Hehkuista ja lämppäristä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Lapinmursu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 16.10.2014 07:20

Hehkuista ja lämppäristä

Viesti Kirjoittaja Lapinmursu »

Morjes,
Elikkä tuosta samantapaisesta aiheesta - hehkunvalo jää päällle käynnistyksen jälkeen. Muut ketjut vihjaavat hehkun kuolemiseen. Joku huuteli että se voisi olla jälkihehku.. Kuinka tuo mitataan esim yleismittatilla? ja ohjeet vois olla aika mallia "uuno". :) Mistä, mihin ohmeja ja mitkä arvot? Lisäks oisin halunnu kuulla et kuinka onnistuneita on ollu letkulämmittimet pohjoisissa vai onko pakko olla lohkolämmitin. Itellä w203 270cdi. niijoo, ja jos jollain olisi omat vikalukulaitteet tääl pohjoisessa niin voitas neuvotella auton kytkemisestä siihe kiinni, kiinnostelis. Area: Kittilä-Levi-Ylläs.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6529
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Hehkuista ja lämppäristä

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Tuossa postissa #27 kuva releestä, irroitat sen piuhan ja mittaat pinneistä ohmit:
http://www.mbclub.co.uk/forums/engine/1 ... lem-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W219 320CDI -07

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Hehkuista ja lämppäristä

Viesti Kirjoittaja veskola »

Nyt oli semmonenkin tapaus että ohmit näytti suunnilleen oikein, mutta kun antoi suoraa akkuvirtaa niin vialliinen hehku kuumeni koko rungoltaan, eli imaisi virtaa paljon enemmän kuin muut. Noita voisi testata siten, että rakentaa johdon jossa on 20A sulake ja sillä törkkää hehkun liittimeen, jos kipunoi ja sulake ei pala on hehku luultavasti ehjä. Toki 30 A virtamittari olisi jo luksusta.

Suositelen kuitenkin että vaihtaa suosiolla kaikki hehkut kerralla kuun valo sitä indikoi, ainakin jos ei ole "koskaan" vaihdettu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Lapinmursu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 16.10.2014 07:20

Re: Hehkuista ja lämppäristä

Viesti Kirjoittaja Lapinmursu »

Ok, kiitokset vastauksista, alan illalla kokeilemaan.
Avatar
Lapinmursu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 16.10.2014 07:20

Re: Hehkuista ja lämppäristä

Viesti Kirjoittaja Lapinmursu »

nonnih, kolme päällimmäistä pimeenä, eli 1,3 ja 5… 2 ja 4 anto vastuksen kolme ei mitään. kumma jos ei meinaa lähteä. Onko todnäk että johdot olis vioittuneet vai luultavasti ne hehkut pimeenä?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6529
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Hehkuista ja lämppäristä

Viesti Kirjoittaja MiHe »

No nyppää piuha irti hehkun päästä ja mittaa piuhan vastus, ja samalla voi mitata hehkunkin vastuksen keskinastasta. Joskus nuo käräyttää hehkureleenkin mennessään...
W219 320CDI -07

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Hehkuista ja lämppäristä

Viesti Kirjoittaja atlas »

http://www.nettivaraosa.com/yritys/suom ... itekniikka" onclick="window.open(this.href);return false;

Voihan sinne laittaa tollasen kiertovesi lämppärinkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6529
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Hehkuista ja lämppäristä

Viesti Kirjoittaja MiHe »

atlas kirjoitti:http://www.nettivaraosa.com/yritys/suom ... itekniikka

Voihan sinne laittaa tollasen kiertovesi lämppärinkin.
Ei mtään... liittyhän tää tähän
W219 320CDI -07

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Vastaa Viestiin