Korkeapainepumppu
Korkeapainepumppu
Laitetaas nyt sitten tännekin, niin saadaan ainakin varmuudella vastaus... Kun pitäisi osa / osat tänään hakea ja vielä tämä asia hiukan epävarma.....
Eli jos vaihtaa korkeapainepumpun tiivistesarjan, niin kannattaako mennä vaihtamaan korkeapainepumpun venttiilit ja O-rengas? Vai antaako muuten toimivan pumpun olla rauhassa?
Ja mersu on siis W163 ja 270cdi.
Eli jos vaihtaa korkeapainepumpun tiivistesarjan, niin kannattaako mennä vaihtamaan korkeapainepumpun venttiilit ja O-rengas? Vai antaako muuten toimivan pumpun olla rauhassa?
Ja mersu on siis W163 ja 270cdi.
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Korkeapainepumppu
Tiivistesarjan vaihtaa kokonaisuudessan,meze1 kirjoitti:Laitetaas nyt sitten tännekin, niin saadaan ainakin varmuudella vastaus... Kun pitäisi osa / osat tänään hakea ja vielä tämä asia hiukan epävarma.....
Eli jos vaihtaa korkeapainepumpun tiivistesarjan, niin kannattaako mennä vaihtamaan korkeapainepumpun venttiilit ja O-rengas? Vai antaako muuten toimivan pumpun olla rauhassa?
Ja mersu on siis W163 ja 270cdi.
ventiilit ja muut jos niisä on jotain vikaa, oireita(kulumaa tms)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Korkeapainepumppu
Eli tuolloin en taida koskea noihini venttiileihin.... Vaihtaa vain tiivisteet mukaanlukien O-rengas.
Ja toksia CDI203:lle...
Ja toksia CDI203:lle...
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Korkeapainepumppu
siihen "kansi" luukun alle tulevan pikusen rinkulan kanssa on tarkan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Korkeapainepumppu
Eli se saattaa jäädä hiukan huonoon asentoon ja alkaa tippasemaan sieltä...?
Ja kuuluuko sinne nimeenomaan oma tiiviste, joka on mukana tiivistesarjassa vai pitääkö ostaa oma?
Ja itse pumppuhan on kolmella torxilla kiinni, sekä yksi polttoaineputki, sekä suutintankoon menevä putki.... Mutta lähtee pois luultavasti ilman ihmeellisyyksiä....?
Ja kuuluuko sinne nimeenomaan oma tiiviste, joka on mukana tiivistesarjassa vai pitääkö ostaa oma?
Ja itse pumppuhan on kolmella torxilla kiinni, sekä yksi polttoaineputki, sekä suutintankoon menevä putki.... Mutta lähtee pois luultavasti ilman ihmeellisyyksiä....?
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Korkeapainepumppu
jää helposti vika asentoon/tervän reunan väliin, yleensä on tiivistesarjassa mukanameze1 kirjoitti:Eli se saattaa jäädä hiukan huonoon asentoon ja alkaa tippasemaan sieltä...?
Ja kuuluuko sinne nimeenomaan oma tiiviste, joka on mukana tiivistesarjassa vai pitääkö ostaa oma?
Ja itse pumppuhan on kolmella torxilla kiinni, sekä yksi polttoaineputki, sekä suutintankoon menevä putki.... Mutta lähtee pois luultavasti ilman ihmeellisyyksiä....?
pumppu on koneesa 3:la E torxsila kiinni, metalli putki+tuloputket, malista riipuen on vielä sähköjohto tai ei,
ei ole vaikea irroteltava
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Korkeapainepumppu
Joo itekin vaihoin aikanaan tiivisteet kun vuosi yhen kannen välistä. Oli rikki O-rengas. Kasaus ja paikalleen. Ja vuoti edelleen. Ja eikun irti, avaus, putsaus ja kasaus uudestaan. Ja perhana vieläkin vuotaa. No pari kaljaa lisää ja kolmannen kerran sama homma. Sitten alko pitämään. Aika jännä vaikka joka kerralla tein samalla tavalla ja tiivisteetkin oli mielestäni hyvin.
Re: Korkeapainepumppu
Eli jännityksellä iltaan siis..
Käyn tänään hakemassa tiivistesarjan MB osasta ja sitten kotia kohti... torxit löytyykin jo omasta takaa (ohan niitä tosiaan mersussa) ja samoin käyn hakemassa paineilmapurkin, jolla puhaltelen kaikki pienet välit puhtaaksi.... jospa se sitten kerralla....
Käyn tänään hakemassa tiivistesarjan MB osasta ja sitten kotia kohti... torxit löytyykin jo omasta takaa (ohan niitä tosiaan mersussa) ja samoin käyn hakemassa paineilmapurkin, jolla puhaltelen kaikki pienet välit puhtaaksi.... jospa se sitten kerralla....
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Korkeapainepumppu
Luukujen ruuvit on joskus tiukassa eli hyvä avain helpotta hommaa,meze1 kirjoitti:Eli jännityksellä iltaan siis..
Käyn tänään hakemassa tiivistesarjan MB osasta ja sitten kotia kohti... torxit löytyykin jo omasta takaa (ohan niitä tosiaan mersussa) ja samoin käyn hakemassa paineilmapurkin, jolla puhaltelen kaikki pienet välit puhtaaksi.... jospa se sitten kerralla....
hyvä siitä tulee vielä kun availee varovasti että mitään ei pääse karkaaman ja muistaa että puhdasta pitää olla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Korkeapainepumppu
Varsinkin tiivisteet numero 14 ja tukitiiviste 15 ottavat aika paljon
siipeensä.
Yleensä tuohon pumppuun kannattaa vaihtaa nuo 14,15, 55 ja 56 (paperi kuvissa olevat numerot)
Kansien ruuvien momentti 25nm
siipeensä.
Yleensä tuohon pumppuun kannattaa vaihtaa nuo 14,15, 55 ja 56 (paperi kuvissa olevat numerot)
Kansien ruuvien momentti 25nm
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: Korkeapainepumppu
Njoohh.... Kasaus jäi sitten vaiheeseen... Ensinnäkin.. tiivistesarjassa ei ollut kuvan numero 14 oikeita tiivisteitä.
Korkeapainepumpussa tiivisteet oli siniset, kun sarjassa tuli mukana vain valkoiset (ok), mustat (ok), ohuet alumiiniset (ok), kovat ruskeat (?) ja joustavat hopeiset (?). Ja nuo hopeiset oli lähinnä vastaavia, mutta hiuksen hieno ero sinisiin... Eli hopeiset oli hiukan ohuemmat, kuin jo kulahtaneet siniset.. joten pitänee käydä kysymässä diesel turuselta (oulu) noita oikeita tiivisteitä.....
Ja O-rengas puuttui kokonaan, vaikka sanoin että se pitäisi olla. Eivät oikein tunnistaneet koko osaa....
Eli tarkoitan sitä, joka tulee korkeapainepumpun sivuun.. koneen ja pumpun väliin. (kuvassa nro 50).
Samalla käyn hakemassa pienen putken pätkän, joka tulee pumpun sivusta jollekin anturalle... Siinä oli O-renkaat ihan finitto...
Tuleepahan kerralla hyvä, eikä välttämättä tartte purkaa uudelleen.
Mutta olihan ne pultit helvatan tiukassa.. Sai tosissaan avata niitä...
Tuon yhden kannen pieni alumiininen tiiviste oli jotenkin hitsautunut kiinni ja joutui rapistelemaan sitä pois. Jälkiä kyllä jäi, mutta todella pieniä.. Toivottavasti ei sieltä tihnuta... Eli tuo pikku prikka...
Mutta huomenna pari pientä osaa lisää ja jos sen saisi sitten kokonaan kasaan....
Korkeapainepumpussa tiivisteet oli siniset, kun sarjassa tuli mukana vain valkoiset (ok), mustat (ok), ohuet alumiiniset (ok), kovat ruskeat (?) ja joustavat hopeiset (?). Ja nuo hopeiset oli lähinnä vastaavia, mutta hiuksen hieno ero sinisiin... Eli hopeiset oli hiukan ohuemmat, kuin jo kulahtaneet siniset.. joten pitänee käydä kysymässä diesel turuselta (oulu) noita oikeita tiivisteitä.....
Ja O-rengas puuttui kokonaan, vaikka sanoin että se pitäisi olla. Eivät oikein tunnistaneet koko osaa....
Eli tarkoitan sitä, joka tulee korkeapainepumpun sivuun.. koneen ja pumpun väliin. (kuvassa nro 50).
Samalla käyn hakemassa pienen putken pätkän, joka tulee pumpun sivusta jollekin anturalle... Siinä oli O-renkaat ihan finitto...
Tuleepahan kerralla hyvä, eikä välttämättä tartte purkaa uudelleen.
Mutta olihan ne pultit helvatan tiukassa.. Sai tosissaan avata niitä...
Tuon yhden kannen pieni alumiininen tiiviste oli jotenkin hitsautunut kiinni ja joutui rapistelemaan sitä pois. Jälkiä kyllä jäi, mutta todella pieniä.. Toivottavasti ei sieltä tihnuta... Eli tuo pikku prikka...
Mutta huomenna pari pientä osaa lisää ja jos sen saisi sitten kokonaan kasaan....
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Re: Korkeapainepumppu
Kl-varaosasta saat kaikki varaosat noilla numeroilla pumppuun.. Ainaskin Jyväskylästä..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Korkeapainepumppu
meze1 kirjoitti:Njoohh.... Kasaus jäi sitten vaiheeseen... Ensinnäkin.. tiivistesarjassa ei ollut kuvan numero 14 oikeita tiivisteitä.
Korkeapainepumpussa tiivisteet oli siniset, kun sarjassa tuli mukana vain valkoiset (ok), mustat (ok), ohuet alumiiniset (ok), kovat ruskeat (?) ja joustavat hopeiset (?). Ja nuo hopeiset oli lähinnä vastaavia, mutta hiuksen hieno ero sinisiin... Eli hopeiset oli hiukan ohuemmat, kuin jo kulahtaneet siniset.. joten pitänee käydä kysymässä diesel turuselta (oulu) noita oikeita tiivisteitä.....
Ja O-rengas puuttui kokonaan, vaikka sanoin että se pitäisi olla. Eivät oikein tunnistaneet koko osaa....
Eli tarkoitan sitä, joka tulee korkeapainepumpun sivuun.. koneen ja pumpun väliin. (kuvassa nro 50).
Samalla käyn hakemassa pienen putken pätkän, joka tulee pumpun sivusta jollekin anturalle... Siinä oli O-renkaat ihan finitto...
Tuleepahan kerralla hyvä, eikä välttämättä tartte purkaa uudelleen.
Mutta olihan ne pultit helvatan tiukassa.. Sai tosissaan avata niitä...
Tuon yhden kannen pieni alumiininen tiiviste oli jotenkin hitsautunut kiinni ja joutui rapistelemaan sitä pois. Jälkiä kyllä jäi, mutta todella pieniä.. Toivottavasti ei sieltä tihnuta... Eli tuo pikku prikka...
[ http://i13.photobucket.com/albums/a283/joskami/hochdruckpumpeabdichten-1_2.jpg ]
Mutta huomenna pari pientä osaa lisää ja jos sen saisi sitten kokonaan kasaan....
Kummalinen tiiviste sarja jos ei tiivisteitä sisällä(varsinkin jos on maininnut mitä siellä pitää olla)
se anturi on sammutus ventiilli kannatta tarkistella samalla se ja sen johdot usein kuluvat puhki(särkee sitten ECU:un)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Korkeapainepumppu
No juu... Käväsin Diesel Turuselta hakemassa O-renkaan ja siellä sanoivat, että tuo hopeinen joustava tulee juurikin noiden vanhojen sinisten tilalle.
Mutta jotenkin oudolta tuntuu, että siihen tilalle tulee hiukan ohuempi tiiviste. Siis ei se ole kovinkaan paljoa ohuempi, mutta juuri ja juuri silmällä erottaa...
Noh, kaippa se pitää... Ja pitänee kokeilla, josko tuo luukku ei olisi mennyt pilalle. Jos ei ML käynnisty, niin pitänee sitten käydä hakemassa uusi luukku diesel turuselta.
Ja ne sano siellä, että ne kovat ruskeat ei menekkään mihinkään... Että on se kumma, kun semmosia sitten joukossa on...
Jos tuon saisi tänään kasaan ja sormet ristissä, ettei mikään letku tai pumppu vuoda....
Kyllähän se ahistaisi alkaa uudelleen purkamaan, vaikkei nyt mikään mahdottoman iso homma olekaan.... Pitänee vetää luukut niin tiukkaan kiinni, kun käsistä lähtee.. eipähän ainakaan sitten jää siitä kiinni...
Mutta jotenkin oudolta tuntuu, että siihen tilalle tulee hiukan ohuempi tiiviste. Siis ei se ole kovinkaan paljoa ohuempi, mutta juuri ja juuri silmällä erottaa...
Noh, kaippa se pitää... Ja pitänee kokeilla, josko tuo luukku ei olisi mennyt pilalle. Jos ei ML käynnisty, niin pitänee sitten käydä hakemassa uusi luukku diesel turuselta.
Ja ne sano siellä, että ne kovat ruskeat ei menekkään mihinkään... Että on se kumma, kun semmosia sitten joukossa on...
Jos tuon saisi tänään kasaan ja sormet ristissä, ettei mikään letku tai pumppu vuoda....
Kyllähän se ahistaisi alkaa uudelleen purkamaan, vaikkei nyt mikään mahdottoman iso homma olekaan.... Pitänee vetää luukut niin tiukkaan kiinni, kun käsistä lähtee.. eipähän ainakaan sitten jää siitä kiinni...
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Re: Korkeapainepumppu
Nyt olis kaikki kasassa....
Mutta.. akku loppu. Näytti olevan alkuperäinen akku ja ei kestänyt enää toista tai oikeastaan neljättä pitkää sahausta... Nyt kuuluu vain "tsäk"...
Alkoi pikku hiljaa himmenemään käynnistys.... ja nyt ei ollenkaan, joten odottelen paria kaapelia, jotta saa käyntiin...
Sitten näkee onko kaikki ok.... Ainakaan tuossa sahauksessa mikään ei vuotanut...
Kohtahan sen näkee....
Mutta.. akku loppu. Näytti olevan alkuperäinen akku ja ei kestänyt enää toista tai oikeastaan neljättä pitkää sahausta... Nyt kuuluu vain "tsäk"...
Alkoi pikku hiljaa himmenemään käynnistys.... ja nyt ei ollenkaan, joten odottelen paria kaapelia, jotta saa käyntiin...
Sitten näkee onko kaikki ok.... Ainakaan tuossa sahauksessa mikään ei vuotanut...
Kohtahan sen näkee....
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Re: Korkeapainepumppu
Voi V*TT*!!!!!!
Aluksi ehti hienosti iloita.... mersu käynnissä ja ajettuna talliin takaisin.... Tupakin verran mersu kävi vielä tallissakin ja pienen rupattelu tuokion jälkeen (mersu käynyt n. 10-15min) kattelin uudestaan alle ja aivan pieni lätäkkö, siis hävyttömän pieni, mutta lätäkkö kuitenkin oli alla......
Tarkastelua pumpulle ja putkiin... mistä vuotaa... ja lopulta syyllinen löytyi. Ylin kansi vuosi tai siis vuotaa... ei paljoa, mutta tarpeeksi....
Nyt joudun muutenkin pitämään pienen tauon ja pitänee perjantaina purkaa pumppu pois, ottaa töistä ruuvipenkki ja istuttaa pumppu siihen kiinni. Sitten vääntää maan perkeleesti. Nyt kiristykset tapahtui jalkojenvälissä maassa.... Eli TOIVOTTAVASTI vuoto loppuu tuon viimeisten kiristysten jälkeen.
Samalla vaihdan tuon alkuperäisen akun pois, jaksaa taas sahata käyntiin....
Nyt ei haittaisi, vaikka tulisikin joitakin pieniä vihjeitä, mitä voisi vielä tarkastaa kun seuraavan kerran puran pumpun pois...... Kolmatta kertaa sitä en tee, vaan vien vaikka diesel turuselle tai jotakin muuta vastaavaa....
Aluksi ehti hienosti iloita.... mersu käynnissä ja ajettuna talliin takaisin.... Tupakin verran mersu kävi vielä tallissakin ja pienen rupattelu tuokion jälkeen (mersu käynyt n. 10-15min) kattelin uudestaan alle ja aivan pieni lätäkkö, siis hävyttömän pieni, mutta lätäkkö kuitenkin oli alla......
Tarkastelua pumpulle ja putkiin... mistä vuotaa... ja lopulta syyllinen löytyi. Ylin kansi vuosi tai siis vuotaa... ei paljoa, mutta tarpeeksi....
Nyt joudun muutenkin pitämään pienen tauon ja pitänee perjantaina purkaa pumppu pois, ottaa töistä ruuvipenkki ja istuttaa pumppu siihen kiinni. Sitten vääntää maan perkeleesti. Nyt kiristykset tapahtui jalkojenvälissä maassa.... Eli TOIVOTTAVASTI vuoto loppuu tuon viimeisten kiristysten jälkeen.
Samalla vaihdan tuon alkuperäisen akun pois, jaksaa taas sahata käyntiin....
Nyt ei haittaisi, vaikka tulisikin joitakin pieniä vihjeitä, mitä voisi vielä tarkastaa kun seuraavan kerran puran pumpun pois...... Kolmatta kertaa sitä en tee, vaan vien vaikka diesel turuselle tai jotakin muuta vastaavaa....
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Korkeapainepumppu
Kannatta hakea siihen vuotavaan kanteen uudet tiivisteet valmiiksi(hiukan riipuen siitä mikä siellä välissä vuotaa on tiiviste melko varmasti entinen"jäänyt hunosti")meze1 kirjoitti: Nyt joudun muutenkin pitämään pienen tauon ja pitänee perjantaina purkaa pumppu pois, ottaa töistä ruuvipenkki ja istuttaa pumppu siihen kiinni. Sitten vääntää maan perkeleesti. Nyt kiristykset tapahtui jalkojenvälissä maassa.... Eli TOIVOTTAVASTI vuoto loppuu tuon viimeisten kiristysten jälkeen.
Samalla vaihdan tuon alkuperäisen akun pois, jaksaa taas sahata käyntiin....
Nyt ei haittaisi, vaikka tulisikin joitakin pieniä vihjeitä, mitä voisi vielä tarkastaa kun seuraavan kerran puran pumpun pois...... Kolmatta kertaa sitä en tee, vaan vien vaikka diesel turuselle tai jotakin muuta vastaavaa....
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Korkeapainepumppu
Ja niitten kansien pulttien momentti oli se 25nm... tulee kansi suoraan eikä mene mutkalle.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: Korkeapainepumppu
Pitänee jostakin sitten hakea momenttiavain.... käsimomentti ei ihan kerro totuutta...joskami kirjoitti:Ja niitten kansien pulttien momentti oli se 25nm... tulee kansi suoraan eikä mene mutkalle.
Ja uskoisin tiivisteiden olevan jees, koska jätin juurikin tuohon yläluukkuun sen pienen suuttimen siniset tiivisteet vaihtamatta...
Kun olin sen laittanut valmiiksi, ennenkuin sain tietää, että ne hopeiset tulevat sinisten tilalle... ja muistin asian vasta kun se vuoti....
Joten sinne vaihdan ne vielä ja sitten kiristelen ruuvipenkissä pultit....
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Re: Korkeapainepumppu
Korkeapainepumppu näyttäisi nyt olevan testiajonkin jälkeen ok.
Kaikki tiivisteet vaihdettu ja ruuvipenkissä luukut uudelleen kiristetty....
Mutta sanomatta paras ja talvi viimeistään tuo vuodot ilmi... jos se sattuu jostakin vielä tiputtelemaan...
Kaikki tiivisteet vaihdettu ja ruuvipenkissä luukut uudelleen kiristetty....
Mutta sanomatta paras ja talvi viimeistään tuo vuodot ilmi... jos se sattuu jostakin vielä tiputtelemaan...
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Re: Korkeapainepumppu
stana
eilen alko nafta haiseen väykyssä ja läikkä auton alla, siellähän se pumpun kansi tirraa hihnan päälle
sinänsä hassua että nimenomaan kuumana vuoti, irroittelin kansimuovit ja kun laitoin uudelleen käyntiin, ei vuotanut ainakaan yhtäpaljoa No huomenna KooäLään hakemaan tiivistesarjaa, tietääpähän taas mitä viikonloppuna räntäsateessa tekee
eilen alko nafta haiseen väykyssä ja läikkä auton alla, siellähän se pumpun kansi tirraa hihnan päälle
sinänsä hassua että nimenomaan kuumana vuoti, irroittelin kansimuovit ja kun laitoin uudelleen käyntiin, ei vuotanut ainakaan yhtäpaljoa No huomenna KooäLään hakemaan tiivistesarjaa, tietääpähän taas mitä viikonloppuna räntäsateessa tekee
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Korkeapainepumppu
minä e saanu auki niitä pulttiloita kotikonstein :/
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Korkeapainepumppu
Menee hermo! Miten stanassa ne paluuputket sieltä pumpun alta lähtee, ne on kiinni jollain kahdella klipsillä (ei näe kunnolla, pitäis flekti ottaa irti että sais kunnolla tilaa, ohjeessa ei puhuta mitään noista putkista tai niiden kiinnityksestä?) ja estää pääsyn alimmalle pumpun kiinnityspultille... p*skaakin on niin paljon että vaikeeta senkin takia hahmottaa mikä kaikki on yhtä puuta ja mikä ei... taidan viedä tämänkin jonossa ton uudemman kans korjaamolle.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Korkeapainepumppu
Päivitystä asiaan... ne klipsit on metallia ja aukee napsahtaen, kunhan saa meisselin sinne väliin ja vääntää...
No miten siihen tilaan päädyttiin että sinne näki ja meisselikin mahtui? Tuon edellisen postauksen aikana oli jo pää täynnä räkää, sekä alkoi vilunväreet menemään siihen malliin että ruumiinlämmön muutos oli varmaan usemman yhtäaikaisen ovulaation tasolla, jos sellainen olisi miehelle mahdollista. Alkoi muotoutumaan ajatus että ei tunnin työn maksaminen ammattilaiselle ole paha rasti.
No seuraavana arkipäivänä puhellinkierrosta; ensimmäisessä paikassa kerrotiin että pumppuja ei korjata, niillä kun on taipumus mennä jotenkin jumiin, joten vaihtopumppu on ainoa ratkaisu mitä he tarjoavat. Toinen (dieselpaja) kertoi saman, mutta tällä kertaa syynä oli kuulemma se, että pumpun kansi on kiero, ja se pitää tasohioa. Ja tämä tehdään vain Boschilla. Kysyin sitten vaihtopumpun hintaa, lähtö oli jossain 900€ paikkeilla mutta minä saisin sen 690:iin. Lucky me.
Seitsemänsadaneuron motivatiolla takaisin auton kimppuun, flekti huitsin kuikkaan (olikin muuten suhteellisen helppo, vaikkakin ahdas paikka). Hihna pois, tähän meni enempi aikaa vaikka hyvät kuvat ja ohjeet oli, ja nyt peilillä kiristimen avainpaikat helposti löytyikin. Mutta siihen kuusioavaimen paikkaan ei tuollainen kuusikulmainen hylsy oikein jostain syystä sopinut, niin piti etsiä T55 torxi, onneksi sellainen pakista löytyi. Ja hyvin mahtui kiristintä vemputtamaan kun flekti ei ollut tiellä. Runsaasti kaasarinputsaussprayta ja paineilmaa niin alkoi töhkän keskeltä kaikki vaadittavat torxipäätkin löytyä. Itse pumpun irroituksessa ei mitään ihmeellistä.
No pumppu viilapenkkiin ulkovarastoon ja T40 torxia hakemaan. Takaisin pumpun luo ja - WTF, missä avain? Nuo mun isot torxipäät ovat sellaisia kuusiokantaisia jotka tulee omaan hylsyynsä ja siinä ei ole mitään pidintä tai magneettia. Ne pieni harmaa palanen oli pimahtanut kävellessäni siitä jotenkin ja pudonnut sepelille matkalla varastolla. Selkä koukussa vartti eikä toivoakaan löytymisestä. Ja se oli talon ainoa T40 kokoinen... naapurin linkkaritorxisarjalla totesin että ihan turha yrittääkään. No seuraavana päivänä uutta työkalua kehiin, ja tällä lähtee putit irti eikä tartte olla Arnold http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/771019/0.
Tiivisteiden kanssa tuli seuraava ongelma. Kannen suurin tiiviste oli sarjassa pyöreä rengas, kuten noissa kuvissakin mitä täällä on ollut. Mutta minun pumpussa kyseinen tiiviste tekee sellaisen 'nenän' mika kattaa myös tuon pienemmän o-renkaan reiän. Eli kumpikaan em. uusista tiivisteistä ei käynyt, vaan minun piti jättää paikoilleen vanha 'nenärengas'. Vaihdoin sitten vain ne valkoiset ja hopeiset (näyttivät muuttuvan sinertäviksi kun siveli dieselillä?) ja sen metallirenkaan. Oli muuten melko ruosteessa se ohjuritappi minkä molemmin puolin valk/hop tiivisteet tulevat, ja reiän alku myös. Ja vanhat tiivisteet näyttivät olevan silmämääräisesti ihan ok eikä sellaisia rottaisia mitä täällä on nähty... Tiivistesarjassa oleville ohuille vihreille en keksinyt käyttöä, ovatko ne sitten siellä jos purkaa pumpun akselin, en tiedä. syötöt- ja sammutusventtiilin o-renkaat olivat mustat, neliömäiset ja melko kovat. KL:stä olin saanut vain vihreitä pyöreitä. No ajattelin että ovat varmaan painuneet muotoon, revin vanhat pois ja uudet tilalle.
Pakka kasaan, pumppu paikoilleen. N. viidennellä startilla käyntiin, pienet humpat ja käy ja kukkuu. Dieseliä ei tule ainakaan ihan noronaan, mutta tuossa vaiheessa taivaalta tuli taas tältä kesätä tutuksi tullutta yksinkertaista vedyn ja hapen kemiallista yhdistettä, ja koko konetila oli niin tanan märkä että mitään pieniä tihkuja ei voinut nähdä. Samalla tuli uusittua moniurahihna, vanhassa kun oli jo sellaisia rotanpuraisuja niissä kannaksissa (oli muuten vissiin just tuo malli mötonetin kaiken kallein moniurahihna W210:iin).
Eli jos kaikki meni kuin strömsöössä, tuli 700 remontti hoidettua alle kolmellakympillä (oma työ on ilmaista, tämä kun on harrastus?) KOP, KOP (huomenna kun paikat ovat kuivaneet, vasta näkee kunnolla. Ja hetken ajeltua vasta tulee vastaan jos järjestelmän pääsi jotain kaspaa jotka sitten tukkivat/jumittavat jotain muuta). Flekti täytyy vielä laittaa paikoilleen ja toinen ajovalo vaihtaa (miten näitä sivuosumia muuten tahtoo tulla aina joka rempan yhteydessä? Nytkin valo toimi vielä ennen homman aloitusta, eikä työskentelyä ole valojen lähellä tarvinnut tehdä).
Katsoin muuten parilta saksalaiselta varaosapuljun onlinesivuilta sitä pumppua; molemmilla hinta 590€, ilmaiset postikulut... (saattoi sisältää vaateen lähettää vanha pumppu panttina...). Ebayssa oli neljälläsataa, mutta sieltä nyt voi saada samanlaisen konetilasuihkuttajan mitä itsellä oli.
Edit: Tänään laitettu flekti takaisin, olihan kenkkumainen sorrata... aina joku reuna otti kiinni johonkin putkeen tai klemmarin ruuviin, millintarkkaa hommaa saada sujahtamaan asentoon missä loosterin saa tilaan missä se menee lopulta paikoilleen. Vartin testirundi, useita kickdowneja, eikä vuoda. Eli säästöä vissiin tuli.. vaikka veikkaan että syy saattoi sittenkin shut down valven o-rengas. Laippa kostui sieltä takareunalta mutta sitä kun ei kunnolla nähnyt vuotiko se renkaasta vai laipan alta, vuotonoro kun valui tietenkin laipan reunasta. No pääasia että nyt käy ja kukkuu. KOP KOP.
No miten siihen tilaan päädyttiin että sinne näki ja meisselikin mahtui? Tuon edellisen postauksen aikana oli jo pää täynnä räkää, sekä alkoi vilunväreet menemään siihen malliin että ruumiinlämmön muutos oli varmaan usemman yhtäaikaisen ovulaation tasolla, jos sellainen olisi miehelle mahdollista. Alkoi muotoutumaan ajatus että ei tunnin työn maksaminen ammattilaiselle ole paha rasti.
No seuraavana arkipäivänä puhellinkierrosta; ensimmäisessä paikassa kerrotiin että pumppuja ei korjata, niillä kun on taipumus mennä jotenkin jumiin, joten vaihtopumppu on ainoa ratkaisu mitä he tarjoavat. Toinen (dieselpaja) kertoi saman, mutta tällä kertaa syynä oli kuulemma se, että pumpun kansi on kiero, ja se pitää tasohioa. Ja tämä tehdään vain Boschilla. Kysyin sitten vaihtopumpun hintaa, lähtö oli jossain 900€ paikkeilla mutta minä saisin sen 690:iin. Lucky me.
Seitsemänsadaneuron motivatiolla takaisin auton kimppuun, flekti huitsin kuikkaan (olikin muuten suhteellisen helppo, vaikkakin ahdas paikka). Hihna pois, tähän meni enempi aikaa vaikka hyvät kuvat ja ohjeet oli, ja nyt peilillä kiristimen avainpaikat helposti löytyikin. Mutta siihen kuusioavaimen paikkaan ei tuollainen kuusikulmainen hylsy oikein jostain syystä sopinut, niin piti etsiä T55 torxi, onneksi sellainen pakista löytyi. Ja hyvin mahtui kiristintä vemputtamaan kun flekti ei ollut tiellä. Runsaasti kaasarinputsaussprayta ja paineilmaa niin alkoi töhkän keskeltä kaikki vaadittavat torxipäätkin löytyä. Itse pumpun irroituksessa ei mitään ihmeellistä.
No pumppu viilapenkkiin ulkovarastoon ja T40 torxia hakemaan. Takaisin pumpun luo ja - WTF, missä avain? Nuo mun isot torxipäät ovat sellaisia kuusiokantaisia jotka tulee omaan hylsyynsä ja siinä ei ole mitään pidintä tai magneettia. Ne pieni harmaa palanen oli pimahtanut kävellessäni siitä jotenkin ja pudonnut sepelille matkalla varastolla. Selkä koukussa vartti eikä toivoakaan löytymisestä. Ja se oli talon ainoa T40 kokoinen... naapurin linkkaritorxisarjalla totesin että ihan turha yrittääkään. No seuraavana päivänä uutta työkalua kehiin, ja tällä lähtee putit irti eikä tartte olla Arnold http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/771019/0.
Tiivisteiden kanssa tuli seuraava ongelma. Kannen suurin tiiviste oli sarjassa pyöreä rengas, kuten noissa kuvissakin mitä täällä on ollut. Mutta minun pumpussa kyseinen tiiviste tekee sellaisen 'nenän' mika kattaa myös tuon pienemmän o-renkaan reiän. Eli kumpikaan em. uusista tiivisteistä ei käynyt, vaan minun piti jättää paikoilleen vanha 'nenärengas'. Vaihdoin sitten vain ne valkoiset ja hopeiset (näyttivät muuttuvan sinertäviksi kun siveli dieselillä?) ja sen metallirenkaan. Oli muuten melko ruosteessa se ohjuritappi minkä molemmin puolin valk/hop tiivisteet tulevat, ja reiän alku myös. Ja vanhat tiivisteet näyttivät olevan silmämääräisesti ihan ok eikä sellaisia rottaisia mitä täällä on nähty... Tiivistesarjassa oleville ohuille vihreille en keksinyt käyttöä, ovatko ne sitten siellä jos purkaa pumpun akselin, en tiedä. syötöt- ja sammutusventtiilin o-renkaat olivat mustat, neliömäiset ja melko kovat. KL:stä olin saanut vain vihreitä pyöreitä. No ajattelin että ovat varmaan painuneet muotoon, revin vanhat pois ja uudet tilalle.
Pakka kasaan, pumppu paikoilleen. N. viidennellä startilla käyntiin, pienet humpat ja käy ja kukkuu. Dieseliä ei tule ainakaan ihan noronaan, mutta tuossa vaiheessa taivaalta tuli taas tältä kesätä tutuksi tullutta yksinkertaista vedyn ja hapen kemiallista yhdistettä, ja koko konetila oli niin tanan märkä että mitään pieniä tihkuja ei voinut nähdä. Samalla tuli uusittua moniurahihna, vanhassa kun oli jo sellaisia rotanpuraisuja niissä kannaksissa (oli muuten vissiin just tuo malli mötonetin kaiken kallein moniurahihna W210:iin).
Eli jos kaikki meni kuin strömsöössä, tuli 700 remontti hoidettua alle kolmellakympillä (oma työ on ilmaista, tämä kun on harrastus?) KOP, KOP (huomenna kun paikat ovat kuivaneet, vasta näkee kunnolla. Ja hetken ajeltua vasta tulee vastaan jos järjestelmän pääsi jotain kaspaa jotka sitten tukkivat/jumittavat jotain muuta). Flekti täytyy vielä laittaa paikoilleen ja toinen ajovalo vaihtaa (miten näitä sivuosumia muuten tahtoo tulla aina joka rempan yhteydessä? Nytkin valo toimi vielä ennen homman aloitusta, eikä työskentelyä ole valojen lähellä tarvinnut tehdä).
Katsoin muuten parilta saksalaiselta varaosapuljun onlinesivuilta sitä pumppua; molemmilla hinta 590€, ilmaiset postikulut... (saattoi sisältää vaateen lähettää vanha pumppu panttina...). Ebayssa oli neljälläsataa, mutta sieltä nyt voi saada samanlaisen konetilasuihkuttajan mitä itsellä oli.
Edit: Tänään laitettu flekti takaisin, olihan kenkkumainen sorrata... aina joku reuna otti kiinni johonkin putkeen tai klemmarin ruuviin, millintarkkaa hommaa saada sujahtamaan asentoon missä loosterin saa tilaan missä se menee lopulta paikoilleen. Vartin testirundi, useita kickdowneja, eikä vuoda. Eli säästöä vissiin tuli.. vaikka veikkaan että syy saattoi sittenkin shut down valven o-rengas. Laippa kostui sieltä takareunalta mutta sitä kun ei kunnolla nähnyt vuotiko se renkaasta vai laipan alta, vuotonoro kun valui tietenkin laipan reunasta. No pääasia että nyt käy ja kukkuu. KOP KOP.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Korkeapainepumppu
Viimeksi muokannut Sergey, To 02.05.2013 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Korkeapainepumppu
joskami kirjoitti:Varsinkin tiivisteet numero 14 ja tukitiiviste 15 ottavat aika paljon
siipeensä.
Yleensä tuohon pumppuun kannattaa vaihtaa nuo 14,15, 55 ja 56 (paperi kuvissa olevat numerot)
Kansien ruuvien momentti 25nm
[ [url=http://i13.photobucket.com/albums/a283/joskami/th_rail1.jpg] ][/url]
[ [url=http://i13.photobucket.com/albums/a283/joskami/th_rail2-1.jpg] ][/url]
[ [url=http://i13.photobucket.com/albums/a283/joskami/th_hochdruckpumpeabdichten-1_1.jpg] ][/url]
[ [url=http://i13.photobucket.com/albums/a283/joskami/th_hochdruckpumpeabdichten-1_2.jpg] ][/url]
Sama vika rahikaisella, eli kannattaako siis ottaa nuo tiiviste numerot vai onko jokin erillinen tiivistesarja koodi mikä tuohon korkeapainepumpun tiivistykseen soveltuu?
Re: Korkeapainepumppu
Nykyään saa KL-varaosista saa valmistenumeron perusteella huoltopussin jossa on kaikki tarvittava, ainakin täällä meillä päin.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: Korkeapainepumppu
Niinkuin edellä joskami sanoi, mutta tosiaan mun saamassa setissä se kannen alusen suurin tiiviste oli erilainen (muototiiviste). Ne letkujen o-renkaat on erikseen mutta nekin saa KL:stä pyytämällä, tietävät kyllä. Kannattaa etukäteen yrittää katsella mistä vuotaa, voi selvitä noilla pelkillä letkujen o-renkailla eikä tarvi alkaa pumpun irroitteluun.soppa kirjoitti:
Sama vika rahikaisella, eli kannattaako siis ottaa nuo tiiviste numerot vai onko jokin erillinen tiivistesarja koodi mikä tuohon korkeapainepumpun tiivistykseen soveltuu?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Pe 08.07.2011 21:41
Re: Korkeapainepumppu
Millähän pirulla nuo kolmen kannen torxit pitäisi lähteä auki? Kahdella eri t40 hylsyllä kokeiltu vaan ei inahdakkaan...
Edit: Lähtihän ne, pulttipyssyllä lähtee näköjään hyvin kun voi painaa samalla kovaa torxia pohjaan niin ei nylväänny. Pariin nylvääntyneeseen ajoin dremelillä pikku urat joista väänsin isolla tasapäämeisselillä ja jakarilla auki. Pikkusen oli önstää nuitten kansien välissä, ihme ettei enempää vuotanu.
Varmaan ok puhdistella vesihiomapaperilla nuo kannet ja niiden tiivistepinnat? Nyt vaan odotellaan kl osilta pakettia
Edit: Lähtihän ne, pulttipyssyllä lähtee näköjään hyvin kun voi painaa samalla kovaa torxia pohjaan niin ei nylväänny. Pariin nylvääntyneeseen ajoin dremelillä pikku urat joista väänsin isolla tasapäämeisselillä ja jakarilla auki. Pikkusen oli önstää nuitten kansien välissä, ihme ettei enempää vuotanu.
Varmaan ok puhdistella vesihiomapaperilla nuo kannet ja niiden tiivistepinnat? Nyt vaan odotellaan kl osilta pakettia
Re: Korkeapainepumppu
Nopsa kysymys:
Mitäs sitten jos pumpun kanteen jää silminnähtävä rako, kun pultit naksuu 25nm momentissa? Riittääkö ne väliin laitetut tiivisteet vai pitäisikö kansi saada kokonaan tiiviiksi? Jotain tiivisteainettakin oli edellinen kokoaja näköjään väliin sörkkinyt...
Mitäs sitten jos pumpun kanteen jää silminnähtävä rako, kun pultit naksuu 25nm momentissa? Riittääkö ne väliin laitetut tiivisteet vai pitäisikö kansi saada kokonaan tiiviiksi? Jotain tiivisteainettakin oli edellinen kokoaja näköjään väliin sörkkinyt...