W124 230 kakkos pytty pois pelistä
W124 230 kakkos pytty pois pelistä
Kansipahvi palo ja kansiremppa tehtiin. Kansi käytettiin koneistamolla jossa tekivät hionnan ja venttiilit huollettiin. Käytettiin myös jakopää auki. Vaihettiin ketju ja laahurit. Nyt kone kasattu ja mystinen vika edessä. Kakkospytty ei pyöri. Tulpat vaihettiin ja niissä ei ollu syy. Polttoaine ei tuu tulpalle asti, mut suuttimen läpi menee ja venttiilikoneisto pelaa. Oisko vinkkiä?
Re: W124 230 kakkos pytty pois pelistä
Määris tukossa tai kakkosen venttiilit solmussa
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230 kakkos pytty pois pelistä
Missäs kohti määris siaitsee pystyykö huoltamaa vai uus hommattava? Voiko venttiilit olla solmus ku kävi kans siel pajalla ja laittovat neki kuntoo.
Re: W124 230 kakkos pytty pois pelistä
Oliko nokka akseli oikeassa kohdassa kun vedit nokka pukkeja kiinni...jos ei niin tällöinmenee venttiilit solmuun.
Voi olla helpoin jos määriksen joku lähtö anna bensaaa niin toinen määris.
Totea se niin että määris ylös kaasuläpän kumiliitoksesta...suuttimet putkenpäihin kiinni...bensapumppu pyöri ään kokoajan ja painat lautasta.
bensareleen nastaan 87 laitat suoran virran akun +navalta.
Voi olla helpoin jos määriksen joku lähtö anna bensaaa niin toinen määris.
Totea se niin että määris ylös kaasuläpän kumiliitoksesta...suuttimet putkenpäihin kiinni...bensapumppu pyöri ään kokoajan ja painat lautasta.
bensareleen nastaan 87 laitat suoran virran akun +navalta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230 kakkos pytty pois pelistä
Itseasiassa jouduttii viel nokkaa pyöräyttämää kahen hampaan verra ku ei ollukkaa merkki kohallaa, vissii liikku ku dampperia laitettii kiinni.Tätä enne kokeiltii jo starttailla. Eli homma meni täysin perseellee? Mitäs ny?
Re: W124 230 kakkos pytty pois pelistä
mitä tarkottaa, että kakkospytty ei pyöri?
eikö kone pyöri ja stoppaa kakkospytyn venttiileihin? vai eikö kakkospytty sytytä? jäi vähän epäselväksi, että mikä siellä nyt on oire.
eikö kone pyöri ja stoppaa kakkospytyn venttiileihin? vai eikö kakkospytty sytytä? jäi vähän epäselväksi, että mikä siellä nyt on oire.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W124 230 kakkos pytty pois pelistä
Elikkä, lähtee huonosti pyörimää mut lähtee kuitenki mut pyörii aika kehnosti ja huomaa selvästi et pyörii vaan kolmella ja ku kakkosen tulpan johdon ottaa irti nii ei vaikuta mihinkää. Tulpat vaihettii ja kipinän anto. Sit käytettii tulppaa irti nii se oli ku ois kaupan hyllystä otettu eli ei oo vissii bensa sinne asti löytäny. Ite en mikää ammattilaine oo näitten kans mut työkaveri enemmänki kene kans toi remppa tehtii.
Re: W124 230 kakkos pytty pois pelistä
Pyörii huonosti ? Tarkoittaako se tässä yhteydessä että käy huonosti ?
Suuttimelta tulpalle ei ole kovin pitkä matka bensan kulkea.
Suuttimelta tulpalle ei ole kovin pitkä matka bensan kulkea.
oulaistenliikenne.fi
Re: W124 230 kakkos pytty pois pelistä
Tarkoittaa kyllä et käy tyhjäkäyntiä huonosti ja ei oo tehojakaa
Re: W124 230 kakkos pytty pois pelistä
Pystyisitkö mittamaan puristuspaineet, sehän selvittäisi onko isompaa vikaa jonka vuoksi joutuu vielä kantta irrottelemaan...
oulaistenliikenne.fi
Re: W124 230 kakkos pytty pois pelistä
Mitä itsellä tullut vastaan niin ei näissä ole kuin max se kahden hampaan heitto kun ottaa venttiilit mäntään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230 kakkos pytty pois pelistä
jos nyt oikein järkeilin, niin väärä jako vääntelisy joka pytystä venttiileitä, eikä kävis enää millään pytyllä.atlas kirjoitti:Mitä itsellä tullut vastaan niin ei näissä ole kuin max se kahden hampaan heitto kun ottaa venttiilit mäntään.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W124 230 kakkos pytty pois pelistä
Pitää be puristuspaineet kattoo kuha lomakiireiltä kerkii. Tuleeko muita ideoita mistä vois vikaa helpoiten katella. Ainaki kakkoselle menevän bensaputken käytin irti ja siellä oli paine jw ainaki märkä oli bensasta ja suutinki näytti ehjältä. Jos oikein muistan ni kun sillon kone keitti ni puotti just tolleen tehot enne ku sammutin.
Re: W124 230 kakkos pytty pois pelistä
Tai kävi huonosti
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: W124 230 kakkos pytty pois pelistä
Tuota tulihan ne venttiilikoneiston kasauksen yhteydessä laitettua kaikki säätö palat venttileiden nokkiin jokaiseen ja pysyivätten paikoillaan keinujen asennuksen yhteydessä? Jotenkin vain kuulostaisi siltä kuin imu venttiili ei nyt kakkosessa aukeaisi lainkaan, tuohon vikaan taas ei puristuspaine mittauskaan auta, vaikka se hyvä on tehdäkin aina kansirempan yhteydessä.
Tuossa vika selosteessa kerroit jakopäänkin olleen auki, oliko ketjunkiristimen räikkäosakin kokonaisuudessaan irti, eikä pelkkä jousi muttereineen?
Tuossa vika selosteessa kerroit jakopäänkin olleen auki, oliko ketjunkiristimen räikkäosakin kokonaisuudessaan irti, eikä pelkkä jousi muttereineen?
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: W124 230 kakkos pytty pois pelistä
Tarkotatko säätöpaloilla niitä nepparipariston näkösiä lätkiä? Kyllä ne pitäs kaikki olla. Käytettiin auki se mutteri ja jousi ja sit oli sisempänä viel kuusiokololla aukeeva ni sekin.
Re: W124 230 kakkos pytty pois pelistä
Venttiilikopan kansi ei monella ruuvilla ole kiinni, kurkkii sieltä miltä venttiilien seutu näyttää.
oulaistenliikenne.fi
Re: W124 230 kakkos pytty pois pelistä
Näimpäse täytyy tehä. Käytettiin jo kerra aikasemmi, lähinnä vissii kaveri kahto onko jousi poikki ja toimiiko koneisto päältäpäin katottuna
Re: W124 230 kakkos pytty pois pelistä
tulihan ne säätöpalat samoille paikoille, mistä ne otettiin poiskin? jos ne on nakannut sinne vaan jotenkin, niin voi olla paksumpi pala sellasen venttiilin kohdalla, missä se on jo liian paksu ja venttiili kantaa. tarkista venttiilin välykset.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W124 230 kakkos pytty pois pelistä
Valtaosassa on hydrauliset nostimet kyllä. Välyksistä näkee silti jos on venttiili mutkalla.
Osaaminen on kyllä ollut hyvin kaukana tältä työmaalta kun on startattu jako kaksi hammasta pielessäIte en mikää ammattilaine oo näitten kans mut työkaveri enemmänki kene kans toi remppa tehtii.
oulaistenliikenne.fi
Re: W124 230 kakkos pytty pois pelistä
mulla ei kokemuksia mersun pensakoneista juurikaan, mutta noiden puheiden perusteella siellä olis säätöpalat. sillä vaan tuon laitoin.dealer kirjoitti:Valtaosassa on hydrauliset nostimet kyllä. Välyksistä näkee silti jos on venttiili mutkalla.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W124 230 kakkos pytty pois pelistä
Hydraulistenkin nostimien kanssa on keinujen päissä pienet irtopalikat jotka on mahdollista hukata remontissa. Venttiili ei kyllä kiinni jää vaikka ko. pala puuttuisi kokonaan.
oulaistenliikenne.fi