W211 vaihteistoöljy-glykoli-ongelman uusiminen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
ccmali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: La 31.05.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

W211 vaihteistoöljy-glykoli-ongelman uusiminen

Viesti Kirjoittaja ccmali »

Tästä on paljon tarinaa monellakin otsikolla, mutta aika vähän on käsitelty ongelman uusiutumista. Eli onko forumilla muita, joilta ei meinaa glykolit hävitä sieltä laatikosta millään?? Minulla edelleen ison remontin ja kahden huuhtelun jälkeen 200 yksikköä glykolia ja taas uusi turbiini tulossa. Olenko tosiaan yksittäistapaus vai eikö mersumiehillä anna luonto periksi myöntää, että Mersun laatu on nykyään ihan mitä sattuu EIKÄ NIITÄ JUMALAUTA SAADA EDES KUNTOON!

Veholla tehty kaikki remontit ja tehdas maksoi alkuperäisestä puolet ja nyt tietenkin varaosatakuuseen menee kaikki jatkotoimenpiteet ja laina-auton saa aina remontin ajaksi. ketuttaa silti ihan riittävästi :evil: Auttaako tähän mikään muu kuin tuupata auto vaihdossa johonkin liikkeeseen?
mikablo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 22.02.2009 18:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: W211 vaihteistoöljy-glykoli-ongelman uusiminen

Viesti Kirjoittaja mikablo »

ccmali kirjoitti:Tästä on paljon tarinaa monellakin otsikolla, mutta aika vähän on käsitelty ongelman uusiutumista. Eli onko forumilla muita, joilta ei meinaa glykolit hävitä sieltä laatikosta millään?? Minulla edelleen ison remontin ja kahden huuhtelun jälkeen 200 yksikköä glykolia ja taas uusi turbiini tulossa. Olenko tosiaan yksittäistapaus vai eikö mersumiehillä anna luonto periksi myöntää, että Mersun laatu on nykyään ihan mitä sattuu EIKÄ NIITÄ JUMALAUTA SAADA EDES KUNTOON!

Veholla tehty kaikki remontit ja tehdas maksoi alkuperäisestä puolet ja nyt tietenkin varaosatakuuseen menee kaikki jatkotoimenpiteet ja laina-auton saa aina remontin ajaksi. ketuttaa silti ihan riittävästi :evil: Auttaako tähän mikään muu kuin tuupata auto vaihdossa johonkin liikkeeseen?
Alkuun kommentoin suht' tuoreena mersumiehenä tätä mersun laatua. Auto on ollut pajalla kolme kertaa noin kolmen kuukauden aikana. Autosta vaihdettu termari, takajarrut pajalla, akku (sippas pihalle), vilkunviiksi (vilkutteli ihan miten sattuu), takalasin pesin. Näiden lisäksi kaksi outoa tärinää, jonka syy jäi epäselväksi. Autossa on myös ajotietokoneen mukaan palaneita lamppuja, jota korjaantuvat itsestään.

Siirryin Ford Mondeosta mersuun, joka toimi kun kello. Pikkasen muijakin on naureskellut, mutta minua ei naurata yhtään.

Tähän klygoli juttuun haluan kommentoida sen, että veikkaisin kohdallasi olevan erittäin huonoa tuuria ja veikkaisin, että korjaus ei ole tehty riittävän laadukkaasti. Vaikka varmasti meneekin takuuseen voin kuvitella miltä tuntuu.

Juttelin yhdellä suurella Veholla tästä klygoliongelmasta ja sain kyllä selkeästi sellaisen kuvan ettei ole kovin yleinen, vaan ainoastaan muutaman vuoden ajalla noin kolme tapausta.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Sitä se on Veholla. Jos siellä asioi, niin kannattaa tottua paskaan työnlaatuun.

Nimimerkki. A 170 CDI:hin vaihdettu nyt suuttimien tiivisteet jo kolme kertaa takuuseen tässä 1,5 vuoden sisällä, kun onnistuvat sössimään kerta toisensa jälkeen pk-seudulla... On vaihdettukin 1. korjauksen suorittaneesta Vantaalta Helsinkiin jne., mutta jo on Stadissakin pariin kertaan korjattu, viimeisin johtui siitä, että yksi suutin oli "valitettavasti jäänyt vahingossa vähän löysälle" ja savut tunki ohjaamoon aina kun auto oli pysähdyksissä tai liikennevaloissa tyhjäkäynnillä.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13196
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

masaf1 kirjoitti:Sitä se on Veholla. Jos siellä asioi, niin kannattaa tottua paskaan työnlaatuun.

Nimimerkki. A 170 CDI:hin vaihdettu nyt suuttimien tiivisteet jo kolme kertaa takuuseen tässä 1,5 vuoden sisällä, kun onnistuvat sössimään kerta toisensa jälkeen pk-seudulla... On vaihdettukin 1. korjauksen suorittaneesta Vantaalta Helsinkiin jne., mutta jo on Stadissakin pariin kertaan korjattu, viimeisin johtui siitä, että yksi suutin oli "valitettavasti jäänyt vahingossa vähän löysälle" ja savut tunki ohjaamoon aina kun auto oli pysähdyksissä tai liikennevaloissa tyhjäkäynnillä.
Puolustelematta mitenkään Vehoa teki vaan mieli sanoa että noitten A-mallin suuttimien kanssa on ollut muillakin korjaamoilla tavallistakin enemmän ongelmia, en tiedä miksi kun en ole itse koskaan ollut osallisena kummallakaan puolella.
Budder
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 20.04.2009 20:27
Paikkakunta: Pohjois-savo

Nesteet sekaisin...

Viesti Kirjoittaja Budder »

Jäähdytysnesteiden ja vaihteisto-öljyjen sekoittumisesta pääsee eroon laittamalla erillisen lauhduttimen vaihteisto-öljyille.
Tällä tavalla ne järjellä ajateltuna eivät voi sekoittua jatkossa.
(Tämä ei tietysti auta jos vahinko on jo tapahtunut)
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Re: Nesteet sekaisin...

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Budder kirjoitti:Jäähdytysnesteiden ja vaihteisto-öljyjen sekoittumisesta pääsee eroon laittamalla erillisen lauhduttimen vaihteisto-öljyille.
Tällä tavalla ne järjellä ajateltuna eivät voi sekoittua jatkossa.
(Tämä ei tietysti auta jos vahinko on jo tapahtunut)
Onko tuota ongelmaa ollut muissa kun noiden 2002-2003 vuosien 211-malleissa?

Pakko sanoa, että mun w211 -05 208tkm (joista 50tkm itse ajaneena) on toiminut ainakin ihan moitteetta.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

DBFI kirjoitti:Puolustelematta mitenkään Vehoa teki vaan mieli sanoa että noitten A-mallin suuttimien kanssa on ollut muillakin korjaamoilla tavallistakin enemmän ongelmia, en tiedä miksi kun en ole itse koskaan ollut osallisena kummallakaan puolella.
Aijaa... Rasva + prikka on sama ku muissakin CDI:ssä ja suutinkin samannäkönen. Ne neekerinpesät pitäis vaan viitsiä putsata huolella ja tarvittaessa tasoittaa pinnat. Puhdasta huolimattomuutta toi on ollu tasan joka kerta, sanon minä. Jos ei onnistu muutaman prikan laitto huolella A-Mersuun kolmella yrittämällä, niin miks onnistuis E-Mersuun vaihteiston korjaus?
mikablo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 22.02.2009 18:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nesteet sekaisin...

Viesti Kirjoittaja mikablo »

Budder kirjoitti:Jäähdytysnesteiden ja vaihteisto-öljyjen sekoittumisesta pääsee eroon laittamalla erillisen lauhduttimen vaihteisto-öljyille.
Tällä tavalla ne järjellä ajateltuna eivät voi sekoittua jatkossa.
(Tämä ei tietysti auta jos vahinko on jo tapahtunut)
Missä tälläisen työn voi teettää ja mitä mahtaa maksaa?
Budder
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 20.04.2009 20:27
Paikkakunta: Pohjois-savo

vaihto...

Viesti Kirjoittaja Budder »

Tämä oli vain minun mielipide, jolla säästyisi kalliilta vaihteisto-remontilta.
Öljyn lauhdutin kenno maksaa n.60-160e, 2kpl paineen kestävää hydrauliikkaletkuja päineen+ tiivisteet n.50e
Kennon voi tilata netistä, tai sitten vaikka kaikki löytää traktorin varaosa tiskiltä. Myös hydrauliikkaliikkeet auttavat letkujen teossa.
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Autostani W211 vm 2003 meni myös glykolit laatikkoon toisen kerran. Toisella kertaa vaihdettiin vain syyläri ja öljyt kolmeen kertaan.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

kttopar kirjoitti:Autostani W211 vm 2003 meni myös glykolit laatikkoon toisen kerran. Toisella kertaa vaihdettiin vain syyläri ja öljyt kolmeen kertaan.
S211 /2003 ja noin vuoden ajelun jälkeen glykolivika tuli uudestaan. En tiedä mitä tekivät mutta laskua ei tietenkään tullut. Airmaticin takajouset (tai iskarit) on vaihdettu kahteen kertaan, comand on nyt toisen kerran korjattavana (kesti 5km ajon eka korjauksen jälkeen). Lisäksi vaikka kuinka paljon pienempiä korjauksia. Ja nämä kaikki tehty MB:n omassa liikkeessä Saksassa.
Muissa mersuissa ei ole ollut vikoja lainkaan. Tästä oppineena pyrin hankkimaan vain face-lift malleja Mersuista.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
ccmali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: La 31.05.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Nesteet sekaisin...

Viesti Kirjoittaja ccmali »

Budder kirjoitti:Jäähdytysnesteiden ja vaihteisto-öljyjen sekoittumisesta pääsee eroon laittamalla erillisen lauhduttimen vaihteisto-öljyille.
Tällä tavalla ne järjellä ajateltuna eivät voi sekoittua jatkossa.
(Tämä ei tietysti auta jos vahinko on jo tapahtunut)
Joo joo, mutta kun sieltä laatikosta ei meinaa tulla ne vanhatkaan glykolit kaikki pois. Eli syylari on uusittu, laatikon oleelliset palat uusittu ja öljyt vaihdettu muutamaan kertaan, edelleen glykolia öljyssä.

Tästähän on ollut tarinaa, että laatikossa on koloja ja pintoja vaikka kuinka paljon, mihin sitä vanhaa öljyä (jossa glykolia mukana) jää pesimään. Eli takuuvarma korjaus olisi, että vaihdettaisiin koko laatikko ja jäähdytin kaikkine väliputkineen. Ei meinaa kuitenkaan tehdas oikein suostua osallistumaan tämmöiseen :P
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JariN »

Se glykoli ei nimenomaan lähde kaikki sieltä toosasta, vaikka kuinka huuhtelisi.

Jos joku väittää muuta, kyseinen väittäjä ei omaa minkäänlaista käsitystä automaattivaihteiston rakenteesta.

Myös kitkapinnat saa siitä siipeensä, ne pehmenee ja irtoaa yleensä jonkin ajan kuluttua liimauksistaan.

Samaten laatikon sisäiset tiivisteet muuttuu glykolista "räkämäisiksi" ja venyvät, vähän samoin kuin jos uittaisi ne bensassa.

Ainoa korjaus on vaihtaa kaikki kitkapinnat ja tiivisteet uusiin, silloin myös kaikki männänpesät avataan ja puhdistetaan. Niistä ei tosiaan mikään huuhtelu glykolia poista. Turbiinin sisällä on myös kitkapintoja, ne pitää myös uusia.

On se kumma, jos joku Veholla kehtaa väittää, että noita glykolijuttuja on ollut vain kolme, varsin hyvin tuntemassani yhden miehen automaattivaihteistoverstaassakin niitä on ollut huomattavasti enempi, ja siellä korjataan muitakin merkkejä kuin MB:tä....ja taas odottamassa yksi Vehon aikaisemmin huuhtelema ja sittemmin korkannut.

Eli ne puhuu siellä Veholla tosiaan kirkkain silmin ja päin naamaa suoraan sanoen P**KAA....
JariN
mikablo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 22.02.2009 18:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mikablo »

JariN kirjoitti:
On se kumma, jos joku Veholla kehtaa väittää, että noita glykolijuttuja on ollut vain kolme, varsin hyvin tuntemassani yhden miehen automaattivaihteistoverstaassakin niitä on ollut huomattavasti enempi, ja siellä korjataan muitakin merkkejä kuin MB:tä....ja taas odottamassa yksi Vehon aikaisemmin huuhtelema ja sittemmin korkannut.

Eli ne puhuu siellä Veholla tosiaan kirkkain silmin ja päin naamaa suoraan sanoen P**KAA....
Tosiaan tämä määrä koski Koivuhaan Vehoa (Vantaa). Tiedä sitten kuinka paljon näitä on kaikissa Vehoissa korjattu yhteensä :D
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JariN »

Niin ne täälläkin Veholla puhuu vain muutamasta tapauksesta.

Se muutama muuten tarkoittaa 2-99 kpl., määrästä (siis montako on muutama) on oikein ennakkotapaus jonkin asteen oikeudesta olemassa...

Totuus on karu, 2003 valeo- syylärillä olevista on varmaan kosahtanut yli puolet...muissa Meseissä se on satunnaista, kuten muissakin merkeissä.
JariN
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

mikablo kirjoitti:Tosiaan tämä määrä koski Koivuhaan Vehoa (Vantaa). Tiedä sitten kuinka paljon näitä on kaikissa Vehoissa korjattu yhteensä :D
OFFTOPIC:

Ko. paikka onkin suurin paskanpuhuntalaitos mitä maa päällään kantaa. Itekin OLIN ENNEN MUINOIN ko. puljun satunnainen asiakas (vain pakon edessä silloinkin), kunnes alkoi mennä hommat vituilleen (no niin kävi lähes aina, mutta en jaksanut AINA valittaa) - reklamaatioon vaan vittuiltiin, että "kyllä se kunnossa on" eikä suostuttu edes tutkimaan tai uskottu että auto on ajokelvoton vaikka valitin 1 tuntia sen jälkeen kun auton huollosta hain. Heti kun vaihdoin Pitskun Vehoon sovittuani jälkimarkkinointipäällikön kans, että toisen Vehon mokaama homma hoidetaan Pitskussa kuluitta, kävi toisen Vehon työnjohtaja koeajamassa autoa, eikä pystynyt ajamaan kuin 100 metriä niin meinasi tukehtua (tuli savut sisälle autoon, kun vasta pari päivää sitten "korjatut" suuttimentiivisteet vuosivat juuristaan niin paljon että konetila oli usvan peitossa). Pitskun Veholla sentään myönnetään, että "jäi löysälle - meidän moka", mutta tuolla toisessa pidetään viimeseen asti kiinni ensimmäisestä mielipiteestä vaikka se olis kuinka väärä.

Tästä olen kirjoittanut foorumille monta juttua, esim. kuinka suutintiivisteiden vaihtohommassa menikin luvatun 1 päivän sijasta 4 päivää tuolla Koivuhaan Vehossa, ja silti homma meni vituiksi ja sitä on korjattu nyt takuuna monet kerrat, kun sattuivat samalla rikkomaan vähän muitakin osia, esim. halkomaan suojamuovit yms. (ruuvit on liian monimutkasia näille kesäpojille, ketkä siellä niitä autoja huoltaa).
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Merkkihuolto ei myönnä mistään ongelmasta että se olisi yleinen, oli kyse sitten mistä automerkistä ja mistä viasta tahansa.

Muistuu mieleen kun kyseltiin volkkarin AAZ-koneen kampiakselin hintaa paikallisesta merkkiliikkeestä, siellä oli vanha varaosamyyjä ja huoltopäällikkö :shock: ilmeellä että ensimmäinen kerta kun he kuulevat kampiakselin pultin pettäneen AAZ-koneesta :lol:
Minäkin olen niitä pultin hajoamisen takia vuosien varrella remontoinut varmaan kymmenen konetta enkä ole kyseisen merkin korjaamolla töissä.
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

250.000 km mittarissa ja auton huoltohistoriassa ylimääräistä: Monitoimiviiksi, termari, joku pikku nivel ja parit jarrupalat sekä 2 x vaihteistoöljyt.

Itselleni siis ainakin sattunut todella viaton yksilö, varsinkin kun meikäläisen käytöllä ei autoa edes todellakaan säästellä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 05.10.2003 19:35
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

dealer kirjoitti:Merkkihuolto ei myönnä mistään ongelmasta että se olisi yleinen, oli kyse sitten mistä automerkistä ja mistä viasta tahansa.

Muistuu mieleen kun kyseltiin volkkarin AAZ-koneen kampiakselin hintaa paikallisesta merkkiliikkeestä, siellä oli vanha varaosamyyjä ja huoltopäällikkö :shock: ilmeellä että ensimmäinen kerta kun he kuulevat kampiakselin pultin pettäneen AAZ-koneesta :lol:
Minäkin olen niitä pultin hajoamisen takia vuosien varrella remontoinut varmaan kymmenen konetta enkä ole kyseisen merkin korjaamolla töissä.
Jonka leipää syöt sen lauluja laulat, sanoo sananlasku.
E 290TDT Avantgarde
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 14:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13196
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

PaHa kirjoitti:Tuo vaihteisto tai paremminkin huono valeon jäähdytinko on jäänyt siinä mallissa pois jossa koelaudan keskiritilä sileää mallia, eli -04 mallissa? Vai jo aiemmin? Näyttäisi -04 malleja olevan vielä "hainevä" ritilälläkin.

Vilkunviiksi ongelma on ilmeisesti vielä noissa -04 vuodenkin malleissa vaivana?
Tuo ritilä vaihtui 1.6.2004 alkaen kun taas syyläri muistaakseni 09/2003 alkaen.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

PaHa kirjoitti:Tuo vaihteisto tai paremminkin huono valeon jäähdytinko on jäänyt siinä mallissa pois jossa koelaudan keskiritilä sileää mallia, eli -04 mallissa? Vai jo aiemmin? Näyttäisi -04 malleja olevan vielä "hainevä" ritilälläkin.

Vilkunviiksi ongelma on ilmeisesti vielä noissa -04 vuodenkin malleissa vaivana?
Sileä ritilä on "05" vuosimallissa.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W211 vaihteistoöljy-glykoli-ongelman uusiminen

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

ccmali kirjoitti:Tästä on paljon tarinaa monellakin otsikolla, mutta aika vähän on käsitelty ongelman uusiutumista. Eli onko forumilla muita, joilta ei meinaa glykolit hävitä sieltä laatikosta millään?? Minulla edelleen ison remontin ja kahden huuhtelun jälkeen 200 yksikköä glykolia ja taas uusi turbiini tulossa. Olenko tosiaan yksittäistapaus vai eikö mersumiehillä anna luonto periksi myöntää, että Mersun laatu on nykyään ihan mitä sattuu EIKÄ NIITÄ JUMALAUTA SAADA EDES KUNTOON!

Veholla tehty kaikki remontit ja tehdas maksoi alkuperäisestä puolet ja nyt tietenkin varaosatakuuseen menee kaikki jatkotoimenpiteet ja laina-auton saa aina remontin ajaksi. ketuttaa silti ihan riittävästi :evil: Auttaako tähän mikään muu kuin tuupata auto vaihdossa johonkin liikkeeseen?

Mun autossa W211 320CDI 3/2003 ajettu 60000km meni glygolit ja vaihteistoöljyt sekaisin helmikuussa 2009,korjattiin vehossa huuhdeltiin vaihteisto suurella öljymäärällä ja vaihdettiin uusi Valeon syyläri,jossa myös Öljynlauhdutin sijaitsee syylärin sisällä.Tehdas maksoi osista ja työstä puolet,itselle maksettavaa muistaakserni 1300euroa.Kesti ajaa 5000km ja vaihteiston turbiini oli ehtinyt vaurioitua ja korkkasi totaalisesti,eikä auto liikkunut,enään mihinkään.Laitettiin Veholla uusi Turbiini ja vaihdettiin kaikki vaihteiston tiivisteet Korjaus 2400euroa.Asia nyt kuluttajariitalautakunnassa,kun mielestäni aikaisempi korjaus epäonnistunut kun ei kestänyt kuin 5000km ja loppui liikut kokonaan.Käsittelyaika lautakunnassa on kuulemma 20kk joten sieltä tulee aikoinaan suositus kumpi maksaa minä vaan Veho.

Siitä harvinaisuudesta puheen ollen kaveri osti saman ikäisen ja samallaisen mutta Farkun samaan aikkaan helmikuussa 2007ja siinä Glykoolivaurio särki vaihteiston kokonaan,Veho laittoi myös uuden vaihteiston ja syylärit ym.Tehdas maksoi puolet mutta siinähän jäi maksettavaa jotain 5000euroa.
Luulen että lähes kaikkiin 2002-9/2003 autoihin on korjaus tehty tai tullaan tekemään,syylärin tiiviste konseptin muutos Valeo syyläriin on tehty 9/2003 ja glykooliongelma koskee lähes 60 eri mallia 203 209 ja 211 ja niiden eri versiot en jaksa niitä ruveta luetteloimaan vaikka tuossa nokan alla on.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Onhan noita "pari yksittäistapausta" ollut. KL:stä Nissensin syyläri, on sentään tanskalaisten tekele toisin kuin se uusi "parempi (hyväon) Vale on".

Toiset menny jos vuosia pelkällä huuhtelulla toisissa turbiini uusiksi, vielä ei ole yhtään tullut joka ois moisen takia ihan korkannut. Toki sekin mahdollista periaatteessa.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tänään kaksi tapausta.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

dealer kirjoitti:Tänään kaksi tapausta.
No se oli sitten jo "kaksittaistapaus" :roll:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 877
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Onko haittaa jos yhdistäs vaihteiston öljyputket, eli ohittas lauhduttimen.
Ajo tyylini on rauhallinen ja emme vedä vaunua perässä. Voishan siihen laittaa jonkin moisen kierukan joka toimisi lauhduttimena. Talvella voi laatikon lämpeeminen olla hitaampaa kun vesi ei avusta lämmitysta. Tämä olisi edullinen tapa päästä ongelmasta niille joilla sitä ei vielä ole ja pelkää sen tulevan. Asiantuntija kommentteja kaivataa ennen kuin vien autoni ohitusleikkaukseen/pallolaajennukseen :roll:
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

nh1131 kirjoitti:Onko haittaa jos yhdistäs vaihteiston öljyputket, eli ohittas lauhduttimen.
Ajo tyylini on rauhallinen ja emme vedä vaunua perässä. Voishan siihen laittaa jonkin moisen kierukan joka toimisi lauhduttimena. Talvella voi laatikon lämpeeminen olla hitaampaa kun vesi ei avusta lämmitysta. Tämä olisi edullinen tapa päästä ongelmasta niille joilla sitä ei vielä ole ja pelkää sen tulevan. Asiantuntija kommentteja kaivataa ennen kuin vien autoni ohitusleikkaukseen/pallolaajennukseen :roll:
Muutamia laitettu tilapäisesti liikenteeseen ohitusleikattuna ekan huuhtelun jälkeen "testiin" kun on tilattu syyläri ja lauhduttimen putket. 5 ja 6-pyttysissä helppo yhdellä nipalla, 4-pyttysiin teetin sopivan hyppyletkun laatikon banjoihin. Tuskin normiajossa ilman koukkua kovin lämpiää, mutta jokakerta on uusi syyläri kuitenkin laitettu. Erillinen kenno voi kylmentää pakkasella öljyä liikaa jos vain suoraan kytketään kenno väliin. Ainakin 639 vitossa on termostaatti välissä kunon erillinen kenno vakiona.
Joku mersupurkaamo??
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Aki P kirjoitti:
nh1131 kirjoitti:Onko haittaa jos yhdistäs vaihteiston öljyputket, eli ohittas lauhduttimen.
Ajo tyylini on rauhallinen ja emme vedä vaunua perässä. Voishan siihen laittaa jonkin moisen kierukan joka toimisi lauhduttimena. Talvella voi laatikon lämpeeminen olla hitaampaa kun vesi ei avusta lämmitysta. Tämä olisi edullinen tapa päästä ongelmasta niille joilla sitä ei vielä ole ja pelkää sen tulevan. Asiantuntija kommentteja kaivataa ennen kuin vien autoni ohitusleikkaukseen/pallolaajennukseen :roll:
Muutamia laitettu tilapäisesti liikenteeseen ohitusleikattuna ekan huuhtelun jälkeen "testiin" kun on tilattu syyläri ja lauhduttimen putket. 5 ja 6-pyttysissä helppo yhdellä nipalla, 4-pyttysiin teetin sopivan hyppyletkun laatikon banjoihin. Tuskin normiajossa ilman koukkua kovin lämpiää, mutta jokakerta on uusi syyläri kuitenkin laitettu. Erillinen kenno voi kylmentää pakkasella öljyä liikaa jos vain suoraan kytketään kenno väliin. Ainakin 639 vitossa on termostaatti välissä kunon erillinen kenno vakiona.

En oikein usko että pakkasella syylärissäkään lämpöä on joka lämmittäisi vaihteistoöljyä,mutta helteellä se pitää kyllä vaihteiston koneen lämpöisenä eli öljyn lämpötilan alle 100asteessa.
Varmaan ihan hyvä homma se erillinen kenno syylärin edessä,ja öljyt siellä kiertämään sekä tulpat entiseen lauhduttimeen että pysyy nesteet syylärissä.
Varmaan ois muutoksen teettäjiä, jos alan miehenä suunnittelet ja teet kyseiset muutokset.
Muistaakseni ainakin 124 4-maticissa oli erilliset kennot,moottori ja vaihteistoöljyille eikä mitään termostaatteja
Jokuhan oli tehnyt muutokset ja oli oikein kuvat foorumissa aikoinaan,vois tietenkin kertoa miten systeemi pelannut.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Eihän se toteutus ihmeitä vaadi. Viton kenno vois olla just passeli ja siitähän sais sen termarinkin väliin.
Myös Facelift w210:n lämmönvaihdin/ putkisto olisi aika tuskaton vaihtaa tilalle. Niitä en ole nähnyt kuin yhden joka laski puurot ja vellit sekasin, eli tosi harvinaista. Omaani laittaisin sellaisen> pysyy lämpötilat tasaisena eikä oo pakkasella hydr. yksiköllä pallit kuurassa :lol:
Joku mersupurkaamo??
Vastaa Viestiin