CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.2)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Tony.S kirjoitti:Hyvää iltaa jokaiselle säädylle.

Aloin nostattamaan tätä ylös sillä kun olisi väykyssä suutinonkelma. Korkeapainepumppu leikkasi kiinni sillä tavalla että pumpusta irtosi metallihilua polttoaineen sekaan. Autona on W210 E 320 cdi -99. Vekottimeen on jo kerran vaihdettu uudet suuttimet erään nimeltämainitsemattoman korjaamon toimesta. Heiltä kuitenkin pääsi unohtumaan järjestelmän puhdistus ja näin ollen ainakin yksi uusista suuttimista on tukossa,eikä auto lähde käyntiin.... tästä sen enempää kertomatta... pitkä juttu.

Olen puhdistanut järjestelmän tankkia myöten mutta pähkäilen tätä suutinten hommaamista. Mitä asiantuntijat ovat mieltä siitä että ostaisin uudet pelkät kärjet ja purkaisin nämä ja puhdistaisin ne ja kasaisin uusilla suutinkärjillä ? Olen yhden suuttimen jo purkanut näiden aivan erinomaisten ohjeiden. Suuttimen osia pyöitellessä tuli väkisinkin mieleen että kärkihän se on varmaan joka menee helpoiten tukkoon.

Jos tämä korkealentoinen idea ammutaan alas niin onko porukka ostanut saksasta ebaysta suuttimia ja ollanko niihin oltu tyytyväisiä

Kiitos mahdollisista neuvoista.
Olen ostanut käytettyjä piezo suuttimia mm H2m:stä. Hyvin on toimineet, vaikka ajokilometreistä ei ole mitään tietoa. Joskus minullakin on tuuria.
https://www.h2motors.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Eikö nosta raili painetta tarpeeksi vai miksi ei lähde käymään? Jos metalli rouhe on päässyt suuttimen venttiiliin niin se vuotaa koko ajan paluupuolelle. Onko raili putki myös puhdistettu? Metallia voi olla sielläkin.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
jopi73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 30.09.2009 10:53
Paikkakunta: keminmaa

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja jopi73 »

Ei varsinaisesti otsikkoon liity mut
Oletteko viime aikoina tilannut robi teciltä suuttimia? Lähinnä miten on toimitukset toimineet?
W221 320 CDI
Asko63
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 07.08.2015 09:40

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja Asko63 »

Hei vaan...

Itsellä w203:n 270CDI:llä ja suuttimet alkaa olemaan vaihtokunnossa.... kolme niistä on kai vaihdettu tai kunnostettu aikaisemmin, koska ovat paremmassa kunnossa kuin kaksi muuta.

Osaisiko kukaan sanoa, mistä tänäpäivänä kannattaa tilata vaihtosuuttimia. Auton arvo nyt on sen verran alhainen, että mitään uusia ei kannata Veholta lähteä tilaamaan ja Boschin takuukorjatutkin ovat vähän siinä kintaalla, että viitsiikö niistä maksaa sen reippaat pari sataa kappale.

Jopikin tuossa edellisessä viestissä kyseli tuosta ROBI-TEC:stä... onko kukaan tilaillut sieltä hetkeen mitään? Millainen on korjauksien laatu? Muita mitä katselin oli esim. EPS-Germany, onko siitä kokemuksia?

Olisin kiitollinen, jos jollain on ehdoittaa jotain vielä parempia ja luotettavimpia paikkoja, joista saisi hyvät suuttimet halvalla. :)
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Asko63 kirjoitti:Hei vaan...

Itsellä w203:n 270CDI:llä ja suuttimet alkaa olemaan vaihtokunnossa.... kolme niistä on kai vaihdettu tai kunnostettu aikaisemmin, koska ovat paremmassa kunnossa kuin kaksi muuta.

Osaisiko kukaan sanoa, mistä tänäpäivänä kannattaa tilata vaihtosuuttimia. Auton arvo nyt on sen verran alhainen, että mitään uusia ei kannata Veholta lähteä tilaamaan ja Boschin takuukorjatutkin ovat vähän siinä kintaalla, että viitsiikö niistä maksaa sen reippaat pari sataa kappale.

Jopikin tuossa edellisessä viestissä kyseli tuosta ROBI-TEC:stä... onko kukaan tilaillut sieltä hetkeen mitään? Millainen on korjauksien laatu? Muita mitä katselin oli esim. EPS-Germany, onko siitä kokemuksia?

Olisin kiitollinen, jos jollain on ehdoittaa jotain vielä parempia ja luotettavimpia paikkoja, joista saisi hyvät suuttimet halvalla. :)
https://www.h2motors.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tämä Bemareihin erikoistunut on ollut luotettava paikka. Myy myös mersuun osia. Pariin otteeseen olen sieltä tilannut käytettyjä suuttimia. Piezoja siis. Kannattaa kysyä löytyisikö myös magneettisuuttimia.
ebay:sta voi katella kanssa. Toki suomi pajatkin korjaavat niitä. Kokkolan Linnus Diesel ainakin. Muistelen että nimimerkki Dealer on myös kaupannut suuttimia täällä ja mese.fi puolella.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Jatketaan vaikka tähän threadiin tämä:

Tilasin korjatun ruiskun OM613:een saksan ebaysta, mukana tuli testirapsa ruiskusta. Siinä huomiota kiinnitti yksi seikka: takaisinvirtaukselle annetaan nimellisarvoissa vaihteluväliksi 18-68 cc/min. Tuohan on jo reilusti yli jos WIS antaa 20ml/min raja-arvoksi?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MiHe kirjoitti:Jatketaan vaikka tähän threadiin tämä:

Tilasin korjatun ruiskun OM613:een saksan ebaysta, mukana tuli testirapsa ruiskusta. Siinä huomiota kiinnitti yksi seikka: takaisinvirtaukselle annetaan nimellisarvoissa vaihteluväliksi 18-68 cc/min. Tuohan on jo reilusti yli jos WIS antaa 20ml/min raja-arvoksi?
Sattapa olla jostain muusta tilanteesta kyse tai sitten on jo valmiiksi pas***
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Katso tuota arvoa se on cc/min eikä ml/min tuo cc pitää jakaa 1000:lla niin saat ml/min
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

1l = dm^3 1ml = cm^3????

ruiskun mitattu takaisinvuoto oli 21cc/min, tuo 18-68cc/min oli siis 'sallittu' vaihteluväli paprun mukaan.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja HannuS »

MiHe kirjoitti:Jatketaan vaikka tähän threadiin tämä:

Tilasin korjatun ruiskun OM613:een saksan ebaysta, mukana tuli testirapsa ruiskusta. Siinä huomiota kiinnitti yksi seikka: takaisinvirtaukselle annetaan nimellisarvoissa vaihteluväliksi 18-68 cc/min. Tuohan on jo reilusti yli jos WIS antaa 20ml/min raja-arvoksi?
Mistä firmasta kyseinen suutin tuli? Vai oliko ihan yksityinen?
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

HannuS kirjoitti:
MiHe kirjoitti:Jatketaan vaikka tähän threadiin tämä:

Tilasin korjatun ruiskun OM613:een saksan ebaysta, mukana tuli testirapsa ruiskusta. Siinä huomiota kiinnitti yksi seikka: takaisinvirtaukselle annetaan nimellisarvoissa vaihteluväliksi 18-68 cc/min. Tuohan on jo reilusti yli jos WIS antaa 20ml/min raja-arvoksi?
Mistä firmasta kyseinen suutin tuli? Vai oliko ihan yksityinen?
EPS Germany. Oli ainakin ebayn palaute hyvä. Suuttimesta oli testattu takaisinvirtauksen lisäksi maksimiruiskutus, lowspeed ja esiruiskutus.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja HannuS »

MiHe kirjoitti:
HannuS kirjoitti:
MiHe kirjoitti:Jatketaan vaikka tähän threadiin tämä:

Tilasin korjatun ruiskun OM613:een saksan ebaysta, mukana tuli testirapsa ruiskusta. Siinä huomiota kiinnitti yksi seikka: takaisinvirtaukselle annetaan nimellisarvoissa vaihteluväliksi 18-68 cc/min. Tuohan on jo reilusti yli jos WIS antaa 20ml/min raja-arvoksi?
Mistä firmasta kyseinen suutin tuli? Vai oliko ihan yksityinen?
EPS Germany. Oli ainakin ebayn palaute hyvä. Suuttimesta oli testattu takaisinvirtauksen lisäksi maksimiruiskutus, lowspeed ja esiruiskutus.
Joko olet laittanut paikoilleen? Oliko korjausarvot spekseissä alle +-5? Yritin tuolta samasta paikkaa katsoa löytyiskö noita omia mystisiä piezo uuttimia mutta ei ainakaan kuvissa ollut. Eihän nuot pahan hintasia olleet.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

En oo laittanut kun eilen tuli vasta paketti. Ei oo kiire kun oireita ei oo, satuin vaan huomaamaan että ainakin kylmänä menee korjausarvot yli nelosen, silloinkin vaan tyhjäkäynnillä...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

HannuS kirjoitti: Joko olet laittanut paikoilleen? Oliko korjausarvot spekseissä alle +-5? Yritin tuolta samasta paikkaa katsoa löytyiskö noita omia mystisiä piezo uuttimia mutta ei ainakaan kuvissa ollut. Eihän nuot pahan hintasia olleet.
Eilen vaihdoin ja tänään kylmänä testasin; korjauskerroin -1.5. Siksi että nyt vitospytyssä on +3 huoh... :roll:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
duutsoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Su 22.05.2011 22:47
Paikkakunta: Iisalmi

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja duutsoni »

Onko kukaan purkanut noita "uudemman" mallisia suuttimia?
Purkautuuko ne pelkästään alapäästä, kun solenoidin päässä ei ole sitä avaimella kiinni pito mahdollisuutta mikä vanhemmissa...
Ajussa :w212 200cdi(Tuikku) , w906 315, jossa toinen moottori menossa..

Ex:C124 320-24,w202 280,w203 C32, w211 270Cdi
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Delphi vai Bosch? Ja kuinka uuden?
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

päätteleekö se tietokone muuten sen korjausarvon jostain kampiakselin nopeuden vaihteluista, vai jostain piezolta saatavasta feedbackistä.
W212 E350cdi
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Eiköhän se lasketa kampuran nopeuden muutoksesta. Ei piezoissa ole mitään takaisinkytkentää.
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Piezoissa on siinä muovihelmassa useamman kirjaimen ja numeron muodostama koodi. Se koodi tarkoittaa käsittääkseni sitä ohivuodon määrää joka suutinta kasattaessa on mitattu. En kyllä itse ole koskaan niitä koodeja Starilla syöttäny suuttimia vaihtaessa, koska en luota siihen että ns halvoissa korjatuissa (99€) bosch suuttimissa niitä koodeja olisi uudestaan printattu siihen muoviin. Silti starilla katsottaessa korjausarvot ovat olleet hyvin annetujen rajojen sisällä. Olen ostanut käytettyjä suuttimia sekä korjattuja esim RUFRE:sta ja ATK autoteilessa
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

HannuS kirjoitti:Piezoissa on siinä muovihelmassa useamman kirjaimen ja numeron muodostama koodi. Se koodi tarkoittaa käsittääkseni sitä ohivuodon määrää joka suutinta kasattaessa on mitattu. En kyllä itse ole koskaan niitä koodeja Starilla syöttäny suuttimia vaihtaessa, koska en luota siihen että ns halvoissa korjatuissa (99€) bosch suuttimissa niitä koodeja olisi uudestaan printattu siihen muoviin. Silti starilla katsottaessa korjausarvot ovat olleet hyvin annetujen rajojen sisällä. Olen ostanut käytettyjä suuttimia sekä korjattuja esim RUFRE:sta ja ATK autoteilessa
Vinkinä
Suutimen koodakusella on suora vaikutus siihen mitä testeri näytää korjausarvoiksi
eli väärät koodaukseta aiheutta vääriä "mittaus" tuloksia
(se kun on laskenallinen arvo mihin käytää sitää koodia)
Mökkillä
'
duutsoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Su 22.05.2011 22:47
Paikkakunta: Iisalmi

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja duutsoni »

MJPfin kirjoitti:Delphi vai Bosch? Ja kuinka uuden?
Om 646:sta Mersun alkuperäisiä olisi tarkoitus yrittää huoltaa. Yhden uusin ja Bosch tili tilalle. 2007 sprintteristä kyse.
Ettei nyt voi uudesta puhua, mutta ei siinä ole sitä avaimella kiinnipito mahdollisuutta yläpäässä mitä vanhemmissa olen nähnyt.
Ajussa :w212 200cdi(Tuikku) , w906 315, jossa toinen moottori menossa..

Ex:C124 320-24,w202 280,w203 C32, w211 270Cdi
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Siitä hahlosta avaimella kiinni mistä se tulee kanteen. Kärjen holkki auki ja kärki pois, sen jälkeen solenoidi päältä auki.
Älä hukkaa jousia ja shimmenjä yms. 10mm jatkomutterista työkalu millä pohja lähtee auki, kuula ja pidin talteen. Suutin ympäri ja työnnät tapin ulos. Tapin juuren tiiviste on teflonia missä on tukirengas päällä ja teflon on se mikä alkaa vuotamaan kun menee halki.
mikzaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 358
Liittynyt: Su 21.06.2009 13:47

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja mikzaa »

Onkos kellään räjäytys kuvaa w163 400cdi suuttimesta ? Ruuvasi sen sähköpistoke pään irti suuttimesta niin sieltä putosi jousi shimmilevy ja joku pieni kuula. Missä järjestyksessä nämä pitäisi tulla sinne takaisin ?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

mikzaa kirjoitti:Onkos kellään räjäytys kuvaa w163 400cdi suuttimesta ? Ruuvasi sen sähköpistoke pään irti suuttimesta niin sieltä putosi jousi shimmilevy ja joku pieni kuula. Missä järjestyksessä nämä pitäisi tulla sinne takaisin ?
Ulko muistista kuula "kuppiin" sinne suutimen puolelle
jos se shimmi on jousen kokoinen niin se tulee sinne jousen ja sähköpään väliin kesllä olevaan reikkä
jos taas sen suutimen mutterin kokoinen niin siihen "kupin" reunaan
Mökkillä
'
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

mikzaa kirjoitti:Onkos kellään räjäytys kuvaa w163 400cdi suuttimesta ? Ruuvasi sen sähköpistoke pään irti suuttimesta niin sieltä putosi jousi shimmilevy ja joku pieni kuula. Missä järjestyksessä nämä pitäisi tulla sinne takaisin ?

Eikös tuossa edellä ole purkukuvat?

Ei (/&&%¤%& phptobucket... pitäkööt tunkkinsa

https://www.youtube.com/watch?v=O_Y3dM8ZApo" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
mikzaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 358
Liittynyt: Su 21.06.2009 13:47

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja mikzaa »

Heräsi epäilys että onko tuo kuula edes suuttimesta ? Avasin viereisen suuttimen eikä sieltä tullut tuommoista kuulaa ?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
duutsoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Su 22.05.2011 22:47
Paikkakunta: Iisalmi

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja duutsoni »

MJPfin kirjoitti:Siitä hahlosta avaimella kiinni mistä se tulee kanteen. Kärjen holkki auki ja kärki pois, sen jälkeen solenoidi päältä auki.
Älä hukkaa jousia ja shimmenjä yms. 10mm jatkomutterista työkalu millä pohja lähtee auki, kuula ja pidin talteen. Suutin ympäri ja työnnät tapin ulos. Tapin juuren tiiviste on teflonia missä on tukirengas päällä ja teflon on se mikä alkaa vuotamaan kun menee halki.
Sehän se ongelma onkin että kuinka tuo solenoidin pää avataan... Kun siinä ei ole työkalulle(listalle) paikkaa..
Ajussa :w212 200cdi(Tuikku) , w906 315, jossa toinen moottori menossa..

Ex:C124 320-24,w202 280,w203 C32, w211 270Cdi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

mikzaa kirjoitti:Heräsi epäilys että onko tuo kuula edes suuttimesta ? Avasin viereisen suuttimen eikä sieltä tullut tuommoista kuulaa ?
Kovin on ison näköinen kuulla,
mutta mistäpä muualat se olisi tullut töitä thdessä paikat kun on putsailtu välissä
ja varsinkin suutin, pumppu hommia niin ehdotoman puhdasta
Mökkillä
'
mikzaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 358
Liittynyt: Su 21.06.2009 13:47

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja mikzaa »

FinlandMerceds kirjoitti:
mikzaa kirjoitti:Heräsi epäilys että onko tuo kuula edes suuttimesta ? Avasin viereisen suuttimen eikä sieltä tullut tuommoista kuulaa ?
Kovin on ison näköinen kuulla,
mutta mistäpä muualat se olisi tullut töitä thdessä paikat kun on putsailtu välissä
ja varsinkin suutin, pumppu hommia niin ehdotoman puhdasta


Ison näköinen on munkin mielestä tuonne.. mutta kun se sähköpää lähti siitä vähän niinku vauhdikkaasti irti niin ne jouset ja shimmit lensi pitkin konetilaa ja tommoset osat sieltä löysin. Niin sitten oletin että se voisi olla suuttimesta.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

mikzaa kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
mikzaa kirjoitti:Heräsi epäilys että onko tuo kuula edes suuttimesta ? Avasin viereisen suuttimen eikä sieltä tullut tuommoista kuulaa ?
Kovin on ison näköinen kuulla,
mutta mistäpä muualat se olisi tullut töitä thdessä paikat kun on putsailtu välissä
ja varsinkin suutin, pumppu hommia niin ehdotoman puhdasta


Ison näköinen on munkin mielestä tuonne.. mutta kun se sähköpää lähti siitä vähän niinku vauhdikkaasti irti niin ne jouset ja shimmit lensi pitkin konetilaa ja tommoset osat sieltä löysin. Niin sitten oletin että se voisi olla suuttimesta.
suutimen kuula on 1-2mm noin arviolta eli hyvin pieni paljon pienempi kuin se jousi tai sen pirkka
ja kaikissa suutimissa sitä ei ole karkeasti mitä uudempi suutin sitä vähämän roinaa
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin