W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
Semmosen huomasin tänään kun meinasin öljyä lisätä moottoriin niin ehkä desin sain kaadettua ja sit tuli melkein täyttöreijjästä yli. Ja siinä on ja pysyy eikä valu alas. Että onkos siellä joku sihti vai mikäs sen tekee? Laitoin mermerin käymäänkin mut ei siltinkään laskenut pinta mihinkään.
Gyl merssu pitä ol vaig ovet tipuis!
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
Kunhan et vain nyt laittanut ohjaustehostimen säiliöön sitä öljyä kun sekin on siinä lähellä ja voi sotkeentuakin ...ainakin pimeässä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
Jos jostain olen varma niin siit olen kyl varma. Et meni ihan oikeeseen osoitteeseen.
Gyl merssu pitä ol vaig ovet tipuis!
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
Sihdit on öljypumpulla ja suodin hoitaa loput.
Muutenkin jos tossa on sihti niin eipä ole järkeä ollut insinöörillä.
Outo juttu kyllä toi sun tapaus.
Muutenkin jos tossa on sihti niin eipä ole järkeä ollut insinöörillä.
Outo juttu kyllä toi sun tapaus.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
No niin on munkin mielestä. Ei vaan tajua.
Gyl merssu pitä ol vaig ovet tipuis!
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
Joo homma selvisi pienellä purkamisella. Tuli kourallinen jonkun sortin mössöä. Eipä ihme ettei menny öljyt alemmas.
Gyl merssu pitä ol vaig ovet tipuis!
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
Oliko se öljystä muodostunutta "kylmä limaa". Bemariin meinas muodostua tota talvisin jos ajo paljon nurkka ajoa, öljynä oli Castrol Magnatech 5w-40. Sitten vaihdoin öljy merkin Valvoline MaxLife 5w-40 ja limaa ei muodostunut läheskään niin paljon.Wingee kirjoitti:Joo homma selvisi pienellä purkamisella. Tuli kourallinen jonkun sortin mössöä. Eipä ihme ettei menny öljyt alemmas.
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
Sitä en kyllä osaa sanoa. Pirun paksua mustaa paakkusta mössöä. Nyt vaan ihmettelen et miten se on siihen kertynyt.
Gyl merssu pitä ol vaig ovet tipuis!
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
"Ennen vanhaan" kun käytettiin mineraali öljyjä,oli enemmän kuin tuttua että venttiilikoppaan ja täyttöaukkoon/korkkiin muoWingee kirjoitti:Sitä en kyllä osaa sanoa. Pirun paksua mustaa paakkusta mössöä. Nyt vaan ihmettelen et miten se on siihen kertynyt.
dostui vaaleaa ja nimenomaan VAALEAA limamaista sakkaa etenkin jos ajeltiin paljon lyhyttä ajoa kylmillä keleillä.
Tutkimustietoahan ei meikäläisellä ole asiasta mutta kai sen täytyi liittyä myös öljyn laatuun, että jotkut öljylaadut tuntui "keräävän" sitä toisia enemmän. Mahdollista kondenssi vettä joka sitoutui joihinkin öljylaatuihin muita "paremmin"(aivan oma
hatara teoria).
Siitä lähtien kun aloin käyttää synteettisiä öljyjä, ehkä -88, En ole sitä ilmiötä tavannut.
Mutta nyt on kysymyksessä "Pirun paksua MUSTAA mössöä." Kauhuskenaario: että siellä olisi lähtenyt liikkeelle joistain aiemmista, liian pitkistä öljynvaihtoväleistä johtuvat "paakkuuntuneet mössöt".
Varmaan kannattais katsoa myös että huohotus on asianmukaisessa kunnossa! Nehän monesti lähtee täyttökorkin tienoilta.
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
Toi musta kova pinttynyt paska kun menee imusihtiin niin kiva.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
Tekisin mahdollisimman äkkiä vaikka 2 kertaa peräkkäin, Öljyn+putsarin vaihdon (huuhtelun) !!
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
Sen verran omasta koneesta joka tosin on 270cdi-00. Ilman "mustia mössöjäkin", käytännöllisesti katsoen joka kerta kun öljyt on vaihdettu ja alettu kaataa uutta öljyä,aika maltillisestikin, on se pulpahtanut yli täyttöreistä.Eli ilmeisesti joku roiskumisen esto tai vastaava levyke siinä on vähän hidasteena. siis 270cdi:ssä
Viimekerralla oltiin olevinaan hirveän nokkelia ja kaadettiinkin uusi öljy, vielä irtiolleesta öljynputsarin "aukosta". Ratti sinne ja öjyä perään!
TOIMI! Ei pulpahdellut yhtään yli ja sai kaataa huomattavasti reilummin!
Viimekerralla oltiin olevinaan hirveän nokkelia ja kaadettiinkin uusi öljy, vielä irtiolleesta öljynputsarin "aukosta". Ratti sinne ja öjyä perään!
TOIMI! Ei pulpahdellut yhtään yli ja sai kaataa huomattavasti reilummin!
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
Juu kyllähän ne pitää öljyt hyvinkin pian vaihtaa. Kyseinen auto ei ole ollut itellä vielä niin kauaan et olisi ollut tarvetta öljyn vaihdolle. Oliskos sinne jotakin "pesuainetta" mitä vois kaataa ennen öljyn vaihtoa. Jos vaikka vähän lähtis jotain irti. Ja jos joku neuvoo miten tähän saa laitettua kuvan niin voin senkin kyllä laittaa.
Gyl merssu pitä ol vaig ovet tipuis!
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
Se pesuaine öljyn sekaan on niin ja näin kun jos siinä on kokkareita niin ne jää imusihtiin ja ei varmasti irtoa sieltä mutta jos pelkkää mössöä ilman kokkareita niin sitten voi jos se liottuu öljyn sekaan kunhan ei tulki heti suodinta ja paska pääse kiertoon mutta vaihdattaa ne sitten heti miten uusiin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
Tää nyt on sitten "MINÄ" tekisin tyylinen ohje. Jätä omaan arvoonsa jos siltä tuntuu.atlas kirjoitti:Se pesuaine öljyn sekaan on niin ja näin kun jos siinä on kokkareita niin ne jää imusihtiin ja ei varmasti irtoa sieltä mutta jos pelkkää mössöä ilman kokkareita niin sitten voi jos se liottuu öljyn sekaan kunhan ei tulki heti suodinta ja paska pääse kiertoon mutta vaihdattaa ne sitten heti miten uusiin.
Ensin tietysti valuttaa vanhat öljyt pois ja vaihtaa öljyn suodattimen. Laittaa koneeseen esim. 10w viskositeetin öljyt. Siis aikalailla ohkaiset. Ei kai tarvi olla maailman laadukkainta (tässä vaiheessa).
Sen jälkeen n. tyhjäkäyntikierroksilla käyttelee konetta "hetken aikaa" ja laskee öljyt pois ja vaihtaa öljyn suodattimen.
Sitten laittaa koneeseen kuuluvat öljyt (10w-50 esim.) ja käyttelee konetta taas jonkun aikaa, ehkä jo 1000-1500 kierroksilla........... ...............Tässä vaiheessa vaihtaisin koneeseen kuuluvat öljyt ja suodattimen vielä kerran ...... mutta se on omassa harkinnassa.
Ilmainen toimenpidehän se ei ole mutta jos esimerkiksi säästyy konerikolta........se on halpa!
Onko tuosta koneesta mahdollista irroittaa öljypohjaa konetta nostamatta? Ja vaikka joutuisikin nostamaan konetta että saisi öljypohjan irti. Tekisin senKIN! Varmaankin silloin saisi puhdistettua sen karkea sihdin!
Nimen omaan KANNATTAA tehdä sitten mahdollisimman nopeasti !
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
Joo kyl mä olen valmis tuhlaamaan öljyihin ja suodattimiin ennemmin rahaa ku et joutuis koko koneen korjaamaan. Pitää kyl kattoo mites sen öljypohjan kans on. Et jos sais suht helpolla pois. Eilen putsasin öljy korkin täysin ja tänään se oli ihan valkonen mut öljytikussa öljy oli kyl normaalia. Ja on vissiin melkoset paineet koneessa kun oli vääntäny öljykorkinkin "auki".
Gyl merssu pitä ol vaig ovet tipuis!
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
Kaiken "käytettävissä" olevan järjen mukaan siellä on huohotin putki tukossa. Mönjästä. Puhaltaa sen takia korkin veks!!Wingee kirjoitti:Joo kyl mä olen valmis tuhlaamaan öljyihin ja suodattimiin ennemmin rahaa ku et joutuis koko koneen korjaamaan. Pitää kyl kattoo mites sen öljypohjan kans on. Et jos sais suht helpolla pois. Eilen putsasin öljy korkin täysin ja tänään se oli ihan valkonen mut öljytikussa öljy oli kyl normaalia. Ja on vissiin melkoset paineet koneessa kun oli vääntäny öljykorkinkin "auki".
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
Juur meinasin kans et siel on varmaan se tukossa. Onkohan se mitenkä kettumaises paikas?
Gyl merssu pitä ol vaig ovet tipuis!
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
Venakopan ja putsarin välissähän se on jossakin..otat koneen muovin nostamalla pois niin eiköhän heti pistä silmään.
Kannattaa heti miten putsata ettei pökkää stefoja mäelle koneesta.
Kannattaa heti miten putsata ettei pökkää stefoja mäelle koneesta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
Juu pitääpä tehdä kaikki heti huomenna. Kiitän
Gyl merssu pitä ol vaig ovet tipuis!
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
Veekuutonen puhaltaa huohottimen sopivasti tukkeutuessa öljyt imusarjaan, ja se ei sieltä kohtuudella ajamalla lähde vaan imusarjan rakenteen vuoksi pikkuhiljaa imeytyy palotiloihin = savuttaa
oulaistenliikenne.fi
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
Juu kyl tua mun rötväke on ihan tukossa. Taitaa mennä hetki jos toinenki et saa puhtaaks.
Gyl merssu pitä ol vaig ovet tipuis!
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
Tuli vaan mieleen että pystyiköhän sen karkeasihdin "imuroimaan" puhtaaksi öljyropun kautta. Tietäjät tietää onko se edes lähellä sitä.
Ahdasta on varmasti mutta vois säkällä säästyä koneen kohottamiselta ? Mene ja tiedä ?
Ahdasta on varmasti mutta vois säkällä säästyä koneen kohottamiselta ? Mene ja tiedä ?
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
No huomenna olen astetta viisaampi kun saan auton talliin ja pääsee tutkimaan tilannetta. Saakos tähän jotenkin liitettyä kuvia?
Gyl merssu pitä ol vaig ovet tipuis!
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
Peukaloni aivan keskellä kämmentä niiden suhteen ?Wingee kirjoitti:No huomenna olen astetta viisaampi kun saan auton talliin ja pääsee tutkimaan tilannetta. Saakos tähän jotenkin liitettyä kuvia?
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
Hetkinen...ohimennen vilkaisin ainakin m102 koneen imuputkea ja se oli kiinni jakopään kopassa eli olisiko siellä mahdollista olla paikkaa sihdin ja pumpun välissä jossa olisi proppu ja siitä tyrkkäisi vaikka polttoöljyä niin työntäisi paskat edessään pois.
Tähän voi tieten vain moottorin purkanut tai kuvista tietää..sivuutetaan tällänen kommentti siis.
Voihan olla että tämä on vain aivan turhaa liioittelua ton lian osalta mutta omistaja päättää.
Audin koneissa ainakin sihdin tukkii karstoittunut öljy ja sehän on kokkareista..mutta turbo koneet ja longlife öljy ja taisi olla vielä aika kuumissa paikoissa paineputket ja nekin tekevät tollasta kökköä.
Jospa se lika olivain jäänja liman mustaa sekoitusta..taisi olla pakkanen jokatapauksessa täytön ja puhdistuksen aikaan.
Tähän voi tieten vain moottorin purkanut tai kuvista tietää..sivuutetaan tällänen kommentti siis.
Voihan olla että tämä on vain aivan turhaa liioittelua ton lian osalta mutta omistaja päättää.
Audin koneissa ainakin sihdin tukkii karstoittunut öljy ja sehän on kokkareista..mutta turbo koneet ja longlife öljy ja taisi olla vielä aika kuumissa paikoissa paineputket ja nekin tekevät tollasta kökköä.
Jospa se lika olivain jäänja liman mustaa sekoitusta..taisi olla pakkanen jokatapauksessa täytön ja puhdistuksen aikaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
Pakkasellahan ne tosiaan kait lähes aina tukkeutuu noi huohotinputket. Pojan kone kun avattiin niin siellä sihdissä oli muitakin yllätyksiä.atlas kirjoitti:Hetkinen...ohimennen vilkaisin ainakin m102 koneen imuputkea ja se oli kiinni jakopään kopassa eli olisiko siellä mahdollista olla paikkaa sihdin ja pumpun välissä jossa olisi proppu ja siitä tyrkkäisi vaikka polttoöljyä niin työntäisi paskat edessään pois.
Tähän voi tieten vain moottorin purkanut tai kuvista tietää..sivuutetaan tällänen kommentti siis.
Voihan olla että tämä on vain aivan turhaa liioittelua ton lian osalta mutta omistaja päättää.
Audin koneissa ainakin sihdin tukkii karstoittunut öljy ja sehän on kokkareista..mutta turbo koneet ja longlife öljy ja taisi olla vielä aika kuumissa paikoissa paineputket ja nekin tekevät tollasta kökköä.
Jospa se lika olivain jäänja liman mustaa sekoitusta..taisi olla pakkanen jokatapauksessa täytön ja puhdistuksen aikaan.
Ei mikään kiinnileikannut mutta kylläkin joskus aiemmin auki ollut moottori. Siellä oli silikonin pätkiä "jostain" kotoisin olevia ohkaisia kaarevia teräs suikaleita noin 3cm. mittaisia 2kpl. Muutama pienen stefan pätkä ja jokunen muu rikka. Ne olis varmaan pysyneet siellä maailman tappiin mutta osaltaan haittasivat tietysti öljyn vapaata kulkua,vähän.
Tuli vielä mieleen että tänäpäivänähän on olemassa tähystyskameroita,vähän samanlaisia kun tohtorisedät työntelee......sinne.
Voi ehkä päästä kurkkimaan onko edes tarvetta puhdistaa sihtiä ?
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
Unique387 kirjoitti:Peukaloni aivan keskellä kämmentä niiden suhteen ?Wingee kirjoitti:No huomenna olen astetta viisaampi kun saan auton talliin ja pääsee tutkimaan tilannetta. Saakos tähän jotenkin liitettyä kuvia?
Jos meinasit sen kuvan liittämistä niin kyllä on. En ole oikein tietokoneen paraskaveri.
Gyl merssu pitä ol vaig ovet tipuis!
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
Siis itselläni kämmenpeukalo tietsikan kanssa vähän kaikin puolin. nou kän duu !Wingee kirjoitti:Unique387 kirjoitti:Peukaloni aivan keskellä kämmentä niiden suhteen ?Wingee kirjoitti:No huomenna olen astetta viisaampi kun saan auton talliin ja pääsee tutkimaan tilannetta. Saakos tähän jotenkin liitettyä kuvia?
Jos meinasit sen kuvan liittämistä niin kyllä on. En ole oikein tietokoneen paraskaveri.
Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma
Joopa joo eipä ole ennen tullut tollastakaan vastaan mulla mitä tänään tuli mersun kanssa. Molemmissa venttiilikopissa on pienemmät "kannet" ja ne ruuvasin pois tänään. Ja voe veljet et siellä oli tavaraa. Öljyt vaihdoin ja kun otin suodattimen pois niin eipä se sitä virkaa ole aikoihin enään tehnyt. Käyntiääni ainakin muttui roimasti.
Gyl merssu pitä ol vaig ovet tipuis!