W210 2.9TD anturiongelmiako?
W210 2.9TD anturiongelmiako?
Tekee välillä niin ettei nosta yli 3000rpm kierroksia.. Imulämpötilananturin pistoke oli rikki ja tinattu joskus edellisen omistajan toimesta.. Hain uuden pistokkeen ja anturin ja vaihdoin molemmat.. Nyt tekee että välillä menee tuohon vikatilaan ja välillä ei.. Joskus tekee myös niin että nostaa 3800rpm eikä sen ylemmäksi.. Siihen auttaa kun polkaisee pari kertaa kytkintä niin taas nostaa kierrokset tappiin asti... ilmanmäärämittari "tirisee" sammutuksen jälkeen onko normaalia? Mistähän vikaa alkaisi hakea? Voiko tätä käyttää johdon päässä missään? Vai onko tähän olemassa halvahkoa vikalukijaa omaan käyttöön missään voisin sellaisen hommata?? Auttakee!!
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Testerillä selviää. Star on hyvä, tosin se tai vieläpä "halpa vikakoodinlukija" yhdistettynä mahdollisesti puuttuvaan ammattitaitoon on aika lailla yhtä tyhjän kanssa.
oulaistenliikenne.fi
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Jonkin verran on tullut dieselien kanssa roplattua.. Putsasin mappianturin, ilmamäärämittarin, ja tuo imuilmanlämpömittari on korjattu nyt.. Pari kunnon vedätystä ahdot nousee 1kilon hujakoille.. Ja sen jälkeen heittää ajossa häiriön päälle. Lähtee pois kun jonkin aikaa seisoo sammuksissa ja taas toimii hetken. aikaa.... Prkl.. Pitää viedä jonnekkin testeriin..
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Näin se menee asiat oikeassa järjestyksessä tekemällä säästyy aikaa, vaivaa ja ehkäpä joparouveri kirjoitti:Jonkin verran on tullut dieselien kanssa roplattua.. Putsasin mappianturin, ilmamäärämittarin, ja tuo imuilmanlämpömittari on korjattu nyt.. Pari kunnon vedätystä ahdot nousee 1kilon hujakoille.. Ja sen jälkeen heittää ajossa häiriön päälle. Lähtee pois kun jonkin aikaa seisoo sammuksissa ja taas toimii hetken. aikaa.... Prkl.. Pitää viedä jonnekkin testeriin..
Rahaa, eli ensin katsoo näkyykä mittään poikeavaa jos ei
Sitten tutkailu testerillä, tarkistaa/korjaa sen kertoilemat viat
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Missähän tuossa on tuo vikadiagnostikka pistoke. auto 96vm 2.9td manuaali.. ja mistä saisi halvimmalla toimivan vikakoodinlukijan tuohon.
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Diaknostiikka pistoke on kuskin puolella sulakerasiassa konehuoneessa 38 pinninen liitin. Tuohon ei oikein käy muut kuin star ja CarSoft testerit.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Kenelle saisi tuoda keski-suomen alueelle luetuttavaksi omalla vikakoodin lukijalla.. Käytin tänään korjaamolla luettavana Vag com muunnos piuhalla valitti jotain tuntematonta vikaa... Boschin piuhalla ja läppärillä ei saatu mitään yhteyttä koko autoon... Kyllä on vaikeita nämä nykyautot.. Taidan ostaa kohta w123 takaisin millä ajoin huolettomia kilometrejä 100tkm. PRKL anturit...
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Vag com muunnospiuhalla on ollut kyseessä tämä
ja Boschin testerillä tämädealer kirjoitti: "halpa vikakoodinlukija"
Mutta, toivotaan että löytyy Star ja vikakoodit - ja vielä niiden aiheuttajakindealer kirjoitti:mahdollisesti puuttuvaan ammattitaitoon on aika lailla yhtä tyhjän kanssa.
oulaistenliikenne.fi
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Ei kai se auton vika ole jos vikakoodilukulaitteet on vääriä tai sitten niitä ei osata käyttää.rouveri kirjoitti:Kenelle saisi tuoda keski-suomen alueelle luetuttavaksi omalla vikakoodin lukijalla.. Käytin tänään korjaamolla luettavana Vag com muunnos piuhalla valitti jotain tuntematonta vikaa... Boschin piuhalla ja läppärillä ei saatu mitään yhteyttä koko autoon... Kyllä on vaikeita nämä nykyautot.. Taidan ostaa kohta w123 takaisin millä ajoin huolettomia kilometrejä 100tkm. PRKL anturit...
Ei se w123 korinenkaan kuntoon tule jossei sitä osaa korjata
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Eihän tässä ole kyse mistään nyky autosta, jos oilsi niin yleis lukija olisi toiminut hiukan paremmin,rouveri kirjoitti:Kenelle saisi tuoda keski-suomen alueelle luetuttavaksi omalla vikakoodin lukijalla.. Käytin tänään korjaamolla luettavana Vag com muunnos piuhalla valitti jotain tuntematonta vikaa... Boschin piuhalla ja läppärillä ei saatu mitään yhteyttä koko autoon... Kyllä on vaikeita nämä nykyautot.. Taidan ostaa kohta w123 takaisin millä ajoin huolettomia kilometrejä 100tkm. PRKL anturit...
(kyllä on kamalan vaikeita nuo 123, 124, malliti lamppuihin kun koittaa vahatta kynttilöitä loppun palaneiden tilalle
niin siellä on semmoiset kummaliset lasikyntiltä mihin menee jotain
outoja jäykiä naruja eikä kunnon paikka mihin saisi kyntilän pysymään... hehkukuulakkan ei mistään löydy... menneisyydessä ihmetelleet )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Kyllä se aika mitä tämän kanssa tuhratessa on mennyt oisin purkanu ja kasannu yhden w123 koneen alusta asti : )... kyllähän tuon korjais kun tietäis mistäpäin autoa korjais. Epäilen kuitenkin ilmanmäärämittaria
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Voi olla myös muistaakseni kakkospytyssä oleva suutin missä on vastulangalla ennakonsäädön anturi. Pystyy ihan yleismittarilla tarkistamaan että onko vastus ehjä. muistaakseni jossain sadan ohmin hujakoilla piti olla jos on kunnossa. Jos rikki niin uus suutin maksaa jotain 450 tai sit käytettyjä saa alta satasella. Helppo ainakin tarkastaa ja eliminoida 1 vika pois.
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Ei se sähkösuutin valitettavasti herää henkiin pätkittäin kun yhteys on poikki
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Niin eihän semmoissa kauan menerouveri kirjoitti:Kyllä se aika mitä tämän kanssa tuhratessa on mennyt oisin purkanu ja kasannu yhden w123 koneen alusta asti : )... kyllähän tuon korjais kun tietäis mistäpäin autoa korjais. Epäilen kuitenkin ilmanmäärämittaria
tuskin kuitenkaan tulitikulla tai paljain käsin,
joka homman on omat työkalunsa,
väärillä työkaluila ei tapahduu muuta kuin aikaa kuluu hukaan...
ja pahimillan tulee lisää korjatavaa
eli hakeutuu jonnekin *:rin piuhan päähän tutkailtavaksi niin saa suuntaa mikä siellä on,
(jos seurajaa naputtaa niin ei vaihdeta suutinta... )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Toisella ilmanmäärämittarilla kokeilin sama homma. Huomenna kokeilen toisesta purkuautosta tulleita alipaineventtiiliä mikä ohjaa alipaineen turbon kellolle. Kellään keski-suomessa testeriä voisin ihan maksaakkin jos vika löytyy...
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Nyt on mitattu "sähkösuutin" ohmi arvo noin 120.
Alipainemurkulat mitkä ohjaa egr ja turbon kelloa vaihdettu.. Kokeilin myös johtoja ristiin..
Ilmanmäärämittarin liittimen vaihdoin toiseen koska arvelin että siinä voisi olla katkos.
Painetunnistin imusarjan vieressä vaihdoin toiseen.. Millään näistä ei ollut mitään vaikutusta..
vähän aikaa kun seisoo ja starttaan ja lähdet ajamaan saattaa toimia muutaman minuutin normaalisti sen jälkeen heittää vikatilaan...
Voisiko tuo kytkinpolkimen asentotunnistin aiheuttaa tuollaisen vian? ainakin kun starttaan koneen käyntiin ja painat kaasua niin kierrokset ei nouse kuin 3800noin.. Mutta kun painat kerran kytkintä hieman sen jälkeen kiekaisee ihan sinne rajoittimelle asti hmmm...
Alipainemurkulat mitkä ohjaa egr ja turbon kelloa vaihdettu.. Kokeilin myös johtoja ristiin..
Ilmanmäärämittarin liittimen vaihdoin toiseen koska arvelin että siinä voisi olla katkos.
Painetunnistin imusarjan vieressä vaihdoin toiseen.. Millään näistä ei ollut mitään vaikutusta..
vähän aikaa kun seisoo ja starttaan ja lähdet ajamaan saattaa toimia muutaman minuutin normaalisti sen jälkeen heittää vikatilaan...
Voisiko tuo kytkinpolkimen asentotunnistin aiheuttaa tuollaisen vian? ainakin kun starttaan koneen käyntiin ja painat kaasua niin kierrokset ei nouse kuin 3800noin.. Mutta kun painat kerran kytkintä hieman sen jälkeen kiekaisee ihan sinne rajoittimelle asti hmmm...
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Tutkippas ettei pakokaasunkierrätyksen venttiili vuoda. Joko se ilmaläppää kääntelevä tai sitten itse pakokaasuja ohjaileva.Tuki vaikka ensin pultilla se ilmaläpän letku niin näkee johtuuko siitä.
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Niitä läppiä eikä EGR venttiiliä ole koko autossa enää ja siitä alipaineventtiilin päästä löytyy jo pultti mikä tukkii sen alipaineen minkä kuuluisi egr lähteä..
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Joistain 290:sistä ei EGR:ää voi poistaa vain tulpaamalla kun aiheuttaa vikatilan. Osassa taas ei aiheuta mitään ongelmia.
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Joo tuossa tosin ollut poistettuna jo useamman vuoden.. Itsellä auto pelasi kolme päivää oston jälkeen.. Nyt tuli uusia vikoja välillä kun vika päällä sammuttaa auton ja starttaa niin ei lähde tulille.. Avaimen ottaa pois niin sit rysähtää tulille... Purin avaimen auki ja siellä oli joku mestari tinaillut avaimen piirikorttia jonkinjomppijohdon patterin kosketusjalasta mikrosirun jalkaan... Autossa on myös jälkiasennettu varashälytin. Kylläpä kyllä Taistelu jatkuu..
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Ikävää juttu tuo on kun kulku peli temppuilee,rouveri kirjoitti:Joo tuossa tosin ollut poistettuna jo useamman vuoden.. Itsellä auto pelasi kolme päivää oston jälkeen.. Nyt tuli uusia vikoja välillä kun vika päällä sammuttaa auton ja starttaa niin ei lähde tulille.. Avaimen ottaa pois niin sit rysähtää tulille... Purin avaimen auki ja siellä oli joku mestari tinaillut avaimen piirikorttia jonkinjomppijohdon patterin kosketusjalasta mikrosirun jalkaan... Autossa on myös jälkiasennettu varashälytin. Kylläpä kyllä Taistelu jatkuu..
Hyppy johtoja... jälkiasenus häly... Ei voi kun toivottaa
Onnea... se meinaan on tarpeen kun ei tiedä mitä kaikkea muuta pask... sinne on vireitelty ja miten
niiten selvitely on työlästä ja aikaa vievää
kytkin polkimen tunnistin voi temppuilessaan tiputtaa kierokset
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Nyt on jälkiasennus häly heitetty huitsin hiiteen sen laatikko. pari johtoa piti tinata että sai taas starttaamaan.. Muuten näytti pelaavan ilman sitä mutta vikaa se ei poistanut niinkuin en olettanutkaan poistavan.. Huomenna olisi jkl aika yhessä keskustan puulaakissa mittarin päähän viennistä.. Aika tyyristä vain kun 50euroa maksaa eikä ollut puhe onko edes Stari millä mittaroivat..
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Jos on joku muu kuin *:ri niin toivotaan että on käyttäjärouveri kirjoitti:Nyt on jälkiasennus häly heitetty huitsin hiiteen sen laatikko. pari johtoa piti tinata että sai taas starttaamaan.. Muuten näytti pelaavan ilman sitä mutta vikaa se ei poistanut niinkuin en olettanutkaan poistavan.. Huomenna olisi jkl aika yhessä keskustan puulaakissa mittarin päähän viennistä.. Aika tyyristä vain kun 50euroa maksaa eikä ollut puhe onko edes Stari millä mittaroivat..
vastaavan vikaan törmännyt ennen/osaa tulkita testeriään
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
No, mitä se Starin osaava korjaamo sanoi ?
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Vikoja löytyi semmosia kun eka nollattiin ja kävin ajamassa auton uudestaan vikatilaan
1. EGR Hf plööplööplöö ilmeisesti kun egr ohitettu mutta on ollut tulpattuna jo useamman vuoden niin en usko että vika siinä mikä aiheuttaa vikatilan
2. Ilmanmäärä liian suuri.. Jotain mg mittaa tuo anturi asetusarvo pitäisi olla 350mg niin oli joitan lähempänä 700mg. autossa on kyllä vapaavirtaussuodatin ollut aika kauan ainakin likaisuudesta päätellen..
Muuta ei tuosta käynnistä kostunut.. Mutta Stari sentään näytti viat..
Nyt vapaavirtaussuodatin irti ja koitan kuristaa sen imua jotenkin kun omaa ilmanpuhdistin kantta ei ole.. ja ilmanmäärämittari on se käytetty "toimivana myyty" on elektroniikanpuhdistus spraylla puhdistettu ja kuivamassa.. Kohta koittaa uudelleen... Sen verran katoin tuota EGR alipaine murkulaa mikä ohjaa sitä sen venttiiliä vaikka tulpattu onkin.. Niin sen murkula johdon kuori oli hieman rispaantunut.. pitää vaihtaa koko liitin.. Voikos tuota varmistaa mittaamalla ettei ole katkosta tai osittaista katkosta siinä liittimessä. Millaista jännitettä pitäisi tulla töpselin päähän?
1. EGR Hf plööplööplöö ilmeisesti kun egr ohitettu mutta on ollut tulpattuna jo useamman vuoden niin en usko että vika siinä mikä aiheuttaa vikatilan
2. Ilmanmäärä liian suuri.. Jotain mg mittaa tuo anturi asetusarvo pitäisi olla 350mg niin oli joitan lähempänä 700mg. autossa on kyllä vapaavirtaussuodatin ollut aika kauan ainakin likaisuudesta päätellen..
Muuta ei tuosta käynnistä kostunut.. Mutta Stari sentään näytti viat..
Nyt vapaavirtaussuodatin irti ja koitan kuristaa sen imua jotenkin kun omaa ilmanpuhdistin kantta ei ole.. ja ilmanmäärämittari on se käytetty "toimivana myyty" on elektroniikanpuhdistus spraylla puhdistettu ja kuivamassa.. Kohta koittaa uudelleen... Sen verran katoin tuota EGR alipaine murkulaa mikä ohjaa sitä sen venttiiliä vaikka tulpattu onkin.. Niin sen murkula johdon kuori oli hieman rispaantunut.. pitää vaihtaa koko liitin.. Voikos tuota varmistaa mittaamalla ettei ole katkosta tai osittaista katkosta siinä liittimessä. Millaista jännitettä pitäisi tulla töpselin päähän?
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Stari olisi näyttänyt mitä napoja pitää mitata ja kuinka paljon sinne pitää tulla virtaa jos olisi seurannut ohjeita
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Oli siinä iso mersunlogo ainakin .. en sitte tiiä.. Pikatesti oli kuitenkin sen 50 euroa ja tuon verran siitä kostui
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Kohta jos ei ala toimimaan. Ois hyvä väyrynen myynnissä ... Tai vaihdetaan vaikka 124 koppaseen...
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Ei se pelkkä pikatesti riitä pitää tutkia ohjain laitteita niin rupeaa selviämään
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 2.9TD anturiongelmiako?
Jännä homma kun porukka on kehottanu menemään Star osaavalle miehelle niin päätä vain lyödään seinään ja vielä annetaan rahaakin.
Ei nyt ole vielä joulu että tarvis antaa rahaa turhan vuoksi.
Mene raskaanpuolen Veholle Jyväskyläs niin ne ainakin osaa auttaa.
Ei nyt ole vielä joulu että tarvis antaa rahaa turhan vuoksi.
Mene raskaanpuolen Veholle Jyväskyläs niin ne ainakin osaa auttaa.