W212 (S212) E220 vm.2011 öljy "haihtuu kuin tuhka tuuleen"
W212 (S212) E220 vm.2011 öljy "haihtuu kuin tuhka tuuleen"
Luit otsikon oikein
Auton alla ei ole öljyä, jäähdytysnesteessä ei ole öljyä eikä nesteen määrä ole lisääntynyt (kannen stefa siis kunnossa). Itse päättelin että öljyn on kadottava palamalla dieselin mukana, mutta luulisi että pakokaasu olisi sinistä. Ei ole tottunut että vasta sisäänajettu 270 tkm ajettu om651 kone söisi öljyä lainkaan, joten hiukka yllätys oli että alarajassa oli mittatikkun asteikolla. Pari kk sitten vaihdettu öljyt ja nyt siis ajettu niillä rapiat 13 000 km. Alkuviikosta tulee tuhannen kilometriä ajoa, joten pääsee tarkemmin ihmettelemään onko todella niin, että öljy haihtuu savuna ilmaan.
Jenkkien foorumilta löysin jutun samaisesta koneesta ja siinä öljy pääsi vuotavien tiivisteiden (o-renkaiden kautta) välijäähdytinpiiriin ja sitä kautta turbon kautta polttoon. En tiedä liekö mahdollista, mutta se selittäisi mystisen öljyn häviämisen. Onko muita hyviä veikkauksia ja vinkkejä asian tiimoilta?
Auton alla ei ole öljyä, jäähdytysnesteessä ei ole öljyä eikä nesteen määrä ole lisääntynyt (kannen stefa siis kunnossa). Itse päättelin että öljyn on kadottava palamalla dieselin mukana, mutta luulisi että pakokaasu olisi sinistä. Ei ole tottunut että vasta sisäänajettu 270 tkm ajettu om651 kone söisi öljyä lainkaan, joten hiukka yllätys oli että alarajassa oli mittatikkun asteikolla. Pari kk sitten vaihdettu öljyt ja nyt siis ajettu niillä rapiat 13 000 km. Alkuviikosta tulee tuhannen kilometriä ajoa, joten pääsee tarkemmin ihmettelemään onko todella niin, että öljy haihtuu savuna ilmaan.
Jenkkien foorumilta löysin jutun samaisesta koneesta ja siinä öljy pääsi vuotavien tiivisteiden (o-renkaiden kautta) välijäähdytinpiiriin ja sitä kautta turbon kautta polttoon. En tiedä liekö mahdollista, mutta se selittäisi mystisen öljyn häviämisen. Onko muita hyviä veikkauksia ja vinkkejä asian tiimoilta?
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Re: W212 (S212) E220 vm.2011 öljy "haihtuu kuin tuhka tuulee
litra /13 000km ei kuulosta mitenkään epänormaalilta. monessa om651 kulutus senverran.
turbo voi päästää vähän öljyä läpi ja ainakin v6 koneissa oli muutamista mennyt huohottimen kalvoja ja sitä kautta "kadonnut" öljyä,en tiedä onko tämä mahdollista om651.
turbo voi päästää vähän öljyä läpi ja ainakin v6 koneissa oli muutamista mennyt huohottimen kalvoja ja sitä kautta "kadonnut" öljyä,en tiedä onko tämä mahdollista om651.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: W212 (S212) E220 vm.2011 öljy "haihtuu kuin tuhka tuulee
Lähinnä ihmetyttää kun ennen on mennyt huoltoväli 25 tkm ilman mitään öljyn lisäystä ja nyt sitten alkanut tuo mystinen katoaminen. Omiani kirjoitin avaustekstissä, kaippa se on teknisesti mahdotonta päästä ) välijäähdytinpiiriin öljyä. Jonkun verran mulla turbo tihkuu öljyä ulospäin, muttei niin paljoa että lammikkoa alle tulisi. Autolla ajettu 370 tkm, eikä 270 tkm... Jäi yksi satatuhatta poikkeen
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Re: W212 (S212) E220 vm.2011 öljy "haihtuu kuin tuhka tuulee
Sisäänajettu vasta. Ja jotku haukkuu huonoks moottoriks. Ei sulla muuten oo ajoprofiili vaihtunu tossa? Eli vähemmän tyhjäkäyntii ja kaupunkii, enemmän maantietä?Basso-73 kirjoitti:Lähinnä ihmetyttää kun ennen on mennyt huoltoväli 25 tkm ilman mitään öljyn lisäystä ja nyt sitten alkanut tuo mystinen katoaminen. Omiani kirjoitin avaustekstissä, kaippa se on teknisesti mahdotonta päästä ) välijäähdytinpiiriin öljyä. Jonkun verran mulla turbo tihkuu öljyä ulospäin, muttei niin paljoa että lammikkoa alle tulisi. Autolla ajettu 370 tkm, eikä 270 tkm... Jäi yksi satatuhatta poikkeen
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W212 (S212) E220 vm.2011 öljy "haihtuu kuin tuhka tuulee
huohottimen kalvo on noilla kilometreilla 90% varmuudella rikki. Itsellä oli v6 sessa 200 t rikki se. ja niin varmaan on lähes jokaisessa.
jossain väitettiin että sen voisi kokeilla irrottamalla öljykorkin ja jos se pomppii niin ei toimi. tästä ei varmuutta.
jossain väitettiin että sen voisi kokeilla irrottamalla öljykorkin ja jos se pomppii niin ei toimi. tästä ei varmuutta.
W212 E350cdi
Re: W212 (S212) E220 vm.2011 öljy "haihtuu kuin tuhka tuulee
Korkki hyppii niin että hyvä että pysyy paikallaan. Onkohan se Kalvo kotikonstein helppo vaihtaa. Odottelis kevätauringon lämpöä ja tekisi sitten, tuskin tuo rikkoo mitään, öljyä vaan syö.Nurmituomas kirjoitti:huohottimen kalvo on noilla kilometreilla 90% varmuudella rikki. Itsellä oli v6 sessa 200 t rikki se. ja niin varmaan on lähes jokaisessa.
jossain väitettiin että sen voisi kokeilla irrottamalla öljykorkin ja jos se pomppii niin ei toimi. tästä ei varmuutta.
Harmi ku tänne ei pysty videoita lisäämään.
Kiitos vinkistä.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Re: W212 (S212) E220 vm.2011 öljy "haihtuu kuin tuhka tuulee
Kyselin kl-varaosilta ja koko venttiilikoppa pitää vaihtaa, näemmä se "Pressure regulating valve, crankcase ventilation system 59002 " on integroitu samaan läjään kannen kanssa. Taitaa olla hiukka isompi työ, mitä äkkiä vilkasin, niin minun mielestä suuttimet pitää irrottaa jos kannen venttilikopan meinaa vaihtaa eli se siitä "helposta kotihommasta". Kopan hinta noin 350 e ja siihen muut kilkkeet ja asennus päälle, niin luulis että joku olis nikkaroinut jonkun virityksen korvaaman tuon "kalvon", ei kai se NIIN kummallinen osa ole.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Re: W212 (S212) E220 vm.2011 öljy "haihtuu kuin tuhka tuulee
juu näin itsekin muistelin että ei ole erikseen vaihdettavissa näissä moottorityypeissä.
kannattaa koittaa etsiä venttiilinkoppaa varaosanumerolla esim https://www.online-teile.com/mercedes-e ... anguage=en" onclick="window.open(this.href);return false;
voi säästää hieman ja ei tunnu niin pahalta työtä sen vaihdossa tosiaan on kuten itsekin sanoit.
kannattaa koittaa etsiä venttiilinkoppaa varaosanumerolla esim https://www.online-teile.com/mercedes-e ... anguage=en" onclick="window.open(this.href);return false;
voi säästää hieman ja ei tunnu niin pahalta työtä sen vaihdossa tosiaan on kuten itsekin sanoit.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: W212 (S212) E220 vm.2011 öljy "haihtuu kuin tuhka tuulee
Ei mikään ihme että jengi ostaa kiinalaisia varaosia kun kaikki mennään 'integroimaan' isoiksi osakokonaisuuksiksi... Vaikka aftersales on aina vain tärkeämpi tulonlähde auto-/konevalmistajille niin älyttömyyksiin veto taas ampuu itseään nilkkaan... tässäkin se vanha parinkympin kotelo missä suodatin oli, toki varmaan menetti paljon markkinoita kaukoidän tehtaalta tuleville osille, mutta jos osa maksaakin 350 js sen joutuu vaihtamaan jonkin kumilipareen takia, kiinnostuu kiinalainen kopioinsinööri osasta vaikka muuten ei kannattaisikaan rakentaa koko kantta halppiskopiona joskun niiden menekki on vähäinen.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W212 (S212) E220 vm.2011 öljy "haihtuu kuin tuhka tuulee
Niin ja sitten tuon osan hinnan lisäksi se työn määrä. Sen kannen saattaisi saada vaihdettua irrottamalla suuttimille tulevat kamppeet pois (johdot ja putket). Mun milestä kansi mahtuu sitten nousemaan ihan nätisti suoraan ylös, mutta luulisi että konetta pitäisi ilmata jos putket päästää irti ja ei taida kotikonstein onnistua, vai? Aivan älyttömältähän tuo kuulostaisi viedä liikeeseen vaihdettvaksi mutta minkäs teet. Oliskohan täällä kukaan kokeillu vaihtaa kantta (ja samoin tein uutta stefaa) kotikonstein? Eihän tuo nyt kummanen kikkare ole, enimmät "töryt" vaan pois tieltä. Olen luullut jotain tietäväni autoista, mutta tän probleeman myötä olen havainnut olevani väärässä ja aika nokkelasti vastaajat osasivat päätellä kun kerran öljyä ei tipu alle, niin silloin moottorin on "syötävä" se.MiHe kirjoitti:Ei mikään ihme että jengi ostaa kiinalaisia varaosia kun kaikki mennään 'integroimaan' isoiksi osakokonaisuuksiksi... Vaikka aftersales on aina vain tärkeämpi tulonlähde auto-/konevalmistajille niin älyttömyyksiin veto taas ampuu itseään nilkkaan... tässäkin se vanha parinkympin kotelo missä suodatin oli, toki varmaan menetti paljon markkinoita kaukoidän tehtaalta tuleville osille, mutta jos osa maksaakin 350 js sen joutuu vaihtamaan jonkin kumilipareen takia, kiinnostuu kiinalainen kopioinsinööri osasta vaikka muuten ei kannattaisikaan rakentaa koko kantta halppiskopiona joskun niiden menekki on vähäinen.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Re: W212 (S212) E220 vm.2011 öljy "haihtuu kuin tuhka tuulee
Miksi, mitä älytöntä siinä on jos antaa korjauksen ammattilaisen tehtäväksi ?Aivan älyttömältähän tuo kuulostaisi viedä liikeeseen vaihdettvaksi
Ei siis millään pahalla, kiinnostaa vaan (älkää kuitenkaan selitelkö vanhasta autosta tai auton arvosta, ne jutut ei "mene läpi" )
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2351
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W212 (S212) E220 vm.2011 öljy "haihtuu kuin tuhka tuulee
Tuota, osa merkkivaraosista on nimenomaan kiinalaisia osia.MiHe kirjoitti:Ei mikään ihme että jengi ostaa kiinalaisia varaosia kun kaikki mennään 'integroimaan' isoiksi osakokonaisuuksiksi... Vaikka aftersales on aina vain tärkeämpi tulonlähde auto-/konevalmistajille niin älyttömyyksiin veto taas ampuu itseään nilkkaan... tässäkin se vanha parinkympin kotelo missä suodatin oli, toki varmaan menetti paljon markkinoita kaukoidän tehtaalta tuleville osille, mutta jos osa maksaakin 350 js sen joutuu vaihtamaan jonkin kumilipareen takia, kiinnostuu kiinalainen kopioinsinööri osasta vaikka muuten ei kannattaisikaan rakentaa koko kantta halppiskopiona joskun niiden menekki on vähäinen.
Ainakin täällä on ollut alkuperäisosia Bosch/Etelä-Afrikka, Espanja, Ranska, Unkari, Kiina, joitakin jopa Saksassa tehtyjä.
Kiinalaisia osia Mercedes-logolla, laatu voi olla parempi tai huonompi kuin Aliexpressissä. Hinta on ainakin kovempi mutta kaupankäyntiähän se on.
Re: W212 (S212) E220 vm.2011 öljy "haihtuu kuin tuhka tuulee
Juu kohta kaikki tehdään kiinasssa paitsi mitä nyt juuri joku korona laittaa kapuloita rattaisiin... tarkoitin niitä törkyhalpoja kopioita mistä ymmärtää heti että niiden on oltava naurettavia rimpuloita mutta yletön hintaero logolliseen osaan silti houkuttaa sellaisen ostamaan. Sitten tehdään se kallis vaihtotyö vielä kahteen kertaan kun laitetaan vasta toisella kertaa se kestävämpi varaosa
Yllättävän paljon tulee muuten teollisuuteen tavaraa (josku suoraan tai alihankkijaketjun kautta) pohjois-italiastakin
Yllättävän paljon tulee muuten teollisuuteen tavaraa (josku suoraan tai alihankkijaketjun kautta) pohjois-italiastakin
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumies
- Viestit: 2351
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W212 (S212) E220 vm.2011 öljy "haihtuu kuin tuhka tuulee
Jep, en tiedä onko hyvä vaiko huono asia mutta arvostus italialaisia osia kohtaan on noussut viime vuosina paljon kun vertaa niitä Mo...netin tarvikkeisiin.MiHe kirjoitti:Juu kohta kaikki tehdään kiinasssa paitsi mitä nyt juuri joku korona laittaa kapuloita rattaisiin... tarkoitin niitä törkyhalpoja kopioita mistä ymmärtää heti että niiden on oltava naurettavia rimpuloita mutta yletön hintaero logolliseen osaan silti houkuttaa sellaisen ostamaan. Sitten tehdään se kallis vaihtotyö vielä kahteen kertaan kun laitetaan vasta toisella kertaa se kestävämpi varaosa
Yllättävän paljon tulee muuten teollisuuteen tavaraa (josku suoraan tai alihankkijaketjun kautta) pohjois-italiastakin
Edit, olikin Contitech
Ostin muuten viime kesänä Audiin Contitech jakopää-/kiristäjä-/rissa-/vesipumppusarjan ja sama "Inspect" irtotarra oli siinä vesipumpussa kuin Motonetin Opel-tarvikepumpussa. Se, että kumpaa se tarkoitti, huonoutta tai hyvyyttä ei varmaan koskaan selviä...
Re: W212 (S212) E220 vm.2011 öljy "haihtuu kuin tuhka tuulee
Uteliaisuuttani kokeilin ja otin venttiilikopalta lähtevän huohottimen letkun irti ja tyhjäkäynnillä kokeilemaan miten paljon räkii öljyä putkesta, ei oikeastaan lainkaan. Pitää viikonloppuna laittaa vaimo polkemaan kaasua ja sama temppu isommilla kierroksilla. 850 km ajettu ja lämpimänä tikkua vilkaisin ja olikohan jotain 1/3 ylärajasta hävinnyt savuna ilmaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011