensin sinne pohjalle kupera puoli pohjaan päin ja sen päälle teflon rengas.. Ei tullut katottua onko siinä teflon renkaassa jokin viiste..

Eilen illalla purin suuttimen koska siellä oli nähtävästi jokin roska kun kusi lävitse, nyt käy ihan hyvin mut korjauskerroin yli +5.. elikkä jokin ei nyt onnistunut. tuli muutenkin harjoiteltua tuon suuttimen kanssa eka kerralla oli jostakin ihmeen syystä kuula hypänny asennus vaiheessa takaisin pöydälle, syyttäkäämme asennus lonkeroita..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
Kai_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ma 07.02.2005 21:33
Paikkakunta: Pertteli

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja Kai_L »

Itsellä tullut tässä vuoden sisällä kahdenlaisia teflonrenkaita vastaan.
Toiset on silmämääräisesti ihan samanlaisia molemmin päin ja toisissa on pieni viiste sisäreunassa mikä sopii hyvin pitorengasta vasten.
S202 -00 200cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
Vastaa Viestiin