W124 ilmastoinnin flekti ei toimi
W124 ilmastoinnin flekti ei toimi
Eli nyt tarvitsisi tosiaan apua tämän homman kanssa. Ilmastointi täytetty, toimii, mutta flekti ei käynnisty.
Toimii suoraan virtaa antaessa : ehjä. Paineanturi sekä lämpötila-anturi ovat ehjät (sanottiin ainakin pellen pajalla).
Joku rele kaiketi ohjaa tuota flektin toimintaa? Mutta missä se sijaitsee?
Sulake on ehjä (blower motor).
Ja sittenhän oli se etuvastus(?) mikä ohjasi flektin puoli- tai täydelle nopeudelle, missä tämä sijaitsee?
Toimii suoraan virtaa antaessa : ehjä. Paineanturi sekä lämpötila-anturi ovat ehjät (sanottiin ainakin pellen pajalla).
Joku rele kaiketi ohjaa tuota flektin toimintaa? Mutta missä se sijaitsee?
Sulake on ehjä (blower motor).
Ja sittenhän oli se etuvastus(?) mikä ohjasi flektin puoli- tai täydelle nopeudelle, missä tämä sijaitsee?
W124 300D autom. -86
Muistaakseni sun autosi on aika samaa ikäluokkaa kuin meikäläisen ja varustettu vielä automaatti-ilmastoinnillakin?
Sekä puoli- että täyden nopeuden virta tulee releiltä releboxista. Pitäis olla auton edestä katsottuna boxin vasemmassa (apukuskin) reunassa, laatikon takapäädystä (kuskin läheltä) toinen ja kolmas rele. Niiden takana aivan takanurkassa on vielä yksi rele, jonka merkitystä en tässä muista. Toinen takaa päin on se etuvastuksen kautta virtaa syöttävä ja kolmas takaa päin syöttää virtaa täydellä teholla. Näin siis 05/92 saakka. Bensakutosissa 07/91 - 05/92 hoidetaan yhdellä releellä samassa paikassa
Kummallekin releelle tulee FLEKTILLE ohjattava virta sulakkeelta D.
Pienemmän nopeuden releen kytkennän hoitaa se paineanturi, joka sulkeutuu 20 barissa ja aukeaa 15 barissa. Rele napsahtaa kiinni ja virta kulkee etuvastuksen kautta flektille. Etuvastus on ainakin mun autossa siinä kuivaimen purnukan ja kompressorin välimaastossa, olikohan runkopalkkiin kiinnitettynä.
Bensakutosessa tuon täyden nopeuden ohjaa sylinterinkannen puolivälissä oleva kaksiosainen anturi. Siinä on kaksi liitintä, normaaleja kulmikkaita. Toiseen tulee vain yksi johto, toiseen kaksi johtoa. Anturissa on kaksi toimintoa: kun koneen lämpö nousee 105 asteeseen, se yksijohtiminen maadoittuu ja etummainen niistä kahdesta releestä napsahtaa kiinni ja päästää täyden virran etuvastuksen OHI flektille. (Se toinen ohjaus tapahtuu koneen lämpöjen noustessa 115 asteeseen, jolloin ilmastoinnin ECUlle lähetetään tieto siitä ja kompressori kytketään pois toiminnasta. Tarkoitus estää konetta ylikuumenemasta).
Eli kummallekin releelle päävirta tulee sulakkeelta D ja ohjausvirta sulakkeelta 7. Ainoastaan niiden releiden ohjauksen suorittavat eri tahot, toisessa paineanturi ja toisessa kannen anturi/kytkin.
Sekä puoli- että täyden nopeuden virta tulee releiltä releboxista. Pitäis olla auton edestä katsottuna boxin vasemmassa (apukuskin) reunassa, laatikon takapäädystä (kuskin läheltä) toinen ja kolmas rele. Niiden takana aivan takanurkassa on vielä yksi rele, jonka merkitystä en tässä muista. Toinen takaa päin on se etuvastuksen kautta virtaa syöttävä ja kolmas takaa päin syöttää virtaa täydellä teholla. Näin siis 05/92 saakka. Bensakutosissa 07/91 - 05/92 hoidetaan yhdellä releellä samassa paikassa
Kummallekin releelle tulee FLEKTILLE ohjattava virta sulakkeelta D.
Pienemmän nopeuden releen kytkennän hoitaa se paineanturi, joka sulkeutuu 20 barissa ja aukeaa 15 barissa. Rele napsahtaa kiinni ja virta kulkee etuvastuksen kautta flektille. Etuvastus on ainakin mun autossa siinä kuivaimen purnukan ja kompressorin välimaastossa, olikohan runkopalkkiin kiinnitettynä.
Bensakutosessa tuon täyden nopeuden ohjaa sylinterinkannen puolivälissä oleva kaksiosainen anturi. Siinä on kaksi liitintä, normaaleja kulmikkaita. Toiseen tulee vain yksi johto, toiseen kaksi johtoa. Anturissa on kaksi toimintoa: kun koneen lämpö nousee 105 asteeseen, se yksijohtiminen maadoittuu ja etummainen niistä kahdesta releestä napsahtaa kiinni ja päästää täyden virran etuvastuksen OHI flektille. (Se toinen ohjaus tapahtuu koneen lämpöjen noustessa 115 asteeseen, jolloin ilmastoinnin ECUlle lähetetään tieto siitä ja kompressori kytketään pois toiminnasta. Tarkoitus estää konetta ylikuumenemasta).
Eli kummallekin releelle päävirta tulee sulakkeelta D ja ohjausvirta sulakkeelta 7. Ainoastaan niiden releiden ohjauksen suorittavat eri tahot, toisessa paineanturi ja toisessa kannen anturi/kytkin.
W124 260E -87
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Re: W124 ilmastoinnin flekti ei toimi
onko kellään ollut ilmastoinnin etuvastus rikki/murusina? se mötikkä joka on siinä kuskin etuvalon takana rungossa kiinni.. rupesin itsekkin nyt helteellä ihmettelemään kun tyhjäkäynnillä meinaa lämmöt nousta yli 100C ja kurkkasin pellin alle niin eihän se ilmastoinnin flekti hurraa millonkaan! ilmeisesti tämän rikkinäisen etuvastuksen takia ei toimi. mitäs tapahtuu jos kytkee piuhat suoraan yhteen ja jättää vastuksen välistä?? oisko kellään tietoa saako tuota vastusta mistään? niin ja autohan on 124 300d vm. 92 automaatti-ilmastoinnilla..
Re: W124 ilmastoinnin flekti ei toimi
kl-varaosista ostin juuri tuon etuvastuksen, hyllytavaraa oli ja muistaakseni 20€ oli hintaa
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: W124 ilmastoinnin flekti ei toimi
On ollu rikki. Otin vastuksen pois ja pistin navat yhteen siksiaikaa kun sain uuden vastuksen KL-varaosilta.kurati kirjoitti:onko kellään ollut ilmastoinnin etuvastus rikki/murusina? se mötikkä joka on siinä kuskin etuvalon takana rungossa kiinni.. rupesin itsekkin nyt helteellä ihmettelemään kun tyhjäkäynnillä meinaa lämmöt nousta yli 100C ja kurkkasin pellin alle niin eihän se ilmastoinnin flekti hurraa millonkaan! ilmeisesti tämän rikkinäisen etuvastuksen takia ei toimi. mitäs tapahtuu jos kytkee piuhat suoraan yhteen ja jättää vastuksen välistä?? oisko kellään tietoa saako tuota vastusta mistään? niin ja autohan on 124 300d vm. 92 automaatti-ilmastoinnilla..
Tässä W124 300DT:n mittaristosta kuva. Siinä räpätty kuva moottorin lämpötilasta kun ilmastoinnin flekti lähtee käyntiin auttamaan viskoa syylarin jäähdytyksessä. Mielestäni oli täysi laukka päällä sähköflektissä ja kun neula laski lähelle sataa lakkas kokonaan pyörimästä ja lähti taas kun neula alkoi osoittaa kuvassa olevaa lukemaa. Ilmastointi ei siis ollu päällä
http://kuvablogi.com/nayta/3047349/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W124 ilmastoinnin flekti ei toimi
Eli mitä se tekee jos etuvastus on rikki? Puolinopeus ei toimi ollenkaan ja nostaa lämmöt tuonne hälyrajalle saakka ennen kuin alkaa jäähdyttämään? Vai...?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: W124 ilmastoinnin flekti ei toimi
Jos käyttää ilmastointia ja flekti ei toimi niin voipi kompuran puskema paine rikkoa paikkoja ja just tuo minkä mainitsit on toinen lieveilmiö. Painekytkin kait käynnistää flektin ihan alkuun välittämättä moottorin lämmöstä. Omassa ainakin käy niin että kun helteellä laittaa auton käyntiin ja ilmastointi käynnistyy menee minuutti pari ja sit lähtee flekti. Moottorinlämpö ei välttämättä ole edes 40 astetta.Huikko kirjoitti:Eli mitä se tekee jos etuvastus on rikki? Puolinopeus ei toimi ollenkaan ja nostaa lämmöt tuonne hälyrajalle saakka ennen kuin alkaa jäähdyttämään? Vai...?
Re: W124 ilmastoinnin flekti ei toimi
Juu kyllä se kompuran paineesta kytkee, mutten mielestäni ole havainnut siinä kuin tuon yhden nopeuden joka on täysillä.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: W124 ilmastoinnin flekti ei toimi
Suurempi nopeus ainakin omassa käynnistyy vasta sitten kun moottorinlämpö saavuttaa tuon mitä kuvassa on esitetty (oli tuolla aiemmin) ja silloin suoraan täyslaukka jos ilmastointi ei o päällä ja moottorinlämpö nousee tarpeeksi.Huikko kirjoitti:Juu kyllä se kompuran paineesta kytkee, mutten mielestäni ole havainnut siinä kuin tuon yhden nopeuden joka on täysillä.
Re: W124 ilmastoinnin flekti ei toimi
Mikäs tuon esivastuksen resistanssi pitäisi olla jos sitä mittailee onko se ehjä vai ei?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: W124 ilmastoinnin flekti ei toimi
Noin 0.5 ohmia.Huikko kirjoitti:Mikäs tuon esivastuksen resistanssi pitäisi olla jos sitä mittailee onko se ehjä vai ei?
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: W124 ilmastoinnin flekti ei toimi
Help. Sama homma flekti ei pyöri, flekti testattu ja toimi suora kytkennällä. Kärsineen näköinen etuvastus mitattu n.0.4ohmia, sen ohitus ei auta.Sulake ehjä myös. Mistä voi vikaa seuraavaksi etsiä, johtoja hankala nähdä mutta vaikuttavat ok kuntoisilta
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: W124 ilmastoinnin flekti ei toimi
Onko tietoa, kuinka manuaali-ilmastoinnin flektin toiminta eroaa automaattisesta?
Onko manuaali-ilmastoinin flektissä myös 2 nopeutta?
Milloin painetunnistimen kuuluu kytkeä flekti päälle, onko sama 20 bar päälle ja 15 bar pois? Kuuluuko tällöin toimia mahdollisen puolitehon vai täystehon?
Ohjaako tässäkin myös moottorin lämpötila flektiä jollain tavalla ja jos ohjaa, käyttääkö se samaa lämpötila-anturia kuin lämpömittari?
E250D 1995 kyseessä. Tähän mennessä flekti on kytkeytynyt tasan kerran, jolloin kytkin tunti aiemmin sammutettuun autoon virrat päälle moottorin ollessa siis lämmin. Tämä viittaisi kyllä jonkun sortin lämpötilaohjaukseen, mutta toisaalta tällöin oli vielä entinen kulahtanut johtosarja oikosulussa...
Onko manuaali-ilmastoinin flektissä myös 2 nopeutta?
Milloin painetunnistimen kuuluu kytkeä flekti päälle, onko sama 20 bar päälle ja 15 bar pois? Kuuluuko tällöin toimia mahdollisen puolitehon vai täystehon?
Ohjaako tässäkin myös moottorin lämpötila flektiä jollain tavalla ja jos ohjaa, käyttääkö se samaa lämpötila-anturia kuin lämpömittari?
E250D 1995 kyseessä. Tähän mennessä flekti on kytkeytynyt tasan kerran, jolloin kytkin tunti aiemmin sammutettuun autoon virrat päälle moottorin ollessa siis lämmin. Tämä viittaisi kyllä jonkun sortin lämpötilaohjaukseen, mutta toisaalta tällöin oli vielä entinen kulahtanut johtosarja oikosulussa...
-W124 E250TD 1995 automaatti&ilmastointi:, 530tkm
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: W124 ilmastoinnin flekti ei toimi
Olisi mukava tietää mitä kannattaa alkaa seuraavaksi tutkia kun ei flekti pyöri, oletetaan että etuvastus,flekti,sulake,johdot on kunnossa, mitä suuret viisaat sitten testaisivat?
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: W124 ilmastoinnin flekti ei toimi
W201:stä en löytänyt minkäänlaista etuvastusta mistään. En kytkentäkaaviosta enkä itse autosta. Tiedoksi jos joku etsii ja löytää, niin kertokaa minullekin...
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: W124 ilmastoinnin flekti ei toimi
Väliaikatietoa pari viestiä aiemmin olevasta E250D 1995. Tässä tapauksessa ainakin yksi vika löytyi kärähtäneestä ilmastoinnin flektin sulakkeesta. Tässä autossa niitä sulakkeita on sitten ainakin 3 kpl!
1. Sulakerasiassa kohdassa D on ilmeisesti pääsulake.
2. Toinen sulake löytyy sulakerasian ison kannen alta (kuudella ruuvilla kiinni) vihreästä releestä. Tämän uskoisin olevan lämpötilaohjauksen rele, koska irroittaessani moottorin lämpöanturin johdon kytkeytyy tämä rele kiinni ja käynnistää flektin. Flekti sammuu, kun lämpöanturin johdon laittaa kiinni. Olisiko jonkun sortin varatoiminto? Moottoria en saanut erityisen kuumaksi, joten en voinut tarkemmin testata tätä.
3. Kolmas sulake löytyy vihreän releen vieressä olevasta sinisestä releestä. Sen veikkaisin olevan ilmastoinnin "ylipaineanturin" ohjaama. Siitä oli minulla 15A sulake kärähtänyt ja sen vaihdettuani alkoi ilmastoinnin flekti toimimaan loogisesti eli käynnistyy kompuran oltua hetken päällä ja sammuu hetkeksi tasaisin väliajoin.
Vaihdettuani tuon kolmannen sulakkeen alkoi esivastus kärytä hetken kuluttua. Hydrauliöljysäiliö on aiemmin vuotanut sen päälle eli öljykäry siinä mielessä normaalia, mutta kuinka paljon ko vastuksen kuuluu kuumeta? Kädellä sitä ei kärsinyt koskea... Samoin esivastuksen kuori oli halki eli sen voisi joka tapauksessa uusia.
Onko haittaa, jos sen väliaikaisesti korvaa suoralla liitoksella? En uskoisi?
Koska flekti ei ollut toiminut kunnolla, oli ilmastoinnin täyttöliittimestä pursunnut hieman väriainetta ja öljyä ilmeisesti liiallisen paineen seurauksena eli se menee seuraavan täytön yhteydessä vaihtoon.
1. Sulakerasiassa kohdassa D on ilmeisesti pääsulake.
2. Toinen sulake löytyy sulakerasian ison kannen alta (kuudella ruuvilla kiinni) vihreästä releestä. Tämän uskoisin olevan lämpötilaohjauksen rele, koska irroittaessani moottorin lämpöanturin johdon kytkeytyy tämä rele kiinni ja käynnistää flektin. Flekti sammuu, kun lämpöanturin johdon laittaa kiinni. Olisiko jonkun sortin varatoiminto? Moottoria en saanut erityisen kuumaksi, joten en voinut tarkemmin testata tätä.
3. Kolmas sulake löytyy vihreän releen vieressä olevasta sinisestä releestä. Sen veikkaisin olevan ilmastoinnin "ylipaineanturin" ohjaama. Siitä oli minulla 15A sulake kärähtänyt ja sen vaihdettuani alkoi ilmastoinnin flekti toimimaan loogisesti eli käynnistyy kompuran oltua hetken päällä ja sammuu hetkeksi tasaisin väliajoin.
Vaihdettuani tuon kolmannen sulakkeen alkoi esivastus kärytä hetken kuluttua. Hydrauliöljysäiliö on aiemmin vuotanut sen päälle eli öljykäry siinä mielessä normaalia, mutta kuinka paljon ko vastuksen kuuluu kuumeta? Kädellä sitä ei kärsinyt koskea... Samoin esivastuksen kuori oli halki eli sen voisi joka tapauksessa uusia.
Onko haittaa, jos sen väliaikaisesti korvaa suoralla liitoksella? En uskoisi?
Koska flekti ei ollut toiminut kunnolla, oli ilmastoinnin täyttöliittimestä pursunnut hieman väriainetta ja öljyä ilmeisesti liiallisen paineen seurauksena eli se menee seuraavan täytön yhteydessä vaihtoon.
-W124 E250TD 1995 automaatti&ilmastointi:, 530tkm
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: W124 ilmastoinnin flekti ei toimi
joo täälä taasen tuli liikaa hätäiltyä, ilmastoinnin täyttö/huolto ja pelaa niinkuin ennenkin.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: W124 ilmastoinnin flekti ei toimi
Esivastus iski tänään pientä liekkiä läpi, kun konepelti auki ilmastointia testailin... Otin mokkulan irti ja se bakeliittikuori hajosi saman tien kappaleiksi. Itse vastus oli ehjä.
Kokeilin laittaa johdot yhteen ilman esivastusta, mutta sulake kärähti heti. Tämän jälkeen laitoin pelkän esivastuksen (siis ilman kuorta paljas vastus), ja taas toimii. Vastuslanka hehkuu punaisena eli ei pienet öljyliekit olleet ihme. Veholla uusi esivastus 36,20€ eli tilaukseen...
Kokeilin laittaa johdot yhteen ilman esivastusta, mutta sulake kärähti heti. Tämän jälkeen laitoin pelkän esivastuksen (siis ilman kuorta paljas vastus), ja taas toimii. Vastuslanka hehkuu punaisena eli ei pienet öljyliekit olleet ihme. Veholla uusi esivastus 36,20€ eli tilaukseen...
-W124 E250TD 1995 automaatti&ilmastointi:, 530tkm
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
Re: W124 ilmastoinnin flekti ei toimi
Omasta w140 oli etuvastus rikki niin tilasin elfalta tehowastuksen 0.47ohm https://www1.elfa.se/data1/wwwroot/asse ... ata_e1.pdf maksoi reilun kympi ja tehonkesto on 100w
Hyvin on pelannut eikä edes juuri lämpene...
Hyvin on pelannut eikä edes juuri lämpene...
Re: W124 ilmastoinnin flekti ei toimi
Osaakos joku kertoa mistä kannattaa lähteä etsimään vikaa? Ongelma täysin päinvastainen kuin otsikossa, eli ilmastoinnin flekti hurraa aina, eli ei sammu kuin irroittamalla akku? Mielestä pyörii täyttä nopeutta, ainakin näin epäilisin. Pikakorjaukseksi irroitin flektin liittimen, kuskin etukulmasta, sen joka on runkopalkissa kiinnikkeellä kiinni. Ennen tätä kokeilin irroittaa johdon ylävesiletkussa olevasta lämpöanturista, ei auttanut. Yritin myöskin irroittaa johdon painekytkimestä, jos se on painekytkin johon menee kaksi pientä karvaa, vasemma ajovalon takana?
Auto on W124 300D -88 manuaali-ilmastoinnilla.
Auto on W124 300D -88 manuaali-ilmastoinnilla.
W124 300D 1988
Re: W124 ilmastoinnin flekti ei toimi
tux10 kirjoitti:Osaakos joku kertoa mistä kannattaa lähteä etsimään vikaa? Ongelma täysin päinvastainen kuin otsikossa, eli ilmastoinnin flekti hurraa aina, eli ei sammu kuin irroittamalla akku? Mielestä pyörii täyttä nopeutta, ainakin näin epäilisin. Pikakorjaukseksi irroitin flektin liittimen, kuskin etukulmasta, sen joka on runkopalkissa kiinnikkeellä kiinni. Ennen tätä kokeilin irroittaa johdon ylävesiletkussa olevasta lämpöanturista, ei auttanut. Yritin myöskin irroittaa johdon painekytkimestä, jos se on painekytkin johon menee kaksi pientä karvaa, vasemma ajovalon takana?
Auto on W124 300D -88 manuaali-ilmastoinnilla.
Etteis sulla olisi vaan rele hitsautunut kiinni.... ihan näin arvauksena
Re: W124 ilmastoinnin flekti ei toimi
Luulisin että rele hitsaisi kiinni, sen olessa kytkeytyneenä. Nyt vain yhtäkkiä alko flekti hurraamaan, vaikka kone kylmä eikä ilmastointi päällä. Pitää tutkia. Mistä lämpöanturista se ottaa ohjauksen, siitä joka on ylävesiletkun juuressa, musta 2-napainen liitin?Sorsso kirjoitti:tux10 kirjoitti:Osaakos joku kertoa mistä kannattaa lähteä etsimään vikaa? Ongelma täysin päinvastainen kuin otsikossa, eli ilmastoinnin flekti hurraa aina, eli ei sammu kuin irroittamalla akku? Mielestä pyörii täyttä nopeutta, ainakin näin epäilisin. Pikakorjaukseksi irroitin flektin liittimen, kuskin etukulmasta, sen joka on runkopalkissa kiinnikkeellä kiinni. Ennen tätä kokeilin irroittaa johdon ylävesiletkussa olevasta lämpöanturista, ei auttanut. Yritin myöskin irroittaa johdon painekytkimestä, jos se on painekytkin johon menee kaksi pientä karvaa, vasemma ajovalon takana?
Auto on W124 300D -88 manuaali-ilmastoinnilla.
Etteis sulla olisi vaan rele hitsautunut kiinni.... ihan näin arvauksena
W124 300D 1988