CLK:ta hankkimassa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Micco80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 27.06.2016 01:01

CLK:ta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja Micco80 »

Tarkoitus olisi hankkia 2000-luvun alun CLK, joten tietoa kaipaisin millainen auto on tekniikaltaan.
Lähinnä tuo 230 kompressor kiinnostaisi. Nettiauton polttoainekulutustiedot näyttää olevan mitä sattuu. Mm. maantiekulutukset heittelevät 6 ja 8 litran välillä, joten olisiko 7l/100km oikea?

Varustetasoja näyttäisi olevan Elegance, Avantgarde ja Sport.
Äkkiseltään ei isoja eroja ole vai mistä nuo koostuvat? Joissakin Avantgardeissa näyttää olevan esim parkkitutka ja Eleganceissa taas ei.. eikö tuo Elegance pitäisi olla "parempi"?

Onko näissä hihna- vai ketjukone.
Miten manuaalivaihteiset kestävät ja onko ne "pilattu" kaksoismassa vauhtipyörällä, kuten monet muut automerkit? Tietää vain kallista remonttia.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: CLK:ta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja atlas »

Suosittelen pelkästään automaattia...kone on kestävä ketjukone...mersuissa ei ole kaksoismassan kanssa samanlaista ongelmaa kuin volskilla ja voi sinne kiinteänkin heittää...ainut on että ohjelmoitaessa cdi koneiset lähtee väännön takia pohjaamaan eli isompi koneisen massaa tällöin sinne...bensakoneisissa ei ongelmaa.
Muutenkin manuaaleja taitaa mersulla olla vähemmän ,toki automaateissa on omat pienet ongelmat mutta ei itse perus mekaniikassa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1045
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: CLK:ta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja kilander »

Avantgarde paras varustelutaso. Mersuissa ostaja voi vaikuttaa aika paljon varusteluun niin voi vaihdella jonkin verran.
Itsellä oli vm. 2000 200k.ja avantgarde.
Noin 50 000 km.tuli sillä ajettua, 6v.manuaali ja kulutus pyöri matkavoittoisessa ajossa 7,8l/100 km.
Sitten kun vaihdoin hihnapyörän isommaksi niin nousi yli kahdeksaan litraan.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Micco80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 27.06.2016 01:01

Re: CLK:ta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja Micco80 »

Kiitos vastauksista. Jostain syystä olen aikaisemmin pitänyt tuota Elegancea parhaimpana varustetasona... aina oppii jotain uutta :)

Maantieajoon tuo pääasiassa tulisi, joten automaatti ei olisi ihan pakollinen vaihtoehto. Kulutukseen tuo ei varmaan paljon vaikuta, että onko automaatti tai manuaali.

Omaan budjettiin parhaiten näyttäisi soveltuvan nuo vuosituhannen vaihteen(97-02) CLK:t ja jostain luin, että 97-99 olisi jotain ongelmia automaattilaatikon öljyjen kanssa(sekoittui jäähdytinnesteeseen tai jotain).
Onko tuo miten iso ongelma ollut ja uusiutuuko, jos on kerran korjattu?

Onko vakioalusta miten pehmeä/kova?

Tuo pysyisi reilusti budjetin sisällä, mutta kone on "vähän" isompi kuin olin ajatellut http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/clk/8057089" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuskin tuolla koneella pääsee mainittuun maantiekulutukseen 7.4l/100km kuitenkaan ;)
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1530
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: CLK:ta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Micco80 kirjoitti:...luin, että 97-99 olisi jotain ongelmia automaattilaatikon öljyjen kanssa(sekoittui jäähdytinnesteeseen tai jotain).
Onko tuo miten iso ongelma ollut ja uusiutuuko, jos on kerran korjattu?
Jäähdyttimen päätytankissa oleva lämmönvaihdin jossa siis autom. öljy kiertää, alkaa vuotamaan ja päästää moottorin jäähdytin nestettä vaihteiston kiertoon. Periaatteessa tämä voi tapahtua missä tahansa autossa jossa koo'oo konstruktio. Käytännössä asia on vaivannut vain uudempia 03-> Mersuja ja varsinkin alkupään malleja joissa Valeon jäähdytin. Behriksi niitä ihmiset ovat vaihdelleet. Kaikista varmin tapa saada mielenrauha on asentaa erillinen ulkoinen öljynjäähdytin vaihteistolle.
Micco80 kirjoitti:Onko vakioalusta miten pehmeä/kova?
Makuasioita... Kaverilla on '00 CLK430 Avantgarde orkkis alustalla ja orkkis 17" rattailla. Onoikeen mukava ja menee kuin sukkasillaan. Oma edellinen '00 CLK55:nen alkuperäisellä AMG alustalla oli kuin kivireki.
Micco80 kirjoitti:Tuo pysyisi reilusti budjetin sisällä, mutta kone on "vähän" isompi kuin olin ajatellut http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/clk/8057089" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuskin tuolla koneella pääsee mainittuun maantiekulutukseen 7.4l/100km kuitenkaan ;)
Voi hyvinkin päästä. Kutonen kiertää matalemmilla kierroksilla ja vääntää paremmin. Suotta pelkäät muutaman desin kulutuseroja. Ne on loppupeleissä kuin tuuleen huutaisi.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Micco80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 27.06.2016 01:01

Re: CLK:ta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja Micco80 »

MouTine kirjoitti:Voi hyvinkin päästä. Kutonen kiertää matalemmilla kierroksilla ja vääntää paremmin. Suotta pelkäät muutaman desin kulutuseroja. Ne on loppupeleissä kuin tuuleen huutaisi.
Eikä litrankaan ero vielä mikään mahdoton olisi.
Nykyisessä käyttöautossa maantiekulutus on 9,5-10l/100km, jos ajelee noin 80-90km/h.
Eli varmasti tuollainen 320 olisi kuitenkin pieniruokaisempi.

Täytynee käydä ainakin kokeilemassa minkälainen auto olisi kyseessä.
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: CLK:ta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja simosami »

Wheeler Dealer taisi fixata tuommoisen.
Oli kyllä halvin ja huonoin yksilö. Muistelen, että kompressorin kanssa oli jokin probleemi.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
K.U.Miukko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ke 30.03.2016 23:09
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: CLK:ta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja K.U.Miukko »

Ainakin tuo uudempikorinen W209 menee kutoskoneellakin 3.2 bensa) kohtuukulutuksella. Tasaisessa maantieajossa 8,5l/100km ja taajamapyörityksessäkin vain noin 12 litraa.
Mielestäni ihan kohtuullista yli kolmelitraiselle automaatille.
320 cdi olisi kyllä kulkevampi ja taloudellisempi.
Ruostehan noita tuntuu vaivaavan. Omakin on jouduttu maalaamaan sen vuoksi.
Itse kiinnittäisin huomiota huoltohistoriaan, se kuitenkin kertoo myös yleisellä tasolla että millaisia omistajat ovat auton pidon suhteen olleet.
W124 200D -86
W124 250D -87
W124 200D -90
W124 200D -92
W140 320 -92
W210 200cdi Classic -01
W209 320 Avantgarde -03
S211 320 4matic Avantgarde -04
S203 180 kompressor Sport Edition -05
BMW X5 3.0d -06
W209 270cdi Avantgarde (ohjelmoitu) -03
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: CLK:ta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja acparma »

simosami kirjoitti:Wheeler Dealer taisi fixata tuommoisen.
Oli kyllä halvin ja huonoin yksilö. Muistelen, että kompressorin kanssa oli jokin probleemi.
Olisko ollu slk kompura koneella. Muistaakseni :eh:
W124 300 E -87 Aut.
Micco80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 27.06.2016 01:01

Re: CLK:ta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja Micco80 »

Kyllä tuo 320 alkoi kiinnostamaan. :)
Kyseisessä autossa oli kattoluukkukin, mutta se ei toiminut. Mahtaako olla kallis korjattava?

Onko noissa ollut ketjujen kanssa ongelmaa kuten m271?
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1530
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: CLK:ta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Micco80 kirjoitti:Kyllä tuo 320 alkoi kiinnostamaan. :)
Kyseisessä autossa oli kattoluukkukin, mutta se ei toiminut. Mahtaako olla kallis korjattava?

Onko noissa ollut ketjujen kanssa ongelmaa kuten m271?
Täysin mykkä vai rajat hukassa vai milleen? Omassa entisessä piti joskus kädellä auttaa rajakytkintä jotta osasi automaattisesti sulkea. Puhdistus ja rasvaus auttoi.

Ei oo ollut ongelma. Ketju voi kyllä venua, mutta ei aiheuta muuta kuin roklottavan äänen. Oon pariin M113 V8 koneeseen (sama disaini, jakopää ja ketju kuin kutossa) vaihtanut ketjun vanhalla läpi vetämällä, jollon ääni on hävinnyt. Mitään vaikutusta päästöihin, kulutukseen, tyhjäkäyntiin tai tehoihin ei havaittu kummassakaan tapauksessa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: CLK:ta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Itsellä tuo 208 430CLK. N. 200tkm mittarissa. Ei ylimääräisiä ääniä mielestäni. Hyvä on ajaa mersumaisesta ohjauksesta huolimatta ja potkua... vois olla tietty enemmänkin. Maantiellä 8,3-8,7l/100km. Yli kymppiä en ole vielä saanut menemään, johtuen varmaan pääasiallisesta maantieajosta. Voin suositella.

Kattoluukku ja vänkärin ikkuna kaipaa kyllä toisinaan opetusta... :evil: km
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Micco80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 27.06.2016 01:01

Re: CLK:ta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja Micco80 »

Mukaan lähti sitten tuollainen CLK 230 Kompressor -00 facelift Avantgarde.

Tuosta polttoaineesta vielä sen erran, että käykö tuo nykyinen 95 vai onko parempi käyttää 98?

Onko näille tehty jotain muutoksia, kun joissakin myytävissä näki, että käy myös E85?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: CLK:ta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ton flexi fluelin voi silleen polttaa että ensin 50% sitä 85 ja puolet normi ainetta ja sitten jo seuraavalla täysitankki r85 mutta sitten pitää taas palata normi bensaa puolella sekoituksella ettei mottoori mene vikatilaan ja ecu ehtii oppia uuden seoksen...eli näissä on itseoppiva polttoaineen syöttö mutta vaatii hieman aikaa että säätää sen..eli erillisiä boxeja ei tartte.
Eikös polttoaine kannen takapuolella ole suositus..luulen että suoraan vaan sitä 95 mittarista..kestää sen vanhemmatkin...sitten vanhemmat ei kestä r85 ainetta mutta sulla on jo polttoaine linjat paremmat letkut jotka kestää etanolia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Micco80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 27.06.2016 01:01

Re: CLK:ta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja Micco80 »

Joo, kyllä tuossa luukussa 95 mainitaan.
Toisessa autossa joutui käyttämään 98:sia 95 sijasta jo ennen näitä alkoholimuutoksia(suositus oli 100). Kulutus kasvoi noin litralla ja tuntui myös tehottomammalta 95:lla.

Saakos näihin huoltokirjoja jostain? Tuo alkuperäinen alkaa olla täynnä.

Näissä ei ilmeisesti välttämättä ole tuota CD-vaihtajaa kaikissa? Soittimessa kyllä lukee, että 10CD:tä vaihtaa, mutta boksia en ole mistään löytänyt.
Micco80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 27.06.2016 01:01

Re: CLK:ta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja Micco80 »

Aina oppii jotain uutta, tuohan on Audio 10 -soitin, eikä 10CD:n vaihtaja :)

Millainen homma tuohon on vaihtaa joku toinen soitin(Alpine, Pioneer tms) ja toimiiko nuo ratin säätimet jatkossa?
Kyllästyttää tuo yhden CD:n soittaminen pitkällä matkalla.
Jotakin Yatourin "CD-vaihtajaa" katselin, mutta ei kuulemma ole yhteensopiva tuon Audio 10:n kanssa, vaikka liitin on kyllä samannäköinen 10-pin liitin.

Toki jos jollain on CD-vaihtajaa edullisesti myydä, niin kiinnostaisi sellainenkin.
Tomas1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 01.08.2016 09:50

Re: CLK:ta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja Tomas1 »

Mitäs kaikkee w209 korisesta pitää tarkistaa ennen kun rupee kauppoja tekee?
Kiikarissa on vm03, 2.6 bensa automaatti, 180 000 ajettu..
K.U.Miukko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ke 30.03.2016 23:09
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: CLK:ta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja K.U.Miukko »

Tomas1 kirjoitti:Mitäs kaikkee w209 korisesta pitää tarkistaa ennen kun rupee kauppoja tekee?
Kiikarissa on vm03, 2.6 bensa automaatti, 180 000 ajettu..
Ainakin kaikkien sähkövarusteiden toiminta sekä tietysti ruoste. Mersu kun on. Takajarrukilvet ovat herkkiä ruostumaan aivan muruksi, ovien alareunat, takaluukku, takapuskurin ja korin saumakohdat, takakaaret.
Kiinnittäisin myös huomiota rohiseeko jakoketju.
W124 200D -86
W124 250D -87
W124 200D -90
W124 200D -92
W140 320 -92
W210 200cdi Classic -01
W209 320 Avantgarde -03
S211 320 4matic Avantgarde -04
S203 180 kompressor Sport Edition -05
BMW X5 3.0d -06
W209 270cdi Avantgarde (ohjelmoitu) -03
Opsis61
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 24.08.2016 22:12

Re: CLK:ta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja Opsis61 »

Tomas1 kirjoitti:Mitäs kaikkee w209 korisesta pitää tarkistaa ennen kun rupee kauppoja tekee?
Kiikarissa on vm03, 2.6 bensa automaatti, 180 000 ajettu..
Sähkövempeleet - kaikki, ja niitähän riittää. Kuskin istuimen muisti ja poistumisapu, kaikki istuimien säädöt, peilit, lukitukset, ikkunannostimet joka paikassa, cruise, monitoimiratti, tutkat, ilmastointi,... Tarkistaisin myös vanteiden suoruuden jos ajon tasaisuudessa on vähänkin häikkää isommissa nopeuksissa.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1530
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: CLK:ta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja MouTine »

En nyt sanoisi että 209:ssä olisi mitään sen kummempaa. Ihan nuo ed.main. normi jutut pätee mihin tahansa käytettyyn autoon.

Noh... Öljyvaimenteiset moottorin tukikumit tuolla ajomäärällä on jo vaihtokunnossa. Huomaa parhaiten jos vaihdepäällä jarrua vasten paikallaan tunnustelee kuulostelee koriin johtuvia värinöitä. Vaikea tietysti arvioida jos ei ole kokemuspohjaa moisesta. Ala kautta näkee onko öljyt lentäneet.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Vastaa Viestiin