220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*
220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*
Kelit kun lämpes rupes kusemaan tuo korkeapaine pumppu kuvan paikasta, ajattelin kokeilla tiivisteet vaihtaa ekana halvimpana vaihtoehtona.
Siispä kysymyksenä miten tuo käytännössä tapahtuu, pumpun irroitus, pumpun "kansien" irrotus ym, mitä pitää huomioida ja onko tuo ylipäätään miten helppo homma vaihdella? Ei ole tullut aikasemmin pumppua irrottanut niin siksi vinkkejä ja huomioitavia asioita otetaan ilolla vastaan
Liekkö tuo Kl-varaosien tiivistesarja oikea, joka kattaa nuo tarvitsemani tiivisteet, pitäskö tuo 2euron tiiviste samalla tilata mitä suosittelevat?
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /52463/858" onclick="window.open(this.href);return false;
Siispä kysymyksenä miten tuo käytännössä tapahtuu, pumpun irroitus, pumpun "kansien" irrotus ym, mitä pitää huomioida ja onko tuo ylipäätään miten helppo homma vaihdella? Ei ole tullut aikasemmin pumppua irrottanut niin siksi vinkkejä ja huomioitavia asioita otetaan ilolla vastaan
Liekkö tuo Kl-varaosien tiivistesarja oikea, joka kattaa nuo tarvitsemani tiivisteet, pitäskö tuo 2euron tiiviste samalla tilata mitä suosittelevat?
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /52463/858" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut JP83, Su 22.04.2012 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteiden vaihdosta
No niin laitoin tiivistesarjan tilaukseen, pitää yrittää huomenna vaihdella
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteiden vaihdosta
Kaikkia noita pumpun osia saa KL-varaosista tilaamalla, taikka ebaystä löytyy myös täydellisiä sarjoja tuohon pumppuun.
Muistaakseni oli viimeks kun tilasin täydellinen tiivistesarja postik. n.20e ja männät, pultit ja tiivisteet noin. 100e
Varsinkin tiivisteet numero 14 ja tukitiiviste 15 ottavat aika paljon
siipeensä.
Yleensä tuohon pumppuun kannattaa vaihtaa nuo 14,15, 55 ja 56 (paperi kuvissa olevat numerot)
Kansien ruuvien momentti 25nm
Muistaakseni oli viimeks kun tilasin täydellinen tiivistesarja postik. n.20e ja männät, pultit ja tiivisteet noin. 100e
Varsinkin tiivisteet numero 14 ja tukitiiviste 15 ottavat aika paljon
siipeensä.
Yleensä tuohon pumppuun kannattaa vaihtaa nuo 14,15, 55 ja 56 (paperi kuvissa olevat numerot)
Kansien ruuvien momentti 25nm
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteiden vaihdosta
Tarkkana niiden alumiinisten tiivisterenkaiden kanssa (osa no 6.). Ja vielä oikein päin.
Kun kantta laittaa takaisin paikoilleen (jousta joutuu puristamaan kädellä), niin liikkuu helposti pois paikoiltaan, Eikä tunne eikä näe:( Ovat kertakäyttöiset.
Eli kannattaa hahmotella mielessään, miten se voi mahdollisesti liikkua pois paikoiltaan.
Yleensä siinä vaiheessa, kun puristaa kasaan, ja se sylinteri/mäntä paketti keinahtaa kallelleen (ähellyksen saattelemana).
Onnistuu kyllä.
Vanhat ruuvit oon aikaisemmin paikoilleen laittanut, ellei sitten joku ole ajan saatossa jälkikiristänyt, jolloin niitä ei tahdo ehjänä saada irti. Suosittelen kuitenkin uusimaan.
Se mistä yleensä alkaa kusemaan, on kun O-rengas no. 8 halkee.
Muista niiden nylonisten ja kumisten O-renkaiden järjestys.
Kun kantta laittaa takaisin paikoilleen (jousta joutuu puristamaan kädellä), niin liikkuu helposti pois paikoiltaan, Eikä tunne eikä näe:( Ovat kertakäyttöiset.
Eli kannattaa hahmotella mielessään, miten se voi mahdollisesti liikkua pois paikoiltaan.
Yleensä siinä vaiheessa, kun puristaa kasaan, ja se sylinteri/mäntä paketti keinahtaa kallelleen (ähellyksen saattelemana).
Onnistuu kyllä.
Vanhat ruuvit oon aikaisemmin paikoilleen laittanut, ellei sitten joku ole ajan saatossa jälkikiristänyt, jolloin niitä ei tahdo ehjänä saada irti. Suosittelen kuitenkin uusimaan.
Se mistä yleensä alkaa kusemaan, on kun O-rengas no. 8 halkee.
Muista niiden nylonisten ja kumisten O-renkaiden järjestys.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteiden vaihdosta
Okei, kiitoksia vinkeistä Huomenna näkee miten homma onnistuu, tuon sammuttimen joutuu varmaan irrottamaan ennen pumpun irrotusta kun näyttää se yks letku menevän siihen suoralla "putkella", vai mitenkä?
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteiden vaihdosta
Joo ruuveja vaan auki... Kyllä ne siinä työtä tehdessä hoksaat.
vielä siitä alumiinisesta prikasta "pelottelen"...
Jos menee vinoon, ja kuristät kannen, niin vuotaa tietysti...
Mutta myös vaurioittaa sitä kantta tiivistepinnalta niin, ettei selviä muuta kuin toisella terveellä kannella.
Kaipa niitäkin jonkun foorumilaisen tallista varaosina löytyy.
(niitä on paria eri mallia. toisessa O:n muotoinen tiiviste ja toisessa "barbababan" muotoinen).
vielä siitä alumiinisesta prikasta "pelottelen"...
Jos menee vinoon, ja kuristät kannen, niin vuotaa tietysti...
Mutta myös vaurioittaa sitä kantta tiivistepinnalta niin, ettei selviä muuta kuin toisella terveellä kannella.
Kaipa niitäkin jonkun foorumilaisen tallista varaosina löytyy.
(niitä on paria eri mallia. toisessa O:n muotoinen tiiviste ja toisessa "barbababan" muotoinen).
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteiden vaihdosta
Jees nyt on pumppu käytetty irti. Muuten meni homma hyvin mut yhden kannen torx pultti pyöristyi silleen ettei saa auki ja tottakai kun pumpun laitoin paikalleen niin just sieltä vielä fuskaa :/ Muut vuodot asettui kuitenkin...
Milläs jipolla tuota vois irrottaa? Poraamalla,hitsaamalla,lämmittämällä,tekemällä ura dremelillä ja tasapäällä koputtamalla? Pakko se on joka tapauksessa vielä irti ottaa
Milläs jipolla tuota vois irrottaa? Poraamalla,hitsaamalla,lämmittämällä,tekemällä ura dremelillä ja tasapäällä koputtamalla? Pakko se on joka tapauksessa vielä irti ottaa
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteiden vaihdosta
Problem solved, tein dremelin pikku laikalla urat pultin kantaan ja sit eikun tasapää meisselillä koputtelemalla auki
Ainakin pikaisen testin jälkeen ei kannet enään vuotanut
Kaikki siniset o-renkaat olivat aivan mäsät, tuntu et autokin piristy jonkun verran rempan jälkeen,ainakin mustaa rupes putkesta tulemaan eri tavalla
Ainakin pikaisen testin jälkeen ei kannet enään vuotanut
Kaikki siniset o-renkaat olivat aivan mäsät, tuntu et autokin piristy jonkun verran rempan jälkeen,ainakin mustaa rupes putkesta tulemaan eri tavalla
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteiden vaihdosta
Joo eli ongelmia ilmenikin heti, nyt kun vaihdoin tuohon ylimpään kanteen tiivisteet ei autolla pysty kiihdyttämään kovasti tai tulee EPC tauluun ja hyytyy. Sit kun sammuttaa niin käynnistyy uudestaan ja taas pelaa kevyellä kaasulla hamaan tulevaisuuteen? Mikä hitto tuossa on voinut nyt mennä vikaan? Käytin äsken päällimmäisen kannen uudestaan auki ja kaikki näytti olevan kunnossa? Carsoft antaa koodin P1187, eli jotain rail-paineesta?
Nyt pumppu ei vuoda mut ei voi kiihdyttäkkään?
Nyt pumppu ei vuoda mut ei voi kiihdyttäkkään?
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*
Nyt oli puoltuntia tyhjäkäynnillä ja ajoin taas testilenkkiä, niin anto jopa pari kertaa kiihdyttää loppuun ja sit taas EPC,mut kuiteskin huomattava ero kiihdytyksessä, eli voisko tuota ilmaa olla vielä järjestelmässä? Poistuuko itestään?
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*
Tänne nyt ei kukaan vastaa niin yksipaikka olisi rail paineen tunnistus vetiilissä o-rengas mutta en olevarma tekeekö se silloin käynnistyvyys häiriöitä pelkästään.Muistelen myös että ilman rail piuhaa voi kokeilla sitä.
järjestelmä ilmaa itsensä kyllä.
Mutta nyt on korkea pumppu kunnossa ja vika vaan muualla.
järjestelmä ilmaa itsensä kyllä.
Mutta nyt on korkea pumppu kunnossa ja vika vaan muualla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*
Kokeilin toisella railpaineen säätimelläkin ja ei vaikutusta :/ Outo homma sinänsä kun perjantaina vaihdoin noihin kahden kannen alle tiivisteet ja ajelin autolla testilenkkiä, nätisti otti jenkua ja kierti tappiin asti. Sit illalla vielä vaihdoin sen ylimmäisen kolmannen kannen tiivisteet kun näkyivät vuotavan, käytin autoa tyhjäkäynnillä vartin ja jätin talliin. Sit tänä aamuna vaihdoin kesärenkaat alle ja aattelin et lähetään testilenkille ja alko nuo ongelmat
Eli ainoat muutokset mitä tuli tehtyä oli nuo kesärenkaitten vaihdot ja yhden kannen tiivistys, nyt sit vielä aukasin sen kannen uusiks ja katoin et kaikki on kondiksessa ja varmistin vielä että o-renkaat on hyvin niissä putkissa ja ei vaikutusta
Eli ainoat muutokset mitä tuli tehtyä oli nuo kesärenkaitten vaihdot ja yhden kannen tiivistys, nyt sit vielä aukasin sen kannen uusiks ja katoin et kaikki on kondiksessa ja varmistin vielä että o-renkaat on hyvin niissä putkissa ja ei vaikutusta
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*
Onko auto lastutettu ?Nyt korkeapainepumppu imee kaikella teholla.Vikapaikat lisääntyy .Aiemmin kun hieman falskas siitä kolmannesta kannesta niin ei aiheuttanut vikatilaa.Ei nostanut rail painetta yli rajojen.Nyt sinne menee ilmaa seassa.Mersu on hyvä auto,mutta ikävä kyllä tarvitsee vielä polttoainetta.JP83 kirjoitti:Kokeilin toisella railpaineen säätimelläkin ja ei vaikutusta :/ Outo homma sinänsä kun perjantaina vaihdoin noihin kahden kannen alle tiivisteet ja ajelin autolla testilenkkiä, nätisti otti jenkua ja kierti tappiin asti. Sit illalla vielä vaihdoin sen ylimmäisen kolmannen kannen tiivisteet kun näkyivät vuotavan, käytin autoa tyhjäkäynnillä vartin ja jätin talliin. Sit tänä aamuna vaihdoin kesärenkaat alle ja aattelin et lähetään testilenkille ja alko nuo ongelmat
Eli ainoat muutokset mitä tuli tehtyä oli nuo kesärenkaitten vaihdot ja yhden kannen tiivistys, nyt sit vielä aukasin sen kannen uusiks ja katoin et kaikki on kondiksessa ja varmistin vielä että o-renkaat on hyvin niissä putkissa ja ei vaikutusta
Edellinen cdii teki tuota,mutta asioista perillä oleva lastuttaja taikoi kuntoon
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*
No sitä rupesin aattelemaan itekkin et menikö liian tiiviiksi, on lastutettu. Ostan vielä uudet o-renkaat noihin korkeapumpulle tuleviin letkuihin ja sit jos ei skulaa niin vaihdan yhteen kanteen takaisin ne risat osat prkl
Tälläsen pistin vielä merkille et kun kaasuttaa peltiauki reilusti niin suodattimelta tulevassa putkessa vilahtelee pieniä ilmakuplia silloin tällöin, käytin suodattimen auki ja siellä ei ollut dieseliä kun vähän kupin pohjalla, kuuluisko olla melkein täynnä vai miten?
Tälläsen pistin vielä merkille et kun kaasuttaa peltiauki reilusti niin suodattimelta tulevassa putkessa vilahtelee pieniä ilmakuplia silloin tällöin, käytin suodattimen auki ja siellä ei ollut dieseliä kun vähän kupin pohjalla, kuuluisko olla melkein täynnä vai miten?
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*
Kannattaa ne polttoaineputkien O-rankaat myös uusia.
-Exä: W203 200cdi -01 Avantgarde
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*
Niin ne korkeapainepumpun alumiiniset tiivisteet on kertakäyttöiset.
Ettei vaan niistä paine karkaisi takaisin pumpun mäntäkammioon.
Vuotoa ei tule kannen "ison" tiivisteen ulkopuolelle joten... Jää vuoto sisälle piiloon.
Ettei vaan niistä paine karkaisi takaisin pumpun mäntäkammioon.
Vuotoa ei tule kannen "ison" tiivisteen ulkopuolelle joten... Jää vuoto sisälle piiloon.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*
Sekin on mahdollista et alumiinitiiviste fuskais, katoin kyl paikalleen laittaessa tarkasti et menee oikein päin paikalleen ja pumppu ylösalaisin painoin paikalleen sen jousihärdellin et ei varmasti pääse osat putoamaan. Ja eilen kun otin vielä auki niin oli tiiviste edelleen ihan ehyt :/ Nyt vielä käyn satsin uusia o-renkaita ja vaihdan ne paikalleen, sit jos ei auta niin perhana kokeilen vanhoilla risatiivisteillä yhtä kantta ja jos pelaa niin...no en tiiä
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*
Tänään vaihdettu kaikki o-renkaat letkuihin ja ei kun sama p*rhanan EPC paukkuu tauluun, pienellä kaasulla kärsii vedättää, mut jos lyöt napin lautaan tai 80km/h vauhdissa laitat kaasun pohjaan niin menee max 2sekunttia ja pam EPC taulussa
Onko tuo ohjelma oikeesti sit liian raju kun pumppu on tiivis?
Joku kk takaperin se lastutettiin ja runtua on saanut hullun lailla, eikä mitään ongelmia,pumppu tiputteli silloinkin ja tosiaan se pisti merkille niitten ekojen tiivisteiden vaihdon jälkeen et rupes puskemaan mustaa täyskaasulla, ei paljoa mut kuitenkin huomas. Ennen ei tupsautellut :/
Mie perhana oikeesti viikonloppuna vaihdan siihen ylimmäiseen kanteen takas ne risa o-renkaat jos se siitä on kiinni
Onko tuo ohjelma oikeesti sit liian raju kun pumppu on tiivis?
Joku kk takaperin se lastutettiin ja runtua on saanut hullun lailla, eikä mitään ongelmia,pumppu tiputteli silloinkin ja tosiaan se pisti merkille niitten ekojen tiivisteiden vaihdon jälkeen et rupes puskemaan mustaa täyskaasulla, ei paljoa mut kuitenkin huomas. Ennen ei tupsautellut :/
Mie perhana oikeesti viikonloppuna vaihdan siihen ylimmäiseen kanteen takas ne risa o-renkaat jos se siitä on kiinni
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*
Saatko palautettua sen "vakioksi"? Ja varmistua, että pumppu ja peruspaketti on kunnossa
Sen jälkeen arvioit, että onko ohjelma/viritys tarpeen
Ja tarvittaessa turvaudut toimivaan tuunaukseen
Tämä ei ole piruilua....
Kuulostaa vaan, että viritys ei nyt jostain syystä toimi
Sen jälkeen arvioit, että onko ohjelma/viritys tarpeen
Ja tarvittaessa turvaudut toimivaan tuunaukseen
Tämä ei ole piruilua....
Kuulostaa vaan, että viritys ei nyt jostain syystä toimi
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*
ei kaise nyt liikaa voi kehittää painetta kun on nyt kunnossa vaan on nyt muualla se vika.
Pistä yv:tä tuikku tai CDI203 niin tulee tietoa mistä vikaa etsiä tai sitten jos asut pk-seudulla niin pyörähdät suoraan pajalla.
Pistä yv:tä tuikku tai CDI203 niin tulee tietoa mistä vikaa etsiä tai sitten jos asut pk-seudulla niin pyörähdät suoraan pajalla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*
Perhana kun asuu ite täällä korvessa pohjois-karjalassa ei tunnu kellään olevan noita stareja :/
Niin oudoltahan tuo tuntuu et kun vuodot loppuu niin alkaa kettuilemaan, alussa kiihtyy tosi ponnekkaasti, mutta jossain 3tonnin jälkeen kiihtyvyys ikäänkuin jumahtaa sekunniksi ja silloin pomppaa EPC:tauluun, carsoft valittaa koko ajan sitä P1187, eli liian matala tai korkea railpaine tai railpainetta ei saavutettu. Kaikki paikat olen käynyt läpi mitä olis periaatteessa voinut töniä kun irrotin pumppua toista kertaa. Auto lähtee joka aamu kuin palmun alta käyntiin,eikä vuoda enään mistään dieseliäkään et niiltä osin kunnossa.
Jotain ihmeellistä sen viimesen kannen paikalleen laitoin jälkeen on pakko ollut tapahtua, kun sitä ennen pelas pirun hyvin, onko merkitystä jos se jousi menee väärinpäin, tai se nappula kuvassa nro 9 väärinpäin? jotain sellasta siinä on pakko olla käynyt :/
Taas käytin bensafiltterinkin irti ja putsasin paineilmalla, ei ollut nytkään kupissa kun pohjalla muutama sentti dieseliä, filtterikin on 2kk sitten vaihdettu niin pitäs jaksaa imeä...
Niin oudoltahan tuo tuntuu et kun vuodot loppuu niin alkaa kettuilemaan, alussa kiihtyy tosi ponnekkaasti, mutta jossain 3tonnin jälkeen kiihtyvyys ikäänkuin jumahtaa sekunniksi ja silloin pomppaa EPC:tauluun, carsoft valittaa koko ajan sitä P1187, eli liian matala tai korkea railpaine tai railpainetta ei saavutettu. Kaikki paikat olen käynyt läpi mitä olis periaatteessa voinut töniä kun irrotin pumppua toista kertaa. Auto lähtee joka aamu kuin palmun alta käyntiin,eikä vuoda enään mistään dieseliäkään et niiltä osin kunnossa.
Jotain ihmeellistä sen viimesen kannen paikalleen laitoin jälkeen on pakko ollut tapahtua, kun sitä ennen pelas pirun hyvin, onko merkitystä jos se jousi menee väärinpäin, tai se nappula kuvassa nro 9 väärinpäin? jotain sellasta siinä on pakko olla käynyt :/
Taas käytin bensafiltterinkin irti ja putsasin paineilmalla, ei ollut nytkään kupissa kun pohjalla muutama sentti dieseliä, filtterikin on 2kk sitten vaihdettu niin pitäs jaksaa imeä...
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*
Teppo.L on star joensuu-Lieksa akselilla ja hän auttaa kyllä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*
Vikapaikkoja yhtä paljon kuin tankilta suuttimille ja takaisin on osia Sinne staarillehan se mutta jos pitkän matkan takana niin kokeile omahoitoa.
Ohita polttoainetankki ja suodatin.Imuletku suoraan kanisteriin.Ohita paluulinja..letku konehuoneesta suoraan tankkiin.jos noin voi tehdä niin monta vikapaikkaa on pois karsittu.
Tuo 3000 kierrosta ja epc vika kuulostaa kyllä tutulta.320 cdi teki juuri noin ja korkeapainepumppu sökö.No jos hyvällä tuurilla vain syöttöpumppu
Ohita polttoainetankki ja suodatin.Imuletku suoraan kanisteriin.Ohita paluulinja..letku konehuoneesta suoraan tankkiin.jos noin voi tehdä niin monta vikapaikkaa on pois karsittu.
Tuo 3000 kierrosta ja epc vika kuulostaa kyllä tutulta.320 cdi teki juuri noin ja korkeapainepumppu sökö.No jos hyvällä tuurilla vain syöttöpumppu
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*
Hullulta tosin tuntus et pumppu rupeis juuri sen viimeisen kannen tiivistyksen jälkeen leipomaan
Tai sit tuli liikaa painetta eikä jaksa pyöriä tai sit tekee liikaa painetta, en minä tiiä. Mut huomenna puran vielä pumpun pois ja vaihdan ne risat tiivisteet sinne ylimpään kanteen takaisin kun kerta niillä viimeks toimi. Sit jos ei pelaa vieläkään voi rueta ehtimään muualta vikaa...
Rupea olemaan vaan hengenvaarallinen tuo laitois kun tänäänkin tuolla usvan keskellä päätti hyytyä ja perhanan moinen auto letka takana, ei paljoa naurata kun tehostukset häviää jarruista ja ohjauksesta yhtä-äkkiä
Tai sit tuli liikaa painetta eikä jaksa pyöriä tai sit tekee liikaa painetta, en minä tiiä. Mut huomenna puran vielä pumpun pois ja vaihdan ne risat tiivisteet sinne ylimpään kanteen takaisin kun kerta niillä viimeks toimi. Sit jos ei pelaa vieläkään voi rueta ehtimään muualta vikaa...
Rupea olemaan vaan hengenvaarallinen tuo laitois kun tänäänkin tuolla usvan keskellä päätti hyytyä ja perhanan moinen auto letka takana, ei paljoa naurata kun tehostukset häviää jarruista ja ohjauksesta yhtä-äkkiä
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*
.
No, kun minä luen tätä topiikkia, niin ymmärtäisin asian näin:
Alussa on kunnossa oleva auto, jonka korkeapainepumppu vuotaa dieseliä hiukan ulospäin joissain tilanteissa, mutta auto toimii, ei savuta ainakaan huomattavissa määrin.
Sitten vaihdetaan tiivisteitä pumppuun.
Sitä mukaa, kun tiivisteiden vaihto pumppuun "etenee", lisääntyy savu perässä, kunnes lopussa ei kestä enää nilkkasuorana kiihdytystä.
Minun mielestäni paineentuotto pumpussa on nyt vähentynyt koko ajan, remontin edetessä.
Savun lisääntyminenkin kertoisi siitä, kun ruiskutuspaine ei halua enää pysyä ohjelman pyytämässä, korjaa ecu tilannetta jatkamalla ruiskutusaikaa, jotta pyydettyyn ruiskutusmäärään edelleen päästäisiin,tästä lisääntynyt savu.
Lopussa, kun paine ei enää pysy ohjelmassa olevassa haarukassa, vaan ylittää vikatilarajan, sammuu tässä vanhemmassa järjestelmässä moottori, mitään ei säry, moottori vaan sammuu "polttoaineen ja paineen" puutteeseen.
Jos paine pysyy hyvin ylhäällä, ruiskutusaika vaan lyhenee ja savu pikemminkin vähenee, ohjelma ei ruiskuta kuitenkaan sen enempää, kuin vaan pyydetyn määrän kussakin tilanteessa.
Jos paine nousisi syystä, tai toisesta liikaa, pelaisi koko systeemi ensi alkuun tosi hienosti, kunnes pumppu alkaisi joka tiivisteestä taas vuotaa, siinäkään ei sen kummempaa pääse tapahtumaan.
Tuo matalamman paineen pumppuhan ei paineen nostoa kestä yhtään, vaan alkaa heti tiivisteistä fuskaamaan, sillä ei yksinkertaisesti pääse sellaisiin paineisiin, että muulle järjestelmälle mitään ongelmia saisi.
Aikaisemmiltakin neuvojilta on mielestäni juurikin oikean suuntaisia neuvoja kyllä tullut.
Valitettavasti remontti on nyt tainnut mennä ensialkuun "hukkaan", pitää vielä harjoitella.
No, onneksi osat ei ole kalliita.
No, kun minä luen tätä topiikkia, niin ymmärtäisin asian näin:
Alussa on kunnossa oleva auto, jonka korkeapainepumppu vuotaa dieseliä hiukan ulospäin joissain tilanteissa, mutta auto toimii, ei savuta ainakaan huomattavissa määrin.
Sitten vaihdetaan tiivisteitä pumppuun.
Sitä mukaa, kun tiivisteiden vaihto pumppuun "etenee", lisääntyy savu perässä, kunnes lopussa ei kestä enää nilkkasuorana kiihdytystä.
Minun mielestäni paineentuotto pumpussa on nyt vähentynyt koko ajan, remontin edetessä.
Savun lisääntyminenkin kertoisi siitä, kun ruiskutuspaine ei halua enää pysyä ohjelman pyytämässä, korjaa ecu tilannetta jatkamalla ruiskutusaikaa, jotta pyydettyyn ruiskutusmäärään edelleen päästäisiin,tästä lisääntynyt savu.
Lopussa, kun paine ei enää pysy ohjelmassa olevassa haarukassa, vaan ylittää vikatilarajan, sammuu tässä vanhemmassa järjestelmässä moottori, mitään ei säry, moottori vaan sammuu "polttoaineen ja paineen" puutteeseen.
Jos paine pysyy hyvin ylhäällä, ruiskutusaika vaan lyhenee ja savu pikemminkin vähenee, ohjelma ei ruiskuta kuitenkaan sen enempää, kuin vaan pyydetyn määrän kussakin tilanteessa.
Jos paine nousisi syystä, tai toisesta liikaa, pelaisi koko systeemi ensi alkuun tosi hienosti, kunnes pumppu alkaisi joka tiivisteestä taas vuotaa, siinäkään ei sen kummempaa pääse tapahtumaan.
Tuo matalamman paineen pumppuhan ei paineen nostoa kestä yhtään, vaan alkaa heti tiivisteistä fuskaamaan, sillä ei yksinkertaisesti pääse sellaisiin paineisiin, että muulle järjestelmälle mitään ongelmia saisi.
Aikaisemmiltakin neuvojilta on mielestäni juurikin oikean suuntaisia neuvoja kyllä tullut.
Valitettavasti remontti on nyt tainnut mennä ensialkuun "hukkaan", pitää vielä harjoitella.
No, onneksi osat ei ole kalliita.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*
Tuo sinänsä kuulostaisi järkevältä, mutta ensimmäisten kahden kannen vaihdoin jälkeen auto tuntui tosiaan piristyvän Mikä ihme tuossa tiivisteiden vaihdossa sit voisi mennä pieleen, o-renkaat on kuitenkin helppo vaihtaa ja ei tuo pumppu muutenkaan niin ihmeelliseltä näytä :/ Mikä sitä pumpun syöttöä voisi pienentää jos ei ulospäin fuskaa dieseliä tai mistä välistä se imaisisi sitten ilmaa?
Ne kaksi 2 o-rengasta + 2 nylon rengasta oli varmaan syy siihen ulospäin vuotamiseen, ainut mikä tuli mieleen että pitääkö ne renkaat laittaa kiinni siihen tappiin (nro9 alussa olevasta kuvasta) vai työntää sinne reikään kannessa ja pumpussa mihin tappi tulee?
Ne kaksi 2 o-rengasta + 2 nylon rengasta oli varmaan syy siihen ulospäin vuotamiseen, ainut mikä tuli mieleen että pitääkö ne renkaat laittaa kiinni siihen tappiin (nro9 alussa olevasta kuvasta) vai työntää sinne reikään kannessa ja pumpussa mihin tappi tulee?
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*
.
Nuo kuvailemasi oireet ovat oikeastaan melko yleisiä näissä lastutetuissa, matalamman paineen järjestelmissä.
Oman kokemuksen mukaan, melkein puolessa kaikista, joihin laitetaan oikeasti paljon syöttöjä, tarkoitan yli 90kuutiomilliä/syl.
Korkeapainepumpun (vakion) nimellistuotto on se ~sata kuutiomilliä/syl ja tämäkin optimitilanteessa, tarkoittaa käytännössä että ei yhtään ilmaa polttoainelinjoissa.
Pelivaraa jää aika vähän, mutta jos kaikki on hyvässä kunnossa, jopa ylikin sadan millin syöttömääriä kestää jonkin aikaa kiihdyttää, railputki kun myös "varastoi" painetta ja polttoainetta hetkellistä "ylikuormitustilannetta" varten - paineakkuefekti.
Tämä sammuminen säikäyttää - tiedän, mutta mistään sen vakavammasta ei ole kyse, eikä siis mitään säry.
Järjestelmä on vielä vaan niin "alkeellinen", että se tunnistaa tilanteen polttoaineen loppumisena ja katkaisee heti polttoaineen syötön, jottei pumpuille pääse mitään vauriota tulemaan.
Näissä se ainut polttoaineen määrääkin mittaava anturi on se railpaineanturi, joka sijaitsee linjaston lopussa.
Jos paine ei lopussa olekkaan tarpeeksi suuri, järjestelmä ei siis kykene erittelemään mahdollista vian aiheuttajaa, tai syytä, siksi varmuuden varmistamiseksi moottori aina sammutetaan.
Sammuminen on selvä merkki - polttoainetta on syystä tai toisesta aina liian vähän.
Hetisammuttavia häiriöitä, tai vikoja on tavattoman vähän.
Jos paine tai polttoainemäärä nousee liikaa, siitä tulee korkeintaan vikatila - eikä aina sitäkään ... vaikkapa joskami tietää tämän hyvin, kantapään kautta.
Uudemmissa järjestelmissä on paineantureita lisätty linjastoon, samoin polttoaineen tuottomäärään vaikutetaan määränsäätimellä.
Nuo kuvailemasi oireet ovat oikeastaan melko yleisiä näissä lastutetuissa, matalamman paineen järjestelmissä.
Oman kokemuksen mukaan, melkein puolessa kaikista, joihin laitetaan oikeasti paljon syöttöjä, tarkoitan yli 90kuutiomilliä/syl.
Korkeapainepumpun (vakion) nimellistuotto on se ~sata kuutiomilliä/syl ja tämäkin optimitilanteessa, tarkoittaa käytännössä että ei yhtään ilmaa polttoainelinjoissa.
Pelivaraa jää aika vähän, mutta jos kaikki on hyvässä kunnossa, jopa ylikin sadan millin syöttömääriä kestää jonkin aikaa kiihdyttää, railputki kun myös "varastoi" painetta ja polttoainetta hetkellistä "ylikuormitustilannetta" varten - paineakkuefekti.
Tämä sammuminen säikäyttää - tiedän, mutta mistään sen vakavammasta ei ole kyse, eikä siis mitään säry.
Järjestelmä on vielä vaan niin "alkeellinen", että se tunnistaa tilanteen polttoaineen loppumisena ja katkaisee heti polttoaineen syötön, jottei pumpuille pääse mitään vauriota tulemaan.
Näissä se ainut polttoaineen määrääkin mittaava anturi on se railpaineanturi, joka sijaitsee linjaston lopussa.
Jos paine ei lopussa olekkaan tarpeeksi suuri, järjestelmä ei siis kykene erittelemään mahdollista vian aiheuttajaa, tai syytä, siksi varmuuden varmistamiseksi moottori aina sammutetaan.
Sammuminen on selvä merkki - polttoainetta on syystä tai toisesta aina liian vähän.
Hetisammuttavia häiriöitä, tai vikoja on tavattoman vähän.
Jos paine tai polttoainemäärä nousee liikaa, siitä tulee korkeintaan vikatila - eikä aina sitäkään ... vaikkapa joskami tietää tämän hyvin, kantapään kautta.
Uudemmissa järjestelmissä on paineantureita lisätty linjastoon, samoin polttoaineen tuottomäärään vaikutetaan määränsäätimellä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*
Lulisin et siihen tappiin pitäis ne tiivisteet laittaa. Eikös toi Carsoft näytä myös rail paineen siel CDI test kohdassa.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*
Töitten jälkeen puran vielä nuo kaikki kannet auki ja putsaan ja varmistelen joka paikan viimesen päälle, pitää tappiin laittaa ne tiivisteetkin. Carsoftilla katoin railpainetta, tyhjäkäynti 250-260bar ja kun kaasua painaa paikallaan ollessa, loikkii sinne tuhannen paremmalle puolelle...
No jos ei tämänkää purkamisen jälkeen tokene, pitää varmaan keventää tuota lastua kun muistelen et 94milliä laiteltiin tähän syöttöä.
Mukavampi ajaa varmasti et uskaltaa ohitella ja laitella lapun lattiaan vaikkei niin kovasti liikahdakkaan
No jos ei tämänkää purkamisen jälkeen tokene, pitää varmaan keventää tuota lastua kun muistelen et 94milliä laiteltiin tähän syöttöä.
Mukavampi ajaa varmasti et uskaltaa ohitella ja laitella lapun lattiaan vaikkei niin kovasti liikahdakkaan
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*
Onko kansi mennyt kieroksi kun kiristit pultit?
-Exä: W203 200cdi -01 Avantgarde